Mistä saisi esim. jarrupalat halvimmalla? Ei tarvitse alkuperäislaatua olla kunhan olisivat paikalleen sopivat ja toimivat käyttötarkoituksessaan.
Nettikaupoissa on aina toimituskulut tietysti hinnan päälle, noin kympin luokkaa yleensä.
Mistä varaosat halvimmalla?
19
326
Vastaukset
- Anonyymi
Ehkä sinun kannattaa luopua autosta ja autoilusta?
- Anonyymi
Suomiamilta ei ainakaan kannata ostaa, eikä irakin kamelikuskilta, molemmat huijaa.
- Anonyymi
ylimielinen kokoomuslainen...
- Anonyymi
Jarrupalat ovat halpoja osia ja kannattaa aina ostaa alkuperäiset tai tunnettuja laatumerkkejä luotettavasta liikkeestä. Turvallisuudesta kuitenkin kyse. Aikanaan ranskalaiset tutkivat halpojen nettikauppojen jarrupaloja ja pahin versio oli tehty oljesta ja jostain kananpaskasta ja maalattu hienoksi ja pala pöllähti taivaalle ensimmäisessä jarrutuksessa.
- Anonyymi
Se on aina helppo sanoa toiselle että "kannattaa uusia puoli autoa samalla..." kun ei tarvitse itse maksaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on aina helppo sanoa toiselle että "kannattaa uusia puoli autoa samalla..." kun ei tarvitse itse maksaa...
Jarruosat ovat halpoja.
- Anonyymi
Taisi olla kuitenkin Esson baarin takapöydän tutkimus.
- Anonyymi
iparts.. sieltä valitset minkä valmistajan haluat...joko kalliin tai halvan..viikossa yleensä tullut perille..febi ,brempo,meyle jne.. itse ostin corollaan 98 1.3 jakopään osat japan parts ,ihan oli laadukkaan oloinen..samoiten venttiilikopan tiivisteet ..
- Anonyymi
Suomalainen autolehti vertaili jarrupaloja n. 20 vuotta sitten. Testiautona oli Ford Mondeo ja ajoivat sillä kilparadalla. Vertailussa oli iso määrä tarvikejarrupaloja tunnetuilta ja vähemmän tunnetuilta valmistajilta sekä Fodin alkuperäiset jarrupalat.
Lopputulos oli se, että kaikissa tarvikepaloissa jarruteho katosi tai ainakin pieneni, kun jarrut kuumenivat, mutta Fordin alkuperäipaloilla jarruteho jopa hieman nousi jarrujen lämmetessä. Ja mikä hauskinta: Fordin alkuperäisten jarrupalojen hinta ei edes ollut paha!
Eli rata-ajoa harrastavan kannattaa käyttää Fordissa alkuperäisia jarrupaloja. Muut sitten lompakon mukaan. Toki tämä on vanha vertailu.- Anonyymi
Aikuisetkin uskovat satuja, Ford uudisti Volvonkin laadun.
- Anonyymi
Ei taida foortilla olla omaa jarrupalatehdasta..20 vuotta sitten, hih...tarvikkeena löytyy kallimpaakin laadukasta jarrupalat.. itse laitoin textar jarrulevyt..ei ole ruostuneet..kun taas halvat levyt ruostuu heti,,,pitää tietää mitä asentaa..ulkomaisilla verkkokaupoilla on monta eri vaihtoehtoa jarrupaloille..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei taida foortilla olla omaa jarrupalatehdasta..20 vuotta sitten, hih...tarvikkeena löytyy kallimpaakin laadukasta jarrupalat.. itse laitoin textar jarrulevyt..ei ole ruostuneet..kun taas halvat levyt ruostuu heti,,,pitää tietää mitä asentaa..ulkomaisilla verkkokaupoilla on monta eri vaihtoehtoa jarrupaloille..
Eikös Fordilla ainakin joskus ollut Motorcraft merkkisiä varaosia?
- Anonyymi
20 vuotta vanhalla varaosatestillä on varmasti kauheasti merkitystä, voihan pälli.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aikuisetkin uskovat satuja, Ford uudisti Volvonkin laadun.
Miten liittyy asiaan ja tuokin on jo kovin vanha ja mennyt asia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fordin alkuperäisosat myytiin Motorgraft merkillä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fordin alkuperäisosat myytiin Motorgraft merkillä.
sama jarrupala sopii muihinkin merkkeihin... varaosat voidaan tehdä missä tehtaassa tahansa ja laittaa foortin leimat ... kyllähän monesti alkuperäisen tilalle saa vahvemman varaosan..esin alapallo ja raidetankonivelet, koiranluutkin saa joihinkin merkkeihin vahvempana..tukivararren puslat jne..pitää tietää mitä ostaa eikä ottaa vastaan ensimmäistä osaa minkä varaosamyyjä lätkäisee tiskille. hyvän varaosaliikkeen tunnistaa siitä että se vastaa puhelimeen tai sähköpostiin.... nettimyynneissä voi itse valita ottaako paskaa vai parempaa laatua ja jos on saatava,,jos ei ole niin sitten vaihdetaan myymälää,,pitää tietää mitä ostaa.?
- Anonyymi
Älä osta kallista alkuperäisosaa mutta ei myöskään sitä halvinta vaan
valitse ne palat jostakin sieltä välimailta, sillä ne riittää hyvinkin.- Anonyymi
Tuolla reseptillä on tullut paljon pettymyksiä.
- AnonyymiUUSI
Taannoin ostin Pököttiin jarrupalat tarvikeliikkeestä Porvoosta. Merkki oli joku kolmikirjaiminen ja valmistusmaaksi oli kirjattu Ranska.
Eräänä päivänä olin lähdössä autolla johonkin ja ennen liikkeellelähtöä polkaisin tapani mukaan jarrupoljinta. Se kolahti pohjaan.
Vian etsintä paljasti, että yhdestä jarrupalasta oli se massa irronnut kokonaan ja tipahtanut maahan pyörän viereen ja toisenkin palan massa oli enää vain vähän kiinni.
Tästä lähtien olen ostanut jarrupalat vain kyseisen merkin marmoritiskiltä ja sellaiset, missä on Pösön merkinnät. Valmistajaahan ei kukaan tiedä, mutta ei vastuullinen firma anna leimata merkillään täysin kelvottomia tuotteita.
Toinen esimerkki: Saman auton etupyörän laakeri. Halpalaakeri Motonetistä kesti 10 000 km, SKF:n laakeri samasta paikasta kestänyt jo ainakin 100 000 km ja on yhä uudenveroinen. Maksoi vähän enemmän kuin se halparoska.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 193637
Muistatko vielä viime kesän "sutinat"?
Kohtalo vai mikä lie järjesti, että törmäiltii jatkuvasti toisiimme. Ihan uskomatonta, koska eihän me mitään ikinä sovit232781En tullut, koska käytit päätäsi.
Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m322205- 882015
- 191956
- 261612
Kulta, sovitetaanko joku ilta avainta lukkoon?
Musta tuntuu että me ollaan pari. Olisi ihana saada asialle sinetöinti viemällä suhde päätyyn asti. ❤️ Rakastan sua ikui361487- 321482
Miten lasketaan?
Ompa ollut valtava ihmismassa taas Folkkaajia liikenteessä. Miten noin 2200 lipunostaneesta muodostuu 11000 kävijää?.91404Hyvää Huomenta Rakas Neiti
Hyvää Huomenta Nainen🤗 Kaikkea hyvää toivon sinun päivääsi😘 Näin toivoo mies111374