"Kuule ny.. Ku mä viäl meril kuljin, ni ei tollasii tarinoit paljo uskotuk. Mut ny nykynuare kansa on niin nettiherkkää, et yks manga vaan, ja johan passit jääpi piironkiin."
"Apaniihi – siellon semmone maa tuol auringonnousun suunnal – nii ei kuule meinaa turistii mennä ennee. On vissii lippuja peruttu ja lentokonees tyhjempii ku vanhas silakkatynnyris. Ja mistä tää johtuu? No yhdest mangasta! Mangasta, kuule! Ei mistää oikeest merikartast tai sääennusteest."
"Siellon semmone piirtäjäukko, Ryo Tatsuki nimel, tehny kirja jo vuonna -99. Nimi sill oli Tulevaisuus, jonka näin, vähän niinku se ois käyny aikakoneel kattomas, mitä sattuu. Se siinä kirjasa sano, et 2011 maaliskuus tapahtuu iso tuho – ja sithä se tapahtu! Maanjäristys, tsunami ja se Fukushiman ydinvoimala meni ku haaksirikkone troolari karil. Isoin onnettomuus mitä Apanissa on nähty."
"No siitäkös sit se Ryo nous kulttimaineesee, niinku joku profeetta, vaikka se vaan piirsi musteella paperii. Myyny se on sitä kirjaaki melkeen miljoona kappaletta, eikä ees huijarikirja – ihan oikee semmone mangajuttu."
"No, mut kuule ny tää: se teki uudistetu versio siit vuonna 2021. Ja arvaa vaan mitä siin sanotaa? Et tänä vuonna, heinäkuus, Apaniihi tulee 'oikee katastroofi'. Ja tarkallee se sano: 5. päivä, kello 4.18 aamuyöstä. Että siellon joku kellonlyömä katastroofille!"
"Et ku mää sanon, nii ennen vanhaa me pelättii myrskyjä ja haaksirikkoja, mut ny ne pelkää piirrettyj' kuvia! Mutta ei se ny ihan huuhaat oo – kato ku yks kerta osu kohillee, nii jengihä alkaa miettimää, et osuisko toineki. En tiä, mie vaan veneilijä, mut jos oisin Apanissa, ni saattais kyl silmä pyörähtää kelloo ku tuo 5. heinäkuut lähestyy."
Mustan Kissan Tangogo?
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1372405Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3461880- 401557
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii311373Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua281310Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941183- 541153
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327897Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles104850Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53752