Jos Jeesus on ihminen, niin hän ei voi olla Jumala. Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle järkevälle ihmiselle. Ihminen on kokonaan eri olevainen kuin Jumala.
Jeesus ei voi olla Jumala
50
275
Vastaukset
- Anonyymi
Jeesus on ihminen ja Jumala yhtä aikaa. Hän ei ole ihmisenä eri olevainen kuin Jumala.
- Anonyymi
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat itsenäisiä eri Persoonia. Mutta ovat kaikki sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin ja käskyihin.
- Anonyymi
Kyllä ihminen on eri olento kuin Jumala.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat itsenäisiä eri Persoonia. Mutta ovat kaikki sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin ja käskyihin.
Jep, seurakunnalla on kolme päätä...yksi ruumis ja useita päitä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat itsenäisiä eri Persoonia. Mutta ovat kaikki sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin ja käskyihin.
Isä, Poika ja Pyhä Henki ovat itsenäisiä eri Persoonia. Mutta ovat kaikki sitoutuneet samoihin Jumalan lakeihin ja käskyihin.
Kolme yhdessä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ihminen on eri olento kuin Jumala.
Kyllä ihminen on eri olento kuin Jumala.
Niin jenkki lahkon jepet ja Islamin mohammed
sekä muut - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, seurakunnalla on kolme päätä...yksi ruumis ja useita päitä...
Jep, seurakunnalla on kolme päätä...yksi ruumis ja useita päitä...
Kyse ei ole seurakunnasta,vaan perustasta.
Kolme yhdessä.
Isä,poika ja pyhä henki on RAKKAUS !
Kannataa kokeilla Rakkautta,ihan tuosta vaan.
Se on sitä hyvää,ei tartte mitää seurakunta hölinää tai muuta kirkon ..
Kirkko on ihmiten luoma ja osin perseestä..
Mutta RAKKAUS ei ole koskaan peestä:)) - Anonyymi
Hienosti sanottu. Täysi Jumala (Kolminaisuuden toinen persoona) ja täysi ihminen.
Pelkkä ihminen ei olisi voinut olla synnitön.
Jeesus ei ollut myöskään pelkästään taivaallinen henkiolento eli enkeli. Enkelille Jahve, Isä ei antanutn kaikkea valtaa taivaassa ja maan päällä. Vain Jeesukselle, joka tuli taivaasta maan päälle sovittamaan ihmisten synnit.
Looginenkin päätelmä siis näiden perusväittämien kautta on, että Jeesus ei voinut olla muuta kuin täydellinen ihminen ja täydellinen Jumala.
Kaikkea hyvää!
- Anonyymi
Joko painatitte omia tarroja aiheeseen?
- Anonyymi
Biblia (1776) Jolla ainoalla on kuolemattomuus, joka asuu kirkkaudessa, johon ei yksikään tulla taida, jota ei yksikään ihminen nähnyt ole eikä taida nähdä: jolle olkoon kunnia ja ijankaikkinen voima, amen! 2Moos.33:20. 5Moos.4:12. Joh.1:18. 1Joh.4:12
- Anonyymi
Jumala ei kunniataan jaa kenenkään kanssa.
Jeesus ei väittänyt olevansa Jumala.
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala ei kunniataan jaa kenenkään kanssa.
Jeesus ei väittänyt olevansa Jumala.
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.Jeesus pyysi rukoilemaan Jumalaa , ei itseään...Isä meidän, joka olet taivaissa....
- Anonyymi
Biblia (1776) Joh.10:34 Jesus vastasi heitä: eikö teidän laissanne ole kirjoitettu: minä sanon te olette jumalat? Ps.82:6Minä tosin sanoin: te olette jumalat, ja kaikki Korkeimman lapset.
- Anonyymi
Biblia (1776) Joh.19:5 Niin Jesus meni ulos, kantain orjantappuraista kruunua ja purppuraista vaatetta. Ja hän sanoi heille: katso ihmistä!
- Anonyymi
Jokainenhan meistä on syntynyt Jumalan kaltaisena sehän todettiin jo Eedenissä.
Harvempi meistän on syntynyt neitsyestä pyhän hengen panemana.
Huraa Jeesustelijat. - Anonyymi
Fil.3:20-21. Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi. Ef.1:20. 2:6.
