Mietityttääkö teitä koskaan se, ettei Pyhä Henki enää luo uuttaa Pyhää kirjoitusta, se loppui ilmestykseen, kanonisointi lakkautti sellaisen kirjallisen tuotannon, josta kaikki kristityt olisivat yksimielisiä, että se on pyhää.
Jeesus ei nimittäin sanonut Raamatussa, kanonisoikaa ja uskokaa kirjaimen mukaan se mitä tuotoksissa sanotaan tai mitä kirkkoisät teille tulevat pyhän kirjaan valitsemaan. Jeesuksenhan väitetään sanoneen itseään Jumalan Pojaksi, ei edes Jumalaksi tarkoittaen, että hänen sanoissaan oli Pyhä Henki ja hänessä itsessään. Hänen seuraajansa olisivat samasta Hengestä osallisia. Mutta mitäs mitäs...se Henki jäikin vuoteen 397. Tai ainakin sen mahti suli jonnekin. Jäljellä uskoville on kirjaimet, jakeet, joita koettavat kopioida ja selittää kukin kilpaillen, kuka osaa parhaiten ne selittää. Välillä joku kukkona tunkiolla julistaa ymmärtävänsä kirjaimet sanoman paremmin kuin toinen.
Lightning
Raamattu ja Pyhä Henki
15
163
Vastaukset
- Anonyymi
”Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.”
Johannes 1:1, 3 FB38
”Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä armoa ja totuutta.”
Johannes 1:14 FB38
”Ei kukaan ole Jumalaa milloinkaan nähnyt; ainokainen Poika, joka on Isän helmassa, on hänet ilmoittanut.”
Johannes 1:18 FB38
”Mutta tulee aika ja on jo, jolloin totiset rukoilijat rukoilevat Isää hengessä ja totuudessa; sillä senkaltaisia rukoilijoita myös Isä tahtoo. Jumala on Henki; ja jotka häntä rukoilevat, niiden tulee rukoilla hengessä ja totuudessa."”
Johannes 4:23-24 FB38
”Henki on se, joka eläväksi tekee; ei liha mitään hyödytä. Ne sanat, jotka minä olen teille puhunut, ovat henki ja ovat elämä.”
Johannes 6:63 FB38
”Niin Jeesus sanoi niille juutalaisille, jotka uskoivat häneen: "Jos te pysytte minun sanassani, niin te totisesti olette minun opetuslapsiani; ja te tulette tuntemaan totuuden, ja totuus on tekevä teidät vapaiksi".
He vastasivat hänelle: "Me olemme Aabrahamin jälkeläisiä emmekä ole koskaan olleet kenenkään orjia. Kuinka sinä sitten sanot: 'Te tulette vapaiksi'?" Jeesus vastasi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja. Mutta orja ei pysy talossa iäti; Poika pysyy iäti. Jos siis Poika tekee teidät vapaiksi, niin te tulette todellisesti vapaiksi.”
Johannes 8:31-36 FB38
”Katsokaa, ettei kukaan saa teitä saaliikseen järkeisopilla ja tyhjällä petoksella, pitäytyen ihmisten perinnäissääntöihin ja maailman alkeisvoimiin eikä Kristukseen.
Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää, ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella: ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset, ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun.”
Kolossalaiskirje 2:8-15 FB38 - Anonyymi
"........ Jeesuksenhan väitetään sanoneen itseään Jumalan Pojaksi, ei edes Jumalaksi tarkoittaen, että hänen sanoissaan oli Pyhä Henki ja hänessä itsessään. Hänen seuraajansa olisivat samasta Hengestä osallisia...."
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
”Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Kirje roomalaisille 8:9 FINRK
”Jumala puhui muinoin monesti ja monin tavoin isille profeettojen kautta. Näinä viimeisinä päivinä hän on puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi ja jonka kautta hän myös on luonut maailmat. Poika on Jumalan kirkkauden säteily ja hänen olemuksensa kuva, ja hän ylläpitää kaikkea sanansa voimalla.
