Mitäs nyt, kun lonkan nivelrikko, gradus 3, leikkausjonoon pääsen. Mihin kaikkeen pitää käydä varautumaan?
Lonkka sökö
35
616
Vastaukset
- Anonyymi
Varaudu ainakin siihen, että elämä helpottuu leikkauksen jälkeen muutamassa viikossa. Vuoden kuluttua loikit kuin nuori hirvi.
- Anonyymi
Just. Ei juuri auta varautumaan leikkaukseen, tai toipilasaikaan. Miten pärjään kotona ekat ajat? Haavajutut?
Mitä jos työssäoleva, ja tuleekin sitä toipilaslomaa? Mitä apuvälineitä kotiin? Kaikkee tällaista mietin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just. Ei juuri auta varautumaan leikkaukseen, tai toipilasaikaan. Miten pärjään kotona ekat ajat? Haavajutut?
Mitä jos työssäoleva, ja tuleekin sitä toipilaslomaa? Mitä apuvälineitä kotiin? Kaikkee tällaista mietin.Kun saat kutsun leikkaukseen, mukana on tietoa valmistautumisesta.
Ja kun pääset kotiin leikkauksen jälkeen, saat kaiken tarvittavan tiedon ja ohjeet kotona selviytymiseen ja eri tilanteita varten.
Voit kysellä kaikesta myös sairaalassa ollessa. Mitään hätää ei ole, kaikki muutkin ovat selviytyneet. - Anonyymi
Siihen en osannut varautua, että kun tuo lonkka kiusaa elämässä, se kiusaa töissäkin. Mistä apua leikkaukseen asti.
Työterveydestä tuli tylysti, että ollut vain vähän sairauslomia. Ei mitään muuta. Jumissa asian kanssa, koska en enää ole ns täysin työkykyinen. Jaloillahan pitäisi voida liikkua nopeasti, enkä pysty siihen liikerajoituksen ja kivun takia. Ja painavampien kantelu ei enää oikein käy, laukaisee hirveät kivut.
Stressaan asiasta, koska tuntuu, ettei asia oikein kuulu kellekään taholle. Eikö työterveyden pitäisi kuitenkin käydä läpi, mikä työkykyni on? Leikkausjonohan voi olla pitkä.
- Anonyymi
Omat lonkkani (molemmat yhdellä kertaa) leikattiin 10v sitten.
Kirurgi kertoi tuosta vanhentuneesta säännöstä ettei saa taivuttaa yli 90 astetta esin vessassakäynnin aikana, sanoi ettää jos fysiikka antaa periksi niin ei haittaa mitään.
Sitten jumppaohjeet, itse olin pikkuisen alle 50v ja voin sanoa että kuntoni olisi romahtanut annettuilla ohjeilla joten treenasin aika lailla kovemmin.
Itselläni kirurgi oli erittäin pätevä ja teki operaation n. 15cm viilloista, eli ei revitty puolimetristä peikää persuksiin.
Myös ns. mustelmat olivat aivan minimaliset ja sijaitsivat vain aivan haavan ympäristössä.
Itse meinasin kaatua ensimmäisenä päivänä kotona noustessani sängystä, oli peiton rena lattialla ja tietenkin astuin sen päälle joten pientä tarkkaavaisuutta liikkumisen kanssa.
Ehkä ennakkoon voisi tehdä mahdollisimman helpoksi liikkuminen kotona ja esim. mattojen poistoa kannattaa harkita, varsinkin jos liukuvat helposti ja pikkuisen nurkat nousseet ylös. - Anonyymi
Lihaskuntoa kannattaa pitää yllä tai mieluummin parantaa leikkausta odotellessa.
Lihaskunto edistää toipumista.
Terveisin polvenvaihtoa odotteleva.- Anonyymi
Riittääkö täyspäiväinen työ, lihaskunnon ylläpitoon? Olen työelämässä. Työssäni liikun koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riittääkö täyspäiväinen työ, lihaskunnon ylläpitoon? Olen työelämässä. Työssäni liikun koko ajan.