- Anonyymi
Selvähän se, ei Jeesus edes yhtään kokkoa sytyttänyt.
- Anonyymi
Tuolla toisessa Jeesuksen jumaluutta käsittelevässä ketjussa
todistettiin, että se, joka kieltää Jeesuksen jumaluuden, kieltää
Toisen ja viimeisen Aadamin ja täten koko evankeliumin. Tästä
seuraa, että Jeesuksen jumaluuden kieltävä henkilö kieltää
Jumalan koska hän kieltää Jumalasta lähteneen ja tulleen
Jumalan Pojan, Toisen ja viimeisen Aadamin. Hän siis kieltää
Pyhästä Hengestä siinneen ihmiseksi tulleen Jumalan Pojan.
Olen pannut merkille, että Jeesuksen jumaluuden kieltäjä
kieltää aina myös Pyhän Hengen jumaluuden. Mutta, että
Jeesuksen jumaluuden kieltäjä kieltää myös Jeesuksen ihmisyyden,
Toisen ja viimeisen Aadamin, sitä en ole ennen tullut ajatelleksi.
Siis se, joka kieltää, että Jeesus on Jumala lihassa, kieltää
Jumalasta yliluonnollisesti siinneen Jumalan Pojan, joka
on tullut ihmiseksi. Silloin hän kieltää Toisen ja viimeisen
Aadamin ja täten koko evankeliumin ja lunastuksen sekä
sovituksen. Jeesuksen jumaluuden kieltäjä kieltää siis
itse asiassa Jeesuksen ihmisyyden,Jumalasta ihmiseksi
syntymisen.
Vain Jumala voi sovittaa ihmisen itsensä kanssa ja lunastaa
ihmisen takaisin itselleen omaisuudeksi.
Koska evankeliumi Jeesuksesta Kristuksesta on taivaasta
Jumalasta Jumalan Sana meille pelastukseksi, Jeesuksen
jumaluuden kieltäjä kieltää Jumalan (Sanan). Siksi hänellä ei
ole Jumalaa, Isää eikä Poikaa. 1 Joh 2:22-23.
Mvh J - K- Anonyymi
Ei kun kaikki siittämään, nyt on Juhannus. Ehkäpä näemme maaliskuussa 2026 Jeesuksen uudelleen tulemisen. Muistakaa kans nimetä työnne tuotoksenne!
Jeesus polvellasi 2026? - Anonyymi
Jumala loi ensimmäisen ihmisen, Aadamin, maan tomusta.
Sitten Hän puhalsi Aadamiin elämän Hengen ja Aadamista
tuli elävä sielu. Jumala loi Aadamin elämään kanssaan kiinteässä
suhteessa Häneen. Aadam on siis ensimmäinen ihminen.
Aadam käänsi Jumalalle selkänsä ja lähti kuuntelemaan ja
tottelemaan ja niin seuraamaan toista. Synti tuli erottamaan
Aadamin Jumalasta.
Jumala tuli ihmiseksi Toisessa ja viimeisessä Aadamissa,
Jumalan Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa sovittamaan
Aadamin synnin ja lunastamaan Aadamin takaisin itselleen
omaisuudekseen.
Siksi ...
Joka kieltää Jeesuksen Kristuksen jumaluuden, kieltää
Toisen ja viimeisen Ihmisen, Aadamin. Hän kieltää
Jeesuksen Kristuksen siinneen Pyhästä Hengestä ja syntyneen
ihmiseksi Toiseksi ja viimeiseksi Aadamiksi lunastamaan
ihmiskunnan ensimmäisen Aadamin synnistä; Jumalasta
luopumisesta.
Aadam tarkoittaa "ihminen". Jeesus on siis Toinen Aadam ja
Toinen Ihminen. Toinen Aadam on itse Herra taivaasta (1 Kor 15:47).
Siksi ...
Jeesuksen jumaluuden kieltävä henkilö kieltää Toisen ja viimeisen
Aadamin ristin työn ja niin myös sovituksen sekä lunastuksen. Silloin
hän kieltää koko evankeliumin. Siksi hänellä ei ole Isää eikä Poikaa,
Jumalaa. 1 Joh 2:22-24.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumala loi ensimmäisen ihmisen, Aadamin, maan tomusta.
