Vieläkin auto pelaa mutta on jo ns kesäautona eli miksi olisin maksanut Merkkihuolloista öljyt itse vaihtanut ja nyt alla hieman uudempi mutten siihenkään tee merkkihuoltoja
Ajoin 30v ilman merkkiliikkeen huoltoja
26
281
Vastaukset
- Anonyymi
aikansa kutakin..rahat menee sitten muualle..itselläni ei ole perillisiä niin aivan sama ajella uudella autolla ja vaihtaa viidenvuoden välein ja huollattaa auto vaikka pärnäsellä..itse tein nuorempana kaikki remontit, hitsaukset, maalaukset jne...auto talli on korjaamokalustoa hyllyt täynnä, vanha toyota on tallissa jota raplaan huvinvuoksi.
tupakan polton lopetin 30v sitten ja säästyneillä rahoilla ostin auton.ei sähköautotkaan mitään vaikeita ole korjata kun vaan opiskelee,mutta niihin voi olla vaikea saada varaosia ja käytettyjen osien sopeuttaminen voi olla mahdoton tehtävä ilman merkkikorjaamon ohjelmaa.. - Anonyymi
Ei merkkiliikettä ole pakko käyttää lainkaan. Valtuutettu monimerkkikorjaamo
riittää aivan hyvin ja takuuajan jälkeen voi teettää ilmenevät hommat jossakin
pienkorjaamossa, missä tuntihintakin on vain puolet ökykorjaamon hinnasta.
Minulle annettiin jarrusatulan hintavaihtoehdot seuraavasti:
halpa osa 65€, tarvikeosa 100 € ja merkki varaosa 400 €, minkä valitset.
Vain ajattelematon maksaa osista ja työstä kaksinkertaista hintaa.- Anonyymi
Olennaistahan on että huollot tulee tehtyä. Jos uudesta autosta kyse niin itse kuitenkin käytän ensimmäiset ehkä 4-5 vuotta mieluummin merkkihuoltoa, ihan sen vuoksi että takuuasiat tai mahdollinen goodwill takuuajan jälkeen on helpompaa jos on aukoton merkkiliikkeen huoltokirja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olennaistahan on että huollot tulee tehtyä. Jos uudesta autosta kyse niin itse kuitenkin käytän ensimmäiset ehkä 4-5 vuotta mieluummin merkkihuoltoa, ihan sen vuoksi että takuuasiat tai mahdollinen goodwill takuuajan jälkeen on helpompaa jos on aukoton merkkiliikkeen huoltokirja.
Huoltokirjalla taida paljoa merkitystä vaan lasku jodsa näkyy öljyn laatu ja kuitti kertoo enempi mitä huoltokirja..esim ilmastoinnin huollosta sain dokumentin ja maksukuitin...leimalla paskan merkitystä..
- Anonyymi
Nykyautot on kyllä huonoja varmaan se halpuutus tehnyt tehtävänsä
- Anonyymi
Ja leimastakin menee läpi, vaikka valmistajan kampanjat on tekemättä??
- Anonyymi
Useimmissa tapauksissa kyllä. Lähes ainut poikkeus oli Volkkarin päästömanipuloinnin tilkitsevä kampanja, koska sillä nimen omaan oli tarkoitus kiertää katsastusmääräyksiä. Joku turvatyynykampanja saattaa lisäksi kuulua tuohon kategoriaan, mutta ehkä ei.
- Anonyymi
Jos nykyauto saa hylkäyksen obd2-testissä, niin ei kun vaihtelemaan antureita ja sensoreita ihan randomilla.
- Anonyymi
Bluetooth ELM OBD lukijoita saa nykyään alle 10€ ja appstoresta esim. Car Scanner ilmaisversio joka on erinomainen ja nollaat vikakoodit just ennen kun ajat katsatukseen, vikamuisti on taatusti tyhjä.
