Ostin pelkän Dieselin

Anonyymi-ap

Niitä saa vaikka mediasta saa toisen kuvan
Tällä ajelee 10 vuotta, sitten katsoo mikä on automobiilitilanne sillloin

52

410

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aika härskiä on sähköautoporukka. Johtuu varmasti suuresta hädästä ja pelosta liittyen sähköautojen heikkoon menestykseen. Dieseleitä ei saa mainostaa eikä niitä saa kehua mutta hyvin ne menee kaupaksi uusina ja käytettyinä. Sähköautoilijat ovat ottaneet dieselit hirveän haukkumisen kohteeksi siksi, että heillä on pelkopaskat housuissaan.

      • Anonyymi

        Uutena niitä menee kaupan vain minimaalisen vähän ja tämä on helppo nähdä tilastosta. Uusien dieselien myynti on romahtanut yli 90%.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Dieselillä on uusi tuleminen, kun synteetiset polttoaineet saadaan myyntiin. Ei tarvitse mitään muutoksia tehdä koneeseen.

      • Anonyymi

        Olet näköjään täysin kujalla autotekniikadta. Synteettistä polttoainetta käytetään vain bensakoneissa. Biodiesel on eri juttu ja sitä on tehty jo vuosikymmeniä.
        Eli ei mitään mullistavaa tulossa dieseleiden saralla polttoaineen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet näköjään täysin kujalla autotekniikadta. Synteettistä polttoainetta käytetään vain bensakoneissa. Biodiesel on eri juttu ja sitä on tehty jo vuosikymmeniä.
        Eli ei mitään mullistavaa tulossa dieseleiden saralla polttoaineen suhteen.

        On se tosi paha tilanne sähköautoille, kun polttarit saavat vihreät polttoaineet käyttöönsä. Kuka enää ostaa sähköautoja sen jälkeen. Ehkä ne johonkin nurkka-ajoon sopivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On se tosi paha tilanne sähköautoille, kun polttarit saavat vihreät polttoaineet käyttöönsä. Kuka enää ostaa sähköautoja sen jälkeen. Ehkä ne johonkin nurkka-ajoon sopivat.

        Ne vihreät polttoaineet tehdään sähköstä erittäin huonolla hyötysuhteella.

        Niillä ajaminen on hinnan takia pelkästään ökyrikkaiden harrastus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ne vihreät polttoaineet tehdään sähköstä erittäin huonolla hyötysuhteella.

        Niillä ajaminen on hinnan takia pelkästään ökyrikkaiden harrastus.

        Ja sähköautoilu on köyhien nurkka-ajajien harrastus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sähköautoilu on köyhien nurkka-ajajien harrastus.

        Onpa taas epätoivoista riidanhaastoa. Onko sulla joku ongelma elämässäsi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sähköautoilu on köyhien nurkka-ajajien harrastus.

        Jos haluaa ostaa hyvän auton niin ei paljon kannata kuunnella väkisinmyyjien ja poliittisen propagan ääntä. Parhaan auton eli dieselin ostaminen perustuu puhtaasti omaan itsenäiseen päätökseen. Tällaisille itsenäisille autonostajille on nostettava hattua. Manipuloidut massaihmiset ostavat sähköautoja eikä heillä ole juurikaan itsenäistä osaamista mihinkään lähtöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos haluaa ostaa hyvän auton niin ei paljon kannata kuunnella väkisinmyyjien ja poliittisen propagan ääntä. Parhaan auton eli dieselin ostaminen perustuu puhtaasti omaan itsenäiseen päätökseen. Tällaisille itsenäisille autonostajille on nostettava hattua. Manipuloidut massaihmiset ostavat sähköautoja eikä heillä ole juurikaan itsenäistä osaamista mihinkään lähtöön.

        Massaihmiset ajalevat sähköautoilla mutta itsenäiset ihmiset ajelevat dieseleillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Massaihmiset ajalevat sähköautoilla mutta itsenäiset ihmiset ajelevat dieseleillä.

        Unohdat että moni nykyinen sähköautoilija vaan on aiemmin ajanut dieselillä, ja todennut miten vikaherkkiä ja epäluotettavia nykydieselit ovat. Itsenäiseen ajatteluun kykenevinä he ovat sitten siirtyneet parempaan markkinoilta löytyvään ratkaisuun, eli sähköautoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet näköjään täysin kujalla autotekniikadta. Synteettistä polttoainetta käytetään vain bensakoneissa. Biodiesel on eri juttu ja sitä on tehty jo vuosikymmeniä.
        Eli ei mitään mullistavaa tulossa dieseleiden saralla polttoaineen suhteen.