Sitten Hän puhalsi Aadamiin elämän Hengen ja Aadamista
tuli elävä sielu. Jumala loi Aadamin elämään kanssaan kiinteässä
suhteessa Häneen. Aadam on siis ensimmäinen ihminen.
Aadam käänsi Jumalalle selkänsä ja lähti kuuntelemaan ja
tottelemaan ja niin seuraamaan toista. Synti tuli erottamaan
Aadamin Jumalasta.
Jumala tuli ihmiseksi Toisessa ja viimeisessä Aadamissa,
Jumalan Pojassa, Jeesuksessa Kristuksessa sovittamaan
Aadamin synnin ja lunastamaan Aadamin takaisin itselleen
omaisuudekseen.
Siksi ...
Joka kieltää Jeesuksen Kristuksen jumaluuden, kieltää
Toisen ja viimeisen Ihmisen, Aadamin. Hän kieltää
Jeesuksen Kristuksen siinneen Pyhästä Hengestä ja syntyneen
ihmiseksi Toiseksi ja viimeiseksi Aadamiksi lunastamaan
ihmiskunnan ensimmäisen Aadamin synnistä; Jumalasta
luopumisesta.
Aadam tarkoittaa "ihminen". Jeesus on siis Toinen Aadam ja
Toinen Ihminen. Toinen Aadam on itse Herra taivaasta (1 Kor 15:47).
Siksi ...
Jeesuksen jumaluuden kieltävä henkilö kieltää Toisen ja viimeisen
Aadamin ristin työn ja niin myös sovituksen sekä lunastuksen. Silloin
hän kieltää koko evankeliumin. Siksi hänellä ei ole Isää eikä Poikaa,
Jumalaa. 1 Joh 2:22-24.
Mvh J - KPitäisikö täysi- tai edes puolijärkisen tuota tajuta?
Onko tätä sinusta vaikeaa ymmärtää tai ehkäpä olen mielestäsi Saatanan sumentama? - Anonyymi
Kiitos huolellisesti kootusta julistuksesta. Se on vaikuttava kokoelma opillista akrobatiaa, jossa ajatellaan, että jos yksi tiilenpala – kuten Jeesuksen jumaluus – poistetaan rakennelmasta, koko talo sortuu. Ja juuri tästä syystä on syytä pysähtyä.
Ensinnäkin: väite, että "jos kiellät Jeesuksen jumaluuden, kiellät myös hänen ihmisyytensä", on loogisesti absurdi. Se on sama kuin sanoisi, että jos ihminen ei ole kala, hän ei voi olla ihminen. Jeesuksen ihmisyyttä ei tarvitse kumota siksi, että joku ei usko hänen olleen samanaikaisesti myös Jumala. Nämä ovat eri väitteitä, ja ne pitää käsitellä erikseen.
Toiseksi: ajatus siitä, että ”vain Jumala voi sovittaa ihmisen itsensä kanssa” on lähtökohtaisesti teologinen dogmi, ei yleinen totuus. Se perustuu kristilliseen lunastusnarratiiviin, mutta ei ole historiallinen fakta eikä filosofisesti pakottava johtopäätös. Se on uskomusjärjestelmän sisäinen sääntö – kuin shakissa torni liikkuu suoraan. Mutta shakki ei ole todellisuus, se on peli.
Kolmanneksi: Jeesuksen jumaluuden opetus syntyi vuosikymmeniä hänen kuolemansa jälkeen, osittain vasta kirkolliskokouksissa määritellyissä kiistoissa (Nikea 325, Khalkedon 451). Ensimmäisillä kristityillä ei ollut yksimielisyyttä Jeesuksen ontologisesta luonteesta. Apostoli Paavali esimerkiksi ei puhu Jeesuksesta Jumalana siinä mielessä kuin myöhempi trinitaarinen dogma opettaa. Hän puhuu Kristuksesta “jumalallisena olentona”, mutta ei yhdistä Jeesusta suoraan Jahveen.
Neljänneksi: väite, että “jos et usko, sinulla ei ole Jumalaa”, ei ole argumentti vaan uhkavaatimus. Se ei ole looginen eikä vakuuttava, se on painostava. Siinä ei pyritä ymmärtämään todellisuutta, vaan rajataan ulkopuolelle kaikki, jotka eivät hyväksy juuri tiettyä dogmia. Se on suljettu järjestelmä – ja suljetut järjestelmät eivät kestä kriittistä tarkastelua.