Uusien autojen kanssa ongelmat tulee näistä turvavatkaimista, etu ja taka kameroista ym. Ja ah niin ihanan ruma kosketusteleviso kun lakkaa toimimasta parin vuoden käytön jälkeen, niin useammassa autossa ei voi tehdä yhtään mitään koska fyysisiä nappuloita ei enää monessa autossa ole. Siinähän värjöttelet -20 asteen pakkasessa ilman lämmitystä ym. - Anonyymi
joissain merkeissä nuo vikamerkkivalot syttyy tuon tuostakin joissain ei...toisissa syttyy rengapainevalot vähän väliä...on siis automerkeissä isot erot näiden vikakoodien ja kuittauksien määrissä..merkkiä en kehtaa edes sanoa missä on paljon vikakoodeja..ennenkuin vaihdetaan mitään anturia niin vika pitää paikantaa ja johdotus joka on monesti syyllinen vikavaloon..akku kannatta pitää kunnossa ,huono akku tekee monesti turhia vikakoodeja..
- Anonyymi
Halpoja testereitä saa kaupasta yleensä lambda anturi antaa vikavalon ja helppo vaihtaa samaten nokan ajoitus tunnistimet
- Anonyymi
Suurimmalla osalla harhaluulo auton huollattamisesta. Luulevat että auto on huollettu hyvin kun sitä on käytetty jossakin ulkopuolisella huollossa tietyn ajan / km jälkeen.
Automerkin huolto ei ole muuta konkreettista kuin öljyn uusinta ja sekin usein liian harvoin. Jää ilmansuodattimia vaihtamatta ja puhdistamatta ajoissa.
Nämä on vielä pieni osa mitä autoissa pitää ja kannattaa huoltaa. Tulee alustan, ohjauksen, jarrujen, voimansiirron asiat jotka todettava ja huollettava myös.
Jää voimansiirron öljyt usein uusimatta niissä autoissa joissa omistaja vie jonnekin ulkopuolisen luokse esim siihen merkki huoltoon, jää voimansiirron osat huoltamatta.
Auton ajettavuus, vakaus huonontuu, jollakin kuukausissa että
Huonontunut pusla, nivel pitää uusia ajoissa että ajettavuus ja välyksettömyys saadaan takaisin. Merkkihuolletuissa ajettavuus on huonontunut kokoajan kenenkään siihen puuttumatta.- Anonyymi
Merkkihuolto porukka on juuri sitä joka uskoo näihin autonvalmistajien ylipitkiin huoltoväleihin ja siellä merkkihuollossa on yleensä just amiskasta tulleita nuoria räkänokkia jotka hutiloi ja monessa tapauksessa on jättty puolet töistä tekemättä..
Itselle Merkkihuollettu auto jää aina kakkosvaihtoehdoksi useammasta syystä, voi olla yritysauto jolla ajanut kuka sattu ja miten sattuu, esim autovuokraamo, kiinteistönvälitysfirma ym. Huollot eivät ole välttämättä tehty ihan laskun mukaisesti, öljyinä käytetty mitäsattuu halvinta bulkkia ym. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Merkkihuolto porukka on juuri sitä joka uskoo näihin autonvalmistajien ylipitkiin huoltoväleihin ja siellä merkkihuollossa on yleensä just amiskasta tulleita nuoria räkänokkia jotka hutiloi ja monessa tapauksessa on jättty puolet töistä tekemättä..
Itselle Merkkihuollettu auto jää aina kakkosvaihtoehdoksi useammasta syystä, voi olla yritysauto jolla ajanut kuka sattu ja miten sattuu, esim autovuokraamo, kiinteistönvälitysfirma ym. Huollot eivät ole välttämättä tehty ihan laskun mukaisesti, öljyinä käytetty mitäsattuu halvinta bulkkia ym."Itselle Merkkihuollettu auto jää aina kakkosvaihtoehdoksi useammasta syystä,"
Mikä sitten on se parempi vaihtoehto, joku pienempi nyrkkipaja? Eihän niistäkään voi mitenkään tietää miten siellä autoa on huollettu, ellei nyt sitten itse tunne kyseistä pajaa tarkemmin.
Oma lukunsa on sitten nämä itse autoa huoltaneet joita on moneen lähtöön. Parhaimmat itse huoltaneet tarkoittaa käytännössä että öljyt on ehkä vaihdettu kun on muistettu, mutta suodattimet, jarrunesteet, tulpat jne. on kaikki vaihtamatta/yliajalla.