        Taidat olla itse vähän pihalla. Suomessa kehitetään vihreätä vedystä ja hiilidioksidista synteettistä dieselpoltoainetta.
        Tässä yksi kirjoitus aiheesta:
        https://yle.fi/a/74-20061418


    • Anonyymi

      "Manipuloidut massaihmiset ostavat sähköautoja eikä heillä ole juurikaan itsenäistä osaamista mihinkään lähtöön."

      Suurinpiirtein kaikilla sähköauton ostajilla on hyvin pitkä historia dieseleiden ja bensa-autojen omistamisesta. Tietoa kyllä löytyy aivan omasta elämästä.

      • Anonyymi

        Kun elämäntilanne muuttuu ja kunnon ajot jää historiaan niinkuin eläköityessä tapahtuu, voi ihan hyvin hankkia sähköauton kaupassa käyntiä varten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun elämäntilanne muuttuu ja kunnon ajot jää historiaan niinkuin eläköityessä tapahtuu, voi ihan hyvin hankkia sähköauton kaupassa käyntiä varten.

        Tässä naapurin Börne hilpaisee 1.000.km kauppareissu sähkövolsulla kymmenessä tunnissa.

        https://youtu.be/H-uhUItXs_Q?si=okOd527HC5HqUQnF


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä naapurin Börne hilpaisee 1.000.km kauppareissu sähkövolsulla kymmenessä tunnissa.

        https://youtu.be/H-uhUItXs_Q?si=okOd527HC5HqUQnF

        Diesel on tosi vaivaton verrattuna sähköautoon. Ei ahdistusta ollenkaan niinkuin sähköautoilijoilla.


    • Anonyymi

      Teit oikean valinnan. Siinä on sinulla kone joka kestää isältä pojalle kunhan muistaa öljytä säännöllisesti. Nuo on tehty kestämään - samaa ei patteririmpuloista voi sanoa. Ne on tehty nyhtämään rahat pois tyhmiltä.

      • Anonyymi

        Diesel on malliesimerkki sähköautoille. Sellainen auton pitää olla. Toivottavasti löytyyy sellaiset uuden teknologian suola-akut, joilla ahdistukset häviää.


      • Anonyymi

        Kone kyllä kestää, siinä olet ihan oikeassa. Mutta kun jo muutaman vuoden vanhaan autoon alkaa apulaitteiden (päästönhallintalaitteet) korjaamiseen mennä nelinumeroisia summia niin kyllä siinä dieselin järkevyyttä aika nopeasti alkaa miettimään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kone kyllä kestää, siinä olet ihan oikeassa. Mutta kun jo muutaman vuoden vanhaan autoon alkaa apulaitteiden (päästönhallintalaitteet) korjaamiseen mennä nelinumeroisia summia niin kyllä siinä dieselin järkevyyttä aika nopeasti alkaa miettimään.

        Silloinkin diesel on monille järkevämpi kuin sähköauto. Monissa ajoneuvoluokissa ei löydy yhtäkään käyttökelpoista sähköautoa. Sähköautovalmistajat tuottavat lähinnä heikkolaatuista paskaa tehtaistaan jotka ovat oksettavan rumia sekä ulkoa että sisällä ja niiden käytettävyys ja ajettavuus on yhtä helvettiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinkin diesel on monille järkevämpi kuin sähköauto. Monissa ajoneuvoluokissa ei löydy yhtäkään käyttökelpoista sähköautoa. Sähköautovalmistajat tuottavat lähinnä heikkolaatuista paskaa tehtaistaan jotka ovat oksettavan rumia sekä ulkoa että sisällä ja niiden käytettävyys ja ajettavuus on yhtä helvettiä.

        Dieselillä on käytännön hyötysuhde paljon parempi kuin sähköautoilla. Täydellä tankilla ajelee esim VW Passatilla 1400 km. Sähköauton vastaavat kilometrit ovat surkeita. Ainakin toistaiseksi mutta kehitystä parempaan voi tapahtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselillä on käytännön hyötysuhde paljon parempi kuin sähköautoilla. Täydellä tankilla ajelee esim VW Passatilla 1400 km. Sähköauton vastaavat kilometrit ovat surkeita. Ainakin toistaiseksi mutta kehitystä parempaan voi tapahtua.

        Mikä ihmeen käytännön hyötysuhde? Käyttövoima ainakin maksaa dieselissä suhteessa selvästi enemmän kuin sähköautossa.

