ihanaa jos vastaatte

x.-tina

me ollaan menossa mökille parin viikon päästä ja kissani ei tykkää ollenkaan matkustamisesta.. noh olen tilannut netistä nytten matkapahoin vointi lääkettä.. niiin olisinkin kysynyt että miten se auttaa kissaan.. ja minkälainen kissasta tulee matkan aikana?..nyt on muutenkin huolia kun meidän koira on ollut leikkauksessa ja vielä aika kriittisessä tilassa että jatkosta ei enää tiedetä.. :(

7

672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kun en käytä kissaani pahoinvointi lääkkeitä.Olemme perheen kanssa tehneet niin,että emme näytä kissallemme koppaa vaan yllätämme sen!Näin se ei livahda karkuun.Sille ei mahda mitään jos kissasi ei pidä autossa olemisesta sen pitää vaan kestää.Älä puhu kissallesi mitään automatkan aikana meillä se ainakin on tehonnut!

    • x.-tina

      mut..eihän kissalle tuu mitn luonteen muutoksii matkan aikana tai sen jälkeen?

    • Mitämitämitä

      "olen tilannut netistä nytten matkapahoin vointi lääkettä.. niiin olisinkin kysynyt että miten se auttaa kissaan.."

      Siis tilasit lääkettä tietämättä, mitä se tekee? Voi jessus sentään.
      Eikös apteekki olisi ollut parempi paikka? Tai edes soitto eläinlääkärille?

    • x.-tina

      tilasin nimenomaan delivetistä sitä lääkettä !!! ja tiedän mitä se tekee mut kun kissalle ei oo ennen syötetty sitä.. hei pliis!!! en oo niin tyhmä et syöttäsin jotain tuntematonta kissalleni...

    • Mustiina

      Voiko kissasi ollenkaan pahoin autossa? Useimmat kissathan eivät pidä automatkoista, vaan makaavat masentuneena kopassaan, niinkuin meidänkin Sysi. Ei se pahoinvointia ole. Palkinto kurjasta automatkasta koittaa kun päästään mökille. Häntä vapisee mielihyvästä ja hurinaa ja puskemista riittää koko illaksi, kun kissa pääsee vapaaksi tutussa ympäristössä.

      Ellei kissallasi ole tapana oksennella, anna sen mieluummin murjottaa kun syötät sille jotain lääkettä joka voi tehdä huonon/hyvän/kummallisen olon. Varmuuden vuoksi lääkkeitä ei kannata syöttää.

      Jos se taas on oksenteluun taipuvainen, voit kokeilla ostamaasi kissoille tarkoitettua lääkettä ja katsoa miten se teidän mirriin tehoaa. Nimittäin kaikki lääkkeet, sekä ihmisille että eläimille tarkoitetut vaikuttavat yksilöllisesti. Varmaa vastausta täältä ei saa.

      Hyvää mökkimatkaa!

      • x.-tina

        kun se ei oo ikinä ennen käyny sielä mökillä mutta nyt se on pako ottaa mukaa ku ollaan pari viikkoo mökillä ja se on niin "riippuvainen" musta että se on pakko ottaa mukaan...

        mut kai se matka jotenkin menee...


      • Mustiina
        x.-tina kirjoitti:

        kun se ei oo ikinä ennen käyny sielä mökillä mutta nyt se on pako ottaa mukaa ku ollaan pari viikkoo mökillä ja se on niin "riippuvainen" musta että se on pakko ottaa mukaan...

        mut kai se matka jotenkin menee...

        - kyllä se matka varmasti hyvin menee. Aluksi kissa voi naukua pitkäänkin, mutta lopuksi alistuu.

        Yksi kissamme mourusi ensimmäisellä automatkalla Helsingistä Jyväskylään asti, mutta seuraavana päivänä kun jatkettiin Ouluun, ei enää inahtanutkaan. Nykyinen Sysimme maukuu yleensä Kehäkolmoselle saakka ja sitten makoilee silmät närkästyksen puolitangossa Mikkeliin saakka.

        Tottakai lemmikit on otettava mukaan kahden viikon lomalle. Joku pitää niitä vapaana autossa, mutta mielestäni koppa on parempi, siellä kissa on rauhallisempi. Ja jos sattuu kolari, tai ihan kahville mennessä kissa voi hädissään livahtaa ovesta. Huono sitä sitten on vieraalta paikkakunnalta etsiä.

        Voin kertoa että varsinkin kesällä autoissa kuljetetaan tuhansia kissoja ympäri maata, koirista nyt puhumattakaan, niitä kun ei voi jättää kotiin edes viikonlopuksi niinkuin kissaa. Tervetuloa kissankuljettajien kerhoon ja muista jättää autonikkunat pienelle raolle kahvitaukojen ajaksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      74
      2170
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1442
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      133
      1420
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1102
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      105
      977
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      366
      902
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      764
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      714
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      674
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    Aihe