😱😱😱😱 Herrajumala miten kallista!!! 😱😱😱😱😱
Jakoketjullista moottoria ei ole suunniteltu jakoketjun vaihtamisen kannalta ja siksi vaihtotyö on kallis. Lisäksi jakoketju on kalliimpi kuin hihna.
Jakoketju venyy mikä sotkee moottorin ajoituksen ja aiheuttaa melua ja tuhoaa myös rattaat.
Eli jos on pakko valita, niin ottaisin jakohihnallisen. Niissä vaihtoväli on 180 000 km - 240 000 km. Öljyssä pyörivät jakohihnan ottaisin, jos tulee ajoa oktomursketeillä.
Onneksi nykyaikaisissa moottoreissa ei enää ole koko jakohihnaa eikä -ketjua.
Jakohihnalla ja jakoketjulla on se ero, että jakoketjun vaihtaminen on paljon kalliimpaa.
13
147
Vastaukset
- Anonyymi
Hah...esim vanhempaan focukseen 1,6 jakoremin vaihtoon menee aikaa ja vaatii erikoistyökalut.jakoketjun ikää voi pidentää öljynvaihdolla ja ajotavalla..
- Anonyymi
Vaihdetaan irroittamalla moottori.
- Anonyymi
Avaaja unohti, että Suomen olosuhteissa hihnan vaihtoväli ei ole sama kuin suotuisissa olosuhteissa ja se on myös rajattu aikaan, eli yleinen ns. pitkävaihtoväli on 5 vuotta.
- Anonyymi
Eipä tuo muutenkaan tiennyt...asiasta ..muutamaan merkkiin on nopea vaihtaa ketju..joihinkin taas remminvaihto on tuskaa...ajoin corollalla seitsemänvuotta remmillä ja hyvin kesti,,ihan oktomurske alueella..
- Anonyymi
Suomen olosuhteet ovat normaalit . Oman diisel Pösön hihnanvaihtoväli on 175 tkm/ 10 vuotta . Vaihdoin 174 tkm/ 9 vuotta ajettuna . Kyseessä kuiva hihna .
- Anonyymi
Öljyssä pyörivä...Täysin epäonnistunut systeemi,hieman pääsee bensiiniä öljysekaan niin remmi harrastus..
- Anonyymi
Remmi ei kestä bensiiniä.
- Anonyymi
Jakohihnan vaihto tehdään vähintään viiden vuoden välein ja ketjun vaihto kerran auton eliniän aikana tai ei koskaan , joten kustannuserolla ei asiaa voi perustella.
Kaikissa moottoreissa joissa on nokka-akseli on jonkinmoinen jakopää. Vanhoissa työntötanko moottoreissa voitiin käyttää ratas-välitystä muttei tämäkään rakenne ollut huoltovapaa.
Pappa-Tunturissa ja vastaavissa ajopeleissä ei ole jakopäätä.- Anonyymi
" ketjun vaihto kerran auton eliniän aikana tai ei koskaan"
Kyllähän noita yksirivisiä "polkupyöränketjuja" vaihdellaan jopa alle 100tkm välein. - Anonyymi
Ei ole Pappatunturissa, koska sylintereitä on vain yksi.
Citroen 2CV:n boxermoottorissa ei ollut jakopäätä ollenkaan.
Oli vain katkoja!
Molempiin sen sylintereihin meni kipinä yhdellä kertaa, mutta
koska vain toisessa oli työtahti, ei monimutkaisempaa rakennetta
ollut tarve rakentaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole Pappatunturissa, koska sylintereitä on vain yksi.
Citroen 2CV:n boxermoottorissa ei ollut jakopäätä ollenkaan.
Oli vain katkoja!
Molempiin sen sylintereihin meni kipinä yhdellä kertaa, mutta
koska vain toisessa oli työtahti, ei monimutkaisempaa rakennetta
ollut tarve rakentaa.Nyt ei pidä sekoittaa virranjakajaa ja venttiileitä käyttävää nokka-akselia jota kansankielellä kutsutaan jakopääksi.
- Anonyymi
Vaihdoin ketjun tilalle hihnat.
Näin meillä Suomi24: lla.
Älykköjen palstalla. - Anonyymi
Taas näitä peukalo keskellä kämmentä kommentoijia sähkövatkaimella kulkevia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell3156817Kysymys muille miehille
Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss693906- 2073106
Kohta katson sun kuvaasi
ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa242807- 741932
Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan
Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a2101682- 1461682
Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?
Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?1201528Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi
jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?1631521- 891408