        Itse en kyllä diesel-Passatilla (B8 4motion) päässyt yhdellä tankkauksella kuin reilu 1000km parhaimmillaan, mutta enpä tuota ominaisuutta sinänsä ole mihinkään tarvinnut, vaikka kilometrejä tulee 30-35 tkm vuoteen. Samat kilometrit on nyt ajettu sähköautolla ilman mitään käytännön ongelmia vaikka toimintasäde onkin selvästi lyhyempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kone kyllä kestää, siinä olet ihan oikeassa. Mutta kun jo muutaman vuoden vanhaan autoon alkaa apulaitteiden (päästönhallintalaitteet) korjaamiseen mennä nelinumeroisia summia niin kyllä siinä dieselin järkevyyttä aika nopeasti alkaa miettimään.

        Dieselmersussakin niitä Nox-suotimia on kaksi.
        Vaihdoin 9 vuotiaana 200.000 km ajettuna suurten odotettavissa
        olevien käyttökustannusten vuoksi.
        Kun jompi kumpi niistä hajoaa kerran vuodessa, ei enää voida puhua
        pienistä käyttökustannuksista.
        Miksi nämä suotimet hajoavat?!
        Siksi, ettei valmistaja ota huomioon Suomessa vallitsevia ajo-olosuh-
        teita, - siis niitä - että moottori meidän "nurkka-ajossa" nokeentuu.
        Vääntöä on sen verran, että A9-kytkeytyy jo 105 nopeudessa.
        Pannu kiertää silloin vain 1300 rpm, väännöllä 400!
        1.500 mennään jo 130!
        Mikäli Suomen versiossa vaihteita olisi vain 7, käyntinopeus olisi edes
        hieman korkeammalla.
        Lisäksi tulevat farmarimallin ilmajousitus, jota tämän tästä saa olla lait-
        tamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselillä on käytännön hyötysuhde paljon parempi kuin sähköautoilla. Täydellä tankilla ajelee esim VW Passatilla 1400 km. Sähköauton vastaavat kilometrit ovat surkeita. Ainakin toistaiseksi mutta kehitystä parempaan voi tapahtua.

        On olemassa hyötysuhde, ”käytännön hyötysuhde” ei ole olemassa.
        Sähköauton hyötysuhde on erittäin hyvä, dieselin hyötysuhde on erittäin heikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kone kyllä kestää, siinä olet ihan oikeassa. Mutta kun jo muutaman vuoden vanhaan autoon alkaa apulaitteiden (päästönhallintalaitteet) korjaamiseen mennä nelinumeroisia summia niin kyllä siinä dieselin järkevyyttä aika nopeasti alkaa miettimään.

        Sulla on sitten ollut huonoja diiseleitä . Minun 20 vuoden diiselillä ajon kallein korjaus on uusimman autoni eräs sähkölaite, maksoi 1350 € . Niitähän ei kai sähköautoissa ole ? Dpf vaihto uuteen maksoi 250€ edelliseen autooni . Ei paljon muuta korjauskuluja .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselmersussakin niitä Nox-suotimia on kaksi.
        Vaihdoin 9 vuotiaana 200.000 km ajettuna suurten odotettavissa
        olevien käyttökustannusten vuoksi.
        Kun jompi kumpi niistä hajoaa kerran vuodessa, ei enää voida puhua
        pienistä käyttökustannuksista.
        Miksi nämä suotimet hajoavat?!
        Siksi, ettei valmistaja ota huomioon Suomessa vallitsevia ajo-olosuh-
        teita, - siis niitä - että moottori meidän "nurkka-ajossa" nokeentuu.
        Vääntöä on sen verran, että A9-kytkeytyy jo 105 nopeudessa.
        Pannu kiertää silloin vain 1300 rpm, väännöllä 400!
        1.500 mennään jo 130!
        Mikäli Suomen versiossa vaihteita olisi vain 7, käyntinopeus olisi edes
        hieman korkeammalla.
        Lisäksi tulevat farmarimallin ilmajousitus, jota tämän tästä saa olla lait-
        tamassa.

        Ei ole mitään Nox- suotimia . Nox- anturit mittaa päästöjä .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on sitten ollut huonoja diiseleitä . Minun 20 vuoden diiselillä ajon kallein korjaus on uusimman autoni eräs sähkölaite, maksoi 1350 € . Niitähän ei kai sähköautoissa ole ? Dpf vaihto uuteen maksoi 250€ edelliseen autooni . Ei paljon muuta korjauskuluja .

        Sähköautoissa ei tosiaankaan ole ”eräs sähkölaite” nimistä osaa.