Siksi uskallan sanoa: tämä kirjoitus on HUMPUUKIA, ei siksi että siinä olisi pahantahtoisuutta, vaan siksi että se on rakennettu kehäpäätelmistä, historiallisesti epätarkoista väitteistä ja emotionaalisesti ehdollistavasta kielestä. Se ei kysy, se julistaa. Se ei tutki, se vaatii uskoa – ehdotonta ja juuri oikeanlaista.
Mutta maailmassa, jossa totuutta etsitään yhä enemmän tiedon, kokemuksen ja järjen kautta, tällainen retoriikka ei enää kanna.
Jos Jumala on olemassa – ja se voi hyvinkin olla – hän ei tarvitse retorisia kiristyslauseita vakuuttaakseen meitä. Hän olisi todennäköisesti enemmän kiinnostunut vilpittömästä kysymyksestä kuin dogmaattisesta toistosta.
Rauhaa, pohdintaa ja vapautta ajatteluun.
Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos huolellisesti kootusta julistuksesta. Se on vaikuttava kokoelma opillista akrobatiaa, jossa ajatellaan, että jos yksi tiilenpala – kuten Jeesuksen jumaluus – poistetaan rakennelmasta, koko talo sortuu. Ja juuri tästä syystä on syytä pysähtyä.
Ensinnäkin: väite, että "jos kiellät Jeesuksen jumaluuden, kiellät myös hänen ihmisyytensä", on loogisesti absurdi. Se on sama kuin sanoisi, että jos ihminen ei ole kala, hän ei voi olla ihminen. Jeesuksen ihmisyyttä ei tarvitse kumota siksi, että joku ei usko hänen olleen samanaikaisesti myös Jumala. Nämä ovat eri väitteitä, ja ne pitää käsitellä erikseen.
Toiseksi: ajatus siitä, että ”vain Jumala voi sovittaa ihmisen itsensä kanssa” on lähtökohtaisesti teologinen dogmi, ei yleinen totuus. Se perustuu kristilliseen lunastusnarratiiviin, mutta ei ole historiallinen fakta eikä filosofisesti pakottava johtopäätös. Se on uskomusjärjestelmän sisäinen sääntö – kuin shakissa torni liikkuu suoraan. Mutta shakki ei ole todellisuus, se on peli.
Kolmanneksi: Jeesuksen jumaluuden opetus syntyi vuosikymmeniä hänen kuolemansa jälkeen, osittain vasta kirkolliskokouksissa määritellyissä kiistoissa (Nikea 325, Khalkedon 451). Ensimmäisillä kristityillä ei ollut yksimielisyyttä Jeesuksen ontologisesta luonteesta. Apostoli Paavali esimerkiksi ei puhu Jeesuksesta Jumalana siinä mielessä kuin myöhempi trinitaarinen dogma opettaa. Hän puhuu Kristuksesta “jumalallisena olentona”, mutta ei yhdistä Jeesusta suoraan Jahveen.
Neljänneksi: väite, että “jos et usko, sinulla ei ole Jumalaa”, ei ole argumentti vaan uhkavaatimus. Se ei ole looginen eikä vakuuttava, se on painostava. Siinä ei pyritä ymmärtämään todellisuutta, vaan rajataan ulkopuolelle kaikki, jotka eivät hyväksy juuri tiettyä dogmia. Se on suljettu järjestelmä – ja suljetut järjestelmät eivät kestä kriittistä tarkastelua.
Siksi uskallan sanoa: tämä kirjoitus on HUMPUUKIA, ei siksi että siinä olisi pahantahtoisuutta, vaan siksi että se on rakennettu kehäpäätelmistä, historiallisesti epätarkoista väitteistä ja emotionaalisesti ehdollistavasta kielestä. Se ei kysy, se julistaa. Se ei tutki, se vaatii uskoa – ehdotonta ja juuri oikeanlaista.
Mutta maailmassa, jossa totuutta etsitään yhä enemmän tiedon, kokemuksen ja järjen kautta, tällainen retoriikka ei enää kanna.