Kävin omien tules vaivojen takia fysiatrin puheilla ja teki muuten hitonmoisen tutkimustyön, itse ajattelin että kyseessä tyypillinen max. ½ tunnin aika mutta 1,5 tuntia tutki ja diaknosoi.
Tuli puhetta siitä että kun olen tehnyt ruumiillisesti raskasta ja monipuolisesti kuormittavaa työtä ja luulin että siinä on liikuntaa riitämiin.
Fysiatri kuitenkin kertoi että työssä kroppa pyrkii käyttämään niitä lihaksia jotka toimii helpoiten ja ne pienet heikommat lihakset jää käyttämättä.
Tämä johtaa virheasentoihin, nivelten rasittumiseen yms.
Aivan pienet liikkeet tai oikeasti vain lihaksien jännittämiset treenaavat niitä passiivisa lihaksia.
No itse pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle sillä oli sen verran ongelmia eikä työn ja elämänlaadun ylläpito sopineet enään yhteen vaan se että ylipäätään elämänlaatu pysyisi jokinlaisessa tasossa vaatii se kohdallani lepoa ja sopivasti monipuolista kuormitusta lihaksille.
- Anonyymi
Tuohon edelliseen kommenttiini. Se kyllä on kivuliasta käydä duunissa. Niillä nivelrikon tulehduskipulääkkeilläkään kipu ei pysy kurissa kunnolla. Tällä hetkellä vuosilomalla. Kunto rapistuu- koko ajan. Koitan liikkua, mutta epätasaiset. Ylä- ja alamäet. Portaat, kynnykset...ja välillä on lepuutettava. Lätryy järvessä viileässä auttaa lähinnä siksi aikaa. Poistulo onkin yhtä kipuhelkuttia sitten.
Joku taho suositteli uintia, mutta minusta tuntuu ettei siitä ole pitemmän päälle kivun hallinnassa apua ennen leikkausta. Lonkka ei ilmeisesti tykkää.- Anonyymi
Osaisikohan fyssari neuvoa, mitä jumppaa tai mahdollisesti kuntosalijuttuja voisi tehdä lihaskunnon eteen leikkausta odotellessa?
Omine polvineni huomaan että kävely kipuineen ei ole kivaa, mutta kuntosalilla voi tehdä yhtä ja toista,,vaikka eihän sekään kivutonta ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osaisikohan fyssari neuvoa, mitä jumppaa tai mahdollisesti kuntosalijuttuja voisi tehdä lihaskunnon eteen leikkausta odotellessa?
Omine polvineni huomaan että kävely kipuineen ei ole kivaa, mutta kuntosalilla voi tehdä yhtä ja toista,,vaikka eihän sekään kivutonta ole.Se fyssari, mikä piti nivelrikkoani noin vuoden SI- nivelen, ei tule kyseeseen. Ei todellakaan. Luottamus kyllä katosi, kun Erikoislääkärin sanat kuulin. Rtg- kuvat vahvistivat asian. Diagnoosi fyssarilta oli ollut väärä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se fyssari, mikä piti nivelrikkoani noin vuoden SI- nivelen, ei tule kyseeseen. Ei todellakaan. Luottamus kyllä katosi, kun Erikoislääkärin sanat kuulin. Rtg- kuvat vahvistivat asian. Diagnoosi fyssarilta oli ollut väärä.
Fyssarilla ei ole pätevyyttä eikä oikeutta diagnoosien tekemiseen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omine polvineni huomaan että kävely kipuineen ei ole kivaa, mutta kuntosalilla voi tehdä yhtä ja toista,,vaikka eihän sekään kivutonta ole.Tässä on sekin tällä lonkka sököllä, että töissä ennen leikkausta. Siihenkin pitäisi saada jotain helpotusta. Ne kipulääkkeet tähän, eivät ole mikään kipu- pois. Vaan liikkuessa, liikkuvassa työssä kyllä se ärtyy ilkeäksi se oleminen.
