Maailman sovitus ei ole jokin salamystinen asia, joka leijuu Raamatun sivuilla ja jossakin Jumalan taivaassa ja jonka Jumala on - paljastamatta tätä Paavalille - pilkkonut miljardeiksi yksilöihmisten EHDOLLISIKSI sovituksiksi, jotka jokaisen on omaksuttava itselleen "vastaanottamalla" eli uskomalla.
Mikä ihmeen MAAILMAN sovitus se sellainen on??? Eihän mitään maailmaa OLE tosiasiassa sovitettu, jos KAIKKIA MAAILMAN YKSILÖIHMISIÄ EI OLE SOVITETTU.
Tämä vastaanottamis-höpinä ja -hokema on kummallisin kierous, joka uskovien mielessä ja kielenkäytössä esiintyy.
Joku saattaa sanoa: "Vastaanottaminen on sitä että uskoo, mitä Jumala sanassaan puhuu."
Uskollako sitten se, "mitä Jumala sanassaan puhuu", MUUTTUU TODEKSI???!!!
Sekö, mitä Jumala sanassaan puhuu, EI OLE TOTTA ennen kuin joku uskoo siihen???!!!
Jumalan todellisuusko syntyy ja lakkaa ihmisen uskon tai sen puutteen myötä??? Tiesittekö, että tuollaista uskoa pidettiin jo Vanhan testamentin aikana TAIKAUSKONA?
Maailman sovitus EI OLE JOTAIN, mistä "Jumala puhuu sanassaan", vaan IHMISKUNNAN HISTORIASSA TAPAHTUNUT TOSIASIA.
HISTORIALLINEN FAKTA.
On ts. historiallinen fakta, että koko maailma on JO sovitettu Jumalan kanssa.
Mikään historiallinen fakta ei kaipaa tuekseen ihmis(t)en uskoa. Napoleon ei ollut olemassa siksi, että riittävän suuri määrä ihmisiä uskoo hänen olleen olemassa. Se, että Napoleon oli olemassa, ei peruunnu, jos ihmisten usko hänen historiallisuuteensa lakkaa.
Kun minä uskon Suomen itsenäistyneen vuonna 1917, MINÄ "EN OTA VASTAAN" YHTIKÄS MITÄÄN. Minä en tuon uskoni myötä TULE SUOMEN KANSALAISEKSI, vaan minä olen Suomen kansalainen tuon HISTORIALLISEN FAKTAN VUOKSI JA SEN SEURAUKSENA.
Sama pätee maailman sovitukseen. Maailman sovitus TARKOITTAA sitä, että jokainen IHMISYKSILÖ ON JO SOVITETTU JUMALAN KANSSA, uskoipa sitä tai ei.
Kun ihminen USKOO Jumalan sovittaneen maailman itsensä kanssa Kristuksessa, silloin hän yksinkertaisesti uskoo HISTORIALLISEEN FAKTAAN, ei sen kummempaa. Hän EI TULE SOVITETUKSI tuon uskonsa myötä, koskapa hänet sovitettiin konkreettisesti jo 2000 vuotta sitten.
TÄTÄ Paavali tarkoittaa jakeessa 2 Kor. 5:20, ei yhtikäs mitään muuta.
Jumala ei pidä Poikansa uhria niin mitättömänä ja ala-arvoisena, että sallisi sen vaikutuksen - maailman sovituksen ja lunastuksen - olla taikauskon kohde.
"Sovituksen vastaanottaminen"
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️851768Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia1201184YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä621060- 62946
Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan74856Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli79808Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606029806- 57800
Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.46790Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.115761