Miten käy sille seurakunnalle joka ei avusta edes oman seurakuntansa köyhiä joka oli alkuseurakunnallinen malli rahankeräyksesta ?
Yleisin rahankeruuseen liittyvä on jae että Jumala rakastaa iloista antajaa.
Kyllähän sen iloisuuden pitäisi sitten näkyä.
Voisi edes sanoa Herralle hallelujaa kiitoksella että saa antaa.
Rahalla saa siunauksia ?
14
117
Vastaukset
Ei käy mitenkään erityisesti. Seurakunta kuopataan ja sen työntekijät pääsevät tekemään oikeita töitä.
- Anonyymi
Ei voittoa tämä arpa ei voittanut.
- Anonyymi
Saarn 10:19:
"Hauskuudeksi ateria laitetaan, ja viini ilahuttaa elämän; mutta raha kaiken hankkii." - Anonyymi
Ei ihme , että hellari lahko on suosittua Afrikassa .
- Anonyymi
Sananl 30:14:
"Jonka hampaat ovat miekkoja ja leukaluut veitsiä syödäksensä kurjat maasta pois ja köyhät ihmisten joukosta!"
Rukoillaanko seurakunnassa edes köyhien puolesta ? - Anonyymi
Joh 12:8:
"Sillä köyhät teillä aina on keskuudessanne, mutta minua teillä ei ole aina." - Anonyymi
Omituisten otusten hengelliselle kerholle Jeesuksen kehoitus mene kiiruusti.
"Ja palvelija tuli takaisin ja ilmoitti herralleen tämän. Silloin isäntä vihastui ja sanoi palvelijalleen: 'Mene kiiruusti kaupungin kaduille ja kujille ja tuo köyhät ja raajarikot, sokeat ja rammat tänne sisälle'." - Anonyymi
2Moos 23:11:
"Mutta seitsemäntenä vuotena jätä se korjaamatta ja lepäämään, että kansasi köyhät saisivat siitä syödä; ja mitä jäljelle jää, sen metsän eläimet syökööt. Samoin tee viinitarhallesi ja öljytarhallesi." - Anonyymi
Luuk 3:10-11:
"Ja kansa kysyi häneltä sanoen: "Mitä meidän siis pitää tekemän?" Hän vastasi ja sanoi heille: "Jolla on kaksi ihokasta, antakoon toisen sille, joka on ilman; ja jolla on ruokaa, tehköön samoin".
Jeesuksen opetus uhraamisesta. - Anonyymi
Aaronilainen siunaus oli tarkoitettiu Israelin kansalle. Pakana kansojen uskovat ovat siunattuja Jeesuksessa Kristuksessa .
Uskosta osattomat ovat Jumalan vihan alla --- ”Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä."”
Johannes 3:36 FB38
4.Moos.6:23. "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille:.."
Miksi esim evankelioimis palve tehtävään siunaamisen yhteydessä siunattavalle lausutaan "Herran siunaus" ? Joka oli "esikuvallista" (varjo) tulevasta.
On todella kummallista kun uskovalla pyydetään "antakoon sinulle rauhan"?
Eikö olisi tarpeen ajatella ( mikäli on uskossa?) mitä suustaan lausuu? Onko se uskovan puhetta kun pyytää sitä mitä on jo annettu? Eikö se ole hengellistä sokeutta ettei näe jo toteutunutta Kirjoituksista?
”Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.” Roomalaiskirje 5:1-2 FB38
".. 24. Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua; 25. Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; 26. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. .."
Herra on jo valistanut kasvonsa Jeesuksessa Kristuksessa.
"..Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
Jumala puhuu Sanassaan.
”Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut”
Heprealaiskirje 1:1-2 FB38
"...antakoon sinulle rauhan. .." Eikö siunauksen kohde ole uskossa kun hänelle rauhaa pyydetään?
".. Herra siunatkoon sinua.." Palvelukseen lähtevän tarkoitushan on olla " siunaukseksi toisille"?
Mikäli hän uskossa on häntä on jo siunattu.---Ef.1:3.”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,” Efesolaiskirje 1:3 FB38
( esikuva Aabrahamin siunaamisesta)
1.Moos.22:”Ja sinun siemenessäsi tulevat siunatuiksi kaikki kansakunnat maan päällä, sentähden että olit minun äänelleni kuuliainen."”
1. Mooseksen kirja 22:18 FB38
Gal.3:”Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme — sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" — että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.” Galatalaiskirje 3:13-14 FB38
Henkeä eikä Hengen vaikuttamia ("VAIKUTTAMIA") lahjoja saada lain tekoja noudattamalla , ei paastolla , ei huutamalla vaan uskosta evankeliumiin.