Toimitettuaan puhdistuksen synneistä hän on istuutunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa. Hänestä on tullut niin paljon enkeleitä suurempi kuin hänen perimänsä nimi on heidän nimeään jalompi. Kenelle enkeleistä Jumala on koskaan sanonut: ”Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin”, tai: ”Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani”?
Ja taas, kun hän tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: ”Kumartukoot hänen eteensä kaikki Jumalan enkelit.” Enkeleistä hän sanoo: ”Hän tekee enkelinsä tuuliksi ja palvelijansa tulenliekiksi”, mutta Pojasta: ”Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.”
Kirje heprealaisille 1:1-8 FINRK
”Rukoilemme, että vaeltaisitte Herran arvon mukaisesti ja hänelle kaikessa mieliksi ja että kantaisitte hedelmää kaikissa hyvissä teoissa ja kasvaisitte Jumalan tuntemisessa. Vahvistakoon hän teitä kirkkautensa väkevyyden mukaisesti kaikella voimalla olemaan kaikessa kestäviä ja pitkämielisiä.
Iloiten te silloin kiitätte Isää, joka on tehnyt teidät kelvollisiksi saamaan osuuden siitä perinnöstä, joka pyhillä on valkeudessa.
Jumala on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa valtakuntaan, hänen, jossa meillä on lunastus, syntien anteeksi saaminen. Hän on näkymättömän Jumalan kuva, koko luomakunnan esikoinen.
Hänessä luotiin kaikki, mitä on taivaissa ja maan päällä, näkyvät ja näkymättömät, olivatpa ne valtaistuimia tai herruuksia, hallituksia tai valtoja. Kaikki on luotu hänen kauttaan ja häneen. Hän on ennen kaikkea muuta, ja hänessä kaikki pysyy voimassa.”
Kirje kolossalaisille 1:10-17 FINRK - AnonyymiUUSI
Ja vastauksena tulikin jakeita copypaste.
Uskovat toki ajattelevat, että Pyhä Henki toimii tämäkin päivänä. Epätoivoisesti koettavat etsiä sitä parantumisilloista tai toistensa puheista, jotka pohjaavat menneiden jakeiden yhdistämisestä esimerkiksi pastorin arjenhavantoihin. Suosittua on myös ennustaminen lopunajoista, nähdään ennusmerkkejä, näkyjä., unia, jotka eivät oikeasti toteudu. Uskovat ovat myös esimerkiksi 1700 ja 1800 luvulla olleet varmoja Jeesuksen pikaisesta tulosta ja lopun aikojen olevan käsillä.
Milloin te huomaatte, että kokemuksenne on väärä raha. Pidätte kiinni kokemuksistanne, joita koette esimerkiksi ihmeinä, ne olisivat tapahtuneet ilman Jumalaakin.
Lightning- AnonyymiUUSI
Olet todella säälittävä !
No. Raamatussa kerrotaan kaltaisistasi:
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
!!!
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
!!!
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
!!!
14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
!!!
15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.Sait omin sanoin kirjoitetuksi "olet todella säälittävä!" Niinpä, se ei olekaan sitä tämän maailman viisautta, vaan sitä täydellistä viisaiden puhetta Kristuksessa.
Lightning - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Sait omin sanoin kirjoitetuksi "olet todella säälittävä!" Niinpä, se ei olekaan sitä tämän maailman viisautta, vaan sitä täydellistä viisaiden puhetta Kristuksessa.
LightningPaavali kirjoitti:
Gal. 3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Jeesus itse sanoi joillekin:
Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Joten Herra itse sanoi totuuden suoraan ja selvästi ! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
!!!
!!!
16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli."No. Raamatussa kerrotaan kaltaisistasi:"
No mitä se sitten todistaa?
Ei ainakaan sitä, että se olisi jotain Jumalan sanaa.
Se on todistettavasti korkeintaan vain jonkun ihmisen tai ihmisryhmän mielipide, joka kuvittelee olevansa jokin Jumalan sijainen täällä maan päällä.
