Likaiset arjen pinnat vertailusta

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011307504.html
"Näin likaisia arjen pinnat oikeasti ovat – yksi meni törkyisyydessään ylitse muiden
Ilta-Sanomat testasi 24 arjen pintaa ja selvitti niiden likaisuuden. Yksi arjen pinta oli ylivoimaisesti likaisempi kuin muut.
Onko tietokoneen näppäimistö likaisempi kuin irtokarkkikauha?
Testasimme eri pintoja muun muassa ruokakaupoissa, rautatieasemalla, raitiovaunussa ja pikaruokaravintolassa. Lisäksi testasimme kodin esineitä ja tavaroita, joita käytetään lähes päivittäin.
Testin likaisin pinta ei suinkaan ollut vessanpöntön vetonappi, vaan se jäi toiselle sijalle arvolla 6 044.

IS:n jättitestissä kaikkein törkyisin pinta oli juomapullon suu-aukko, joka sai testissä huiman lukeman 9 685.
Pulloa ei ollut tiskattu ainakaan muutamaan viikkoon. Toisaalta likaisuus ei ollut mikään ihme, sillä suun lima-kalvolta otetut näytteet yltävät usein arvoltaan satoihintuhansiin RLU:ta.
Likaisimmasta päästä oli myös paistopisteen metallinen otin, joka sai testissä arvon 1 250, sekä pullonpalautusautomaatin kosketusnäyttö arvolla 1 047.
Tankilla kävijöitä takuulla kiinnostaa tietää, että bensa-aseman polttoainepistooli oli testin seitsemänneksi likaisin pinta arvolla 1 609.

Television kaukosäädin puolestaan oli testin kuudenneksi likaisin esine arvolla 1 857.
Likainen oli yllättäen myös avaamattoman juomatölkin suu-aukko arvolla 817. Se on likaisempi kuin esimerkiksi raitiovaunun tanko (757) tai stop-nappi (709)."

Vai, että avaamattoman juomatökin suu aukko liaksempi, kuin raitiovaunun tanko tai stop nappi eli ihmiset koskettlee kaupan juomatölkkien suu aukkoja, ei se muuten selity.
Sehän on selvä, että polttoainepistooli on liainen, siksi käytän kintaita polttoainetta tankatessa.

On aivan eri asia likaisuuksien välillä onko likaisuus esineissä, joita ri ihmsiet koskettelevat, kuten puffettipöydän ottimet, polttainepistooli, maksupäätteen näppäimet tai kotona tietokonene näppäimsitö, kaukosäädin ja kodin pinnat.
Kotona eivät ulkopuliset koskettele tietokoneen näppäimiä, kaukosäädintä, eikä kodin esineitä ja yleensä kädet pestään, kun tullaan kotiin kaupasta tai muualta, jolloin ei ole käsissä likaisuutta, jota on saatu esim. maksupäätettä näppäiltäessä.
On aivan eri asia tietokoneen näppäimistö kotona, jota eivät muut näppäile.
siinä ei ole muiden likaisuutta eli taudinaiheuttajia.

Kodin pintojen likaisuutta on aivan turha alkaa vertailemaan julkisten paikkojen pintojen likaisuuteen, ne ovat täysin eri asia.
Julkisten pintojen likaisuudestahan niitä tartuntatauteja tarttuu, ei kodin pinnoista.

1

175

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
        Ikävä
        145
        1145
      2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
        Ikävä
        118
        1032
      3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
        Ikävä
        214
        770
      4. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
        Ikävä
        58
        765
      5. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
        Ikävä
        63
        715
      6. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
        Ikävä
        25
        706
      7. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
        Ikävä
        135
        696
      8. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
        Ikävä
        57
        612
      9. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
        Suhteet
        38
        588
      10. Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan

Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss
        Pyhäjärvi
        57
        541
      Aihe