        Minkä hintaisia ne muut 20-vuoden aikana ostamasi osat ovat olleet?
        Paljonko ne kaikki osat, korjaukset ja huollot on tulleet maksamaan?

        Mihin autoon vaihtuu hiukkassuodatin 250€:lla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulla on sitten ollut huonoja diiseleitä . Minun 20 vuoden diiselillä ajon kallein korjaus on uusimman autoni eräs sähkölaite, maksoi 1350 € . Niitähän ei kai sähköautoissa ole ? Dpf vaihto uuteen maksoi 250€ edelliseen autooni . Ei paljon muuta korjauskuluja .

        Ehkä sitten on ollut niitä huonoja dieseleitä, olin kuvitellut että MB ja Volvo osaisivat tehdä kunnollisia diesel-moottoreita, mutta kyllä noita jo varsin tuoreina piti korjailla (Nox-anturit, ad-blue -säiliö yms.). Oli leasing-autoja, joten ei mennyt omasta pussista mutta ei noita omalla rahalla olisi uskaltanut ostaa.


    • Anonyymi

      "Dieselillä on käytännön hyötysuhde paljon parempi kuin sähköautoilla. "

      Dieselissä on iso vuosittainen vero. Sillä ajaminen maksaa moninkertaisesti sähköauton verrattuna. Dieselkuskin pieneen tajuntaan ei edes mahdu se fakta että sähkö autolla ajaa 100km alle kahdella eurolla.

      Ja lisäksi vielä kun tietää miten dieseleiden päästörajoitussystemit ovat täysi katastrofi. Rikkoutumisprosentti on sata ja korjaus kustannukset mitataan tuhansissa euroissa.

      • Anonyymi

        Sähköautoilu tekee kuskista sokean tosiasioiden tunnustamisen suhteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilu tekee kuskista sokean tosiasioiden tunnustamisen suhteen.

        Kyllä tuo taitaa olla täysin päinvastoin.

        Kerrohan miten hiilen polttaminen parantaa maapallon tilaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoilu tekee kuskista sokean tosiasioiden tunnustamisen suhteen.

        "Sähköautoilu tekee kuskista sokean tosiasioiden tunnustamisen suhteen."

        Dieselin korkea verotus ja kalliit remontit eivät liity mitenkään sähkö autoihin. Ne ovat pelkästään dieselikuskien lompakosta pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sähköautoilu tekee kuskista sokean tosiasioiden tunnustamisen suhteen."

        Dieselin korkea verotus ja kalliit remontit eivät liity mitenkään sähkö autoihin. Ne ovat pelkästään dieselikuskien lompakosta pois.

        Miljoonien kilometrien ajot dieseleillä kertovat, että kerrot tyypillisen sähköautoilijan tavoin täyttä paskaa. Sähköautoilijat ovat Suomen epäluotettavin kansanryhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miljoonien kilometrien ajot dieseleillä kertovat, että kerrot tyypillisen sähköautoilijan tavoin täyttä paskaa. Sähköautoilijat ovat Suomen epäluotettavin kansanryhmä.

        Edelleenkään dieselvero ja kallis pumppu hinta ei liity mitenkään sähkö autoilijoiden sanomisii . Ne ovat faktaa samoin kuin kalliit remontit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edelleenkään dieselvero ja kallis pumppu hinta ei liity mitenkään sähkö autoilijoiden sanomisii . Ne ovat faktaa samoin kuin kalliit remontit.

        Sähköautoilija on yhteiskunnan loinen, joka vielä hölmöläisen tavoin kehuu, kuinka ilmaiseksi autoilee.


    • Anonyymi

      Eikö pakoputkiressukalla ollut varaa sähköautoon😂

    • Anonyymi

      Se on hienoa että löysit itsellesi sopivan kulkineen.
      Toivottavasti ei ole huono yksilö.

      ite en kyllä tiedä millä merkilllä olisi dieseliä mikä ei tulisi kalliiksi. Konsernilla on hermoja raastava "vaihteisto", Mersut ruostuu ja viat on kalliita korjatautta. Bemarit leviää aina ja korjaushinnat on törkeitä. Halpoja vikoja ei vaan ole.

      • Anonyymi

        Pösö on halpa ostaa ja ylläpitää .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pösö on halpa ostaa ja ylläpitää .

        Arvon alenema on aika murhaava joten kovin uutta ei kannattane ostaa.
        Jos nyt ostaa uuden 50ke bensakoneisen pösön niin ei se varmaan ihan niinn hyvin arvoaan pidä kuin Toyota tai Volkkari.


