Juhannustervehdys!

Keskusta ei nyt anna aihetta avaukselle, joten lähetän nyt vain juhannustervehdyksen. Olen yli 20-vuotinen palstan ”skribentti” joten toivottavasti tämä saa jäädä paikalleen, varsinkin, kun minä näyn viimepäivinä olleen täällä eräille mielenkiintoisin avaustensa kohde.

Ihan kotioloissa vain nyt juhannukseni vietän. Ei ole mitään sellaisia juhannusriehoja kuin joskus takavuosina aina tapasi olla. Seuraava viikonvaihde on ”värikkäämpi”; sunnuntaina menen Karjaalle nuorimman lapsenlapseni, poikani 15.vuotiaan tyttären rippijuhlille, jonne tulee melkoisesti väkeä.

Pari päivää sen jälkeen on 90-vuotiapäiväni. Jos sinne asti vielä elän, silloin pääsen kymmenelle vuosikymmenelleni. En aio tuota merkkipäiväänikään suuremmin juhlia, mutta varmaan käy täällä onnittelijoita – jälkeläisistäni, ystävistäni, entisistä sotilastovereistani – joten varaudun siihen kyllä etukäteen hankkimalla asianmukaista tarjottavaa.

Nyt vain kaikille Oikein Hyvän juhannuksen toivotukset!

76

644

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvää juhannusta myös sinulle vanha-faitteri. Mukavaa kun vielä jaksat tänne kirjoitella.

• Juhannukseni on sellainen kuin kerroin, mutta hyvä juhannus se on näinkin – joten kiitos toivotuksestasi! Sinun juhannuksesi on varmaan värikkäämpi, olethan minua huomattavasti nuorempi ”vanha-faitteri. Siellä Tampereella on ainakin hulppeita juhannusjuhlia. Luin netistä, että kaupungin vihreässä keitaassa Viikinsaarella juhlat alkavat jo tänä iltana ja jatkuvat sunnuntai-iltaan.

• Anonyymi

Hyvää juhannusta vaan Kapi ja etukäteisonnittelut täyttäessäsi pyöreitä!

• Juhannukseni on kyllä ihan hyvä, eli haluamani vaatimaton. Joten kiitos toivotuksistasi ja etukäteisonnitteluistasi ”pyöreistä vuosistani”, jotka toivottavasti olen vielä täyttämässä.

• Anonyymi

Sosialisti-kommarein viestittely kek0ustanpalstalla. Onhan teillä omatkin palstanne jonne viestit toisillenne. Täällä poistetaan keskustalaisten kirjoituksia tuhka tiheään, te silti säilytte keskustan palstalla ?

Kuin kommarit olisi ohjaamassa keskustanpalstan kulkua.

• Anonyymi

Kapi kehuu itse itseään ja myös toivottelee muka faitterille. Missä aidoksi harjaantunut? HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi

"Sosialisti-kommarein"

Persu pankkomajuri voi aivan hyvin noudattaa itse omaa ukaasiaan ja suksia sinne omalle palstalleen. Tämä Keskustan palsta ei ole mikään persuöykkäreiden poliittisen propagandan levittämisalusta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Sosialisti-kommarein"

Persu pankkomajuri voi aivan hyvin noudattaa itse omaa ukaasiaan ja suksia sinne omalle palstalleen. Tämä Keskustan palsta ei ole mikään persuöykkäreiden poliittisen propagandan levittämisalusta!

Tuskin täälläpersuja, meitä ekksustalasia ja teitä vasureita jokunen. Luulette vasurit tätä palstaa omaksenne. Teillä omatkin palstanne.

Taas poistui yksi kirjoitukseni kun kommareita häädän keskustan palstalta, ihan sääntöjen mukaan.
        Ylläpito alkaa jo kiinnostaan kuin vasemmisto henkinen.

• Anonyymi kirjoitti:

"Sosialisti-kommarein"

Sisarpuoluelaisiahan te olette. Ero vain se että persut 8vat rehellisesti persuja.
        Jokainen kepuli on kaappipersu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kapi kehuu itse itseään ja myös toivottelee muka faitterille. Missä aidoksi harjaantunut? HO HOO, HO HOO!

HO HOIO,HO HOO! Puskassa Kharonia vartoo. HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi

Miksi edes tällaiset vasuri viestittelyt sallitaan poistopyynnöistä huolimatta.

• Anonyymi

Tämä ei olekaan mikään persun venäläistyyppinen saitti. Katsos kun se sananvapaus, jota sinä et selvästikään kannata.

• Anonyymi

Hiljaista on politiikan rintamalla, persut kovassa alamäessä kepulaiset toukotöissä ja potun ja tukiaisten nostossa. Oikein Hyvää Juhannusta Kapille ja Paloheinässä sitä kyllä passaa viettää. Toivottavasti ehdit laittamaan avauksia tänne, ainoat avaukset jotka saa pieniä elonmerkkejä palstalla. Tosin Inkeroisen VKK lahja politiikalle ja venäjällä toistaa itseään päivästä toiseen, olisiko dementia ja ei seuraavana päivänä muista niitä jo kirjoittaneensa. Sellainen VKKlainen "Päiväni murmelina" syndrooma...

• Politiikassa on niin kuin sanot ja hyvä niin. Toivottavasti vielä pystyn avauksiakin laittamaan, jos tulee sellaista asiaa, joka siihen houkuttaa. Tuohon mainitsemaasi henkilöön en ota muuta kantaa kuin vain toteamuksen, että kukaan tai mikään ei voisi olla minulle niin vähämerkityksellinen kuin hän on.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Politiikassa on niin kuin sanot ja hyvä niin. Toivottavasti vielä pystyn avauksiakin laittamaan, jos tulee sellaista asiaa, joka siihen houkuttaa. Tuohon mainitsemaasi henkilöön en ota muuta kantaa kuin vain toteamuksen, että kukaan tai mikään ei voisi olla minulle niin vähämerkityksellinen kuin hän on.

Ihan siitä kukaan täällä välitä tippakaan ja yhdessä vaiheessa oli Naton paras myyntimies, melkein putlerin tasoa. Samoin saa VKKn ja venäläiset näyttämään typeryksiltä ja ei säästä siinä itseään tippaakaan. Välillä vähän annamme korvamakiaa siellä, mutta ihan avokämmenellä ja isänmaallisesti. Politiikassa tärkeissä asioissa vallitsee niin suuri yksimielisyys, esim Nato, puolustusmäärärahat ja nyt vielä miinasopimuksen purkaminen. Ei ollut VKK äänestämässaä vasemmiston kanssa sitä vastaan. Eivät ehdi, kun pitää raha-asioita selvitellä ja kirjanpito kateissa. Oikein mukavaa viikonloppua ja kyllä sinulla on hienot puitteet Juhannuksen viettämiseen, Keskuspuistossa voi olla aika rauhallista käydä lenkillä.