Työterveys? Eikö sen kuulu olla mukana näissä asioissa. - Anonyymi
Uinti olisi lonkkakipuiselle ja -rikkoiseille kyllä oikeasti parasta liikuntaa, ihan oikea suositus oli, se ei rasita niveliä.
- Anonyymi
Ihan ensimmäisenä on hyvä varautua halvatun pitkään leikkausjonoon. Niin se vaan nyky Suomessa on.
- Anonyymi
Pitkän jonotuksen jälkeen varaudu siihenkin, ettei se leikkaus autakaan liikaa, ja toinen lonkka tarvitsee myös leikkauksen, eli leikattu lonkkakaan ei ehkä ole kivuttomampi kuin ennen leikkausta, jos toinen lonkka aiheuttaa leikkauksen jälkeen oireilua rasittuessaan toipumisaikana enemmän ja on myös huonossa kunnossa. Tai leikkausajat huomioiden polvet tarvitsevat jo omaa leikkaustaan ensimmäisen lonkan jälkeen, eli ikuinen kierre valmiina jonojen pituuksien kanssa.
- Anonyymi
Jaa. Toinen lonkkani on terve, kivuton. Ssiraan puolen polvi kuormittuu herkästi, sen kuitenkin pitäisi olla kunnossa ortopedin mukaan.
Nyt saan sairaan puolen jalkaan helposti sukan. Tilasin sukanvetolaitteen. Ei tarvitse taistella jäykkyyden ja kivun kanssa lukuisia kertoja.
Laite on mainio, napakka sukka menee sen kanssa justiinsa paikalleen. Kyllä apuvälineistä on hyötyä dilloin kun ei johonkin muuten pysty.
Eniten tässä taudissa inhottaa se kipu, ja liikerajoitukset.
Ettei meinaa päästä, o pa ylämäki tai alamäki, portaat. Ja metsässä meinaa kaatua joka torrakkoon. Eikä Pyöräily suju. Ihmiselle joka on aina liikkunut luonnossa, tämä tauti on kuin elämä ois eletty, henkisesti.
No. Uimaan pääsen se ntään, tasaista tietä, melko lähelle viileään veteen. Että jotain vielä jäi. Kävelymatkassa kilometri suuntaansa, alkaa olla, hitaastikkin, jo maksimi. Sitten kipu käy kimppuun että hyvä kun jalka pysyy alla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jaa. Toinen lonkkani on terve, kivuton. Ssiraan puolen polvi kuormittuu herkästi, sen kuitenkin pitäisi olla kunnossa ortopedin mukaan.
Nyt saan sairaan puolen jalkaan helposti sukan. Tilasin sukanvetolaitteen. Ei tarvitse taistella jäykkyyden ja kivun kanssa lukuisia kertoja.
Laite on mainio, napakka sukka menee sen kanssa justiinsa paikalleen. Kyllä apuvälineistä on hyötyä dilloin kun ei johonkin muuten pysty.
Eniten tässä taudissa inhottaa se kipu, ja liikerajoitukset.
Ettei meinaa päästä, o pa ylämäki tai alamäki, portaat. Ja metsässä meinaa kaatua joka torrakkoon. Eikä Pyöräily suju. Ihmiselle joka on aina liikkunut luonnossa, tämä tauti on kuin elämä ois eletty, henkisesti.
No. Uimaan pääsen se ntään, tasaista tietä, melko lähelle viileään veteen. Että jotain vielä jäi. Kävelymatkassa kilometri suuntaansa, alkaa olla, hitaastikkin, jo maksimi. Sitten kipu käy kimppuun että hyvä kun jalka pysyy alla.Muistan oman kokemukseni omilla lonkkanivelillä.
Syksyllä kävin erään tuttuni hautajaisissa ja kirkolta siirryttiin sitten haudalle.
Matka n. 500m ja kolme kertaa piti pysähtyä matkalla.
Ikää oli silloin 50v ja tammikuussa sitten leikattiin kumpikin lonkka.
