Espanjassa ja Nykissä tarkenee.
New Yorkiin hätätila.
Lämpötilan on ennustettu nousevan tiistaina liki 39 asteeseen.
Maapallon vastaisku, viikko +45 C, sähköt poikki ja uusi tärkeysjärjestys alkaisi taas hahmoittua.
Ihanan lämmin, olisipa täälläkin
28
215
Vastaukset
Edelleen oon sitä mieltä, että ongelma on siinä ettei ilmamassa sekotu. Jos nyt siellä 10 astetta liian lämmintä normi lukemiin verrattuna, niin täällä 10 astetta liian kylmä.
- Anonyymi
Sellasta se ilmastonmuutos teettää. Ääri-ilmiöt vain lisääntyvät.
- Anonyymi
Totta. Vieläköhän Kiina harrastaa sitä, että hajottaa sadepilviä? Manipuloi säätä.
- Anonyymi
Hitsi ku on lämmintä ollut. +10- +16 viimeiset kaksi viikkoa ja tänään vain +14 täällä mökillä. Espanjassa +47 kuulemma kun katsoin uutisia. Ehkä toivoisin hiukan lämpöö tänne enemmän mutta tuskin tulee mitä katzsoo ennusteita.
- Anonyymi
Kupu ravittu ja nykki keli on suotusa.
- Anonyymi
Maapallon lämpötila on vakio, se vain jakaantuu epätasaisesti.
- Anonyymi
Mene saunaan, siellä on lämmin. Itse en helteistä tykkää, siksi tulisin helteisestä maasta kesäksi aina Suomeen, vaikka talvet taas olisin mielummin vähemmän vetisessä ja viileässä maassa. Kipujen takia, kylmä ja kostea ilma pahentaa niitä ja uuvuttaa ihan tykkänään.
Jasu- Anonyymi
Muut hoitaa kipuja viileällä, minulla ei toimi muu kuin lämmin kipuihin. Ei edes venähdykseen.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muut hoitaa kipuja viileällä, minulla ei toimi muu kuin lämmin kipuihin. Ei edes venähdykseen.
JasuMigreeniinkin lämmin toimii, kylmä ei yhtään.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuNykytiedon valossahan läheskään kaikkea kipua ei edes saisi hoitaa kylmällä. Kivun voi saada hetkeksi turrutettua tarpeeksi kylmällä, mutta hetken päästä sattuu vain entistä enemmän ja haittaa usein paranemistakin, jos siis on sellanen kipu, että se ylipäänsä voi parantua. Nykyään kai useinmiten suositellaan enemmän kylmägeeliä, jos jotain "kylmää" tarvii. Se kun tuntuu kylmältä, mutta ei oikeasti ihmeemmin viilennä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Migreeniinkin lämmin toimii, kylmä ei yhtään.
JasuJoo mä sain ohjeen, että jalat niin kuumaan veteen kuin turvallisesti pystyy. Se kuulemma auttaa joihinkin migreenityyppeihin tosi hyvin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nykytiedon valossahan läheskään kaikkea kipua ei edes saisi hoitaa kylmällä. Kivun voi saada hetkeksi turrutettua tarpeeksi kylmällä, mutta hetken päästä sattuu vain entistä enemmän ja haittaa usein paranemistakin, jos siis on sellanen kipu, että se ylipäänsä voi parantua. Nykyään kai useinmiten suositellaan enemmän kylmägeeliä, jos jotain "kylmää" tarvii. Se kun tuntuu kylmältä, mutta ei oikeasti ihmeemmin viilennä.
Juu, en ylläty kun itselläni vähäkin viileä osaa tehdä oikein helkutin kipeää. Ja nopeastikin.
Kipugeelit on tuttuja. 👍Taidan olla ollut suurkuluttaja, nykyään mulla on kaurapusseja useita ja vuoraan itseni niihin kun tarvis tai meen niin kuumaan suihkuun, kun iho kestää ja sehän kestää. Siedättynyt. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo mä sain ohjeen, että jalat niin kuumaan veteen kuin turvallisesti pystyy. Se kuulemma auttaa joihinkin migreenityyppeihin tosi hyvin.
Auttaa levottomiin jalkoihinkin hiukan. Ja kuuma suihku toimii mulla tai pipo päähän migreenissä. 🙃
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, en ylläty kun itselläni vähäkin viileä osaa tehdä oikein helkutin kipeää. Ja nopeastikin.
Kipugeelit on tuttuja. 👍Taidan olla ollut suurkuluttaja, nykyään mulla on kaurapusseja useita ja vuoraan itseni niihin kun tarvis tai meen niin kuumaan suihkuun, kun iho kestää ja sehän kestää. Siedättynyt. 😅
JasuKaupan kylmiöön kun joutuisi töihin voi hemmetti, että olis helvetti irti hetken päästä. 😬
Mulla on valkosormisuuttakin, ei sormetkaan kylmää kaipaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaupan kylmiöön kun joutuisi töihin voi hemmetti, että olis helvetti irti hetken päästä. 😬
Mulla on valkosormisuuttakin, ei sormetkaan kylmää kaipaa.