• Anonyymi

Sinun 90 vuotispäivillä riittää taatusti väkeä ja paljon, eivätkö ole mitään vkk hampuuseja, vaan arvovaltaista väkeä ja oikeita sotilaita. Ei mitään pillipiipareita soittokunnasta ja wanna-be-potilaita.

• Lounaan nautittuani vielä avasin palstan ja näin viestisi, sen johdosta:

90-vuotispäivänikin pyrin pitämään varsin vaatimattomina, kuten olen edellä kertonut. Vieraisiin kuitenkin varaudun siten kuin olen edellä sanonut. Tuo päivähän on vielä runsaasti yli viikon päässä, joten en nyt sitä enempää suunnittele.

Nyt ruokalevoille ja sen jälkeen tallustelemaan noille keskuspuiston hiekkateille, kun päivä on nyt oikein kaunis, aurinkoinen.

• Anonyymi

Ihan näin kevennyksenä maailmanpolitiikasta, suorastaan koomisen huvittavaa, että venäjä käänsi täysin selkänsä liittolaisilleen eli Syyrialle ja nyt Iranille. Molemmat saa pataansa kunnolla ja putler lusmuilee bunkkerissaan kiukuttelemassa, mutta apua ei tipu. Samoin kävisi Pohjois-Korealla, venäjä on maailman epäluotettavin kumppani ja se ihmetyttää, että miksi kukaan on koskaan heidän kumppaniksi alkanut. Iranille käy vielä kylmät ja pahan akselista katkeaa yksi akseli. venäjän vaikutus valta murenee siellä silmissä. Aika tuolle oli kypsä, kun venäjä on tuhonnut kalustonsa ja reservinä Ukrainassa kolmen päivän sodassa. Venäjä ei ole enää uhka, tuskin vuosikymmeniin, heille viisastuminen on geneettisesti mahdotonta. Mahtaa se palstan POTILASTA kyrsiä pahemman kerran.

• Ei Venäjä ole kääntänyt kenellekään selkäänsä. Ei se ole tietääkseni anatanut sen paremmin Syyrialle kuin Iranille lupauksia puolustaa niitä. Venäjä ajaa omaa etuaan ja käyttää siinä tarpeen mukaan hyväkseen Syyrian ja Iranin tapaisia valtioita. Venäjällä on kuitenkin varsin hyvät suhteen Israeliin, minkä vuoksi sillä on pidäke puuttua asiaan. Syyrian kumous oli Venäjälle tietysti tappio, mutta Venäjällä varmaan tehtiin sellainen arvio, ettei Syyria ole sille niin merkityksellinen, että se vaarantaisi tavoitteensa Ukrainassa sen takia. Iran taas hyödyllinen Venäjälle eri tavalla ja se punnitsee nyt varmaan, mistä saa parhaimman hyödyn. Sama haitta on olemassa myös Iranin kohdalla kuin Syyrian. Resursseja ei haluta sitoa Lähi-itään, kun Ukrainan sota on kesken. Hyötypuolelle tulee taas se, että Iranin selkkaus voi nyt johtaa öljyn hinnan nousuun. Ehkä Venäjä kehottaa kulissien takana Irania sulkemaan Hormuzin salmen, jolloin öljyn hinta loikkaisi ylös. Se taas sataisi valtavia määriä lisää rahaa putlerin sotakassaan, mikä voimistaisi sen hyökkäysvoimaa Ukrainassa. Ukraina on siis ykkösprioriteetti. Ei Venäjä pelkkää uskollisuuttaan ala muiden takia tapella.

• Anonyymi

Hyvää juhannusta itse kullekin ja onnittelut lähestyvän merkkipäivän johdosta palstan nestorille!

• Kiitos toivotuksistasi ja onnitteluistasi! Lienenköhän palstan nestori, mutta sellainen olen ainakin pääkaupunkiseudun päällystön evp-yhdistyksessä, toiseksi vanhin on minua vuotta nuorempi. Helsingin Sydänkuntoutuksen kymmenhenkisessä ryhmässä olen vain toiseksi vanhin, ryhmän vanhin täytti tammikuussa jo 92 vuotta.

• Anonyymi

Kiitoksia ja oikein hyvää juhannusta Kapille. Hienoa, että jaksat olla menossa mukana ja käyt välillä täälläkin. Palsta on mennyt aika tavalla mielenterveyden avohoitolaksi ja fiksuimmat on äänestänyt jaloillaan. Toki näille hoitoa vaativille palsta voi olla hyvinkin tärkeä.

• Kiitokset kiittämästäsi ja juhannustoivotuksistasi! Entistä vähemmän olen kyllä mukana ehkä tarkoittamissasi menoissa, kun tässä iässä alkavat muut ”menot” olla tärkeämpiä. Välillä kyllä käyn vielä täälläkin, jos politiikka tai jokin muu asia sille aihetta antaa. No, nyt sille antoi aihetta vain juhannus ja päivä, jolloin pääsen kymmenelle vuosikymmenelleni, jos vielä toista viikkoa elää saan.

Valitettavasti palstan tila on mennyt paljolti sellaiseksi kuin tuossa sanot. Varmaan olet oikeassa myös sanomissasi syissä.

• Anonyymi

Olen palstan ylin vaippahousu! Kumartakaa minua! HO HOO, HO HOO!

• Anonyymi

Pyydät Ossi muita kumartamaan itseäsi. Outoa, jos olet oikea SOTILAS. Puolustusvoimissa ei nimittäin kumarreta ketään koskaan.

• Anonyymi

>>Olen yli 20-vuotinen palstan ”skribentti”<<

JKK:n kirjoitusten innoittamana kepulisatti on ylivoimaisesti koko S24:n vilkkain puoluepalsta. Paljon on nähty ja kuultu, muutaman käyttämäsi nimimerkin takaa, näitä Korhosen mietteitä. Kiitos niistä. Onpa tullut itsekin kiinnostuttua politiikasta ja sen monista luihuisista keskustan vatuloijista.

Nyt on asiat hyvin kun Suomi on Natossa ja saadaan miinatkin arsenaaliin. Kalliiksi tuli poliitikkojen sekoilu siinäkin asiassa. Kyllä Tavjan ilme oli happaman näköinen Kultarantakeskusteluja katsellessani.

Hyvää Juhannusta JKK:lle toivotan täältä Oulujoen varresta.

