Ei kasteelle koskaan

Anonyymi-ap

Tuttavani ei aio koskaan mennä kasteelle karttamisen takia. Hän haluaa pitää yhteyttä perheeseensä.

13

213

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

En usko, että Jumala vaatii perheen hylkäämistä.

• Anonyymi

No se vähän riippuu siitä mistä se roikkuu.

• Anonyymi

Kuka hullu liittyy tuollaiseen lahkoon, joka määrää kehen saa pitää yhteyttä. Jeesus piti nimenomaan yhteyttä syntisiin. Voi teita fariseukset, ette huolisi edes Jumalan Poikaa joukkoonne.

• Anonyymi

Paavali oli eri tyyppi kokonaan. Olihan hän jyrkkä. Hän näitä karttamisasenteita jakeli. Ja miehille lyhyet hiukset.

• Anonyymi

Tosi kristitty ei karttele kastetta varsinkaan nyt viimeisinä päivinä!

• Anonyymi

Ei auta tosi kristillisyys, jos perheen menettää.

• Anonyymi

Anonyymi 2025-06-28 12:58:59

"Tosi kristitty ei karttele kastetta varsinkaan nyt viimeisinä päivinä!"

Netissä on virhe: "kasteen myötä hänestä tulee täysivaltainen jäsen"

-jehovantodistaja on vain äänivaltaa vailla oleva ulkojäsen seurakunnassaan.

Kaste merkitsee, että jt:lle voidaan antaa esim. mököttämistuomio, jolloin kukaan jt ei saa vastata hänen tervehdykseensäkään. Ennen kastetta ei heitä vaadita mököttämään.
      Kasteessa siis myönnetään lahkolle valta kastettuun nähden.

Jt -seurakunnan vanhimmat valitsee johtoporras. Ei seurakunta.

Raamatussa valinnan tekevät seurakuntalaiset.
      Ja toimeen voi myös pyrkiäkin.

1.Timoteuksen kirje 3:1 Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen.

• Anonyymi

Sanat lahkon kastamisessa:

Ensimmäinen kysymys on:
      Oletko Jeesuksen Kristuksen uhrin perusteella katunut syntejäsi ja vihkiytynyt Jehovalle tehdäksesi hänen tahtonsa?

Toinen kysymys on:
      Ymmärrätkö, että vihkiytymisesi ja kasteesi osoittavat sinun olevan yksi Jehovan todistajista Jumalan hengen ohjaaman järjestön yhteydessä? (Vartiotorni 15. kesäkuuta 1985 sivu 30)

"järjestön yhteydessä" - ei siis "jäsenenä".
      ------------

Matt. 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
      28:20 ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää.

Vartiotornista ei mitään. Mutta vartiotorni itsehän on määrännyt vanhat numeronsa hävitetäviksi.
      Entä niiden kohtalo, jotka ovat siirtyneet tuonpuoleiseen hävitettäviin vartiotorneihin uskoen ?

Jeesuksen opetuksen vartiotorni on vaihtanut "Jehovan tahdoksi."

Onhan vartiotorni kirjoittanut, että uusi testamentti on tarkoitettu niille, jotka ovat kirjauttaneet itsensä vartioorniseuran kortistoon taivaaseen menijöiksi.
      Sitten se perunut sen verran että on sanonut UT:a hyödylliseksi myös muille.

jt-kastekaavassa puhutaan myös Jeesuksen uhrista. Mutta se selitetään valtakunnansalilla enkeli Mikaelin uhriksi, vartiotorni selittää Jeesuksen enkeli Mikaeliksi.

ostatko vartiotornin

• Anonyymi

En ollut katunut syntejäni ennen kastetta, enkä vihkiytynyt Jehovalle. Nämä vaiheet jäivät kokonaan pois.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En ollut katunut syntejäni ennen kastetta, enkä vihkiytynyt Jehovalle. Nämä vaiheet jäivät kokonaan pois.

Menin kasteelle sen kummempia ajattelematta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menin kasteelle kun olin kypsässä 13 vuoden iässä. Naimisiinkin olisin siinä iässä mennyt, mutta ei päästetty. Rakastin Laila Kinnusta niin. . . .että.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan JT-kasteelle menevä ei oikeasti ymmärrä, mihin liittyy. Kasteelle menijät ovat yleensä pienestä asti aivopestyjä JT-perheiden lapsia, tai sitten aikuisena hurahtaineita, jotka eivät ymmärrä tarkastella asiaa kriittisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Menin kasteelle kun olin kypsässä 13 vuoden iässä. Naimisiinkin olisin siinä iässä mennyt, mutta ei päästetty. Rakastin Laila Kinnusta niin. . . .että.

Tuo vain osoittaa, kuinka kypsymättömiä 13 vuotiaat ovat. Sitten mennään tekemään uskontoon liittyviä raskaita päätöksiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      222
      4276
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2755
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2431
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2353
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      42
      1639
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      550
      1394
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      96
      1334
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1330
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      78
      1319
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1196
    Aihe