JasuPeriaatteessa Suomi on mulle ihan väärä maa asua talvisin, kärsinyt niin kauan kun muista talvisin kivuista, megalomaanisesti. Kun taas kesällä helpottaa. Ei katoa kivut, mutta volyymi laskee.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JasuToimii se, et vaan osaa käyttää. Kylmä alle, eristys väliin ja kuuma päälle. Kuuma saa tulla reunoilta yli niin, että kylmä jää keskelle.
Kuumalla ei saa hoitaa akuuttikipua. Vamma pitää viilentää, vaikka se sattuu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auttaa levottomiin jalkoihinkin hiukan. Ja kuuma suihku toimii mulla tai pipo päähän migreenissä. 🙃
JasuSain ton ohjeen ihan siis lääkäriltä kokeiltavaksi. Liittyy siihen, että verenkierto vahvistuu siellä jaloissa ja se helpottaa sitten päässä. Jännä, että sulla auttaa lämmin päässä, joka taas on tässä, että no ei ainakaan lämmitetä päätä lisää. Että nimenomaan ei lämpimään/kuumaan suihkuun, vaan vain jalat lämpimään. Tosin mulla ei kyllä levottomiin jalkoihin auta lämpö, vaan päinvastoin pahentaa. Pitäis saada jalat sillon nilkkoja johonkin kylmäsammioon. Tosin mulla on koko levottomat jalat varmankin lähtenyt siitä, että olen telonut noi nilkkani niin lukemattomia kertoja elämäni aikana. Se tietty "taustakipu" on varmaankin aina niissä olemassa, mutta kun muu kroppa on päiväsaikaan aktiivinen, niin sitä ei rekisteröi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Periaatteessa Suomi on mulle ihan väärä maa asua talvisin, kärsinyt niin kauan kun muista talvisin kivuista, megalomaanisesti. Kun taas kesällä helpottaa. Ei katoa kivut, mutta volyymi laskee.
JasuSuojaa iho kauttaaltaan. Aina ensin ihonmyötäisellä ja sen päälle muut vaatteet. Suojaa myös kädet ja pää. Fibromyalgiakipu pysyy kohtalaisena tällä tavalla. Keho on pakko suojata tuulelta myös helteellä. Jos et suojaa, kipu on oma moka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toimii se, et vaan osaa käyttää. Kylmä alle, eristys väliin ja kuuma päälle. Kuuma saa tulla reunoilta yli niin, että kylmä jää keskelle.
Kuumalla ei saa hoitaa akuuttikipua. Vamma pitää viilentää, vaikka se sattuu.En varmaan osaa sitten, mutta lämmin toimii aina varmemmin. Sitä osaan käyttää. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sain ton ohjeen ihan siis lääkäriltä kokeiltavaksi. Liittyy siihen, että verenkierto vahvistuu siellä jaloissa ja se helpottaa sitten päässä. Jännä, että sulla auttaa lämmin päässä, joka taas on tässä, että no ei ainakaan lämmitetä päätä lisää. Että nimenomaan ei lämpimään/kuumaan suihkuun, vaan vain jalat lämpimään. Tosin mulla ei kyllä levottomiin jalkoihin auta lämpö, vaan päinvastoin pahentaa. Pitäis saada jalat sillon nilkkoja johonkin kylmäsammioon. Tosin mulla on koko levottomat jalat varmankin lähtenyt siitä, että olen telonut noi nilkkani niin lukemattomia kertoja elämäni aikana. Se tietty "taustakipu" on varmaankin aina niissä olemassa, mutta kun muu kroppa on päiväsaikaan aktiivinen, niin sitä ei rekisteröi.
Mä luulen, että mulla sitä migreenikipua ruokkii hermosto ja niskan kireys. Ja siksi se lämmin on parempi.
Levottomiin jalkoihin auttaisi myös jalka mankeli. Pusertaisi kunnolla ja kohta helpottaisi. Mä olen jotenkin aina ollut kylmälle herkkä. Kesälläkin pukeudun pitempiin vaatteisiin muitten kulkiessa minikoon vaatteissa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suojaa iho kauttaaltaan. Aina ensin ihonmyötäisellä ja sen päälle muut vaatteet. Suojaa myös kädet ja pää. Fibromyalgiakipu pysyy kohtalaisena tällä tavalla. Keho on pakko suojata tuulelta myös helteellä. Jos et suojaa, kipu on oma moka.
Olen yrittänyt. Sitten tukalaa tekee helposti liika vaatteiden kiristys. Monta kerrosta tuntuu tukalalle. Yliherkkä sillekin.