Nyt olen mennyt uusilla lonkilla kohta 9 vuotta.
Kaikki kivut eivät jääneet leikkaussaliin sillä kun kipulääkkeistä pääsin eroon alkoi selkäkivut ja niiden takia olen nyt työkyvyttömyyseläkkeellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistan oman kokemukseni omilla lonkkanivelillä.
Syksyllä kävin erään tuttuni hautajaisissa ja kirkolta siirryttiin sitten haudalle.
Matka n. 500m ja kolme kertaa piti pysähtyä matkalla.
Ikää oli silloin 50v ja tammikuussa sitten leikattiin kumpikin lonkka.
Nyt olen mennyt uusilla lonkilla kohta 9 vuotta.
Kaikki kivut eivät jääneet leikkaussaliin sillä kun kipulääkkeistä pääsin eroon alkoi selkäkivut ja niiden takia olen nyt työkyvyttömyyseläkkeellä.No kyllähän sitä pitää pysähdellä. Vaan eihän se sinänsä helpota. Se matka kun on kuitenkin käveltävä mikä on käveltävänä. Eipä ole kaikissa bussrissalaan.muksvst penkit. Semmoisia kovateunaisia kapeita kuppeja.
- Anonyymi
Toinen lonkkani on täysin terve. Tottakai se kuormittyy duunissa enemmän, kun liikkuminen toisella jalalla on vaikeutunutta.
- Anonyymi
Kyllä minulla kuormittuu terve lonkka enemmän. Syy se että joudun turvautumaan siihen, näillä ki uilla ja liikerajoituksilla, mitä sairaassa puolessa on.
Ri se kuormitu leikkauksen jälkeen, silloinhan olen sairauslomalla. Vaan nyt kun olen töisdä leikkaukseen asti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minulla kuormittuu terve lonkka enemmän. Syy se että joudun turvautumaan siihen, näillä ki uilla ja liikerajoituksilla, mitä sairaassa puolessa on.
Ri se kuormitu leikkauksen jälkeen, silloinhan olen sairauslomalla. Vaan nyt kun olen töisdä leikkaukseen asti.Varmaan sitä tarkoitettiinkin aiemmin, eli toisen lonkan kipu tai leikkaus kuormittaa toistakin, kun kipulonkka kipuilee tai on leikkauksen jälkeen jatkuvassa levossa, silloinhan sitä parempaa puolta aina käyttääkin. Noin kävi minullekin, eli toiseen, aiemmin terveeseen ja parempaan oli muodostunut myös rikkoa tuon levon takia, vaikka aiemmin kuvat olivat kunnossa sen osalta vielä hyvät, ikä ja paino varmaan myös yhdessä vaikuttaa asiaan ainakin plus 60v.
- Anonyymi
Viininharrastaja hakee viimesellä satosella kaikki kaapit täyteen 25€ n loistoviiniä.
- Anonyymi
Mitä tällä komme tilla tekee tässä ketjussa? Kovasti tahtoisin kokemustietoa, miten selviydytään leikkaukseen asti, töissä.
Ja kuinka ihmeessä, esim työterveydelle asia ei kuulukaan, miten duunissa voin käydä, koska järkevämpi ratkaisuhan se niin on, kuin että työ pysyy tietyiltä osin kivuliaana, ja joudun sairauslomalle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tällä komme tilla tekee tässä ketjussa? Kovasti tahtoisin kokemustietoa, miten selviydytään leikkaukseen asti, töissä.
Ja kuinka ihmeessä, esim työterveydelle asia ei kuulukaan, miten duunissa voin käydä, koska järkevämpi ratkaisuhan se niin on, kuin että työ pysyy tietyiltä osin kivuliaana, ja joudun sairauslomalle.Minä selvisin töissä jumalattomilla kipulääkkeillä.
20 norspan laastareilla ja lisäksi tramalia, niillä meni useamman vuoden.
Lisäksi oli tulehduskipulääkkeet jatkuvana käytössä.
