Odotatko jo innolla kultaisia vanhuusvuosiasi?

Anonyymi-ap

Kuinka innoissasi odotat niitä aikoja kun olet niin vanha, että sinulle puhutaan tarpeettoman kovalla äänellä ja lirkutetaan kuin jollekin koiralle tai lapselle sängyn vieressä, eikä kukaan oikeastaan halua olla seurassasi kuin pelkästä velvollisuudesta, koska vanhuksien kanssa nyt vain pitää olla ja käydä katsomassa vaikka tuntuukin kuin kävisi museossa katsomassa kuivaa ja pölisevää muumiota? Pelkästään perinnön toivossa käyvät!

Odotatko näitä aikoja jo herkemättä?

21

306

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Epäilen että ketään ei kiinnosta käydä katsomassa, kun tai jos joskus olen vanhus. Mutta luulen että olen sopeutunut siihen keskimääräistä paremmin. Jos jalat ja/tai kädet toimii voi liikkua. Jos ei ja silmät toimii voi vähintään lukea ja jos korvat toimii voi kuunnella. Sen varalle että muisti ei toimi pitää laatia jokin suunnitelma.

• Anonyymi

Taidan olla jo. Ainakin nuo kuvaukset pätee jo nyt. 😊

En minä vanhuutta kaipaa, tulee vaivoja lisää ja kömpelyyttä. Minua ärsyttää olla kömpelö tollukka. Kun olen tottunut viuhtomaan ilman muitten apua ittekseni.

Jasu

• Anonyymi

Sama. Aina uuden vaivan myötä miettii, että ei tämä onneksi enää voi pahemmaksi mennä. Kyllä voi! 🤣

Aamullakin kun kömpii kuselle, niin sellainen rutina ja pauke, että naapuritkin luulee 3:n maailmansodan syttyneen.
        Entisellä työkaverillani oli tapana sanoa, että aina voi mennä huonommin. Se on kyllä totta.

Kerran sanoin isälleni kaiken maailman pikkuvioista (helppo korjata?) niin isäukko vain tuumasi: "odotahan, kun tulet tähän ikään". Ja nauroi päälle.

>simiti<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sama. Aina uuden vaivan myötä miettii, että ei tämä onneksi enää voi pahemmaksi mennä. Kyllä voi! 🤣

Aamullakin kun kömpii kuselle, niin sellainen rutina ja pauke, että naapuritkin luulee 3:n maailmansodan syttyneen.
        Entisellä työkaverillani oli tapana sanoa, että aina voi mennä huonommin. Se on kyllä totta.

Kerran sanoin isälleni kaiken maailman pikkuvioista (helppo korjata?) niin isäukko vain tuumasi: "odotahan, kun tulet tähän ikään". Ja nauroi päälle.

>simiti<

Haha, sinulla on pakoputken pamppalaakerit rikki, jos noin paukahtelee. 😂

Se on totta, että huonomminkin voisi olla. Onneksi sen tajuaa aina kun meinaa alkaa kyrsimään. On asioita mitkä ei ole priimassa kunnossa, mutta toimii. Kun jollain ei toimi ollenkaan, silloin vasta vituttaisikin.

Jasu

• Anonyymi

😁 Ei se miksikään tästä muutu, mulle huudetaan nytkin jo

• Anonyymi

Lähinnä odotan sitä vaippojen vaihtoa. Voin sitten flirttailla hoitsuille, kuin se vanha kalju ja pieni käppänä aikoinaan Benny Hill Show:ssa.

• Anonyymi

Eläkkeelle pääsyä enämpi voi rauhassa vierestä katella kuinka idiootit hoitaa tän maan konkurssiin

• Anonyymi

Kylläpä olet varma eläkkeestäsi. Ennustus: kun Naton 5% tavoitteisiin pyritään, myös eläkkeistä leikataan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kylläpä olet varma eläkkeestäsi. Ennustus: kun Naton 5% tavoitteisiin pyritään, myös eläkkeistä leikataan!

Jos työeläkkeistä leikataan, niin valtion verotulot pienenevät. Mitä järkeä siinä olisi?

• Anonyymi

Sairaana saanut jo kokea tämän ja todennut että tämän suvun tuntien vetävät töpselin irti tilaisuuden tullen. Että enpä odota.

• Vanhana ainakin nopeus tietokonepeleissä heikkenee.

Enää ei uskalla mennä nettiin räiskimään.
      Siellä väijyvä predaattorilauma syö mut elävänä.

Mun ihana elämänilo ammutaan, muutaman kurjan pisteen tähden.

• Anonyymi

Sinun täytyy sitten pelata pelkästään Candy Crush sagaa.
        Vaikka siinäkin toki menee elämä, jos ei saa räjäytettyä kaikkia karkkeja. Se suklaa on vähän epärealistinen. Kerran ostin suklaalevyn ja pidin viikon pöydällä.

Ei se mitään kasvanut! Huijausta siinä mokomassa pelissä!

>simiti<

• Anonyymi kirjoitti:

Sinun täytyy sitten pelata pelkästään Candy Crush sagaa.
        Vaikka siinäkin toki menee elämä, jos ei saa räjäytettyä kaikkia karkkeja. Se suklaa on vähän epärealistinen. Kerran ostin suklaalevyn ja pidin viikon pöydällä.

Ei se mitään kasvanut! Huijausta siinä mokomassa pelissä!

>simiti<

Ei uskalla suklaalla pelata. Viimeistään vanhana iskee metapoolinen syntrooma ja siihen liittyvät vaivat.

Kreikassa vanhat äijät pelaavat katukahviloissa backgammonia ja juovat ouzoa. Samalla tulee silmäiltyä ohikulkevat naiset.
        Sellainen olisi kultainen vanhuus.

• Anonyymi

Odotan sinulta rispektiä vanhempia ihmisiä kohtaan.

• Kultaisia vanhuusvuosia... Kyllä mä ihan mielelläni olen kunnollinen ja tunnollinen kansalainen eli kuolen pois viimeistään kun eläkeikä napsahtaa mittariin. Ja mielellään tietty ns. saappaat jalassa eli nopeasti. Jep, mitään pitkää ja hidasta rappeutumista sekä taantumista mulle, ei kuulosta yhtään mun jutulta.

• Anonyymi

Erikoista, että joku haluaa hallita elämäänsä noin.

• Anonyymi kirjoitti:

Erikoista, että joku haluaa hallita elämäänsä noin.

Hyvin erikoinen tulkinta hallinnasta, kun kyse on nimenomaan päinvastaisesta.

• Anonyymi

Ne monet sinnikkäät dementikot tietämättä tästä maailmasta enää mitään opettaa olemassaolollollaan palvelemaan/rakastamaan lähimmäistään siitäkin huolimatta. Hienoja opettajia ovat meille innokkaille oppilaille🤗🤷‍♀️

• Anonyymi

Jeah.

• Anonyymi

Tuo on kyynistä, mutta joskus mietin muistisairaita. Onkohan se helpotus, kun alkaa unohtaa kaiken. Jossain vaiheessa unohtaa senkin, että unohtaa.

En siis toivo tietysti tuollaista tilannetta, mutta ne, joilla on tosi ikäviä muistoja niin ainakin muistot katoavat… ☺️

• Anonyymi

En todellakaan eikä sitä tiedä, toteutuvatko ne edes minun kohdallani eikä muistakaan nuorista sitä tiedä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8018
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3842
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1896
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1290
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1123
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      30
      1057
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      10
      840
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      812
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      752
    Aihe