Tunteita saadaan huutamalla rummuttamalla, tms. sellaisella . Kukaan ei pelastu eikö parane tunne kuohulla. Kukaan ei vapaudu "perkelestä" tunnekuohulla Vaan uskon kautta Jumalan Sanaan ja sen auktoriteettiin.- Anonyymi
"Herran siunaus"
4.Moos.6:23. "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille: 24. Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua; 25. Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; 26. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. 27. Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä.".."
Nk."Herran siunaus" siunata Israelin kansaa oli annettu "lakiliiton" ylimmäis papilliselle Aaronin suvulle. Aaronilainen pappeus oli katovaista ajallista pappeutta ( Hepr.7:11- 25.) Jeesus Kristus on Uuden liiton ylipappi "Melkisedekin katoamattomassa pappeudessa ”. Hepr.7:17.Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
Hänessä - Jeesuksessa Kristuksessa on Aaronilaisen Herran siunauksen sisällön täyttymys
Jeesus Kristus on Herran kasvot, jotka ovat kääntyneet meidän puoleemme tuoden meille luvatun armon, rauhan ja kirkkauden.
-Jumalan armo
-Jumalan rauha
-Jumalan kirkkaus
*"...Herra siunatkoon sinua ..."
Ef. ( 1:3. )"..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,..."
".... Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi.. ”
Jeesus Kristus on Herran kasvot.
Luuk. ( 1:67. )".. Ja Sakarias, hänen isänsä, täytettiin Pyhällä Hengellä, ja hän ennusti sanoen: 68. "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen.."
( Luuk.1: 67-79. ) Luuk.1:76. Ja sinä, lapsukainen, olet kutsuttava Korkeimman profeetaksi, sillä sinä olet käyvä Herran edellä valmistaaksesi hänen teitään, antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa,
meidän Jumalamme sydämellisen laupeuden tähden, jonka kautta meidän puoleemme katsoo aamun koitto korkeudesta, loistaen meille, jotka istumme pimeydessä ja kuoleman varjossa, ja ohjaten meidän jalkamme rauhan tielle.".."
Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
( Joh.14: 1-11. ) Joh.14:8.Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". 9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? 10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."
”….olkoon sinulle armollinen..” ( Ef.2:1-10.) Ef.2:4.”…mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa — armosta te olette pelastetut — 6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa, 7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa…”
”..Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan…” Room.5:1."..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, *niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo..."
Apt. (10:1- 48.) Apt. 10:34. ”.. Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön, vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen. Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa,* joka on kaikkien Herra,.."
(Fil.4:4-7.) Fil. 4:6.Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, 7.ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa…”
2.Kor.13:13.”..Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne…”
—————————————
Jumalan siunaus on Kristuksessa.
”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,”Efesolaiskirje 1:3 FB38
Kristuksessa hengellisen siunauksen osallisuus edellyttää Jumala yhteyttä
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,” Kirje efesolaisille 1:13 FINRK - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Herran siunaus"
4.Moos.6:23. "Puhu Aaronille ja hänen pojillensa ja sano: Siunatessanne israelilaisia sanokaa heille: 24. Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua; 25. Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; 26. Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan. 27. Näin he laskekoot minun nimeni israelilaisten ylitse, ja minä siunaan heitä.".."
Nk."Herran siunaus" siunata Israelin kansaa oli annettu "lakiliiton" ylimmäis papilliselle Aaronin suvulle. Aaronilainen pappeus oli katovaista ajallista pappeutta ( Hepr.7:11- 25.) Jeesus Kristus on Uuden liiton ylipappi "Melkisedekin katoamattomassa pappeudessa ”. Hepr.7:17.Sillä hänestä todistetaan: "Sinä olet pappi iankaikkisesti Melkisedekin järjestyksen mukaan".
Hänessä - Jeesuksessa Kristuksessa on Aaronilaisen Herran siunauksen sisällön täyttymys
Jeesus Kristus on Herran kasvot, jotka ovat kääntyneet meidän puoleemme tuoden meille luvatun armon, rauhan ja kirkkauden.
-Jumalan armo
-Jumalan rauha
-Jumalan kirkkaus
*"...Herra siunatkoon sinua ..."
Ef. ( 1:3. )"..Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,..."
".... Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen; Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi.. ”
Jeesus Kristus on Herran kasvot.
Luuk. ( 1:67. )".. Ja Sakarias, hänen isänsä, täytettiin Pyhällä Hengellä, ja hän ennusti sanoen: 68. "Kiitetty olkoon Herra, Israelin Jumala, sillä hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen.."