1. kerran yli 35 vuoteen ei lähdettykään Juhannuksen viettoon Oulujärven rannalle Kainuuseen.

• Olisikohan tämä palsta vilkkain puoluepalsta; en osaa sanoa, kun muilla palstoilla en enää aikoihin ole käynytkään. No, jos on, ei se ole yksin minun ansiotani, mutta kiitos kuitenkin kehuistasi!

Nyt on todellakin asiat hyvin, kun maamme on Naton turvassa. Siitä kiitos edellisille presidenteillemme, pää-, ulko- ja puolustusministerillemme, lähes koko eduskunnallemme, puolustusvoimiemme johdolle ja ylivoimaisesti suurimmalle osalle kansalaistamme, jotka olivat em-tahojen tukena.

Enpä paljonkaan katsellut noita Kultarantakeskusteluja, joten Tarja H:n ilme jäi minulta näkemättä. Hänen historiansa tuntien uskon kyllä vihjaamaasi.

Oikein Hyvät Juhannukset myös sinne Oulujoen rantaan, jossa kerran – yli kymmenen vuotta sitten – tapasimmekin!

• Hyvää Juhannusta Kapille.

Kirjoituksesi ei vastaa enää oikein palstan aihepiiriä, mutta toisaalta olet palstan ylivertainen legenda pitkältä ajalta, joten erivapauksien salliminen on minusta perusteltua.

Sinulla on kokemusta myös sota-ajasta, kun laskeskelin sitä, milloin olet syntynyt. Talvisodan aikaisia tapahtumia tuskin muistat, mutta ehkä jatkosodasta sinulla on lapsen silmin nähtyjä kokemuksia. Monillahan niitäkään ei enää ole. Sellaisia muisteloja olisi ehkä ollut mukava joskus lukea näin historian harrastajana. Siis aikalaiskokemuksia sodasta vaikkapa juuri lapsen silmin nähtynä.

• Anonyymi

Tuohon pyyntöön liittyy myös toinen historianharrastaja. Monta kertaa harmitellut, että kun sodan hyvin muistaneet vanhemmat eivät juurikaan kertoneet siitä ajasta ja nyt se on myöhäistä. Yhteinen piirre heillä oli kyllä loppuun asti syvä viha venäläisiä kohtaan, isän menetti Karjalassa kahdesti kotinsa ja äiti useamman veljensä. Reservinupseereja tuli kaikista neljästä pojasta ja suhde venäjään pysyi kyllä samana, onneksi, venäjän mielestä Suomi kuuluu edelleen heidän etupiiriin, mutta onneksi herättiin ajoissa.

• Joo, eihän tämä avaukseni ollut aivan palstan aihepiirissä, mutta tälle oli sellaiset perusteet kuin sanoin ja palstojen valvonta näkyy ne ymmärtäneen.

Kyllä minulla on hämäriä muistoja jo talvisodan ajalta, vaikka olin silloin vielä vajaat viisivuotinen. Venäläisteen lentokoneita pyyhälsi kerran Rautavaaran Tervamäellä sijainneen lapsuuskotini yli varsin alhaalla ja kipaisin ulkorapuille niitä katsomaan, jolloin minut tempaistiin sisälle. Samat koneet sitten pudottivat pommin kirkonkylälle, jossa Hyttisen kaupparakennus vaurioitui, mutta ei kai ihmisuhreja tullut. Luultavasti nuo koneet olivat palaamassa Oulun pommituksista ja jollekin oli jäänyt pommi, jonka sitten pudottivat Rautavaaralle.

Jatkosodan muistan tietysti jo hyvin. Siinähän kaatui muutamia koti- ja lähikyliltä, haavoittuneita varmaan enemmän, sellainen oli enonikin.

Juhannuksessani ei ole mitään merkittäviä tapahtumia vaan se sujuu siten kuin eilen ilmoitin, mutta hyvä niin – joten kiitoksia Juhannustoivotuksistasi!

• Anonyymi

Myös Kapille hyvää juhannusta sinne Paloheinään. Eilen oli kivat kelit, mutta nyt taivas itkee.

• Kiitoksia toivotuksistasi! Juhannuksessani ei kyllä ole nyt mitään erityistä ohjelmaa, mutta ihan hyvä näin. Joo, hienoista sadetta on tullut jo koko aamupäivän ja iltapäivällä on luvassa rankempaa, joten tänään jäänevät lenkit tallustelematta.

• Anonyymi
        kapi_ kirjoitti:

Kiitoksia toivotuksistasi! Juhannuksessani ei kyllä ole nyt mitään erityistä ohjelmaa, mutta ihan hyvä näin. Joo, hienoista sadetta on tullut jo koko aamupäivän ja iltapäivällä on luvassa rankempaa, joten tänään jäänevät lenkit tallustelematta.

Ei tosiaan houkutellut ulkoilemaan, mutta ainakin täällä Turun seutuvilla oli harvinaisen rauhallinen juhannus ja yllättävän paljon väkeä viettää nykyään juhannuksen kaupungissa. Jokirannan ravintolalaivat ja terassit oli eilen aivan täynnä ja hillityn hauskaa juhlimista ihmisillä. Maaseudulla on näköjään sattunut yhtä ja toista, siellä syrjäseudun tuulipuvut sählää juovuksissa.

• Anonyymi

90 v on jo todella merkittävä merkkipaalu ihmisen elämässä. Sinun positiivinen tapa ajatella asioita ja olla iloinen vaikuttaa varmasti asiaan ja toki kohtuullinen varallisuus antaa mahdollisuuden syödä ja juoda hyvin ja terveellisesti.

• Anonyymi

Hienoa, että elät ja jaksat kirjoittaa vielä. Moni vanha kirjoittaja on jo poistunut ylempiin kirjoittajapiireihin. Kerrotaan myös Majurina paremmin tunnetun Herra Everstiluutnantin kuolleen aivan hiljattain. Pystyyn_kuolleen väitetään kuolleen jo pari vuotta sitten. Tosin nikkinsä mukaan ei kirjoittanut elävänä silloin aikanaankaan.

Jo useita vuosia sitten keskuudestamme poistuivat Jäbä, Känä, Ironcurtain, Oiva Härkönen ja Kerimäki. Elossa lisäksesi ovat sentään vielä Mielipidenpankki ja Oikeistodemari.

• Anonyymi

Sonnimieskin meni jo, se joka oli lähellä keskustaa.

• Anonyymi

Onhan täällä vieläkin mukana yli 20 vuotta S24:n juttuja seuranne. Itse kirjoittelin lähinnä Historia -palstalle sotahistoriaan liityviä juttuja ja silloin luin Korhosen tutkielman mm. Kekkosesta, Tannerista ym.
        Korhosen rekatun nikin, K.K.KORHONEN perusteella jäljet johti kepulien saitille ja siitä alkaen on tullut palstaa seurailtua / kirjoiteltua enemmän tai vähemmän aktiivisesti.