Oli tarjolla jopa 25 norspania mutta oli liian vaarallista ajaa autolla joten oli pakko tyytyä 20. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä selvisin töissä jumalattomilla kipulääkkeillä.
20 norspan laastareilla ja lisäksi tramalia, niillä meni useamman vuoden.
Lisäksi oli tulehduskipulääkkeet jatkuvana käytössä.
Oli tarjolla jopa 25 norspania mutta oli liian vaarallista ajaa autolla joten oli pakko tyytyä 20.Mikä lääkäri kirjoittaa sivuvaikutusriskin takia tuollaisen arsenaalin? Minulla meloksikaami. Sen lisäksi ei saa ottaa muuta. Tämän tähdensi sekä ortopedi, että apteekin henkilö.
Eikä tämä meloksikaami paljoa auta pysymään liikkuvana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä lääkäri kirjoittaa sivuvaikutusriskin takia tuollaisen arsenaalin? Minulla meloksikaami. Sen lisäksi ei saa ottaa muuta. Tämän tähdensi sekä ortopedi, että apteekin henkilö.
Eikä tämä meloksikaami paljoa auta pysymään liikkuvana.Meloxikami on tulehduskipulääke ja toista tulehduskipulääkettä ei saa ottaa samaan aikaan.
Itse söin meloxikamia tramalin ja norspan laastarin lisäksi koska tramal ja norspan eivät ole tulehduslääkkeitä ne ovat 100% kipulääkkeitä.
Olet joko ymmärtänyt väärin ohjeistuksen tai sinulle on valehdeltu.
Eli vielä kerran, tuehduskipulääkkeissä on maksimiraja joita ei saa ylittää ja sen takia kielletään muiden tulehduskipulääkkeiden käyttö samanaikaisesti.
Kipulääkkeessä rajana on vain pää, vahvoista kipulääkkeistä menee pää sekaisin isoilla annoksilla ja sen takia huumekäyttäjät havittelevat noita lääkkeitä.
No tietenkin oikein isot annokset lamaavat hengityksen ja pysäyttävät sydämmen mutta ne on jo todella isoja annoksia joissa tulee nuo ongelmat.
Mutta jos olet todellakin vain ja ainoastaan meloxikamin varassa kivunhoidossa niin vaihda äkkiä lääkäriä ja pyydä oikeat kipulääkkeet.
Oikeilla annostuksilla elämä helpottuu huomattavasti, ei ne kaikkea kipua vie pois mutta leikkaavat sen pahimman pois.
- Anonyymi
Aloittaja tässä. Millä yösärky taltutetaan, kun on lääkärin määrää, jota ei saa ottaa kuin 1 kpl, ja otan sen aamuyöllä, että pystyn töihini. Eikä muita lääkkeitä saa oheen syödä lainkaan.
Sukanvetolaite onkin, mutta kuinka pitkälle olette töissä käyneet? Leikkauspäiväänkö?
Kivut lääkityksestä huolimatta välillä kauheat.
Miten pian voi palata töihin leikkauksen jälkeen? Leikkaushaavojen mentyä umpeen? Liikun työssäni jatkuvasti.
Jonoon pääsyn jälkeen ei ole kuulunut mitään. Eikä kantaan ilmestynyt.
Esimerkiksi just tällä hetkellä töistä kotiuduttua myisin koko vasemman jalan eurolla. Siltä se tuntuu sääreen asti.- Anonyymi
Kyllä sinne leikkausjonon hoitajalle voi soittaa ja kysyä tilannetta.
Lisäksi kannattaa sinne ilmoittaa, että tarvittaessa voi ottaa peruutuspaikankin vastaan, jos sellainen olisi tarjolla. Tieto peruutuspaikasta tulee kuitenkin ainakin viikkoa aikaisemmin, koska ennen leikkausta on vielä leikkausta edeltävä käynti, labrat ja mahdollisesti röntgen.