Itse "Jumalasta" kun ei ole kuulunut pihaustakaan, eikä näkynyt vilaustakaan, joten sellaisen olemassaolosta tai aivoituksista ei ole olemassa minkään valtakunnan tietoa. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Paavali kirjoitti:
Gal. 3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Jeesus itse sanoi joillekin:
Matt. 15:14 Älkää heistä välittäkö: he ovat sokeita sokeain taluttajia; mutta jos sokea sokeaa taluttaa, niin he molemmat kuoppaan lankeavat."
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Joten Herra itse sanoi totuuden suoraan ja selvästi !Ei vaadi suurtakaan älykkyyttä ottaa kirjasta jakeita ja muodostaa ne ajamaan omaa agendaa. Sitähän te teette, koska ette kykene itse muuhun. sanoisinko, että sellaisen täytyy olla täysin osaton Jumalan Pyhästä Hengestä. On jäänyt vain ja aknoastaan kirjanoppineet tasolle. Vedetön lähde.
Lightning
- AnonyymiUUSI
Ei Jeesus eikä kukaan apostoleista sanonut tai opettanut, että lukekaa kirjoituksista, lukeaa Toorasta miten tulee uskoa eikä edes Paavali tarkoittanut varmaan, että hänet lähestyskirjeistään aletaan väittelemään että saako tehdä sitä tai tätä.
Kyllä he kaikki julistavat sitä, että Pyhä Henki tulee teihin ja te tulette olemaan minun todistajiani. Kuten Paavali kuvaa asiaa.
Ei että kun teistä tulee sekavia selittäjiä siinä miten jotain kirjoituksia käännösvirheineen tulee tulkita.- AnonyymiUUSI
No olen saanut tälle päivää siis hengen kirjoituksena tiedonannon " Olet todella säälittävä!"
Oliko tämä yllä kirjoittamasi nyt Pyhän Hengen tuotos. Voiko pyhä Henki olla välillä On/Off tiloissa?
Lightning
- AnonyymiUUSI
https://areena.yle.fi/1-67089889
Voihan sitä piipahtaa katsomassa nojatuolikirkkoa, että avutuisi uusia mielikuvia elämään. - AnonyymiUUSI
Ei ihmetytä Jumala on antanut Kirjoitukset ja Raamatussa on tarpeeksi profeetallisuutta meidän aikaa ja vielä tulevaisuuteenkin.
- AnonyymiUUSI
Katolinen kirkko ne kirjoitukset on teille antanut.
Katoliset kirkkoisät valitsivat kaikista kirjoituksista Pyhän Hengen johdossa (tai oman Pahan henkensä johdossa), mitkä kirjoitukset ovat Jumalan sanaa ja mitkä taas ei ole.
Itse en pitäisi kyseisiä herroja kovinkaan luotettavina...
- AnonyymiUUSI
Maailmassa on 36525 pyhää kirjoitusta joista 2000 kertoo maailman toimintaperiaatteen eli ovat 1470-1960 (-2043) tehtyä nykytiedettä.
Lisäksi on lajivirret joita luultavasti 400000 ja sukuvirret ehkä 8000000 kpl.
Harun Yahya kertoo Kristuksen antavan Mahdille 1000 uutta tai esiin nostettua pyhää kirjoitusta. Tänä nykyisenä aionina.
Ne ovat visioita, ilmestyksiä ja näkyjä lähinnä. Osa sen tyyppisiä kuin Agenda 2030. Ja jo itse www eli internet on valtava pyhä kirjakäärö.
Kansojen varallisuus ja Pääoma olivat lähimenneisyyden pyhiä kirjoja muun muassa.
Ei Pyhä Henki ja taivaat ole lopettaneet evankelioimista vaan sitä tapahtuu erityisen paljon 10, 100, 300 ja 500 vuoden välein.
1960 ja 1970 luvulla vaikutti mm. Intialainen Sri Prabhupada joka oli Maitreya Gautama.
Hänen kirjoituksissaan riittää tutkittavaa.