Tätä mainiota kirjoitusta joku tollisko vainosi jatkuvasti ja paria osaa poistettiin jatkuvasti.

TUTKIELMA URHO KEKKOSESTA
        K.K.Korhonen
        2004-04-02 16:52:18

https://keskustelu.suomi24.fi/t/881164/tutkielma-urho-kekkosesta

• Martti on varmaan edelleen keskuudessamme, vaikka on toisinaan ilmoittanut, että ihan varmaa se ei ole. Hän liittyy näistä Kerikseen sillä tavoin, että pelasi muistaakseni shakkia tämän kanssa. Itsekin ole pelannut jonkun verran shakkia, mutta vain Garri Kasparovin sparraajana, jotta hän voittaisi neukkumielisen Karpovin. Ja voittihan hän. Kapin olen tavannut aikoinaan, tosin hän ei sitä tiedä tai muista, koska ei osaa yhdistää tapaamansa henkilöä minuun. Tämä tapahtui Akateemisessa kirjakaupussa ehkä noin 20 - 25 vuotta sitten. Siellä oli jokin kirjatapahtuma, mutten jaksa muistaa mikä. Koska olimme siihen aikaan molemmat kiinnostuneita historiasta ja Historia-palstan kirjoituksista. tapahtuma varmaa liittyi johonkin historialliseen, ehkä poliittista historiaa koskevaan julkaisuun. Oiva Härkönen, joka oli kaikkien kepujänkkien jänkkä asui Tikkurilassa ja osallistui muistaakseni johonki hässäkkään Tikkuraitin vaalitilaisuudessa, josta uutisoitiin silloin. Sekopäistä porukkaa oli jos ennen vanhaan ja Keris tietysti sen sirkuksen tirehtöörinä. Rauha hänenkin sielulleen.

Jos joku näistä pitää mainita ihan vakavasti otettavana keskustelijana, niin hän oli Kokoomusta kovasti ja ehkä perustellustikin kannattanaut nimimerkki Jäbä, joka taisi olla jonkin sortin karavaaneri. Hänen kanssaan oli aidosti miellyttää jakaa ajatuksia. Kapiin en ota tässä mielessä kantaa, koska hän oli yleensä kaikessa muussa paitsi Natoon liittymisessä kanssani samaa mieltä. Tämäkin erimielisyys poistui vuonna 2022. Jos Kapi on ollut usein samaa mieltä kanssani, joukossa on ollut myös stalkeriksi nimittämini kirjoittaja, joka on pyrkinyt olemaan kanssani eri mieltä kaikesta. Joskus olen ajatellut kirjoittaa jonkun sellaisen mielipiteen, jonka hän on esittänyt nähdäkseni onko hän eri mieltä itsensäkin kanssa, mutta sitten hyvä ihminen minussa on voittanut ja olen ajatellut, että olkoon.

Oikein selkeästi kepulaista kirjoittajaa tällä palstalla ei tunnistettavasti ole ollut muita kuin Oiva Härkönen, joka oli siis oikea tämän niminen henkilö ja Kepun kunnallispolitiikkaan osallistuja. Keris eli Seppo Hietanen oli toinen, mutta hän oli selvästi eriseurainen Kepun sisällä.. Keriksen ajatus oli kuitenkin jossain mielessä selkeä ja järkevä, mikä näkyi hänen nikistään "City-Keskusta". Hän ymmärsi, että Kepun pitäisi murtautua kaupunkeihin noustakseen maan suurimmaksi puolueeksi. On jotenkin yllättävää, ettei Kepua koskevalla palstalla ole ollut oiekastaan tämän enempää selvästi Kepun politiikkaa puolustavia tunnistettavia kirjoittajia. Ja nämäkin olivat sellaisia, joiden Kepun puoluetoimistossa toivottiin pitävän suunsa kiinni. Keriksen osalta Kepun puolutoimistolta tuli jopa tällainen viesti, mikä oli tietysti hupaisaa luettavaa.

Olen vanhoista keskustelijoista edelleen hengissä. Toistaiseksi ainakin. Yritän muistaa ilmoittaa ajoissa, jos lakkaan hengittämästä. Tosin joskun aikoinaan palstalla esitettiin salaliittoteoria, jonka mukaan nimimerkilläni kirjoitti useampi henkilö. Sisältö ja kirjoitustyyli kuulemma vaihtelivat. Tai ehkä se oli vain jakautunut persoonallisuuteni. Välillä on epäityä vasemmistolaiseksi, toisinaan kokoomuslaiseksi. Kepulaiseksi ja persuksi ei koskaan. Siitä ole iloinen. Olen silloin tällöin kertonut poliittisen kantani, mutta sitä ei ole uskottu. Se vaan kertoo näiden palstojen vainoharhaisesta perusluonteesta. Siis siitä, että kun esittää minkä tahansa jotakuta toista ärsyttävän näkemyksen, on kommunisti, vanhoillisvasemmistolainen, sinimusta antipersu tai ties mitä. Jos minua on useita, ette ehkä pääse minusta (meistä) eroon yhden poismenolle. Voi olla, että joudutte odottelemaan kukaties kymmeniä hautajaisia. Ja nimimerkin takana olevat kirjoittajat uskovat sielunvaellukseen ja jälleen syntimiseen, mikä tekisi painajaisestanne ikuisen. Vuosisadasta toiseen MPP kirjoittaisi Kepu- ja persu-vastaisia pirullisia mielipiteitään. Siinä ei silloin auta kuin toivoa, että kirjoitusten kohde kuolee ennen kirjoittajan lopullista poismenoa.

• mielipidepankki kirjoitti:

Martti on varmaan edelleen keskuudessamme, vaikka on toisinaan ilmoittanut, että ihan varmaa se ei ole. Hän liittyy näistä Kerikseen sillä tavoin, että pelasi muistaakseni shakkia tämän kanssa. Itsekin ole pelannut jonkun verran shakkia, mutta vain Garri Kasparovin sparraajana, jotta hän voittaisi neukkumielisen Karpovin. Ja voittihan hän. Kapin olen tavannut aikoinaan, tosin hän ei sitä tiedä tai muista, koska ei osaa yhdistää tapaamansa henkilöä minuun. Tämä tapahtui Akateemisessa kirjakaupussa ehkä noin 20 - 25 vuotta sitten. Siellä oli jokin kirjatapahtuma, mutten jaksa muistaa mikä. Koska olimme siihen aikaan molemmat kiinnostuneita historiasta ja Historia-palstan kirjoituksista. tapahtuma varmaa liittyi johonkin historialliseen, ehkä poliittista historiaa koskevaan julkaisuun. Oiva Härkönen, joka oli kaikkien kepujänkkien jänkkä asui Tikkurilassa ja osallistui muistaakseni johonki hässäkkään Tikkuraitin vaalitilaisuudessa, josta uutisoitiin silloin. Sekopäistä porukkaa oli jos ennen vanhaan ja Keris tietysti sen sirkuksen tirehtöörinä. Rauha hänenkin sielulleen.