Jasu
- Anonyymi
Kohta lähdetään lomalla Espanjaan ☺️
Mulla on asunnossa kylmä (varsinkin keäsllä se korostuu, kun patterit ei ole päällä). Piti pistää huivi kaulaan ja sormikkaat käteen, kun palelsi. Yölläkin pitää olla useampi peitto päällä ja välillä pitää mennä päivällä tai illalla saunaan lämmittelemään. Tänne voi tulla viilentymään, jos helteet vaivaa =D
Itse en kovin kuumista helteistä tykkää, nekään ei ole kova ja varsinkin, jos helteet kestää päivä-tai viikkotolkulla. Yli +40 astetta ei ole enää terveellistä ihmiselle, jos joutuu sietämään sellaista pitkään, varsinkin jos ei ole tottunut sellaisiin lämpötiloihin. Mulle yli+ 25 alkaa olla jo liikaa. Optimaalisin ulkolämpötila mulla on ehkä siinä noin +10-+20, mutta ei haittaa alle + kymmenenkään, tosin jos kylmä jatkuu niin asunnossa alkaa olla kanssa kylmä. Toki lämpö on mustakin hyvä asia, mutta kohtuus kaikessa. Kovista pakkasistakaan en niin perusta.- Anonyymi
OMG!!!! 😱🙊
- Anonyymi
Maapallon ilmasto huomauttelee pahoinvoinnistaan monessa eri maassa.
Venezuelassa tulvia, Aasiassa tulvia, Euroopassa helteitä, Yhdysvalloissa helteitä. Tuleekohan Yhdysvallloissa taas metsäpaloissa ennätys. Viime vuosi oli tukala.
50 asteen lämpötila on jo saunaa vastaava, jos sitä tulisi kestää muutamia vuorokausia ilman viilennystä.- Anonyymi
Sitten ihmiset kaataa sademetsää, kaivaa merenpohjaa jotta saadaan litiumia, keksii kaikenmaailman kokouksia minne lennellä ees taas, tuottaa tehtaat kuumina jyskäten uutta tavaraa markkinoille, jotta ihmisen kulutuksen ja elitismin nälkä saadaan ruokittua.
Sähköauton ostajatkin ajattelee olevansa vähän parempia ihmisiä, koska markkinatalous lobbasi heille "ekotekona" sähköauton joka tullaan vielä toteamaan kalliiksi katastrofiksi. Enkä luettele miksi, kukin älyää jos miettii.
Mutta niin. Paluu kivikauteen voisi auttaa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitten ihmiset kaataa sademetsää, kaivaa merenpohjaa jotta saadaan litiumia, keksii kaikenmaailman kokouksia minne lennellä ees taas, tuottaa tehtaat kuumina jyskäten uutta tavaraa markkinoille, jotta ihmisen kulutuksen ja elitismin nälkä saadaan ruokittua.
Sähköauton ostajatkin ajattelee olevansa vähän parempia ihmisiä, koska markkinatalous lobbasi heille "ekotekona" sähköauton joka tullaan vielä toteamaan kalliiksi katastrofiksi. Enkä luettele miksi, kukin älyää jos miettii.
Mutta niin. Paluu kivikauteen voisi auttaa.
JasuLisätään nyt vielä, että suolajärvetkään ei ikuisesti ole tuottavia. Sitten on siirryttävä minne? Miten paljon sitten luontoa kuluttaa ja saastuttaa, suoraan tuhoa louhiminen?
Meneekö kaikki litium uusiokäyttöön?
No...
Jasu
- Anonyymi
Viileetähän tuo vielä on, ei edes +50 ylittynyt.
"Espanjassa mitattiin sunnuntaina kesäkuun lämpöennätys. Espanjan yleisradion RTVE:n mukaan lämpötila nousi 46 asteeseen maan lounaiskulmassa sijaitsevassa El Granadon kaupungissa.".
Helsingissä satoi tänään räntää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen rakkaus sinua kohtaan ei kuole koskaan
Ihastunut olen moniin vuosien varrella mutta vain sinä jäit sydämeen enkä vaan osaa unohtaa. Olit silloin parasta elämäs531535- 1701295
- 81132
- 611127
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti "En pystynyt olemaan siellä enää"
Jättimäärä alokkaita keskeyttää asepalveluksen melkein heti – "En pystynyt olemaan siellä enää" Ennen sotaväki oli2551092- 141020
Unelmoin päivästä, jolloin voimme olla yhdessä.
Niin pieni kuin sydän onkin, sä oot siellä ja ne mun isot tunteet sua kohtaan ❤️Sydämeni sykähtää joka kerta kun sut nää33893Ollaanko me tyhmiä mies?
Miten ihmeessä me onnistuttiin saamaan tästä näin pitkällinen ja masokistinen kuvio. Miten? Jos toisesta tykkää, näinhä55872Martina Aitolehti poseeraa Ibizalla
Ihanaa! Ibiza on ihan paras paikka lomailla hengaillen, viinistä ja iltamenoista nauttien. Säpinää riittää. Aitolehti94859- 347795