( Luuk.1: 67-79. ) Luuk.1:76. Ja sinä, lapsukainen, olet kutsuttava Korkeimman profeetaksi, sillä sinä olet käyvä Herran edellä valmistaaksesi hänen teitään, antaaksesi hänen kansalleen pelastuksen tuntemisen heidän syntiensä anteeksisaamisessa,
meidän Jumalamme sydämellisen laupeuden tähden, jonka kautta meidän puoleemme katsoo aamun koitto korkeudesta, loistaen meille, jotka istumme pimeydessä ja kuoleman varjossa, ja ohjaten meidän jalkamme rauhan tielle.".."
Joh. 1:18 Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.
( Joh.14: 1-11. ) Joh.14:8.Filippus sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme". 9 Jeesus sanoi hänelle: "Niin kauan aikaa minä olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippus! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän; kuinka sinä sitten sanot: 'Näytä meille Isä'? 10 Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, minä en puhu itsestäni; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen."
”….olkoon sinulle armollinen..” ( Ef.2:1-10.) Ef.2:4.”…mutta Jumala, joka on laupeudesta rikas, suuren rakkautensa tähden, jolla hän on meitä rakastanut, on tehnyt meidät, jotka olimme kuolleet rikoksiimme, eläviksi Kristuksen kanssa — armosta te olette pelastetut — 6. ja yhdessä hänen kanssaan herättänyt ja yhdessä hänen kanssaan asettanut meidät taivaallisiin Kristuksessa Jeesuksessa, 7. osoittaakseen tulevina maailmanaikoina armonsa ylenpalttista runsautta, hyvyydessään meitä kohtaan Kristuksessa Jeesuksessa…”
”..Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan…” Room.5:1."..Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, *niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta, 2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo..."
Apt. (10:1- 48.) Apt. 10:34. ”.. Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön, vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen. Sen sanan, jonka hän lähetti Israelin lapsille, julistaen evankeliumia rauhasta Jeesuksessa Kristuksessa,* joka on kaikkien Herra,.."
(Fil.4:4-7.) Fil. 4:6.Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi, 7.ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa…”
2.Kor.13:13.”..Herran Jeesuksen Kristuksen armo ja Jumalan rakkaus ja Pyhän Hengen osallisuus olkoon kaikkien teidän kanssanne…”
—————————————
Jumalan siunaus on Kristuksessa.
”Ylistetty olkoon meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, joka on siunannut meitä taivaallisissa kaikella hengellisellä siunauksella Kristuksessa,”Efesolaiskirje 1:3 FB38
Kristuksessa hengellisen siunauksen osallisuus edellyttää Jumala yhteyttä
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki,” Kirje efesolaisille 1:13 FINRKJumala yhteys on vain vanhurskautetuilla .Uskosta ( evankeliumin uskomisesta ) vanhurskaiksi tulleilla . Room.5:1.” Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo.”
Se on Jumalan teko että joku on Kristuksessa. ( Jumala on kutsunut hänet evankeliumin kautta ) 1.Kor.1:30. “..Mutta hänestä on teidän olemisenne Kristuksessa Jeesuksessa, joka on tullut meille viisaudeksi Jumalalta ja vanhurskaudeksi ja pyhitykseksi ja lunastukseksi,31. että kävisi, niinkuin kirjoitettu on: "Joka kerskaa, sen kerskauksena olkoon Herra".
2.Tess.2:13.”.. Mutta me olemme velvolliset aina kiittämään Jumalaa teidän tähtenne, veljet, te Herran rakastetut, sentähden että Jumala alusta alkaen valitsi teidät pelastukseen Hengen pyhityksessä ja uskossa totuuteen.
14. Siihen hän on myös kutsunut teidät meidän evankeliumimme kautta, omistamaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kirkkauden…”
Jokainen joka on uskonut evankeliumin ja kääntynyt pois entisestä syntielämästään on Jumalan valittu. Ei ketään ole predesnoitu ( ennalta määrätty )taivaaseen tai helvettiin. Jumala ei katso henkilöön.
Room.10:8.”.. Mutta mitä se sanoo? "Sana on sinua lähellä, sinun suussasi ja sinun sydämessäsi"; se on se uskon sana, ( evankeliumi )jota me saarnaamme.
9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
- Anonyymi
Monet villitykset ovat tulleet ja suositun (kallispalkkaisen) puhujan luokse jonotetaan.
Henkikokemukset ovat todellisia.
Hetken kestää hurma. - Anonyymi
Oletko koskaan pyytänyt Jumalalta hyvää omantuntoa ja miten sen voi saada ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651433Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109875- 57734
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47734- 57710
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39687Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025655Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66643Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69641Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41637