Jos joku näistä pitää mainita ihan vakavasti otettavana keskustelijana, niin hän oli Kokoomusta kovasti ja ehkä perustellustikin kannattanaut nimimerkki Jäbä, joka taisi olla jonkin sortin karavaaneri. Hänen kanssaan oli aidosti miellyttää jakaa ajatuksia. Kapiin en ota tässä mielessä kantaa, koska hän oli yleensä kaikessa muussa paitsi Natoon liittymisessä kanssani samaa mieltä. Tämäkin erimielisyys poistui vuonna 2022. Jos Kapi on ollut usein samaa mieltä kanssani, joukossa on ollut myös stalkeriksi nimittämini kirjoittaja, joka on pyrkinyt olemaan kanssani eri mieltä kaikesta. Joskus olen ajatellut kirjoittaa jonkun sellaisen mielipiteen, jonka hän on esittänyt nähdäkseni onko hän eri mieltä itsensäkin kanssa, mutta sitten hyvä ihminen minussa on voittanut ja olen ajatellut, että olkoon.

Oikein selkeästi kepulaista kirjoittajaa tällä palstalla ei tunnistettavasti ole ollut muita kuin Oiva Härkönen, joka oli siis oikea tämän niminen henkilö ja Kepun kunnallispolitiikkaan osallistuja. Keris eli Seppo Hietanen oli toinen, mutta hän oli selvästi eriseurainen Kepun sisällä.. Keriksen ajatus oli kuitenkin jossain mielessä selkeä ja järkevä, mikä näkyi hänen nikistään "City-Keskusta". Hän ymmärsi, että Kepun pitäisi murtautua kaupunkeihin noustakseen maan suurimmaksi puolueeksi. On jotenkin yllättävää, ettei Kepua koskevalla palstalla ole ollut oiekastaan tämän enempää selvästi Kepun politiikkaa puolustavia tunnistettavia kirjoittajia. Ja nämäkin olivat sellaisia, joiden Kepun puoluetoimistossa toivottiin pitävän suunsa kiinni. Keriksen osalta Kepun puolutoimistolta tuli jopa tällainen viesti, mikä oli tietysti hupaisaa luettavaa.

Olen vanhoista keskustelijoista edelleen hengissä. Toistaiseksi ainakin. Yritän muistaa ilmoittaa ajoissa, jos lakkaan hengittämästä. Tosin joskun aikoinaan palstalla esitettiin salaliittoteoria, jonka mukaan nimimerkilläni kirjoitti useampi henkilö. Sisältö ja kirjoitustyyli kuulemma vaihtelivat. Tai ehkä se oli vain jakautunut persoonallisuuteni. Välillä on epäityä vasemmistolaiseksi, toisinaan kokoomuslaiseksi. Kepulaiseksi ja persuksi ei koskaan. Siitä ole iloinen. Olen silloin tällöin kertonut poliittisen kantani, mutta sitä ei ole uskottu. Se vaan kertoo näiden palstojen vainoharhaisesta perusluonteesta. Siis siitä, että kun esittää minkä tahansa jotakuta toista ärsyttävän näkemyksen, on kommunisti, vanhoillisvasemmistolainen, sinimusta antipersu tai ties mitä. Jos minua on useita, ette ehkä pääse minusta (meistä) eroon yhden poismenolle. Voi olla, että joudutte odottelemaan kukaties kymmeniä hautajaisia. Ja nimimerkin takana olevat kirjoittajat uskovat sielunvaellukseen ja jälleen syntimiseen, mikä tekisi painajaisestanne ikuisen. Vuosisadasta toiseen MPP kirjoittaisi Kepu- ja persu-vastaisia pirullisia mielipiteitään. Siinä ei silloin auta kuin toivoa, että kirjoitusten kohde kuolee ennen kirjoittajan lopullista poismenoa.

Erinomainen pitkän ajan analyysi Sinulta täällä näkemästäsi! Paljolti samaa mieltä olen kaikesta sanomastasi. Puutun vain tuohon meidän tapaamisemme sanomastasi:

Tapaamisemme taisi olla Paavo Lipposen v. 2009 kirjoitettujen muistelmien ensimmäisen osan julkistamistilaisuus. Kyllä me siellä muutaman sanankin vaihdoimme, mutta vasta jälkeenpäin täällä netissä ilmoitit olleesi mukana siinä tapahtumassa. Kun minä vastineeksi päättelin sen, kuka siinä heistä olit, sinä et sitä myöntänyt, mutta oikeassa kuitenkin taisin olla.

Historian palstallahan silloin me kumpikin enemmän kirjoittelimme, kun olemme molemmat kiinnostuneet historiasta. Kirjoitteluni siellä on jo jäänyt kovin vähäiseksi ja sellaiseksi se jää tälläkin palstalla, joka jo monia vuosia on ollut ainoa palsta kirjoittelulleni.

• Anonyymi
        mielipidepankki kirjoitti:

Martti on varmaan edelleen keskuudessamme, vaikka on toisinaan ilmoittanut, että ihan varmaa se ei ole. Hän liittyy näistä Kerikseen sillä tavoin, että pelasi muistaakseni shakkia tämän kanssa. Itsekin ole pelannut jonkun verran shakkia, mutta vain Garri Kasparovin sparraajana, jotta hän voittaisi neukkumielisen Karpovin. Ja voittihan hän. Kapin olen tavannut aikoinaan, tosin hän ei sitä tiedä tai muista, koska ei osaa yhdistää tapaamansa henkilöä minuun. Tämä tapahtui Akateemisessa kirjakaupussa ehkä noin 20 - 25 vuotta sitten. Siellä oli jokin kirjatapahtuma, mutten jaksa muistaa mikä. Koska olimme siihen aikaan molemmat kiinnostuneita historiasta ja Historia-palstan kirjoituksista. tapahtuma varmaa liittyi johonkin historialliseen, ehkä poliittista historiaa koskevaan julkaisuun. Oiva Härkönen, joka oli kaikkien kepujänkkien jänkkä asui Tikkurilassa ja osallistui muistaakseni johonki hässäkkään Tikkuraitin vaalitilaisuudessa, josta uutisoitiin silloin. Sekopäistä porukkaa oli jos ennen vanhaan ja Keris tietysti sen sirkuksen tirehtöörinä. Rauha hänenkin sielulleen.