Hoitavalta taholta/lähetteen tehneeltä kannattaa kysyä, voisiko lääkitystä tehostaa tai muuttaa, että saisi ainakin yöt nukuttua ja päivälläkin olo olisi siedettävä. - Anonyymi
Kipulaastarit ovat hyviä kun lääkeainetta vapautuu tasaisiesti koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kipulaastarit ovat hyviä kun lääkeainetta vapautuu tasaisiesti koko ajan.
Jahas. Ja ihanko totta näistä on apua lonkkahommaan? Edes meloksikaami ei pitempänäkään kuurina ole auttanut kunnolla. Ei itse kipuun eikä liikerajoituksiin jotka vaan vähitellen lisääntyy, että töissä on jo hankalaa välillä. Ja kaikki epätasaisella liikkuminen. Esimerkiksi ihan tällainen kuin kalteva asfalttitietä. Saati pintavaurioinen jossa on jos jotain monttua ja kohoumia. Kynnykset. Portaat ylös että alas. Työni on siivousta. Kantamistakin, ja portaissa pitäisi päästä äkkiä.
Entäpä likkojen laitto koneeseen, kun käydään siellä alhaalla. Sekä muu alhaalta noukkiminen. Se riskis kun on, sellainen mihin jokainen ei millään osu..
Tänä aamuna meloksikaamista huolimatta kivut laukaisi kun kävin lemmikin kanssa ulkoilemassa. Rauhassa, ilman kiirettä. Hyvin säteilee kipu polveen ja sääreen. Illalla työviikon päätteeksi kotihommia lonkka kävi pettämään alta. Onneksi ei iso koti, seinät lähellä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jahas. Ja ihanko totta näistä on apua lonkkahommaan? Edes meloksikaami ei pitempänäkään kuurina ole auttanut kunnolla. Ei itse kipuun eikä liikerajoituksiin jotka vaan vähitellen lisääntyy, että töissä on jo hankalaa välillä. Ja kaikki epätasaisella liikkuminen. Esimerkiksi ihan tällainen kuin kalteva asfalttitietä. Saati pintavaurioinen jossa on jos jotain monttua ja kohoumia. Kynnykset. Portaat ylös että alas. Työni on siivousta. Kantamistakin, ja portaissa pitäisi päästä äkkiä.
Entäpä likkojen laitto koneeseen, kun käydään siellä alhaalla. Sekä muu alhaalta noukkiminen. Se riskis kun on, sellainen mihin jokainen ei millään osu..
Tänä aamuna meloksikaamista huolimatta kivut laukaisi kun kävin lemmikin kanssa ulkoilemassa. Rauhassa, ilman kiirettä. Hyvin säteilee kipu polveen ja sääreen. Illalla työviikon päätteeksi kotihommia lonkka kävi pettämään alta. Onneksi ei iso koti, seinät lähellä.Siis jos ongelma on se että illalla otetun kipulääkkeen teho loppuu yöllä niin kipulaastari tosellkin auttaa siihen kun sen teho ei hiivu yöllä.
Jos vetaiset vaikka norspania 25migrokramman laastarin niin varmasti nukut hyvin mutta et ole silloin työkunnossa kun aikanin minulla olo oli kuin ravintolaillassa, eli tukevasti päissään.
20 kykenin toimimaan mutta huomasi että havannointikyky oli heikko, siitä huolimatta ajoin autolla ja tein eakennuksilla hommia, piti vain asennoitua että ottaa varovasti.
Tuo kipulaastari ei siis korjaa sitä lonkkaa vaan turruttaa ettei kipu tunnu.
Kipulääkkeitä on eri merkkisiä ja joku voi sopia paremmin.
Eli vielä kerran, laastari poistaa sen pillereiden ongelman että lääkeainetta ai saisi tasaisesti läpi vuorokauden.
Laastari siis hoitaa sen annostelun täysin automaattisesti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis jos ongelma on se että illalla otetun kipulääkkeen teho loppuu yöllä niin kipulaastari tosellkin auttaa siihen kun sen teho ei hiivu yöllä.