Jos Jumala on olemassa – ja se voi hyvinkin olla – hän ei tarvitse retorisia kiristyslauseita vakuuttaakseen meitä. Hän olisi todennäköisesti enemmän kiinnostunut vilpittömästä kysymyksestä kuin dogmaattisesta toistosta.
Rauhaa, pohdintaa ja vapautta ajatteluun.
Enkeli Mäntä>>> jos yksi tiilenpala – kuten Jeesuksen jumaluus – poistetaan
rakennelmasta, koko talo sortuu. Ja juuri tästä syystä on syytä pysähtyä.<<<
Sinä olet jo asian ytimessä. Palstalla on paljon purkumiehiä/purkunaisia
yrittäen poistaa huippukiveä. Jos tämä huippukivi poistetaan, rakennus
tosiaan sortuu. Siksi sitä ei voi poistaa.
1 Piet 2:6-8 "Sillä Raamatussa sanotaan: "Katso, minä lasken Siioniin
valitun kiven, kalliin kulmakiven; ja joka häneen uskoo, ei ole
häpeään joutuva". Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille,
jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut
kulmakiveksi" ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi".
Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen
heidät on pantukin."
Matt 7:24-29, 1 Kor 3:10-11.
Mvh J - K - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiitos huolellisesti kootusta julistuksesta. Se on vaikuttava kokoelma opillista akrobatiaa, jossa ajatellaan, että jos yksi tiilenpala – kuten Jeesuksen jumaluus – poistetaan rakennelmasta, koko talo sortuu. Ja juuri tästä syystä on syytä pysähtyä.
Ensinnäkin: väite, että "jos kiellät Jeesuksen jumaluuden, kiellät myös hänen ihmisyytensä", on loogisesti absurdi. Se on sama kuin sanoisi, että jos ihminen ei ole kala, hän ei voi olla ihminen. Jeesuksen ihmisyyttä ei tarvitse kumota siksi, että joku ei usko hänen olleen samanaikaisesti myös Jumala. Nämä ovat eri väitteitä, ja ne pitää käsitellä erikseen.
Toiseksi: ajatus siitä, että ”vain Jumala voi sovittaa ihmisen itsensä kanssa” on lähtökohtaisesti teologinen dogmi, ei yleinen totuus. Se perustuu kristilliseen lunastusnarratiiviin, mutta ei ole historiallinen fakta eikä filosofisesti pakottava johtopäätös. Se on uskomusjärjestelmän sisäinen sääntö – kuin shakissa torni liikkuu suoraan. Mutta shakki ei ole todellisuus, se on peli.
Kolmanneksi: Jeesuksen jumaluuden opetus syntyi vuosikymmeniä hänen kuolemansa jälkeen, osittain vasta kirkolliskokouksissa määritellyissä kiistoissa (Nikea 325, Khalkedon 451). Ensimmäisillä kristityillä ei ollut yksimielisyyttä Jeesuksen ontologisesta luonteesta. Apostoli Paavali esimerkiksi ei puhu Jeesuksesta Jumalana siinä mielessä kuin myöhempi trinitaarinen dogma opettaa. Hän puhuu Kristuksesta “jumalallisena olentona”, mutta ei yhdistä Jeesusta suoraan Jahveen.
Neljänneksi: väite, että “jos et usko, sinulla ei ole Jumalaa”, ei ole argumentti vaan uhkavaatimus. Se ei ole looginen eikä vakuuttava, se on painostava. Siinä ei pyritä ymmärtämään todellisuutta, vaan rajataan ulkopuolelle kaikki, jotka eivät hyväksy juuri tiettyä dogmia. Se on suljettu järjestelmä – ja suljetut järjestelmät eivät kestä kriittistä tarkastelua.
Siksi uskallan sanoa: tämä kirjoitus on HUMPUUKIA, ei siksi että siinä olisi pahantahtoisuutta, vaan siksi että se on rakennettu kehäpäätelmistä, historiallisesti epätarkoista väitteistä ja emotionaalisesti ehdollistavasta kielestä. Se ei kysy, se julistaa. Se ei tutki, se vaatii uskoa – ehdotonta ja juuri oikeanlaista.