Hienoa analyysia jälleen kerran MPPltä. Olet Kapin ja parin muun lisäksi niitä, joiden kirjoituksia ja ajatuksia on ilo lukea.

• Onhan avaukseni tuottanut melkoisesti mieltäni lämmittäneitä vastineita. Kiitos niistä; kivan ollut niihin vastailla. Kiitos myös Suomi24:n valvonnalle siitä, että on antanut avaukseni pysyä paikallaan, vaikka aihe ei liittynyt Suomen Keskustaan. Seuravan avaukseni teen sitten palstan aiheesta, jos – toivottavasti kun – sellaista aihetta tulee.

Juhannuspäiväni on mennyt täysin täällä kotini sisätiloissa, kun en tuollaisessa sadeilmassa ole viitsinyt lähteä tavanomaisille lenkeilleni keskuspuiston hiekkateille. Hyviä juhannusruokia olen nauttinut ja niiden kanssa jo näin päivälläkin viinilasillisen ottanut. Loppuillan ohjelmassa on vain tv 2:lta Kuortaneelta tulevan yleisurheilun GP-sarjan juhannuskisan seuraaminen.

Nyt vain Oikein Hyvää loppuiltaa ja yötäkin kaikille!

• Anonyymi

Sinun avaukset on ollut täällä parhaita ja suosituimpia ja vuosikymmenen. Tosin sinä olet kaikessa onnistunut erinomaisesti, molemmat urat nappiin ja muu elämä dolce vita.

• Anonyymi

Voi jo nyt hyvin todeta, että Kapin avaus oli paras ja luetuin tänäkin juhannuksena. Kapilla on kyllä sana ja kynä hallussa, ei ihme, että jo urallaan kapteeniksi ja sitten lähellä keskustaa olevaan Valioon johtotehtäviin. Toiset ne vaan osaa, ja toisen jää VKKn littumaahan. Kapi osaa, mutta Kapi olikin sotilas viimeisen päälle.

• Anonyymi

Onpas tästä tullut vilkas ketju ja paljon viestejä. Kapin avaukset kiinnostaa palstalaisia.

• Poikkeuksellisesti olen ahkeroinut täällä nyt viikonloppunakin – jopa juhannusviikonloppuna. Nyt äskenkin vielä heitin pari vastinetta asiallisiin viesteihin. Eiköhän tämä kuitenkin jo riitä tälle viikonlopulle.

Nyt täällä on oikein kaunis sää ja lähdenpä tallustelemaan noille keskuspuiston hiekkateille. Joskus illemmalla käyn vielä avaustani vilkaisemassa ja jos se on tuottanut mielestäni vastaustani kaipaavaa, niin hyvinkin saatan tulla tekemään.

Nyt vain Oikein Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa kaikille!

• Anonyymi

Myös tänään Kapia luetaan mielenkiinnolla.

• Anonyymi

Ossi on siinä mielessä kovin venäläinen, että vetää arbuusin herkästi nokkaansa. Sillä ei ollut pienenä juurikaan leluja ja leikki lähinnä lannalla.

• Sai Saatanan Valtakunta II isän kädestä! Sekös O. Popovitsia harmittaa.
        Ehtihän Väykän lisäksi toinen menneisyyden reliikki Turkki Eemioja asiaa paheksua.

• Anonyymi

Ehtiiko kapi herätä glopalistien valemedian luomasta unesta?
      Vähän jo viittaa siihen suuntaan, koska politiikasta ei halua paljon mainita.
      Uni on vielä valitettavan syvää.

• Anonyymi

Hei juntti, sinulla on paha LUKI HÄRIÖ, glopalisti littumaan VKK talkkia, maassa se kirjoitetaan globalisti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hei juntti, sinulla on paha LUKI HÄRIÖ, glopalisti littumaan VKK talkkia, maassa se kirjoitetaan globalisti.

Osui ja upposi! Minä en todellakaan kuulu sinun joukkoosi. :)))

• Anonyymi

HO HOO, HO HOO! Kapi ei lue MV mediaa, sieltä löytyy oikeat uutiset ja totuus.

Ossi, tiedostava SOTILAS

• Anonyymi

Kapi räjäytti taas palstan liekkeihin ja sinällään huvittavaa, 99% on Kapin kannalla ja vastustaa 0,5% on VKK ikuinen kapikaunaaja ja nyt uutena 0,5 % ammattikoululainen traktorinasentaja maaseudulta.

• Anonyymi

En minä mitään kaunaa tunne, vaan sääliä sitä munakarvatyperystä kohtaan.

• Tuo ei ollut todellakaan minun kommentti.
        Täällä on näköjään ammattikoululaisia joka laidalta.
        Kuten tämä kommunistipoika joka ihmettelee keskustan pastaa.

• Anonyymi

Neljäsataa kertaa jo luettu Kapin Juhannusterveiset! Kapi se osaa!

• Onhan tämä avaukseni herättänyt mielenkiintoa ja tuottanut noinkin paljon viestejä – kiitos viestittelijöille. Yhdeksälle avaukseni on ollut epämieluisa ja he ovat sanoneet sen siten, että heidän viestinsä on joutunut poistoon.

Eiköhän tämä avaukseni voine jo olla puoleltani loppuun käsitelty. Jos keskustan tai muun politiikan taholta tahi jossakin muussa tärkeässä asiassa ei lähiaikoina tapahdu jotakin merkittävää seuraavan avaukseni laitan tänne vasta ollessani jo kymmenennellä vuosikymmenelläni – jos sinne asti vielä elää saan.

Nyt vain kiitoksia kaikille tällä avauksellani viestitelleille ja Oikein Hyvää alkavaa viikkoa Teille ja muillekin tämän lukeville!

• Anonyymi

Kiitoksia, tämä oli taas kiva viestiketju. Oikein hyvää alkavaa viikkoa myös sinulle!

• Anonyymi

Kapilla on kysyntää tällää palstalla, nostaa niin paljon tasoa täällä käydessään.

• Anonyymi

Poistakaa aloitus koska se ei sisällä lainkaan palstan aiheeseen liittyvää asiaa ja se palstan aihe on nimeltään puolue nimeltään KESKUSTA ja sen harjoittama politiikka.

