Mitä mieltä? Asiallista keskustelua. Tarratoimikunta ei kritisoi uskonnollisen yhteisön ajattelua vaan sitä, miten yhteisö sortaa erilaisia ihmisiä. Tässä uskonnollisen yhteisön suvaitsemattomuus ei ole ajatuksia vaan myös tekoja, jotka kaventavat muiden ihmisoikeuksia. Minä vedän siihen rajan. Jokainen saa ajatella mitä haluaa, mutta kun aletaan rajoittamaan muiden oikeuksia niin se on pysäytettävä.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011329291.html
Minusta tämä rouva pitäisi irtisanoa opettajan työstään.
Pitääkö suvaitsemattomuutta suvaita?
17
173
Vastaukset
- Anonyymi
Orjan pitää kunnioittaa isäntää. Vaikka orjalla on eri mielipide orjuudesta kuin isännällä, ei sitä isännän mielipidettä pidä vastustaa koska silloin orja on suvaisematon.
- Anonyymi
Mitähän tekemistä orjuudella on tämän kanssa?
Orjuus on aina väärin, vaikka isäntä olisi olevinaan kuka jeesus tahansa. Kyllä se uskonto juuri orjuuttaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitähän tekemistä orjuudella on tämän kanssa?
Orjuus on aina väärin, vaikka isäntä olisi olevinaan kuka jeesus tahansa. Kyllä se uskonto juuri orjuuttaa."Mitähän tekemistä orjuudella on tämän kanssa?"
Se oli ironinen analogia tuon lestaopettajan aivopieruun.
- Anonyymi
Vanhoillislestadiolaisilla oli samanlainen suhtautuminen myös pedofiliaskandaaliin. Kiellettiin kaikki. Uhriuduttiin. Syytettiin muita liikkettä vastaan hyökkäämisestä.
- Anonyymi
On henkilöitä ja tahoja ja henkilöit.ä jotka ovat suvaitsevaisia mielestään. suvaitsevat mamuja, mulatteja , setalaisia elokapinaa jne kivaa.
Mutta eivät suvaitse uskovaisia, persumiehiä eikä ministereitä eikä sitä, että itämaiseen tapaan miehellä voi olla useampi vaimo; tai paasaavat ilmastoasiassa.
Samat tahot paheksuvat muita, jotka ei kelpuuta näitä perverssejä tekoja."Mutta eivät suvaitse uskovaisia, persumiehiä..."
Suvaitsevatko uskovaiset ja persumiehet esimerkiksi mamuja, mulatteja, elokapinaa, pridea? Jos eivät suvaitse niin ei uskovaisia ja persumiehiäkään tarvitse suvaita. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.- Anonyymi
Extremist_atheist kirjoitti:
"Mutta eivät suvaitse uskovaisia, persumiehiä..."
Suvaitsevatko uskovaiset ja persumiehet esimerkiksi mamuja, mulatteja, elokapinaa, pridea? Jos eivät suvaitse niin ei uskovaisia ja persumiehiäkään tarvitse suvaita. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.Aloituskysymykseen oikea vastaus on tietenkin, ettei suvaitsevaisuus edellytä suvaitsemattomuuden suvaitsemista.
- Anonyymi
Kyllä nyt asia on niin, että ateistit ovat suvaitsemattomia hihhuleita kohtaan eikä heitä pidä sen vuoksi suvaita. Pannaan lukkojen taa jokainen nisti! Satanisti! Ateisti! Hyi!
- Anonyymi
"Kyllä nyt asia on niin, että ateistit ovat suvaitsemattomia hihhuleita kohtaan eikä heitä pidä sen vuoksi suvaita. Pannaan lukkojen taa jokainen nisti! Satanisti! Ateisti! Hyi!"
Miksi ihmeessä iso osa suomalaisista pitäisi panna lukkojen taakse? Saatanat on teidän omia ongelmia. Voitte fiilistellä niiden kanssa, niin kauan kun ette puutu muiden elämään. - Anonyymi
Minä olen ateisti ja minun puolestani hihhulit saavat hihhuloida niin paljon kuin sielu sietää, mutta he saavat pitää hihhuloinnin omana tietonaan ja olla tyrkyttämättä sitä muille ja vielä vähemmän yrittämättä pakottaa sitä muille. Olen siis suvaitsevainen myös hihhuleita kohtaan.
- Anonyymi
Miksi sinä aina arvostelet lestadiolaisia? Onko sinulla jotakin heitä vastaan? Hienoja ihmisiä, kun pysyy heistä loitolla vai mitä?
Miksi änkeät sellaiseen seuraan, joka ei miellytä?
Miksi tongit tunkiota? Eläisit vähän välillä!- Anonyymi
No, minkäs takia sinäkin änkeät ateismipalstalle esittelemään mielipiteitäsi? Esittele niitä niille, joita ne kiinnostavat.
Ja kai ateismipalstalla saa arvostella eri lahkoja. Ei ole uskisten pakko tulla niitä täältä lukemaan.
>>Suvaitsevatko uskovaiset ja persumiehet esimerkiksi mamuja, mulatteja, elokapinaa, pridea? Jos eivät suvaitse niin ei uskovaisia ja persumiehiäkään tarvitse suvaita. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.>>
Minä suvaitsen Putinia.
😊😊😊😊😊No nyt on vanhoillislestadiolaiset kokeneet niin paljon turvattomutta, että ovat ryhtyneet väkivaltaiseksi. Aina välillä toivon, että olisi mukava, jos seura-alueella syttyisi hallitsemattomasti leviävä tulipalo ja polttaisi kaiken paskaksi. Viime kesänähän kaatui se masto ja tappoi yhden ihmisen kun pölkkypäät eivät ymmärtäneet kevytrakenteisen teleskooppimaston riskejä.
https://www.hs.fi/suomi/art-2000011330226.html- Anonyymi
Lestat ovat kyllä hellareiden ohella tyhmimpiä lahkolaisia.
- Anonyymi
No, mitä pahaa tuossa oli?
Pääsipä Pietarin (siis ei Neukkulan...) portille tavallista nopeammin, joten tuskinpa johdonmukaiset omaiset surivat!
- Anonyymi
Kyllä suvaitsevainen voi olla suvaitsematta suvaitsemattomia, jos nämä yrittävät rajoittaa suvaitsevaisen ja muiden elämää. Suvaitsemattomuutta ei tarvitse hyväksyä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937578
- 403632
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021856- 241090
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32953Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27921Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31732Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26662