Mutta maailmassa, jossa totuutta etsitään yhä enemmän tiedon, kokemuksen ja järjen kautta, tällainen retoriikka ei enää kanna.
Jos Jumala on olemassa – ja se voi hyvinkin olla – hän ei tarvitse retorisia kiristyslauseita vakuuttaakseen meitä. Hän olisi todennäköisesti enemmän kiinnostunut vilpittömästä kysymyksestä kuin dogmaattisesta toistosta.
Rauhaa, pohdintaa ja vapautta ajatteluun.
Enkeli Mäntä>>>Mutta maailmassa, jossa totuutta etsitään yhä enemmän tiedon,
kokemuksen ja järjen kautta, tällainen retoriikka ei enää kanna.<<<
Maailma etsii kunnes löytää. Etsiminen todistaa, ettei se vielä ole
löytänyt. Kuitenkin Jumalan on ilmittanut Totuuden Raamatun
sivuilla. Totuus on siis ihmisen löydettävissä koska Totuus
on Jeesuksessa Kristuksessa. Tämä ei ole mielipide, tämä on
Jumalan ilmoitus.
Niin kauan kuin tiede ohittaa Totuuden Jeesuksessa Kristuksessa,
se ei tietenkään tiedä totuutta. Mutta se ihminen, joka oppii
tuntemaan Herran Jeesuksen Kristuksen, hän oppii tuntemaan
totuuden koska totuus on Hänessä ja Hän on Totuus. Silloin
ihminen tietäää totuuden.
Mutta voit jatkaa totuuden etsimistä ilman Totuutta,
jos kerran et hyväksy sitä, että Jeesus on Totuus.
Mvh J - K
- Anonyymi
Biblia (1776) 5Moos.32:15 Ja Israel lihoi, tuli vikuriksi, lihavaksi, paksuksi ja väkeväksi, ja hylkäsi Jumalan, joka hänet teki, ja katsoi autuutensa kallion ylön. 5Moos.33:26 Ei yhtään ole niinkuin oikeuden Jumala, joka istuu taivaassa, hän olkoon sinun auttajas, ja hänen kunniansa on pilvissä.
- Anonyymi
Aloitajan komentti on vain mielipide ilman todellisuutta.
Jumalan totus ilmenee kaikkialla masilmankaikkeudessa.
Mikään muu, kuin vain Jumala ei voi luoda tällaisia luonontieteellisiä totuuksia.
Mikään tiede ei olisi mahdollista ilman sen sisältämiä totuuksia, jollei sitä olisi Jumala luonut.
Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä.- Anonyymi
Kovasti ollaan hokemalinjalla. Herra/Neito voisi vähän täsmällisemmin perustella kirjoituksiaan.
Esim. Mikä tie Jeesus on? 5-tiekö? Mikä totuus Jeesus on? Mikä elämä Jeesus on? - Anonyymi
"Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä."
Kyllä, ja Krishnan mukaan kaikki tiet johtavat häneen, Buddhan mukaan tie katoaa kun itse katoaa, ja Zeuksen mukaan... no, tie vie usein Olympos-vuoren kautta viiniin ja draamaan.
Kauniita metaforia kaikki – mutta jos jokainen on ainoa oikea tie, lienee meillä melkoinen moottoritieverkosto.
— Enkeli Mäntä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä."
Kyllä, ja Krishnan mukaan kaikki tiet johtavat häneen, Buddhan mukaan tie katoaa kun itse katoaa, ja Zeuksen mukaan... no, tie vie usein Olympos-vuoren kautta viiniin ja draamaan.
Kauniita metaforia kaikki – mutta jos jokainen on ainoa oikea tie, lienee meillä melkoinen moottoritieverkosto.
— Enkeli MäntäRoomassa tavataan sitten, jos satutaan samaan aikaan sinne.
- Anonyymi
1Moos.3:9 Ja Herra Jumala kutsui Adamin, ja sanoi hänelle: Kussas olet? Biblia (1776)
- Anonyymi
Nyt mennään Jussia katteleen ja nää nettileikit lopuu tähän tältä erää.
https://www.youtube.com/watch?v=fHtdOXV7ov0&list=RDfHtdOXV7ov0&start_radio=1
- Anonyymi
Biblia. 1Moos.3:21 Ja Herra Jumala teki Adamille ja hänen emännällensä nahoista hameet, ja puetti heidän yllensä.
