Jos teismi loppuisi, jäisikö ateismi tällöin elämään vai menettäisikö se merkityksensä?
Ateismin olemus
5
101
Vastaukset
- Anonyymi
Me kertoisimme kristinuskon pakkomielteistä varmaan vuosikymmenet. Siitä tulisi kansanperinnettä. Minunkin sukulaisenu kertoisivat sitä, kun 1800-luvulla syntynyt huonokuuloinen isäni isä kailotti 85 v. syntymäpäivillään, jonne tuli kappalainen, että onks toi pappi? Sitten hän kailotti, kuinka miehiä tapettiin kirkon aitaa vasten ja muijat vaan menivät virskirja kädessä kirkkoon. Jutut eivät lopu, ja niistä tulee kansanperinnettä
- Anonyymi
se on niin yksinkertaista että uskovainen sanoo vain pelleilevänsä sen uskon kanssa
- Anonyymi
Vähän sama ilmiö tapahtuisi kuin muuhunkin mielikuvitukseen uskomisessa. Kyllä tarinat niihin uskomisesta jäävät historiaan ja niille lähinnä naureskellaan.
Moniin taruolentoihin on oikeasti uskottu.
Ei ole mikään harvinaisuus löytää vanhoja hautoja, jotka on suunniteltu sitä silmällä pitäen ettei vainaja nouse sieltä kummituksena/zombiena/vampyyrina yms.
Nykyään sellaista ei enää tehdä tietääkseni missään vaikka jotkut vieläkin uskovat moisiin.
Elääkö siis akummitusismi vielä vai onko se menettänyt merkityksen?
Mielestäni se elää edelleen ja on merkityksellinen, ettei kummitusismit rupea vaatimaan järjettömyyksiä esimerkiksi hautauskäytäntöihin. - Anonyymi
Uskonnot ainoastaan yksinkertaistuvat mutta Jumala
säilyy. Evoluutio. - Anonyymi
Hautaan ei mene kuin ruumis.
Henki on irtaantunut ennen.
Tässä pätee ateistinen teoria
Uskovia kohtaan. Kohteliaisuus.
Sinulla on pää
Mutta ei aivoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938108
- 403912
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241380
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html331224Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,311109Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia12980Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797