Ateistit ovat tosi harvassa. Olen tavannut näin äkikseltään muistaen vain kaksi ateistia ja yhden agnostikon. Kaikki muut ovat olleet teistejä.
Montako ateistia sinä olet tavannut?
Montako ateistia olet tavannut?
39
243
Vastaukset
- Anonyymi
Tapasin yhden tunnustavan ateistin 20 vuotta sitten.
" en tarvitse Jumalaa " oli sanoma. Oli samaan aikaan
nuorena 14v. Rippikoulussa. Hänen sisarus teki itsarin.
Siihen loppui sitten myös usko kuin seinään. Myös alko. - Anonyymi
Vanhempani olivat ateisteja
- Anonyymi
Isäni oli ateisti ja äitini kai myös, joten olen tavannut neljä ateistia elämäni aikana.
t.avaaja- Anonyymi
Nyt kun oikein muistelen, niin velipoikakin oli ateisti. Niitä on sitten jo viisi.
Näin se muisti pätkii vanhemmiten...
t.avaaja
- Anonyymi
Ei tämmöisistä asiosta keskustella, eihän sellainen edes kiinnosta normaalia tervettä ihmistä. Mielestäni ei ole kohtelista urkkia ihmisen suhdetta uskontoon. Se ON yksityisasia.
Ei kenenkään elämä kuulu kenellekään muulle. Sitä te laumakristityt ette tunnu ymmärtävän. Ettekö te ole oppineet yhtään mitään ihmisoineuksista?
Jos te olette jumittuneet siihen, että laumalla on oikeus kytätä kaikkia muita, niin te olette vissiin edellen niitä raamatun paimentolaisheimoja, jossa orjia sai panna mielin määrin ja eukko poiki jälkeläisiä, mielellään poikia.- Anonyymi
Orjanaista saa panna mielin määrin. Se on isännän oikeus. Itsekin panisit, jos sinulla sellainen olisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Orjanaista saa panna mielin määrin. Se on isännän oikeus. Itsekin panisit, jos sinulla sellainen olisi.
En panisi, koska ole heteronainen. Ehkä pelastaisin hänet. Ehkä tappaisin isännän juonikkaasti.
Tulimme komppanian päälliköiden kanssa sotilasvalan maastontiedustelusta. Keskustelu oli avointa ja syvällistä. Kysyin piruuttani, että toteutuuhan teillä uskonnonvapaus tilaisuudessa kuin ei ollut puhettakaan siitä, että pataljoonan komentaja ja päälliköt olisivat poissa sotilasvalasta.
No, kukaan heistä ei kuulunut kirkkoon eli tapasin kolme ateistia siinä kerrallaan. Toki olin heidät tavannut jo aiemmin, mutta en vain tiennyt heidänkin olevan ateisteja.
On siis todennäköistä, että jos tapaat fiksun ja työteliään ihmisen, joka ei tuputa uskonnollisia harhojaan, on ateisti.- Anonyymi
Ilmavoimissa ei ole komppanioida. Siellä on lennostot ja niillä laivueet ja niillä lentueet.
Anonyymi kirjoitti:
Ilmavoimissa ei ole komppanioida. Siellä on lennostot ja niillä laivueet ja niillä lentueet.
En ole koskaan väittänyt olevani ilmavoimataustainen. Olen ollut aika monessa paikassa palveluksessa, jopa eri puolustushaaroissa.
- Anonyymi
Extremist_atheist kirjoitti:
En ole koskaan väittänyt olevani ilmavoimataustainen. Olen ollut aika monessa paikassa palveluksessa, jopa eri puolustushaaroissa.
Valehtelet niin kuin aina.
Anonyymi kirjoitti:
En valehtele koskaan. Tulipa mieleen valasta vielä se, että tietysti minä pataljoonan komentajana olin mukana vakuutuksen antamisessa. Siellä oli yleensä aina noin sata alokasta ja heidän läheiset. Siinä voi sanoa, että melko varmasti tapasin noin 200-300 ateistia kerralla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uskovaiselta vaikuttaa. Jutut kuin hihhulilla.
- Anonyymi
Armeijassa oli erikoisia kavereita. Mutta ei yhtään ateistia tullut vastaan. Vaikka palvelin yhden vuoden.. lisää
Extreme A on kohdannut pataljoonan komentajana paljon enemmän sotilaita. Minä olin alunperinkin pienessä joukkueessa. Kaikki vaikuttivat olevan jollakin asteikolla uskovaisia. Olipa tuleva hautausurakoitsija. Opettaja.
Kadettikouluun oli hinku. Mutta se hyytyi. Kuitenkin mukana leireillä Kadettien kanssa. Kadettikoulussa ei käytännössä ole ateisteja lainkaan. Kuten Zimbabwessa
sama juttu. Ymmärrän hyvin ateisteja jotka ovat saaneet lapsena uskonnollisen lakihenkisen hyökkäyksen. Turvattomana ja syyttömänä. Kyllä se jättää jälkensä.Armeijassa kun opeteltiin hartaustilaisuuksien "Lakki päästä" ym. komentoja niin kouluttajat kutsuivat hartaustilaisuuksia "piruntorjunnaksi".
