Elämä on ateismin ja teismin vuorottelua

Anonyymi-ap

Joillakin ateisteilla on virheellinen käsitys siitä, että aitoja ateisteja ovat vain ne, jotka ovat olleet ateisteja lapsesta ja syntymästä asti. Muut ovat feikkejä. Tämä ei pidä paikkaansa. Monen ihmisen elämään mahtuu useampi teismien ja ateismin jaksoja. Niin myös minun elämääni.

Vietin lapsuuteni syrjäseudulla, jossa myös synnyin. Olin ateisti siihen asti, kunnes joskus 4-5 vuotiaana äitini puheet luojasta saivat minut uskomaan. Kuljin metsässä kaverini kanssa ja sanoin hänelle, että koivut ja linnut ja kaikki on luojan luomaa.

Sitten koulussa noin toisella luokalla lakkasin uskomasta. Minusta tuli ateisti. Olin ateisti 30-vuotiaaksi asti. Sitten minusta tuli herätyskristitty, kun etsin apua Jeesukselta elämäni ongelmiin. Kristittyä elämää jatkui 18 vuotta.

Lakkasin vähitellen uskomasta, kun näin, ettei kaikki ole niin kuin uskovaiset sanovat ja miten itsekin uskoin, kun minua aivopestiin pitämään totena kaikki Raamatun kirjoitukset. Ensin huomasin uskovien valehtelevan, sitten tajusin Raamatun pitävän sisällään virheitä.

Muutin näkemystä monista kristikunnan opin kappaleista, kunnes hylkäsin koko uskon ja minusta tuli korkeampaan voimaan uskova deisti. Lopulta lakkasin uskomasta siihenkin, koska missään ei ole todisteita sellaisesta.

Nyt olen ollut ateisti jo tovin aikaa. Ateismini vahvistuu päivä päivältä ja vuosi vuodelta. Ihmettelen sitä pimeyttä, joka sai minut valtaansa ja uskomaan. Ei enää koskaan.

Varmasti muillakin mahtuu elämään jaksoja teistinä ja ateistina. Vai mitä?

5

85

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Liekö aikuisiän ateismista paluuta teismiin olemassa?

• Erittäin harvinaista se on. Ehkä joku paha aivovaurio saattaa tehdä sen, että ateistista tulee teisti.

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

Erittäin harvinaista se on. Ehkä joku paha aivovaurio saattaa tehdä sen, että ateistista tulee teisti.

Tuo ihan huomattava havainto, sillä montako uskonveljeä tarvitaan ylläpitämään Jeesuksen valo keskiverto uskovassa? Ja vertailun vuoksi: montako "kanssa-ateistia" tarvitaan pitämään järjen valo keskiverto ateistin omassa päässä?

• Anonyymi

moniko on lotonnut vaikeuksia kohdatessaan 🤣 sama ilmiö

• Anonyymi

lotossa voi teoriassa voittaa mutta jeesuksessa ei koskaan ja viimestään kuolemassa tyhjä arpa paljastuu

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      88
      7227
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      35
      3373
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1816
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      21
      892
    5. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      27
      891
    6. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      853
    7. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      47
      762
    8. Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa

1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄
      Ikävä
      60
      719
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      29
      686
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      26
      642
    Aihe