Rahat ei riitä oikeaan loheen, niin joskus olen pullorahoilla ostanut tuota Kekkosen korvikelohta, mutta se maistuu nykyään mudalle.
Kotimaista kalaa kyllä suosisin mielummin, enkä niitä sademetsien purkitettuja tonnikaloja suostu edes harkitsemaan. Nekin purkkimetallit kun käytettäisiin kiinalaisten polkupyörien valmistamiseen, niin kiinalaiset eivät tarvitsisi autoja ja maailma olisi parempi paikka.
Kalaa haluan syödä siksi, koska haluan pysyä hengissä kuolemaan saakka.
https://yle.fi/a/74-20169894
MIksi kirjolohi maistuu mudalle?
14
237
Vastaukset
- Anonyymi
Mutalammessa kasvatetut kalat maistuu mudalle,samoin luonnonkalat,hauet ym,varsinkin kesälämpininä kun vedet on lämpimänä.
- Anonyymi
Paljon suolaa,niin paranee
- Anonyymi
Norjalaisen lohen vois fiteerata, kuin vanhan tanskalaisen broilerin.🤭
lammikko ja kesäkalat kannattaisi viruuttaa hyytävän raikkaassa vedessä..
miten ne tsekin karpit ainakin tuntuvat maistuvan heille? itse en ole karppia kylläkään syönyt.,..kirjolohta kyllä..
niin mistä ja mihin aikaan vuodesta ottaa voi olla hyvä syy.. ja sitten se viruuttaminen- Anonyymi
Siinä nahan alla se ruskea kalvo, raaputa se pois, nahan saa kätevästi irti tuoreesta kalasta kun kiehautat vettä ja valelet sillä nahan ja sitten reunasta kiinni ja vedät irti.
- Anonyymi
Pikkupoikina 60-70 luvulla kalastimme jätevesiputken äärestä kaloja.Niitä oikein kuhisi kun popsivat kakkakikkareita ym. jätteitä, jotka laskettiin puolen metrin jätevesiputkesta silloin suoraan järviin suodattamatta ja puhdistamatta mitenkään.
Toisella puolen järveä oli tehdas ja siellä vielä suuremmat myrkkyputket, joista myrkyt järveen.
Niitä kaloja sitten syötimme kissoille ja paistoimme ruuaksi....
Se oli silloin hälläväli meininkiä monessa muussakin asiassa.
Vastustuskyky ainakin nousi kohisten.- Anonyymi
Samat kokemukset. Matikan maksat syötettiin aina lapsille herkkuna ja vasta pari
vuosikymmentä myöhemmin saatiin tietää, että maksoissa on sitä elohopeaa.
Mutta kai siitä se elimistö karaistui kun on ollut tauteja paljon vähemmän
kuin nykyisellä nuorisolla. Kuulun jo siihen tervaskanto sarjaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat kokemukset. Matikan maksat syötettiin aina lapsille herkkuna ja vasta pari
vuosikymmentä myöhemmin saatiin tietää, että maksoissa on sitä elohopeaa.
Mutta kai siitä se elimistö karaistui kun on ollut tauteja paljon vähemmän
kuin nykyisellä nuorisolla. Kuulun jo siihen tervaskanto sarjaan.Tupakkaakin sai poltella jo lapsesta saakka. Tervattuihin keuhkoihin ei taudit päässeet iskostumaan. Sen vuoksi veneetkin tervataan, jottei homesienet vie niitä mennessään.
- Anonyymi
Jos outoja makuja suussa niin peskää niitä hampaitakin välillä.
- Anonyymi
Mitä hampaita 😅
- Anonyymi
Kannattaa poistaa sisälmykset ja paistaa se kala, niin sitten ei maistu mudalle.
- Anonyymi
S-myymälästä olen ostanut ns kassilohta. Meitin kylämme on niin pieni, ettei kalanmyyjät juurikaan tule myymään torille.
Ostamani edullinen lohi maistuu paremmalle paistettuna kuin rehevöityneen vesistön kala. Surkea kyllä paistan sen kasvismargariinilla.
Voilla kypsentämisestä kun varootellaan.
Kalanhimo laittaa ostamaan vaikka Boy-purkkisilliä, johnei sauhustettua kalaa ole enää kun iltapäivällä aamu ostajat ovat jo käyneet viemässä sauhulohen. - Anonyymi
Suomalainen kirjolohi kasvatetaan suljetussa vedenkierrossa pienenpienessä vesimäärässä, jossa ulosteet myös kiertävät loputtomiin. Vaikka kaloille vaaralliset typen yhdisteet saadaan puhdistettua, jää ulosteen aromit kalan lihaan, eikä niitä saa siitä enää vippaskonstein. Paskan maku on sen verran tuima, että mieluummin olen syömättä kalaa kokonaan.
- Anonyymi
Tuon paskan maun takia en koskaan osta kirjolohta. Aikoinaan töissä jouduin niitä ihan riittävästi käsittelemään. Ostan vain ja ainoastaan Norjan merilohta silloin kun on tarjouksessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604816Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362199Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti581889- 1921841
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1681570Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2891471Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2061260- 881189
- 2071172
- 651134