Kerran ortodoksioappi oli pitänyt iltahartautta kasarmilla. Sen jälkeen joku kersantti oli ruvennut kovalla äänellä huutelemaan komentoja.
Pappi oli mennyt kersantin luo ja sanonut:
"Kuulkaahan, nyt on jo iltarauha..."
- Anonyymi
Kaikki muut ovat olleet teistejä.
Montako teistiä sinä olet tavannut?- Anonyymi
Tuhansia teistejä on matkan varrella eteen tullut.
Yhden tai kaksi olen tavannut jotka eivät uskoneet Raamatun Jumalaan.
Yksi liftari sanoi olevansa agnostikko. Kun hän jäi pois kyydistäni, niin sanoin hänelle että pyydä Jumalalta merkkiä.
Sanoi:
- en uskalla, voi tulla vastaus- Anonyymi
Ateistit häpeävät ateismiaan eivätkö tuo sitä julki. Homot ovat paljon rohkeampia kuin ateistit: he tulevat helpommin ulos kaapista. Kaikkein eniten rohkeutta vaaditaan homolta ateistilta... tai no: nykyäänhän se on muotia ja arvostettu asema, joten he tulevat heteroita helpommin esille.
- Anonyymi
En ole tuntenut. Kaikki uskoo johonkin. Ei välttämättä persoonajumalaan, sellaiseen henkilö-tyyppiseen, mutta johonkin itseä suurempaan.
- Anonyymi
Työkaverilla on "ihan oma ukko pilvissä". Ei se tarkemmin ole selittänyt kuka tai millainen se on. Ilmeisesti pitää huolta hänestä henkilökohtaisesti kun noin kutsui sitä.
- Anonyymi
Sinäkin olet ateisti muita jumalia kohtaan, meillä kaikkien jumalien ateisteilla on vain yksi enemmän.
Etkö sinä ole tiennyt tätä tosiasiaa?- Anonyymi
Kyllä, olen tietoinen tästä. Kristittyjä kutsuttiin alussa ateisteiksi, koska he kielsivät muut jumalat paitsi omansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä, olen tietoinen tästä. Kristittyjä kutsuttiin alussa ateisteiksi, koska he kielsivät muut jumalat paitsi omansa.
Mutta ne kristityt eivät oikeasti olleet ateisteja. Ihan sama miksi kutsuttiin.
- Anonyymi
No kivat sulle. Mun suvussani, sekä ystävä-, työ-, harrastus- yms. piireissä en ole tavannut ainuttakaan teistiä. Ehkä joukossa voi jokunen kaappiteistikin olla. Eli en voi mitenkään vastata kysymykseesi.
- Anonyymi
Montako... en voi vastata.
Oletko vähän tyhmä vai eikö lukuvarastossasi ole nollaa?
- Anonyymi
Eipä sitä ateistia ole olemassakaan.
Raamattu, Jumalan Sana, ilmoittaa että iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä.
Saarnaaja:
3:11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua. - Anonyymi
Kyllä kai se yhden käden sormilla on laskettavissa, jos pitää tuntea ihminen vähän paremmin kuin yhden tuopin ääreltä kuppilassa. Jos satunnaiset tuttavat lasketaan, niin sitten pitänee ottaa myös varpaat mukaan laskuihin, mutta alle tiun se silloinkin jää.
- Anonyymi
En ole laskenut, mutta jotain 20000 luokkaa joiden tiedän olevan ateisteja. Valtaosasta en tiedä, koska noista ei puhuta. Itse asiassa varmojen teistejen osuus taitaa olla jotain alle 5000 tapaamistani henkilöistä.
- Anonyymi
Aika harva ihminen tapaa elämänsä aikana 25000 ihmistä niin hyvin, että saa selville heidän uskonnollisen vakaumuksen. Eiköhän tämänkin kirjoittaja joko valehtele tai kuvittele päässään toisen vakaumuksen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika harva ihminen tapaa elämänsä aikana 25000 ihmistä niin hyvin, että saa selville heidän uskonnollisen vakaumuksen. Eiköhän tämänkin kirjoittaja joko valehtele tai kuvittele päässään toisen vakaumuksen.
Sille en voi mitään jos sinä et ole tavannut elämäsi aikana juuri ketään. Itse olen elänyt koko elämäni väkirikkailla alueilla, joka mahdollistaa aina kerralla isojen määrien tapaamista kerralla. Pelkästään työn puolesta pitää tavata valtavasti ihmisiä ja siinä tulee aika ajoin uskonnot esille. Täällä oli muukin joka teki aloituksen oikein siitä, kuinka voiko työpaikka pakottaa uskonnollisiin tilaisuuksiin. Tuosta väännänkin kättä teknisesti joka ikinen juhlapäivä.
