Oliko Tuomiojan Nato-vastaisuudessa mitään järkiperustetta, joka kestäisi aikaa? Tuomioja puolusteli kantaansa mm sillä että näennäisesti puolueeton Suomi valitsisi puolensa Naton jäsenenä. Itsestäänselvyys, jopa latteus. Tuomiojan mukaan Nato-jäsenyys lietsoo Venäjää kohdistamaan vihollisuuksia. Entäs Ukraina? Venäjä hyökkäsi Ukrainaan, vaikka piti Ukrainaa veljeskansanaan ja Ukraina ei ollut Naton jäsen. Miksi Ve hyökkäsi? Koska he saattoivat tehdä sen. Koska Ukraina ei ollut Naton jäsenmaa. Mikä oli suomen kyky puolustautua Venäjän hyökkäys vastaan 280 reserviläisellä? Ukrainassa Venäjällä on 600.000 sotilasta rintamalla ja vaikka kalustoa on tuhottu tuhatmäärin, Venäjä on ja pysyy sodassa niskan päällä.
Minun nähdäkseni Tuomiojalla ei ollut ainoatakaan järjellistä perustetta vastustaa Nato-jäsenyyttä. Tuomioja vastusti jäsenyyttä vain tunnesyistä.
Aika tarkastella Tuomiojan Nato-jäsenyyden vastustamisia
5
95
Vastaukset
- Anonyymi
Tuomioja sdp.
- Anonyymi
Suomi ei tarvitse nato jäsenyyttä koska venäjä ei halua tänne tulla. Miksi suomen aina pitää luulla olevansa jotenkin revelantti onnea nato jäsenyyden maksamiseen ja sitten myöhemmin sotimiseen itse ei onneksi tarvitse tehdä kumpakaan, suomi myyty niin että hävettää katsoa omaa lippua
- Anonyymi
Tuomioja on parantumaton ideologisti, joka uskoo loputtomasti suomettumisen politiikkaan ja Venäjän hyvyyteen. Venäjän hyökkäykseen Tuomioja sentään myöntää, mutta ohittaa asian olan kohautuksella ja jatkaa liturgioitaan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Tuomiojalle Venäjän hyökkäys Ukrainaan oli joku poikkeuksellinen anomalia. Tuomioja on rauhanliikeen pioneereja. Rauhanliikkeen alullepanija oli Neuvostoliitto, jonka motivaatio oli riisua NL:n viholliset aseista käyttäen aseenaan hyväuskoisia hölmöjä. NL:lle vihollismaita olivat kaikki, jotka eivät tukeneet NL:ää. Osaisikohan Tuomioja selittää miksi Neuvostoliiton sukellusveneet ajoivat ydinlatuksella varusteut torpedot kyydissään Itämerellä koko rauyhanliikkeen ajan? Tuomioja keksii selityksiä, mutta nämä selitykset ja teoriat eivät pidä paikkaansa.
- Anonyymi
Tuomioja on selittelyn mestari ja punaiseen aatteeseen loppuun asti uskova. Hän ei anna faktojen pilata hyvää uskoa.
- Anonyymi
Suomi ei ole relevantti hyökkäyskohde Venäjälle, mutta oli Neuvostoliitolle, vai onko noilla suurtakin eroavaisuutta? Putin on vallanhimoinen kuten Stalin, nyt erona on ettei länsimaat liittoutuneet Venäjän kanssa kuten Neuvostoliiton toisen maailmansodan aikana. Putin olisi miehittänyt Viron, Latvian ja Liettuan elleivät kuuluisi Natoon, siksi halusi alistaa Ukrainan valtaansa estämällä Ukrainan liittymistä Natoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k313894- 412619
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut442584Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s82375- 292208
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.3032103- 381809
Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta461633Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t461498- 1411477