Opel, Citroen & Peugeot

Anonyymi-ap

Uudet suosikki-Opelit, Grandland, Corsa, Astra, joissa 1.2 moottori on tämä surullisen kuuluisa PURETECH (purecrap).

Olkaa ihmiset valveutuineita ja älkää vaan sekaantuko näihin.

Lähes samalla tekniikalla on varustettu Fordit, joissa 1.0 Ecoboost.
Suomessa autoliikkeet väittävät hihnojen rikkoontumisien johtuva lähes poikkeuksetta käyttäjien laiminlyöntien takia.
Muualla maailmassa ollaan asiasta eri mieltä ja Fordia vastaan on nostettu useita ryhmäkanteita.

12

126

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos nyt tutkisit asiaa niin puretech moottorissa on nykyään 10v tehdas takuu. Ja jos vaihtaa oikeat öljyt 15000 km välein niin hihna kestää 10v.
      Hihnan näkee öljykorkista ja jos käyttää väärää öljyä niin se alkaa turpoamaan. Siihen ihan yksinkertainen työkalu millä se mitataan. Toinen puretech menossa ja pelkästään hyvää sanottavaa. Edellisellä ajoin 7v ja hihna kuin uusi. Vaihdoin öljyt 10000km välein. Täytyy nyt muistaa että taitaa olla euroopan eniten myyty moottori ja voittanut monta palkintoa.
      Kaikki hajoaa jos omistaja ei osaa huoltaa autoaan.

• Anonyymi

Tuo on roskapuhetta. Olen nähnyt olin silmin, kun 47tkm ajetun Peugeot 5008 hihna on murentunut, ja auto oli huollettu huolto-ohjelman mukaisesti.

Espoossa olijälleenmyyjä (vaihtanut nimeään), jonka takapihalla oli kuorma-auton lavalla useita romumoottoreita ja maassa pahvilaatikoita, joiden sisällä oli rikkinäisiä moottoreita. Pahvilaatikon etiketissä oli Puretech moottorin koodi.

Ei kannata väittää faktoja vastaan tai uskotella muille ,etteikö vikaa olisi olemassa.

• Anonyymi

Ja vaikka takuu olisi 100 vuotta, niin ei se tee romumoottorista yhtään sen parempaa. Jos valmistaja itse myöntää ongelman olevan maailmanlaajuinen, niin kyllä se ongelma on olemassa ja tekee vielä paljon tuhoa. Tosin ei Suomessa, kun kukaan ei enää osta noita.

Vielä kun saadaan Ford myöntämään totaalituhomoottorinsa viat, niin on moni liike konkurssin partaalla näiden takia.

Heh. Kohta kelpaa Renault ja ja Korealaiset suomalaisille.

• Anonyymi

Itsellä toinen puretec . Eikä hihnat murene niitä johtuu. Ekalla meni 7v ja sama hihna kun vaihtui uuteen puretechiin. Nyt nykyiselä takana yli 5v ja hihna ihan priima. Ajan vain mobil öljyillä. Ja se on tosi että nyt mootorisa 10v tehdastakuu. Löytyy ihan netistä. Ja hihnan vaihtoväli muistaakseni 10v.
      Itse ostan vain puretech autoja. On se niin hyvä ja taloudellinen moottori.
      Yhtään vikaa ei ole olut. Itse vaihdan aina öljyt hyvin propusta laskettuna. Ei millään huonolla imu taktiikalla.

• Anonyymi

Niin ja huoltoohjelman 30tkm öljynvaihto väli pitää laskea mielelläni 10tkm.
      Niin kyllä kestää ja parasta öljyä mitä löytyy.

• Anonyymi

Kuka tyhmä nyt mitään polttomoottoria nykyään ostaiskaan. Ne on kaikki surkeita arkikäyttöön.

• Anonyymi

Pure mua munast eiku korvasta.💩

• Anonyymi
    • Anonyymi

Taitaa olla euroopan eniten myyty moottori. Niin monessa merkissä.
      Esim 208 Pösö oli pari vuotta sitten euroopan eniten myyty auto. Näyttää olevan Euroopassa ajettu taksissa sillä moottorilla yli 400000 km ja hihna vaihdettu 160000 km kohdalla. Pääsyy on että suomalaiset ovat niin pihvejä etteivät raski huollattaa autoa 15000 km välein. Vaan aina pitää ajaa huollon välissä 30000km. Kaikki moottorit hajoaa sillä välillä. Hyvät ihmiset huoltakaa autojanne. Pensaa menee pikkuhiljaa öljyn joukkoon ja se turvottaa hihnat. T. 30v Peugeotilla ajanut ja on siinä ainakin vähempi vikoja kun suuren työpaikkani vag ja bmw omistajilla. Ne ovat kaikki pekkaspäivät huollossa jonottamassa. Näin on.

• Anonyymi

Tosi asia on, että puretecit on läpipaskoja eikä se muutu miksikään vaikka olisit ajanut pösöllä 100 vuotta.

• Anonyymi

Onhan se kiva vaihdella öljyjä jakohihnoja jatkuvasti ettei moottori mene rikki😂

• Anonyymi

Täyttyy nyt muistaa että tätä moottoria on vaikka missä autossa jopa Toyotassa. On se parempi kuin yksikään vag moottori. Lisäksi stellantiksella ei ole mitään vaihteisto ongelmaa kuten vag dsg. Hyvä moottori se on. Parempi kuin ford ecoboost.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      231
      6187
    2. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      26
      3984
    3. Koska näet seuraavan kerran

Kaivattusi? Onko päivä tiedossa vai sattumasta kiinni?
      Ikävä
      93
      2780
    4. Ootko nainen jotenkin

itseäs täynnä? Mars laihduttamaan. 🫵🏽 K
      Ikävä
      41
      2217
    5. Hyvästi.....

En vain enää jaksa.....
      Ikävä
      33
      1992
    6. Hyvää yötä

Mm❤️
      Ikävä
      48
      1950
    7. Ongelma Ibizalla

Mistä saada triatleetin jalkaan mahtuva kenkä häitä varten?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      109
      1820
    8. Eelle

Huomenta,ajattelen sua..
      Ikävä
      21
      1686
    9. Hauskaa nimipäivää rakkaalle!

On kova ikävä. Rakastan sua ikuisesti ❤️🤗😘
      Ikävä
      27
      1532
    10. Pitihän se arvata, että kasvavat puolustusmenot

halutaan rahoittaa työtä tekevien oloja kurjistamalla. Nyt ehdotetaan arkipyhien poistamista. Seuraavaksi tulee ne kuusi
      Maailman menoa
      229
      1446
    Aihe