- Anonyymi
Joh.14:20 Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni, ja että te olette minusta ja minä teistä. Joh.17:21-26
- Anonyymi
Biblia (1776) 1Kor.15:47 Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. Joh.3:13. 3:31
- Anonyymi
os Jeesus on ihminen, niin hän ei voi olla Jumala. Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle järkevälle ihmiselle. Ihminen on kokonaan eri olevainen kuin Jumala.
Niin henkimaailama yhdistyi ja jenkki lahko lyö puupäätä edelleen kun ei ymmärrä apinat.
Sinäkin olet henki ja keho kohta ruumis..
Kristus on henkenä ylempi kuin me.Sinut on luotu sieluksi ja et kuole koskaan,se on Jumalan teko.Mutta sinä olet henkenä aloitteva vasta,Kristus on ja on korkeampi kuin me muut.
Hän on Jumala,kun ISÄ nosti hänet oikealle puolelleen tekojensa tähden.
Voisitsiko sinä tehdä samoin ja ristiin naulitaan sut sitten ihmisten syntien takia?
Kuolema sinun ja muiden takia..herääkö tunne,että se vois olla RAKKAUTTA sinua ja ihmiskuntaa kohden?
(miten ihmiset ovat saastaa tekojensa takia osin) - Anonyymi
Jos Jeesus on ihminen, niin hän ei voi olla Jumala. Tämän pitäisi olla selvää jokaiselle järkevälle ihmiselle. Ihminen on kokonaan eri olevainen kuin Jumala.
Muslimiko oot?
Kun tiedät Rakkauden,silloin tiedät kuka on Jumalan poika ja Rakkaus ! - Anonyymi
Jeesus ei voi olla Jumala
No, istuu Isän Luoja Jumalan oikealla puolella. Miten lie,onko ?
KYLLÄ ON !
Siellä ei istu mohammed,ei budha,ei muuta..:) - Anonyymi
Biblia. Niinkuin nyös kirjoitettu on: ensimäinen ihminen Adam on tehty eläväksi sieluksi. ja viimeinen Adam eläväksi tekeväiseksi hengeksi. 1Kor.15:45. 1Moos.2:7. Joh.5:21-47.
- AnonyymiUUSI
Biblia. Ensimäinen ihminen on maasta ja maallinen, toinen ihminen on itse Herra taivaasta. 1Kor.15:47.
- Anonyymi
1Tim.2:5 Sillä yksi on Jumala, ja yksi välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jesus. Biblia (1776). Joh.17:3. Room.3:29-30. Gal.3:19-20. Hebr.9:15.
- Anonyymi
Luemme kirjoja niitä ymmärtämättä, koska unohdamme että ne ovat toisten ihmisten kirjoittamia. Kirjanoppineista ja turhista sanoista on kirjoitettu myös.
Jos pyrkii olemaan totuudenmukainen, voi vain erehtyä. Se on vain lyhyt virheaskel. Uskomisessaan voi edetä paljon kauemmas totuudesta.
Kirjoitettua tekstiä ja lukemistahan tämäkin on. Vain ihminen sen takana. - AnonyymiUUSI
Rotatkin ovat jumalia, miksi ei sitten ihminen.
- AnonyymiUUSI
Jumala loi hänet omaksi kuvakseen 1
Jumalan kuvaksi hän hänet loi 2
Mieheksi ja naiseksi hän loi heidät 3
Raamatun Genesiksen 1:27 muistaakseni puhuu siitä että Jumala loi KOLME ERI IHMISLAJIA kuvakseen.
Tarkemmin Raamattu keskittyy vain tuhon kolmanteen luomukseen eli mieheen ja naiseen. Kaksi muuta luomusta ovat salattu tai niistä ei puhuta Raamatussa.
Gilgamesh ja Popol Vuh sekä Hare Krishna teokset hieman valoittaa sitä että on luotu useita ihmislajeja. Myös Gnostilaiset tekstit sekä Koraani.
Koraani kertoo että ihminen luotiin
1. Siemennestteestä
2. Hytyyneestä verestä
3. Alkiosta
4. Jne
Koraani myös paljastaa että Nykyisin ihmisiä luodaan ilmakehässä.