    • Anonyymi

      "Sähköautoilija on yhteiskunnan loinen, joka vielä hölmöläisen tavoin kehuu, kuinka ilmaiseksi autoilee."

      Olisiko se hölmöläinen kuitenkin se joka maksaa kalliit polttoaineverot joilla maksetaan sähköautojen verottomuus?
      Mieti kumpi on se hölmöläinen joka maksaa toisten ajamisen.

      • Anonyymi

        Kaikesta saamme kiittää edellistä vihervassuhallitusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikesta saamme kiittää edellistä vihervassuhallitusta.

        Ja paskan marjat. Kaikki Suomen isot puolueet ovat nykyisen ympäristöpolitiikan takana ja niillä on siihen Suomen kansan vaaleissa antama mandaatti.


      • Anonyymi

        Mutta loisautoilijoita te olette. Valtio tarvitsee verotuloja ja maksusuorituksia. Sähköautoilijat ovat loisia, jotka tulevat valtiolle kalliiksi, koska heistä aiheutuu pelkkiä menoja. On hävettävää olla sähköautoilija.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta loisautoilijoita te olette. Valtio tarvitsee verotuloja ja maksusuorituksia. Sähköautoilijat ovat loisia, jotka tulevat valtiolle kalliiksi, koska heistä aiheutuu pelkkiä menoja. On hävettävää olla sähköautoilija.

        Trumppikaan ei kestä sähköautoloisimista. Musk joutuu lähtemään USAsta. Hän on loisinut valtavi summia teollisuusavustuksia omiin taskuihinsa. Sählöautomaailma moraali perustuu pelkkään kusetukseen ja se on tarttunut koko autoilun maailmaa kaikkine mahdollisine huijauksineen,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta loisautoilijoita te olette. Valtio tarvitsee verotuloja ja maksusuorituksia. Sähköautoilijat ovat loisia, jotka tulevat valtiolle kalliiksi, koska heistä aiheutuu pelkkiä menoja. On hävettävää olla sähköautoilija.

        Keskimääräinen sähköautoilija maksaa palkastaan tuloveroa reilusti enemmän polttiskuskiin verrattuna. Samoin varakkaana kuluttaa paljon, ja maksaa kaikesta kulutuksestaan välillisiä veroja. Niillä voidaan rahoittaa asumistuet sun muut tulonsiirrot vähävaraisille.

        Jos siis sähköautoon kohdistuva vero onkin pienempi, se kyllä kompensoituu muun verotuksen kautta monin verroin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Keskimääräinen sähköautoilija maksaa palkastaan tuloveroa reilusti enemmän polttiskuskiin verrattuna. Samoin varakkaana kuluttaa paljon, ja maksaa kaikesta kulutuksestaan välillisiä veroja. Niillä voidaan rahoittaa asumistuet sun muut tulonsiirrot vähävaraisille.

        Jos siis sähköautoon kohdistuva vero onkin pienempi, se kyllä kompensoituu muun verotuksen kautta monin verroin.

        Niin ja edelleenkään sähköauton hankkimisessa tai siihen liittyvissä veroluonteisissa maksuissa ei ole mitään laitonta.

        Ehkä näiden kateellisten pitäisi itsekin hankkia se sähköauto jos sillä veroja pystyy välttämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta loisautoilijoita te olette. Valtio tarvitsee verotuloja ja maksusuorituksia. Sähköautoilijat ovat loisia, jotka tulevat valtiolle kalliiksi, koska heistä aiheutuu pelkkiä menoja. On hävettävää olla sähköautoilija.

        Loisijia on ne jotka maksaa alle 33% tuloistaan veroa.


    • Anonyymi

      On kiva olla täällä päässä joka saa verohelpotuksia.

      • Anonyymi

        Tähän on Suomessa tultu. Kansassa on paljon, loisivia sähköautoryssiä. Suopo. Kyllä tuntee porukan ja valistaa työnantajia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tähän on Suomessa tultu. Kansassa on paljon, loisivia sähköautoryssiä. Suopo. Kyllä tuntee porukan ja valistaa työnantajia.

        Omistava luokka ajaa sähköautoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistava luokka ajaa sähköautoilla.

        Sähköauton omistava luokka ajaa sähköautolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ikävöin sinua kokoyön!

      En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2846
    2. Kova karman laki

      Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1837
    3. Päivieni piristys, missä olet?

      Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1820
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

      En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1424
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

      jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      73
      1350
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

      Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1258
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

      Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1255
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

      Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      77
      1179
    9. Metsästysmökki

      Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1028
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

      Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      97
      1007
    Aihe