Jos vetaiset vaikka norspania 25migrokramman laastarin niin varmasti nukut hyvin mutta et ole silloin työkunnossa kun aikanin minulla olo oli kuin ravintolaillassa, eli tukevasti päissään.
20 kykenin toimimaan mutta huomasi että havannointikyky oli heikko, siitä huolimatta ajoin autolla ja tein eakennuksilla hommia, piti vain asennoitua että ottaa varovasti.
Tuo kipulaastari ei siis korjaa sitä lonkkaa vaan turruttaa ettei kipu tunnu.
Kipulääkkeitä on eri merkkisiä ja joku voi sopia paremmin.
Eli vielä kerran, laastari poistaa sen pillereiden ongelman että lääkeainetta ai saisi tasaisesti läpi vuorokauden.
Laastari siis hoitaa sen annostelun täysin automaattisesti.Minulla on vain meloksikaami. Otan aamupalalla aamuyöllä, että vaikutus ehtii alkaa oltuani vähän aikaa töissä.
Tätä lääkettä ei saa ottaa enempää kuin määrätty, eikä muita kipulääkkeitä, ja ties mitä muuta ei saa ottaa, yhtäaikaa, saman vrk aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on vain meloksikaami. Otan aamupalalla aamuyöllä, että vaikutus ehtii alkaa oltuani vähän aikaa töissä.
Tätä lääkettä ei saa ottaa enempää kuin määrätty, eikä muita kipulääkkeitä, ja ties mitä muuta ei saa ottaa, yhtäaikaa, saman vrk aikana.Meloksikam on vain mieto kipulääke mutta hyvä tulehduskipulääke.
Tuolla ylempänä vastasinkin että kipulääkkeitä saa ja täytyykin ottaa lisäksi koska meloksikam on aika surkea kipulääke eikä auto juurikaan lonkkakipuihin.
Kuten tuolla ylempänä kirjoitin, vaihda lääkäriä ja vaadi vahvempia kipulääkkeitä meloksikamin rinnalle.
Lääkärisi on surkea hoitamaan kipua jos määrännyt vain meloksikamia.
Itse käytin meloksikamia yhtäjaksoisesti 11 vuotta ja sen rinnalla tramalia (20 migrogrammaa), norspania.
Nuo kaikki jäi pois kun sain tekonivelet.
Nuo vahvat opioidit ovat kuitenkin koukuttavia ja aiheuttavat lopetuksessa vieroitusoireita, itsellä oli 3 iltana levottomat jalat, tiesin varautua tuohon kun olin testimelessä pitänyt taukoa lääkeistä.
Minulla auttoi levottomiin jalkoihin nukatamislääke joka sai minut nukkumaan ennen levottomisen jalkojen kiusaa.
Lääkäri osaa kertoa paremmin noiden lääkkeiden alasajoa ja varmaan saa apua muös vieroitusoireisiin jos ovat hankalat joten sitä ei kannata pelätä.
Huom. norspanin aikana kannattaa käyttää kortisoni nestettä, on tarkoitettu päänahan hoitoon mutta tuntia ennen laastarin asetuskohtaan hierottuna estää laastarin liima-aineen ärsytyksen, eli ei tule sitä v mäistä kutinaa.
Tuota kortisnonia ei lääkärit älyä määrätä joten se on itse pyydettävä apteekista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on vain meloksikaami. Otan aamupalalla aamuyöllä, että vaikutus ehtii alkaa oltuani vähän aikaa töissä.
Tätä lääkettä ei saa ottaa enempää kuin määrätty, eikä muita kipulääkkeitä, ja ties mitä muuta ei saa ottaa, yhtäaikaa, saman vrk aikana.Lääkäri vaihtoon, jos on noin surkea lääkeosaaminen.
Meloksikaami ei ole mikään kunnon lääke vaikeaan nivelrikkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 353267
- 971664
- 1361565
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa441433- 911270
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo281166- 571065
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil2351005Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270981Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125970