- Anonyymi
Autosi on nyt arvoton.
- Anonyymi
30 vuoden iässä autot saavat hintansa pohjakosketuksen, muutama vuosi lisää ja arvo nousee ensin näkyväksi ja sitten se tuplaantuu 5 vuoden välein. Katselkaa vaikka 1980-1990 saab 900 turbojen hintoja, hintakäyrä on aika jyrkästi ylös.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 vuoden iässä autot saavat hintansa pohjakosketuksen, muutama vuosi lisää ja arvo nousee ensin näkyväksi ja sitten se tuplaantuu 5 vuoden välein. Katselkaa vaikka 1980-1990 saab 900 turbojen hintoja, hintakäyrä on aika jyrkästi ylös.
"hintakäyrä on aika jyrkästi ylös."
piti varmaan olla:
hintapyyntökäyrä on aika jyrkästi ylös. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
30 vuoden iässä autot saavat hintansa pohjakosketuksen, muutama vuosi lisää ja arvo nousee ensin näkyväksi ja sitten se tuplaantuu 5 vuoden välein. Katselkaa vaikka 1980-1990 saab 900 turbojen hintoja, hintakäyrä on aika jyrkästi ylös.
Olet oikeassa. Noin kymmenen vuotta sitten olisi voinut ostaa ajokuntoisen romun satasella. Nyt nuo samat autot ovat hävinneet nettimyynnistä ja muutamasta toimivasta latolöydöstö saatetaan pyytää tonneja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa. Noin kymmenen vuotta sitten olisi voinut ostaa ajokuntoisen romun satasella. Nyt nuo samat autot ovat hävinneet nettimyynnistä ja muutamasta toimivasta latolöydöstö saatetaan pyytää tonneja.
Koitappa ostaa vaikka vanha mk 1 taikka mk 2 Escortti ei ole halpoja enää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet oikeassa. Noin kymmenen vuotta sitten olisi voinut ostaa ajokuntoisen romun satasella. Nyt nuo samat autot ovat hävinneet nettimyynnistä ja muutamasta toimivasta latolöydöstö saatetaan pyytää tonneja.
jep, löytyy ladosta corolla huollettuna..mutta en myy ..kohta tulee romutuspalkkio ja taas menee hyvää toimivaa tavaraa paaliin..
- Anonyymi
miun kaikki autot on huollettu ammatti koululla sen minkä huollamme sen myös korjaamme säästö on ainakin kahden etelän loman verran turkissa
- Anonyymi
ja ilmasto kiittää...kulutat enempi ilmastoa kuin joku papparainen joka on ajanut ikänsä vanhalla bensa-autolla.. se siitä metsä ja ilmastokouhotuksesta.
- Anonyymi
Kukaan ei aja 2020-luvun autoilla 30 vuotta pelkillä kulutusosien ja öljyjen/suodattimien vaihdoilla. Ei saa läpi edes katsastuksista.
- Anonyymi
ei taida kaikki edes katsastaa... osalla tippuu helmat ja osalla ovet kauppojen pihalla
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei taida kaikki edes katsastaa... osalla tippuu helmat ja osalla ovet kauppojen pihalla
joillain on takarengas jumissa..
- AnonyymiUUSI
Minä olen ajanut nyt jo 42 v ilman merkkiliikkeen huoltoja. Silloin viimeksi se huolto oli uuden auton 1000 km:n huolto, mikä oli edellytys auton takuulle. Sen jälkeen olen aina huoltanut ja korjannut kaikki autoni itse. Huollot teen parhaan tietämykseni mukaan, en edesmenneen huoltokirjan mukaan.
Kirjoitti vanha autoteknikko, sitä vanhempi autonasentaja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 203744
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit243089En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322315- 912115
- 191966
- 261632
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui401586- 321502
Päivi Räsänen eroaa todennäköisesti kirkosta
Päivi Räsänen kertoo järkyttyneensä evankelis-luterilaisen kirkon homolinjauksesta. Räsänen sanoo todennäköisesti eroava4991445Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91414