Mitä ajatuksia herättää?
Siis että kananmuna rikotaan pitsan päälle raakana ja lykätään sitten uuniin siinä toivossa, että ehtisi hyhmiä.
Noinkin on tehty pitseeriassa.
Kananmuna pitsan täytteenä
13
114
Vastaukset
- Anonyymi
Kuulostaa pizzan ja omeletin yhdistelmältä. Mutta voihan kaikkea kokeilla, jospa siitä jotain uutta syntyy.
- Anonyymi
Moni tykkää munasta.
T:Jorma - Anonyymi
Ei huono idea. Siihen päälle vähän mustaapippuria ja suolaa. Täytyypä kokeilla.
- Anonyymi
Kananmunapitsa on jo vanha juttu Italianamerikaanojen taholta. Ei muuta kuin pitsan päälle uuniin hyytymään ja kokeilemaan. Tähderuoan täyte siinä missä muutkin täytteet. En tosin koskaan itse kokeillut enkä maistanut, mutta tiedän että on ollut.
Pitsa on tähderuoka. Siihen voi laittaa lähes mitä vain. Alkupitsat koostuivat pelkästä juustosta ja durumvehnätaikinasta. Tomaattia ei vielä alkuun ollut missään muodossa pohjalla eikä päällä. Roomalaisten itäisten sotaretkien vaikutuksesta alkupitsat löysivät/levisivät Itsliaan/Eurooppaan ja mukaan tuli pikku hiljaa tomaatti sekä tähdepäällysteet. Mitä milloinkin sattui tähderuokia olemaan.- Anonyymi
Lisään: kyllähän sitä jo Euroopassa kananmunaa pitsan päälle laitettu. Alkupitsoissa jo oli jossain vaiheessa kananmunaa, eli satoja vuosia ennen Amerikkaan rantautumista, ja kun vieläpä tähderuoasta kyse.
- Anonyymi
Bismarck on tuon pizzan nimi maailmalla.
- Anonyymi
Kuvottava näky. Noita on ollut jo kauan. Sopii suomalaiseen gurmee kulttuuriin, että ruoka kuin ruoka, niin rikotaan päälle kananmuna ja koristellaan ketsupilla.
- Anonyymi
Pizzan alkuperäisnimi on Mestruazioni di pollo.
- Anonyymi
Pöllönmuna/meetvursti pizsa on sitten Suomessa Meetvrusti di pöllö.
- Anonyymi
"Kananmuna pitsan täytteenä
Mitä ajatuksia herättää?"
EI!
Hyväksyn Pride-marssit vaikka joka päivä, mutta kananmunaa pizzan täyteenä en hyväksy!
Jossain se raja kulkee!- Anonyymi
Itse pidän rajana valkosipulin ja paprikat sekä tietenkin sipulin.
Kebabliha maistuu pilaantuneelta lihalta ja rasvaiset salamit aiheuttavat närästystä.
Kananmuna ihan ok jos se lämmitetään ennen pitsan päälle laittoa jotta kerkeää paistua eikä missään nimessä sinne pohjalle juustojen alle (sitäkin olen nähnyt).
- Anonyymi
Mielummin muna kuin munakarvat, joita niitäkin on karvarannteiden pitsoissa näkynyt, Ei tunnu suussa ne hyvältä lainkaan, vaikka muna itsessään tuntuukin.
- Anonyymi
Ei tuo ainakaan herkulliselta näytä. Reunatkin palaneet, mutta keltuainen löysä.
https://i.ytimg.com/vi/T7PG3_9FvqU/maxresdefault.jpg
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä891839Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa
Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.2771703Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava2921470Martina lähdössä Ibizalle
Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.1751379- 51957
- 56957
Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em70937- 66914
Miksi mies tuntee näin?
Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui40901Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg
parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤52888