Miten tulit ulos kaapista?

Anonyymi-ap

Olen lestadiolaisen perheen lapsi, nyt jo aikuinen ja ateisti. En ole uskaltanut kertoa perheelle ja suvulle sitä. Pelottaa. Miten se pitäisi tehdä vai onko parempi pysyä kaapissa?

Olen kirkon jäsen.

17

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Rauhoitu, sano vanhemmille vaikka puhelimessa rauhallisella äänellä. Sano se pitkittäin esim. Minä. Olen. Eronnut kirkosta.
      Tämmöinen on hyvä tapa sanoa ja sano vaikka eka ettei suuttuisi tai tee mitään pahaa ja jos et uskalla nii puhelimen kautta

• Anonyymi

Tsemppiä!! <3 ♡ (olin se joka laittoi ekan viestin)

• Anonyymi

Miksi sinun edes tarvitsee sitä kertoa erikseen? Jos tulee tilanne jossa he yrittävät pakottaa sinua johonkin rituaaleihin jotka eivät tunnu asiallisilta, niin silloin voit toki huomauttaa ettet näe sitä sopivaksi.
      Elä vain elämääsi normaalisti muuten.

Mikä on pahinta mitä voi tapahtua jos he saavat tietää sinun olevan ateisti? Ymmärtääksini noissa piireissä ei ole välttelemis käskyä.

• Seuroissa käyntiin ei ainakaan kannata tuhlata aikaa. Jätät ne pois. Tervehtimisessä ”Jumalan terve”, jätät Jumalan pois alusta. Näillä parilla tempulla ei edes tarvitse tulla näyttävästi kaapista ulos. Kyllä ne lestadiolaisetkin lopulta tajuavat.

• Anonyymi

Ovatko tajunneet sinun olevan ateisti? Sinähän käyt edelleen heidän tilaisuuksissaan tarvittaessa: häät, hautajaiset, ehkä kasteet ja konfirmaatiotkin.

• Anonyymi

Eikös sinusta tullut pari vuotta sitten jonkun kummisetä?

• Anonyymi

Noin puhuu mies, joka ei ole uskaltanut erota kirkosta ja näyttelee uskovaa lestadiolaisten keskuudessa.

• Anonyymi kirjoitti:

Ovatko tajunneet sinun olevan ateisti? Sinähän käyt edelleen heidän tilaisuuksissaan tarvittaessa: häät, hautajaiset, ehkä kasteet ja konfirmaatiotkin.

”Sinähän käyt edelleen heidän tilaisuuksissaan tarvittaessa…”

Minä kartan lestadiolaisia.

”Eikös sinusta tullut pari vuotta sitten jonkun kummisetä?”

Tuli, mutta ei lestadiolaisen.

”Noin puhuu mies, joka ei ole uskaltanut erota kirkosta ja näyttelee uskovaa lestadiolaisten keskuudessa.”

Olen eronnut kirkosta.

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

”Sinähän käyt edelleen heidän tilaisuuksissaan tarvittaessa…”

Minä kartan lestadiolaisia.

”Eikös sinusta tullut pari vuotta sitten jonkun kummisetä?”

Tuli, mutta ei lestadiolaisen.

”Noin puhuu mies, joka ei ole uskaltanut erota kirkosta ja näyttelee uskovaa lestadiolaisten keskuudessa.”

Olen eronnut kirkosta.

"Minä kartan lestadiolaisia."

Toimitko mielestäsi oikein? Eikös tuon karttamisen pitäisi olla toisin päin? Vai oletko yksipuolisesti katkaissut siteesi perheeseen, sukulaisiin ja ystäviin?

• Anonyymi kirjoitti:

"Minä kartan lestadiolaisia."

Toimitko mielestäsi oikein? Eikös tuon karttamisen pitäisi olla toisin päin? Vai oletko yksipuolisesti katkaissut siteesi perheeseen, sukulaisiin ja ystäviin?

”Eikös tuon karttamisen pitäisi olla toisin päin?”

Miksi? Ateistin ei kannata luovuttaa valtaa ripulivajakeille niin, että he voisivat heittää ihmisiä saatanalle ja alkaa karttamaan vaan ateisti ottaa aloitteen ja alkaa karttamaan uskovaisia.

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

”Eikös tuon karttamisen pitäisi olla toisin päin?”

Miksi? Ateistin ei kannata luovuttaa valtaa ripulivajakeille niin, että he voisivat heittää ihmisiä saatanalle ja alkaa karttamaan vaan ateisti ottaa aloitteen ja alkaa karttamaan uskovaisia.

Mutta juuri noinhan sinä et tehnyt! Sinä jatkoit asian salaamista ja kävit uskovien tilaisuuksissa ja kotonasi kertomatta ateismista kenellekään. Tuskin olet vieläkään hajurakoa perheeseesi ja sukuusi ja ystäviisi tehnyt.

• Anonyymi

Tulee kärsimystä jos alkaa fokusoimaan nyt uutta
      olotilaa. Sitä tulee puolin ja toisin. Elämä kantaa hyvin
      eikä tarvitse kokea syyllisyyttä. Yksityis asia. Ei enää
      perheen valtapiirissä. Tämä on näissä tiukoissa yhteisöissä todella vastenmielinen jarru vapaudelle.
      Neuvoksi. Jos joku kysyy niin ilmoitus.

• Toisaalta näyttävä kaapista ulos tulo ja hoitokokoukseen hankkiutuminen olisi jännää. Saisi hoitokokouksessa pilkata ja pyyhkiä ripulivajakeilla lattiat kun osoittaisi, että Jumala ja Jeesus ovat pelkkää mielikuvitusta eikä lestadiolaissaarnamiehillä ole mitään valtaa enää kyseiseen ihmiseen.

• Anonyymi

Ethän sinä raukka ole uskaltanut edes tulla kaapista ulos! Teeskentelet kuuluvasi porukkaan ja uskovasi. Pelle!

• Anonyymi kirjoitti:

Ethän sinä raukka ole uskaltanut edes tulla kaapista ulos! Teeskentelet kuuluvasi porukkaan ja uskovasi. Pelle!

”Teeskentelet kuuluvasi porukkaan ja uskovasi.”

En ole käynyt lestadiolaisten tilaisuuksissa 30 vuoteen.

• Extremist_atheist kirjoitti:

”Teeskentelet kuuluvasi porukkaan ja uskovasi.”

En ole käynyt lestadiolaisten tilaisuuksissa 30 vuoteen.

Näiden hihhuliporukoiden kaapista ulos tulo on yhtä dramaattista kuin lopetat puutarhakeijuun uskomisen. Et usko etkä enää käy keijujen palvonta- ja höpötystilaisuuksissa.

• Anonyymi

Kömmi vaikka takaperin. Ei sillä ole mitään väliä. Olet saatanan kätyri sen jälkeen, jos vanhempasi ovat vahvasti kristittyjä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      144
      6744
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      150
      5776
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      119
      4939
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      44
      4537
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      53
      3925
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3091
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2986
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2492
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2300
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2217
    Aihe