Olen lestadiolaisen perheen lapsi, nyt jo aikuinen ja ateisti. En ole uskaltanut kertoa perheelle ja suvulle sitä. Pelottaa. Miten se pitäisi tehdä vai onko parempi pysyä kaapissa?
Olen kirkon jäsen.
Miten tulit ulos kaapista?
17
120
Vastaukset
- Anonyymi
Rauhoitu, sano vanhemmille vaikka puhelimessa rauhallisella äänellä. Sano se pitkittäin esim. Minä. Olen. Eronnut kirkosta.
Tämmöinen on hyvä tapa sanoa ja sano vaikka eka ettei suuttuisi tai tee mitään pahaa ja jos et uskalla nii puhelimen kautta - Anonyymi
Tsemppiä!! <3 ♡ (olin se joka laittoi ekan viestin)
- Anonyymi
Miksi sinun edes tarvitsee sitä kertoa erikseen? Jos tulee tilanne jossa he yrittävät pakottaa sinua johonkin rituaaleihin jotka eivät tunnu asiallisilta, niin silloin voit toki huomauttaa ettet näe sitä sopivaksi.
Elä vain elämääsi normaalisti muuten.
Mikä on pahinta mitä voi tapahtua jos he saavat tietää sinun olevan ateisti? Ymmärtääksini noissa piireissä ei ole välttelemis käskyä. Seuroissa käyntiin ei ainakaan kannata tuhlata aikaa. Jätät ne pois. Tervehtimisessä ”Jumalan terve”, jätät Jumalan pois alusta. Näillä parilla tempulla ei edes tarvitse tulla näyttävästi kaapista ulos. Kyllä ne lestadiolaisetkin lopulta tajuavat.
- Anonyymi
Ovatko tajunneet sinun olevan ateisti? Sinähän käyt edelleen heidän tilaisuuksissaan tarvittaessa: häät, hautajaiset, ehkä kasteet ja konfirmaatiotkin.
- Anonyymi
Eikös sinusta tullut pari vuotta sitten jonkun kummisetä?
- Anonyymi
Noin puhuu mies, joka ei ole uskaltanut erota kirkosta ja näyttelee uskovaa lestadiolaisten keskuudessa.
Anonyymi kirjoitti:
Ovatko tajunneet sinun olevan ateisti? Sinähän käyt edelleen heidän tilaisuuksissaan tarvittaessa: häät, hautajaiset, ehkä kasteet ja konfirmaatiotkin.
”Sinähän käyt edelleen heidän tilaisuuksissaan tarvittaessa…”
Minä kartan lestadiolaisia.
”Eikös sinusta tullut pari vuotta sitten jonkun kummisetä?”
Tuli, mutta ei lestadiolaisen.
”Noin puhuu mies, joka ei ole uskaltanut erota kirkosta ja näyttelee uskovaa lestadiolaisten keskuudessa.”
Olen eronnut kirkosta.- Anonyymi
Extremist_atheist kirjoitti:
”Sinähän käyt edelleen heidän tilaisuuksissaan tarvittaessa…”
Minä kartan lestadiolaisia.
”Eikös sinusta tullut pari vuotta sitten jonkun kummisetä?”
Tuli, mutta ei lestadiolaisen.
”Noin puhuu mies, joka ei ole uskaltanut erota kirkosta ja näyttelee uskovaa lestadiolaisten keskuudessa.”
Olen eronnut kirkosta."Minä kartan lestadiolaisia."
Toimitko mielestäsi oikein? Eikös tuon karttamisen pitäisi olla toisin päin? Vai oletko yksipuolisesti katkaissut siteesi perheeseen, sukulaisiin ja ystäviin? Anonyymi kirjoitti:
"Minä kartan lestadiolaisia."
Toimitko mielestäsi oikein? Eikös tuon karttamisen pitäisi olla toisin päin? Vai oletko yksipuolisesti katkaissut siteesi perheeseen, sukulaisiin ja ystäviin?”Eikös tuon karttamisen pitäisi olla toisin päin?”
Miksi? Ateistin ei kannata luovuttaa valtaa ripulivajakeille niin, että he voisivat heittää ihmisiä saatanalle ja alkaa karttamaan vaan ateisti ottaa aloitteen ja alkaa karttamaan uskovaisia.- Anonyymi
Extremist_atheist kirjoitti:
”Eikös tuon karttamisen pitäisi olla toisin päin?”
Miksi? Ateistin ei kannata luovuttaa valtaa ripulivajakeille niin, että he voisivat heittää ihmisiä saatanalle ja alkaa karttamaan vaan ateisti ottaa aloitteen ja alkaa karttamaan uskovaisia.Mutta juuri noinhan sinä et tehnyt! Sinä jatkoit asian salaamista ja kävit uskovien tilaisuuksissa ja kotonasi kertomatta ateismista kenellekään. Tuskin olet vieläkään hajurakoa perheeseesi ja sukuusi ja ystäviisi tehnyt.
- Anonyymi
Tulee kärsimystä jos alkaa fokusoimaan nyt uutta
olotilaa. Sitä tulee puolin ja toisin. Elämä kantaa hyvin
eikä tarvitse kokea syyllisyyttä. Yksityis asia. Ei enää
perheen valtapiirissä. Tämä on näissä tiukoissa yhteisöissä todella vastenmielinen jarru vapaudelle.
Neuvoksi. Jos joku kysyy niin ilmoitus. Toisaalta näyttävä kaapista ulos tulo ja hoitokokoukseen hankkiutuminen olisi jännää. Saisi hoitokokouksessa pilkata ja pyyhkiä ripulivajakeilla lattiat kun osoittaisi, että Jumala ja Jeesus ovat pelkkää mielikuvitusta eikä lestadiolaissaarnamiehillä ole mitään valtaa enää kyseiseen ihmiseen.
- Anonyymi
Ethän sinä raukka ole uskaltanut edes tulla kaapista ulos! Teeskentelet kuuluvasi porukkaan ja uskovasi. Pelle!
Anonyymi kirjoitti:
Ethän sinä raukka ole uskaltanut edes tulla kaapista ulos! Teeskentelet kuuluvasi porukkaan ja uskovasi. Pelle!
”Teeskentelet kuuluvasi porukkaan ja uskovasi.”
En ole käynyt lestadiolaisten tilaisuuksissa 30 vuoteen.Extremist_atheist kirjoitti:
”Teeskentelet kuuluvasi porukkaan ja uskovasi.”
En ole käynyt lestadiolaisten tilaisuuksissa 30 vuoteen.Näiden hihhuliporukoiden kaapista ulos tulo on yhtä dramaattista kuin lopetat puutarhakeijuun uskomisen. Et usko etkä enää käy keijujen palvonta- ja höpötystilaisuuksissa.
- Anonyymi
Kömmi vaikka takaperin. Ei sillä ole mitään väliä. Olet saatanan kätyri sen jälkeen, jos vanhempasi ovat vahvasti kristittyjä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1446744
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1505776- 1194939
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.444537Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533925- 623091
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522986Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242492- 422300
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152217