• Anonyymi

Kapi on palstan nestori ja pitkän linjan Keskusta-kriitikko, joten juhannusterveisensä sopivat erinomaisesti tälle palstalle. Milloinkas keskustalaiset ovat lakanneet viettämästä juhannusta?

• Anonyymi kirjoitti:

Kapi on palstan nestori ja pitkän linjan Keskusta-kriitikko, joten juhannusterveisensä sopivat erinomaisesti tälle palstalle. Milloinkas keskustalaiset ovat lakanneet viettämästä juhannusta?

Kapi on ihan ok kundi. En vaan pidä myötäsuksisesta nuolemisesta mitä mm. Arska joka sai talvella 2020 kilarit "vittu" sanasta harrastaa.
        Joten kehittävämpää diskurssin kannalta on kritiikki.
        Kapin avaukset ovat toki kielellisesti hyviä mutta en halua loukata ilmaisua voisi vähän tiivistää.

• Oikeiston.sos.dem kirjoitti:

Kapi on ihan ok kundi. En vaan pidä myötäsuksisesta nuolemisesta mitä mm. Arska joka sai talvella 2020 kilarit "vittu" sanasta harrastaa.
        Joten kehittävämpää diskurssin kannalta on kritiikki.
        Kapin avaukset ovat toki kielellisesti hyviä mutta en halua loukata ilmaisua voisi vähän tiivistää.

Olen saanut täällä niin paljon sekopäiden paskaa niskaani että palstan johtavana skribenttinä katson oikeudekseni.
        Se kuka minä olen ja olenko everstiluutnantin alter ego sillä ei ole merkitystä.

• Anonyymi
        Oikeiston.sos.dem kirjoitti:

Olen saanut täällä niin paljon sekopäiden paskaa niskaani että palstan johtavana skribenttinä katson oikeudekseni.
        Se kuka minä olen ja olenko everstiluutnantin alter ego sillä ei ole merkitystä.

"palstan johtavana skribenttinä"

Khihihihiii..... 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Mutta hyvin sinä vedätä tätä kepun peräkammarilaumaa, käämit kärähtää peräkammareissa useasti päivässä.

• Anonyymi

Kepu pettää aina ja taas se nähtiin. Nyt häärivät persujen kanssa kimpassa.

Ikuinen häpeä tälle PeruSS:lle, tälle eduskunnan kielipuolueelle. Persut valitsi rkp -läisen kieliaktivistin YKSIMIELISESTI Ylen toimariksi SADAN tarjokkaan sakista. Svenska Ylessä ja Hbl:ssa tämäkin taimi varttui... ja aika näyttää millaiseen kukkaan se Ylessä vielä puhkeaakaan.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/5c40384b-ae2c-405e-bfed-257d1b2397ad

"Ylen tiedotteen mukaan af Björkesten on ollut Yleisradion johtoryhmässä vuodesta 2012. Hän on työskennellyt Ylellä mm. Svenska Ylen johtajana ja vastaavana toimittajana sekä Ylen uutis- ja ajankohtaistoiminnan vt. johtajana ja vastaavana toimittajana.

Ennen Yleisradiota af Björkesten työskenteli Hufvudstadsbladetissa useissa eri tehtävissä mm. varapäätoimittajana ja pääkirjoitustoimituksen esihenkilönä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri."

On varmaa, ettei ruotsinkielisestä toiminnasta ainakaan nyt säästetä. Nykyisellään tämä 5%:n vähemmistön "palveleminen" vie Ylen kuluista vähintään 20%. Tarkkaa summaa ei tiedä kukaan, eikä sitä haluta edes laskea. Persut tosin lupaili senkin tehdä...

Taitaa olla aika etsiä äänelleen muita vaihtoehtoja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ikuinen häpeä tälle PeruSS:lle, tälle eduskunnan kielipuolueelle. Persut valitsi rkp -läisen kieliaktivistin YKSIMIELISESTI Ylen toimariksi SADAN tarjokkaan sakista. Svenska Ylessä ja Hbl:ssa tämäkin taimi varttui... ja aika näyttää millaiseen kukkaan se Ylessä vielä puhkeaakaan.

"Ylen tiedotteen mukaan af Björkesten on ollut Yleisradion johtoryhmässä vuodesta 2012. Hän on työskennellyt Ylellä mm. Svenska Ylen johtajana ja vastaavana toimittajana sekä Ylen uutis- ja ajankohtaistoiminnan vt. johtajana ja vastaavana toimittajana.

Ennen Yleisradiota af Björkesten työskenteli Hufvudstadsbladetissa useissa eri tehtävissä mm. varapäätoimittajana ja pääkirjoitustoimituksen esihenkilönä. Koulutukseltaan hän on valtiotieteiden maisteri."

On varmaa, ettei ruotsinkielisestä toiminnasta ainakaan nyt säästetä. Nykyisellään tämä 5%:n vähemmistön "palveleminen" vie Ylen kuluista vähintään 20%. Tarkkaa summaa ei tiedä kukaan, eikä sitä haluta edes laskea. Persut tosin lupaili senkin tehdä...

Isänmaallista toimintaa kerrankin persuilta. Suomi on kaksikielinen maa, jonka ruotsinkielisestä vähemmistöstä on syytä pitää huolta myös Yleisradiossa.

• Anonyymi kirjoitti:

Koita jo päästä yli tuosta. Niissä ruotsinkielisissä ohjelmissa on suomenkielinen tekstitys että voit sinäkin ja muut suomenkieliset seurata jos ei det annan inhemska språk taivu.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta hyvin sinä vedätä tätä kepun peräkammarilaumaa, käämit kärähtää peräkammareissa useasti päivässä.

Huvittaahan se kun ne miettii päänsä puhki että onko se majuri ja oikeistodemari sama tyyppi.
        Ikäänkuin asialla jotain merkitystä olisi.
        Huvittavinta oli se kun yhteen aikaan aloitin solvausketjuja itsestäni niin eikö sekin mennyt täydestä.
        Toki on yllättävän vaikeaa esiintyä ikäänkuin toisena. Kun se oma kirjoitusjälki on luonteenomainen.
        Huomasin silloin kun tein sen ketjun missä ilmoitin itseni "kuolleen". Siitähän riemu repesi.

• Anonyymi

Koita jo päästä yli tuosta. Niissä ruotsinkielisissä ohjelmissa on suomenkielinen tekstitys että voit sinäkin ja muut suomenkieliset seurata jos ei det annan inhemska språk taivu.

Kuinka se "ylijämäakkasi" jakselee, vieläkö valoton puimuri kummittelee?

• Anonyymi

Pakkoruotsi oli kepulaisten luoma ongelma Suomen kouluihin ja sen toi Johannes Virolainen ollessaan opetusministerinä!

