⚡⚡⚡⚡⚡ESIMERKKEJÄ NYKYAUTOJEN LATAUSTEHOISTA: ⚡⚡⚡⚡⚡⚡
BYD Han L EV 1000 kW
BYD Tang L EV 1000 kW
Nio ET9 600 kW
Xpeng G9 525 kW
Li Megan 500 kW
Xpeng G6 451 kW
Kylläpäs eurooppalaiset valmistajat ovat lyöneet laimin lataustehon kehittämisen. Tämä teko on omiaan vahingoittamaan heidän asemia automarkkinoilla. Ihmekös kiinalaiset jyräävät.
Ihan kiva, että 470 km:n ajoon tarvittavan sähkön saa akkuun viidessä minuutissa.
Xpeng G9:n latauseho 525 kW, BYD:n latausteho 1000 kW. Eurovalmistajat ovat jääneet jälkeen.
28
334
Vastaukset
- Anonyymi
Pikkuinen tehomaksu, jos päivällä lataa..
- Anonyymi
Meinaatko että tulee suoraan verkosta?
- Anonyymi
Missä on lähin latausasema noilla tehoilla ? Suomessa ei ole .
- Anonyymi
Ei vielä.
- Anonyymi
Minun diiseliin saa 1200 km rangen 5 minuutissa .
- Anonyymi
AMG Merecedekseltä on tulossa malli, jossa latausteho lähestyy megawattia.
- Anonyymi
Onko Suomessa missään yli 350 kW latureita? Ei ole ainakaan vielä tullut vastaan....
- Anonyymi
Nyt sähköautointoilijat puhuvat taas sellaisista asioista, joita he eivät alkuunkaan ymmärrä. Korpikylän Essolle ei tule niin vahvaa sähkölinjaa, että 1000 kW latauslaitteen käyttö olisi mahdollista.
Olen ikäni ollut sähköhommissa, joten minulla on hyvä käsitys sähkötehoista. Ei tulisi edes mieleeni se, että yrittäisin ladata sähköautoa 1000 kW teholla.- Anonyymi
Megawatin laturissa on iso akku, josta saa sähköä megawatin teholla.
- Anonyymi
Latauskaapelin paksuus on varmaan jo aika paksua, jos noin suuria jännitteitä siiretään akustoon. 🤔🔥🚗
- Anonyymi
Pienenä tarkennuksena voisin kertoa sen, että iso virta se lämmittää kaapelia eikä suinkaan iso jännite.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pienenä tarkennuksena voisin kertoa sen, että iso virta se lämmittää kaapelia eikä suinkaan iso jännite.
Juuri näin. Korkea jännite tosin vaatii paksumman eristeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin. Korkea jännite tosin vaatii paksumman eristeen.
800 voltin jännite ei vaadi mitään hirmueristeitä.
- Anonyymi
Kuinkahan helposti leimahtaa liekkeihin?
- Anonyymi
On ne hyvä nuo kiinalaiset kun pitää sopimuskin lopettaa
https://www.is.fi/autot/art-2000011343811.html - Anonyymi
Kannattaa pysyä erossa noista. Hanki eurooppalainen jos sähköllä pitää liikkua.
- Anonyymi
470 kilometrin välein viiden minuutin stoppi? Aika rankkaa. Eikö pullakahvi tai ruoka maistuis?
- Anonyymi
Tuollaiset tehot antavia latauspisteitä ei ole Suomessa ainoatakaan. Eli kyllä stoppi sen parikymmentä minuuttia vaatii. Kuinka usein, se riippuu akun koosta, nopeuksista ja olosuhteista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuollaiset tehot antavia latauspisteitä ei ole Suomessa ainoatakaan. Eli kyllä stoppi sen parikymmentä minuuttia vaatii. Kuinka usein, se riippuu akun koosta, nopeuksista ja olosuhteista.
Kiinassa on maa pullollaan megawatin latureita eli kyllä niitä valmistetaan. Laturitkin ostetaan kohta Kiinasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinassa on maa pullollaan megawatin latureita eli kyllä niitä valmistetaan. Laturitkin ostetaan kohta Kiinasta.
Pelkkä laturi ei auta, siihen kun tarvitaan myös riittävästi sähköä. Ei löydy tuollaisia liittymiä varmaan yhdenkään kaupan tai huoltisen tontilta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pelkkä laturi ei auta, siihen kun tarvitaan myös riittävästi sähköä. Ei löydy tuollaisia liittymiä varmaan yhdenkään kaupan tai huoltisen tontilta.
Luuletko että täytyy olla suoraan verkosta? Et tajua mitään mistään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luuletko että täytyy olla suoraan verkosta? Et tajua mitään mistään.
Niin vaitoehto isolle liittymälle on miljoonan euron akku . Mikähän olis sähkön hinta , kun kaikki kustannukset maksaa kuluttaja ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiinassa on maa pullollaan megawatin latureita eli kyllä niitä valmistetaan. Laturitkin ostetaan kohta Kiinasta.
En todellakaan osta Kiinan eli fasistisen paskamaan tekemiä autoja tai latureita. Kiinalaisia autoja tai latureita ostavat ovat idiootteja.
- Anonyymi
Mikään noista ei lataudu täyteen viidessä minuutissa. Kyseessä on huippunopeus, ei keskinopeus. Tuolla teholla ladataan pari sekuntia ja sitten latausnopeus tipahtaa murto-osaan tuosta.
- Anonyymi
Virtaa kulkee!
- Anonyymi
Kovasti noita lukemia mainostetaan, mutta nuo luvut ovat pitkälti huijausta. Akkua ei voida ladata montaakaan sekuntia ilman että se kuumenee liikaa. Voi olla, että tuolla huippunopeudella ladataan 1-2 sekuntia ja sitten latausnopeus romahtaa murto-osaan. Itse asiassa 80% kohdalla yksikään näistä autoista ei lataudu yli 100 kW teholla. Ei yksikään.
Ylipäätään noilla latausnopeuksilla tuhottaisiin akku nopeasti. Toki todellisuudessa yhdenkään näiden keskinopeus latauksessa ei ole koskaan yli 200 kW. Tuo mainostettu 1000 kW on pelkkä latauksen huippunopeus, ei keskinopeus.
Ja muutenkin kiinalaiset ovat valehtelijoita ja huijaajia. Kiinalaiset autot ovat lähinnä heikkolaatuista paskaa. Ja miksi kukaan järkevä kiinalaisia autoja, kun Kiina on pelkkä fasistinen paskavaltio ja Venäjän liittolainen? Itse en ikinä kiinalaisia autoja ostaisi ja vältän kiinalaisten tuotteiden ostamista. Varsinkin kiinalaisia verkkokauppoja käyttävät ovat idiootteja. - Anonyymi
Kyllä länsimaalaisetkin valmistajat siirtyvät megawattiluokkaan. Kiinalaiset vain menevät edellä.
- Anonyymi
Juuri näin.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persuja ei aluevaltuustoissa näy
Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.633776Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni
Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j883159Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa
Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin812381Mikä ihme teitä savolaisia tuossa
p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.141620Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä
Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m701388- 921242
Varusmiehen kuolema
Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä401172Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?
JOS siis sinä saisit päättää?11011Huippu, kaupunki ostaa hotellin
Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä551005- 47972