Miksi ei 99 E20? vain 95 oktaaninen laskee tehoa jota etanolilla saisi lisättyä.
Omassa autossa jo monta vuotta E85 ja tehoeron huomaa ihan helpolla kun kokeilee välillä rutikuivaan tankkiin E95 yhden tankillisen. Ei tarvitse olla edes mikään super herkkä sillä ero on niin selkeä ajossa. Selvä parannus ,auto on turbo malli ja ei kokemusta vapaasti hengittävästä jossa eron havaitseminen on varmaankin haastavempaa. Vahva suositus etanoliin siirtymiselle jos on ns autoharrastaja tai laske kuluja ja on vieressä etanoli myynti. Talvi pakkasilla muutama litra bensaa lisää jos on pelkkiä kylmä käynnistyksiä mutta jos lämmin talli tai mahdollisuus esilämmittää joka on kannattavaa joka autolle jopa sähköautolle ennen ajoon lähtemistä. Itse vain tykkään autoista.
95E20 uusi bensa mutta miksi vain 95 oktaani
6
475
Vastaukset
- Anonyymi
E85 sisältäää etanolia 15 %. Miksei uutta polttoainetta nimetä siis E80?
- Anonyymi
E85 on 70-85% etanolia
- Anonyymi00004
E85 (tunnetaan Suomessa myös nimillä RE85 ja EKO85) on jätteistä ja tähteistä valmistettu kotimainen bioetanoli-polttoaine, joka sisältää 85 % etanolia ja 15 % bensiiniä
- Anonyymi00005
Kuinka paljon maksaisi E20 bensiinin tuominen markinoille? E20-bensiinin (20 % etanolia sisältävä bensiini) tuominen markkinoille on EU-tason hanke, jonka kustannukset ja hinnanmuodostus riippuvat useista tekijöistä. Tuo oli vastaus kysymykseeni. Meillähän on jo E85 polttoaine.
- Anonyymi00006
"tehoeron huomaa ihan helpolla"
Niin, entä sitten?
Kyllä mun auto kulkee moottoritiellä ihan sujuvasti 120 km/h, vaikka ei ole kuin 100 hevosvoimaa. En usko että 110 tai 120 hevosvoimaa toisi mitenkään tilanteeseen parannusta. - Anonyymi00007
Mieluummin 100 okt ilman mitään pilaavia alkoholeja.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.2732824Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka402259Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is3471977- 1051697
Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?
Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois1041640Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2121355- 661297
- 681233
- 551159
Rakas nainen ymmärsin
Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl771112