1830 luvulla ilmestyi Mormonin kirja ja myös Jasherin kirja käännettiin.
Jehovan todistajat ovat kääntäneet Pyhän Hengen avulla Raamatun yli 200 kielelle.
Tänä 2020 luvulla etenkin islamin piirissä on Mahdin odotukseen liittyen noussut nettiin uusia vaikuttajia. Intia myös on hyvin nousujohteinen.
Ei kirjojen määrä ole pieni vaan www on lentävä kirjakäärö jonka sosiaalinen media yms on täynnä uusia visioita. Reddit, YouTube, Wikipedia, Facebook, X jne. Kiina on myös Eräs jolta voi odottaa nousemista visioiden yms. Pariin. Mulle mm. 2013 lupasivat lahjaksi Tekoälyn. Ja amerikkalaiset sen tekivätkin vähän aikaa sitten. Se on suuri avu ja edistysaskel monin tavoin.
Jne jne.- AnonyymiUUSI
Jäi mainitsematta vielä uusi Katolisen Kirkon Katekismus. Eivät monikaan mainitsemistani kirjoista ole Pyhän Raamatun veroisia vaikuttavuudessa mutta joukossa on sellaisia jotka voivat antaa jopa Pyhän Hengen vuodatusta.
Internet Archivessa on miljoonia kirjoja joissa on Herran Henki, Pyhä Henki tai Jumalan Henki vaikuttanut niiden syntyyn. Ei sellaisia kirjoja voi kuka tahansa kirjoittaa koska vain.
Yhdysvalloissa on niiden 2000 tieteellisen kirjan lisäksi tuhansia tieteen esityksiä joita voidaan pitää lajivirsinä tai sukuvirsinä. Niissä on voimakas persoonallinen Henki tai Viisaus näkyvissä mutta ne eivät ole kovin laaja-alaisia teemoiltaan. Pidän niitä tekijöiden suvulle tarkoitettuina aarteina.
Tekniikka on myös kehittynyt suuresti. Litteät näytöt, tabletit, kännykät, usb muistit ja tulevaisuudessa ehkä memristori.
Vaikea on sanoa missä määrin Viisaus tai Pyhä Henki on vaikuttanut. Itse en ole älykäs mutta jos joku on äo 150-200 niin voi olla että pelkän suuren älykkyyden avulla on saatu paljon aikaan.
Se on hieno asia sekin että on superälykkäitä jokunen prosentti väestöstä.
Itse en koe mitään vaikeuksia löytää netistä kirjoja jotka ovat eräässä suhteessa Raamatun veroisia. Itse asiassa kun Pyhä Henki selittää Raamattua niin siinä paljastuu heikkouksiakin. Pyhän Hengen lahjat voivat lävistää kaiken jopa Jumalan oman ytimen ja Hengen. Niin että Raamattuun joudutaan Pyhän Hengen avulla tekemään parannuksia sanamuodoissa ja ymmärryksessä.
Ettekö tosiaan löydä netin miljoonien kirjojen paljoudesta teoksia jotka ovat profetaalisia tai muuten henkeviä. Jos ette niin se johtuu oman ajattelunne vaativuudesta joka on ylimitoitettu.
Raamattua kirjoitettiin 1000-2000 vuotta ja se on kokoelma. Jos olisi aikaa niin samanlainen kokoelma voisi syntyä yhdistämällä voimat monien toimesta. Jopa kaunokirjallisuus on täynnä hienoja teoksia jotka vaikuttaa todellisuuteen.
Isaac Asimovin tuotanto esim. Säätiö on yhtä hyvää kuin Raamatun profetiat. Sen Galaktinen ensyklopedia on saattanut innoittaa Wikipedian käyttöön ottoa jne. Ja tuon tuotannon on kirjoittanut yksi ainoa nero muutamassa kymmenessä vuodessa eikä 1000 vuodessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091639
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161302- 61960
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329822- 64798
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75778- 1760
- 45710
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9661Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta58637