Pakkoruotsi oli tuolloin Rkp:n hinta hallitukseen menosta ja taaskin kepu petti suomalaiset. Tämän kaiken on Virolainen itse kertonut muistelmissaan.

Paavo Lipponen ajoi pääministerinä läpi kielilain, joka toi pakkoruotsin kaikille kouluasteille ja lisänä virkamiesruotsin.

Suomi onkin ainoa Itämeren rantavaltio, jossa on 2 virallista kieltä.

P.S.

Maalaisliitto.on.ongelma

2024-09-04 10:53:58

Älä valehtele. Olen valmistunut 1996 ja suorittanut virkamies Ruotsin mikä oli opinto-ohjelmassa jo ennen Lipposen pääninisteriyttä.
        Mitäs jos Adlercreutz kypsyy teihin? Uutta hallitus mahdollisuutta ei heti tule joten kannattaisi uhosminen jättää vähemmälle.

Maalaisliitto.on.ongelma

Älä valehtele. Olen valmistunut 1996 ja suorittanut virkamies Ruotsin mikä oli opinto-ohjelmassa jo ennen Lipposen pääninisteriyttä.<<

Vai oikein valmistunut 😂

Sirola- , Alkio- , vai Murikka -opistosta?

Mutta kirjoittamaan et oppinut!

P.S.

Miksi muuten aina irvit näitä amiksia?

• Anonyymi

Huvittaahan se kun ne miettii päänsä puhki että onko se majuri ja oikeistodemari sama tyyppi.
        Huvittavinta oli se kun yhteen aikaan aloitin solvausketjuja itsestäni niin eikö sekin mennyt täydestä.
        Toki on yllättävän vaikeaa esiintyä ikäänkuin toisena. Kun se oma kirjoitusjälki on luonteenomainen.
        Huomasin silloin kun tein sen ketjun missä ilmoitin itseni "kuolleen". Siitähän riemu repesi.

Hienoa katsoa, kun vedätä näitä syrjäseutujen tuulipukuja, Inkeroisissa päivittäin mietitään valotonta leikkuupuimuria, oli sen verran lähellä keskustaa olevalla tajunnan räjäyttävä asia.
        Mutta hyvä, että muistutti, ehkä keput huomio, että pimeyttä on taas tulossa ja valot kuntoon, myös puimureissa ja selvinpäin liikenteeseen.

• Anonyymi

Mihin hukkasit pallopaitasi?

• Anonyymi kirjoitti:

Pakkoruotsi oli kepulaisten luoma ongelma Suomen kouluihin ja sen toi Johannes Virolainen ollessaan opetusministerinä!

Pakkoruotsi oli tuolloin Rkp:n hinta hallitukseen menosta ja taaskin kepu petti suomalaiset. Tämän kaiken on Virolainen itse kertonut muistelmissaan.

Paavo Lipponen ajoi pääministerinä läpi kielilain, joka toi pakkoruotsin kaikille kouluasteille ja lisänä virkamiesruotsin.

Suomi onkin ainoa Itämeren rantavaltio, jossa on 2 virallista kieltä.

P.S.

Maalaisliitto.on.ongelma

Älä valehtele. Olen valmistunut 1996 ja suorittanut virkamies Ruotsin mikä oli opinto-ohjelmassa jo ennen Lipposen pääninisteriyttä.
        Mitäs jos Adlercreutz kypsyy teihin? Uutta hallitus mahdollisuutta ei heti tule joten kannattaisi uhosminen jättää vähemmälle.

Maalaisliitto.on.ongelma

Älä valehtele. Olen valmistunut 1996 ja suorittanut virkamies Ruotsin mikä oli opinto-ohjelmassa jo ennen Lipposen pääninisteriyttä.<<

Vai oikein valmistunut 😂

Sirola- , Alkio- , vai Murikka -opistosta?

Mutta kirjoittamaan et oppinut!

P.S.

Miksi muuten aina irvit näitä amiksia?

Kuten sanoin eilen koita päästä yli tuosta ruotsinkielistä.
        Et oo ihan tyhmintä ainesta täällä.
        Sinipunaan olis täyteouolueen paikka rakastamasi RKP:n kanssa 2027.
        Muuten kun vitsiä toistaa liikaa se lakkaa naurattamasta. Eli tuo spämmisi vai oletko sittenkin vähän vajaaälyinen kun yksi kirjiitusvirhe jaksaa vuoden naurattaa?
        Oletko kepuli ja esiinnyt persuna.
        Amis käyty?

• Anonyymi kirjoitti:

Kuinka se "ylijämäakkasi" jakselee, vieläkö valoton puimuri kummittelee?

Minulla on vaimo ehkä sinulla pilkkihaalari on "akka".

• Anonyymi

Palstan johtava skribentti, eipä voi enää kauemmas totuudesta tuo luonnehdinta mennä.

Tosin jos uskoo, että maa on litteä ja aurinko kiertää maata, niin siinä tietämyksessä voi sinun ymmärtää olevan palstan johtava skribentti.

Ketjusta on poistettu 18 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Raimo laamanen

Onko Raimo siirtynyt yläkerran orkesteriin ? Jos on niin jaksamista Seijalle.
      Puolanka
      20
      2772
    2. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      184
      2553
    3. Sanna Marin veti posket lommolla röökiä Ruisrockissa

Tai ainakin röökin näköistä, liekö itse käärittyä 🫢
      Kotimaiset julkkisjuorut
      139
      1464
    4. Antin piti riuhtoa Sofia irti pojankIopista

Oli festivaaleilla Iiimautunut johonkin jätkään, niin Antin piti käydä irroittamassa täti ja pelastamassa poikanen. Pah
      Maailman menoa
      245
      1271
    5. Aloitko pelätä siis

Että otan suhun oikeasti yhteyttä
      Ikävä
      105
      1147
    6. Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan

Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs
      Ikävä
      37
      970
    7. Olet ollut aika törkeä minua kohtaan

Sillä tavalla ovelasti, ettei mitään "todisteita" ole mistään. Eli niin kuin, että mitään et ole tehnyt, mutta toisaalta
      Ikävä
      46
      957
    8. Saisipa sitä palata ajassa taaksepäin

maailmaan jossa oli vielä edes joku järki tallella ja ajatus takana. Sain myös suunnatonta iloa erään henkilön näkemises
      Ikävä
      32
      874
    9. Maskuliininen herrasmies

Tekee aloitteen. 🌸
      Ikävä
      132
      840
    10. Voi ei kuvitteletkohan sä

Nyt etten ookaan susta kiinnostunut 😿😿 ethän ajattele niin 🥺
      Ikävä
      43