Ja kyllä sen saa selville ihan siviilissä kun tulee se yksi hihhuli julistamaan uskoaan, ja siinä porukka sitten turhautuneena huomauttaa tuolle ettei usko moisiin koska on ateisti.
Ja huomautin etten ole laskenut. Kyllästyin tuttejen laskemiseen jo teini-iässä kun olin 10000 menossa. Ja suurimman osan taustaa en tiedä, kun aina ei ole sitä hihhulia. Koska muutenhan noista ei puhutakkaan.
Onkohan aloittaja joltakin väkitappio alueelta, jossa on kuuluttava johonkin tiettyyn kirkkokuntaan. Nuoret ovat muuttaneet pois, jotka juuri olisivat niitä ateisteja. Tuon takia ei sitten tapaakaan niitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sille en voi mitään jos sinä et ole tavannut elämäsi aikana juuri ketään. Itse olen elänyt koko elämäni väkirikkailla alueilla, joka mahdollistaa aina kerralla isojen määrien tapaamista kerralla. Pelkästään työn puolesta pitää tavata valtavasti ihmisiä ja siinä tulee aika ajoin uskonnot esille. Täällä oli muukin joka teki aloituksen oikein siitä, kuinka voiko työpaikka pakottaa uskonnollisiin tilaisuuksiin. Tuosta väännänkin kättä teknisesti joka ikinen juhlapäivä.
Ja kyllä sen saa selville ihan siviilissä kun tulee se yksi hihhuli julistamaan uskoaan, ja siinä porukka sitten turhautuneena huomauttaa tuolle ettei usko moisiin koska on ateisti.
Ja huomautin etten ole laskenut. Kyllästyin tuttejen laskemiseen jo teini-iässä kun olin 10000 menossa. Ja suurimman osan taustaa en tiedä, kun aina ei ole sitä hihhulia. Koska muutenhan noista ei puhutakkaan.
Onkohan aloittaja joltakin väkitappio alueelta, jossa on kuuluttava johonkin tiettyyn kirkkokuntaan. Nuoret ovat muuttaneet pois, jotka juuri olisivat niitä ateisteja. Tuon takia ei sitten tapaakaan niitä.Suomessa yli 40 % väestöstä on teistejä. Et vissiin ole sitten Suomessa asunut...
- Anonyymi
Vakaumuksensa tunnustavat ateistit ovat siis tosi harvassa tämänkin viestiketjun perusteella. Onko ateismissa jotakin hävettävää vai miksi ateistit eivät tuo sitä julki?
Ei ateismi ole vakaumus eikä sitä tarvitse tuoda esille. Ethän sinäkään tuo esille akeijuismiasi eli sitä, ettet usko Puutarhakeijuun.
- Anonyymi
Extremist_atheist kirjoitti:
Ei ateismi ole vakaumus eikä sitä tarvitse tuoda esille. Ethän sinäkään tuo esille akeijuismiasi eli sitä, ettet usko Puutarhakeijuun.
Onko keijuismi jotenkin merkittävä liike yhteiskunnassa ja onko niitä keijuisteja paljon?
Niinpä.
Kyykkyyn ja kölin ali. :)
- Anonyymi
En näe tarvetta toitottaa, että omaan tieteellisen maailmankuvan eli en usko haamuihin, henkiin, enkeleihin, jumaliin tai muihin yliluonnollisiin tarujen olentoihin. Tämä nyt on kai se peruslähtökohta normaalissa kanssakäymisessä.
- Anonyymi
Minäkin olen ollut ei-kristirty jo 60 vuotta. Miksi pitäisin siitä melua, koska se on minulle yksityisasia, kuin myös kanssaihmisten uskonnollisuus?
Kunnioitan kanssaihmisten uskonkäsityksiä. enkä kiusaa heitä minun ajatuksillani. Tulen ihan hyvin toimeen esim. diakoniatyöntekijöiden kanssa.
Mutta, mutta käännytyskiihkoisille kerron näkemykseni ja saatan jopa vähän rökittää, jos eivät ymmärrä, että heillä ole mitään valtaa toisiin ihmisiin ja ympäristön äänimaisemaan.
Mitä tästä opimme. Sen, että tavalliset ev.lutit ja ateistit ovat sisäsiistejä. Lahkolaiset sensijaan yrittävät heittää kusimerkkinsä joka paikkaan. Ja se on oikeasti riesa. - Anonyymi
vaikea sanoa , koska ei ole sitä keltaista tähteä rinnuksessa 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Kaikki ovat ateisteja enemmän ja vähemmän. Kivipesty muslimikin on ateisti kaikkien muiden jumalten suhteen.
Joten olen tavannut lukemattomat määrät ei tasoisia ateisteja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 948271
- 403962
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241410
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html361311Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321132Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121070Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29807