Raamattu on Aadamin ja Eevan tarina, mutta ei niin universaali tarina kuin yleisesti luullaan.
Minun Isäni tekee yhäti työtä ..... sanoi Jeesus. Niin teen minäkin...... - AnonyymiUUSI
Joh.19:36 Sillä nämät ovat tapahtuneet, että Raamattu täytettäisiin: ei teidän pidä luuta rikkoman hänestä. Biblia (1776). 2Moos.12:46. 4Moos.9:12
- AnonyymiUUSI
Kyllähän järkevä ihminen tajuaa sen, ettei ihminen ole Jumala eikä Jumala ole ihminen. Kristityt ovatkin järkensä menettäneitä tässä ja monessa muussa Raamatun asiassa.
- AnonyymiUUSI
Kristityt eivät väitä, että ihminen on Jumala tai Jumala on ihminen. He sanovat, että Jeesus on ihminen ja Jumala yhtä aikaa. Ihmisenä hän on ihminen ja vajavainen, mutta Jumalana hän on Jumala ja täydellinen.
Näin yksinkertaista ja helppoa on uskoa Jeesukseen uskontunnustusten mukaan. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Kristityt eivät väitä, että ihminen on Jumala tai Jumala on ihminen. He sanovat, että Jeesus on ihminen ja Jumala yhtä aikaa. Ihmisenä hän on ihminen ja vajavainen, mutta Jumalana hän on Jumala ja täydellinen.
Näin yksinkertaista ja helppoa on uskoa Jeesukseen uskontunnustusten mukaan.No eikös tuosta tule luonnollinen johtopäätös, että Jeesus on ihmisenä kokonaan eri olento kuin Jumala? Tätähän te vatipäät ette tunnusta, vaikka asia on muille (terveille) ilmeinen.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
No eikös tuosta tule luonnollinen johtopäätös, että Jeesus on ihmisenä kokonaan eri olento kuin Jumala? Tätähän te vatipäät ette tunnusta, vaikka asia on muille (terveille) ilmeinen.
Kyllä. Ihminen on kokonaan eri olento kuin Jumala ja tämä pätee myös Jeesukseen.
- AnonyymiUUSI
Jos on ihminen, niin ei ole Jumala. Jos on Jumala, niin ei ole ihminen. Näin yksinkertaista se on. Paitsi jos uskoo Babylonian mysteeriin.
- AnonyymiUUSI
Olipa kerran eräässä keittiövaltakunnassa Kana, joka oli paistettu. Hänen ihonsa oli kullankeltainen ja rapsakka, ja tuoksu sai nälkäisenkin kokin itkemään onnesta.
Mutta tämä paistettu Kana ei ollut kenen tahansa paistama. Ei, sillä hän oli itse se, joka oli itsensä uuniin laittanut. Hän oli kokki ja keitos, paistaja ja paisti – samanaikaisesti.
"Kuka sinut paistoi?" kysyi nuori peruna.
"Minä", vastasi Kana. "Minä nostin itseni pellille, maustoin itseni rosmariinilla ja säädin uunin 200 asteeseen. Minä paistoin minut."
"Mutta... ethän silloin voi olla enää elossa", sanoi porkkana hämmästyneenä.
"Ja silti puhun. Ja silti paistan muitakin," Kana vastasi, ja kumartui maustamaan luuttoman broilerin.
Peruna ja porkkana pyörtyivät.
Siitä päivästä lähtien kaikki vihannekset kunnioittivat Paistaja-Paisti-Kanaa. Hän oli lämmin, viisas – ja täydellisesti kypsennetty. He eivät enää kyselleet mitään, vaan asettuivat lautaselle, kun Kana niin käski.
Lämpimin satuterveisin,
Enkeli Mäntä
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1091639
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup161302- 61960
Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR329822- 64798
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen75778- 1760
- 45710
Kysyit firman bileissä..
.. että tulisinko luoksesi yöksi... Oliko se vain heitto. Mitäs jos olisin tullut? Naiselta9661Miksi Suomessa uskotaan Usan kanssa tehtyihin sopimuksiin
Kaikki viestit Usan suunnasta on ollut jo pitkän aikaa sen kaltainen että muiden liittolaismaidenkin sotilaallista autta58637