Ei yhteyttä Jumalaan

Anonyymi-ap

Hallintoelin ei ole yhteydessä Jumalaan. Heillä kaikki perustuu Raamattuun. Kuuleeko Jumala sitten rukouksiakaan?

17

174

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuon ikäinen on ja huonokuuloinen. Eikä ole ennenkään hommat paljo kiinnostanut.

Toisaalta, jos sinulla ion jumala niin se asustaa korviesi välissä, ja voit kuvitella sen ihan mieleiseksesi.

• Anonyymi

Mistä tuon kaiken päättelet?

• Anonyymi

Aikanaan kiinnosti tosissaan, mutta ankarat säännöt ja vahdinta yms. saivat mielen muuttumaan.

• Anonyymi

Onpa pirullinen Jehovan todistaja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onpa pirullinen Jehovan todistaja.

Käykö tuollainen vielä ihmisten ovillakin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aikanaan kiinnosti tosissaan, mutta ankarat säännöt ja vahdinta yms. saivat mielen muuttumaan.

Ja vuoden 1975 Harmagedon, joka ei tullut. Huuhaata kaikki.

• Anonyymi

Mikäs sen puhelinnumero olikaan? Vai eikö sillä ole kenttää?

• Anonyymi

Mitä tarkoitat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mitä tarkoitat?

No jos olisi sen numero tai sp-osoite niin voisi ottaa yhteyttä jumalaan, tietty!

• Anonyymi

Erikoinen elin.

• Anonyymi

Mitäs täällä keskustellaan?

• Anonyymi

Hallintoelimen jäseniä pidetään "voideltuina", toisin kuin todistajien ylivoimaista enemmistöä. Voideltu elin.

• Anonyymi

Anonyymi-ap 2025-06-30 12:07:03

" Heillä kaikki perustuu Raamattuun "

JT:lle myydään väärennetty Raamattu, UM

Esim. 2. Mooseksen kirja 4:21

UM: Sitten Jehova sanoi Moosekselle: ”Kun olet palannut Egyptiin, katso, että suoritat faraon edessä kaikki ne ihmeet, joiden tekemiseen olen antanut sinulle vallan. Minä kuitenkin annan hänen sydämensä paatua, eikä hän päästä kansaa pois.

KR92: Herra sanoi Moosekselle: »Kun nyt palaat Egyptiin, tee faraon edessä kaikki ne ihmeteot, joihin minä olen antanut sinulle vallan. Mutta minä kovetan hänen sydämensä, niin ettei hän päästä kansaa lähtemään.

1933/38: Ja Herra sanoi Moosekselle: ”Kun tulet takaisin Egyptiin, niin katso, että teet faraon edessä kaikki ne ihmeet, jotka minä olen pannut sinun käteesi. Mutta minä paadutan hänen sydämensä, niin että hän ei päästä kansaa.

Jehovan todistajien näkemykseen ei sovi ajatus siitä, että Jumala olisi tarkoituksella kovettanut tai paaduttanut Faaraon sydämen. Ratkaisuksi käännöksessä annetaan ymmärtää, että Faarao paadutti sydämensä itse.
      -------------

JT:t tuottavat Uskontojen uhrien tuki r.y:n suurimman asiakasryhmän.
      ----------

Pyskiatrit ovat havainneet jt-lahkon tuottavan mielisairauksia.
      Tutkimustuloksiansa:
      https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376

• Todellisuudessa jt oppi pohjaa Peräilmaan.

• Anonyymi

Kaikkien niiden, jotka haluavat ymmärtää Raamattua, tulisi tunnustaa, että 'Jumalan erittäin moninainen viisaus' voi tulla tunnetuksi ainoastaan Jehovan viestintäkanavan, uskollisen ja ymmärtäväiden orjan, kautta.
      (Vartiotorni 1.10.1994, s. 8)

Raamattua ei voida oikein ymmärtää muistamatta Jehovan näkyvää järjestöä.
      (Vartiotorni tammikuussa 1968, s. 7)

Ihminen ei voi käsittää Jumalan suunnitelmia tutkimalla vain Raamattua. - Jos joku lukee Raamattua kahden vuoden ajan, hän on täydellisessä pimeydessä, mutta jos hän lukee ainoastaan 'Raamatuntutkielmia' eikä ainuttakaan sivua Raamatusta, pääsee hän kahden vuoden tutkimisen jälkeen täydelliseen valoon." (Watch tower 1910, s. 298)

Eli Raamattu ei ole Jehovan todistajien tärkein teos,tärkeämpiä ovat vartiotornin pääkirjoitukset.
      Tilaisuuksissa luetaan ja tutkitaan vartiotorni lehteä,ei koskaan raamattua itseään.

Vartiotorni-seuran historiassa on tapahtunut seuraavanlaisia opinmuutoksia:

- Orjan henkilöllisyys on eräs muutoksen kokenut asia. Vielä Charles Russellin, seuran 1. presidentin ja perustajan eläessä ja pitkään hänen kuolemansa jälkeenkin uskottiin, että Russell itse oli tämä "uskollinen ja ymmärtäväinen orja", kunnes vasta v. 1927 sanouduttiin selkeästi irti kyseisestä näkemyksestä. Nykyään palvelija eli orja käsitetään 144 000 voidellun joukoksi, ei yksittäiseksi henkilöksi:

Kuka oikeastaan on se uskollinen ja ymmärtäväinen orja, jonka hänen isäntänsä on asettanut huolehtimaan palvelusväestään, antamaan näille ihmisille heidän ruokansa oikeaan aikaan?...
      Jeesuksen kuvaus tästä uskollisesta orjasta ei selvästikään sovi kehenkään yksityiseen ihmiseen. Sen sijaan siinä kuvaillaan Kristuksen uskollista voideltua seurakuntaa kokonaisuutena, ryhmänä. (Vartiotorni 1. toukokuuta 1993, s. 17)
      ------------------

Tuo "uskollinen orja" on otettu Matt. 24:45 jakeesta:
      Kuka siis on uskollinen ja toimellinen palvelia, jonka Herra pani perheensä päälle, antamaan heille ruokaa ajallansa?
      (vanhemm. käännöksessä palvelija = orja. Tuohon aikaan oli orjuus, ja ko palvelijana pidettiin usein orjaa).

Mutta tuo jae on otettu Jeesuksen vertyauksesta, jossa verrattava on
      24:48 Mutta jos paha palvelia - ja vertaus jatkuu: sanoo sydämessänsä: minun Herrani viipyy tulemasta;
      24:49 Ja rupee pieksämään leipäveljiänsä, niin myös syömään ja juomaan juomarien kanssa
      ja paha saa rangaistuksensa 24:51.
      Hyvä palkkionsa 24:46-47.

Vartiotorni on siis ottanut tuon vertauksen osan, tulkiten sen sanomaksi, että vartiotornista saatte lukea Jumalan mielen.

Kuitenkin:

Jehovan todistajien oppimuutoksista

1921: rokotukset kiellettiin 1952: rokotteet sallittiin.
      1967: elinsiirrot kiellettiin ihmissyöntinä 1980: elinsiirrot sallittiin

ym. kts:
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_Jehovan_todistajien_oppimuutoksista

ostako vartiotornin

• Anonyymi
      UUSI

Jumala antoi meille Raamatun, mutta ei jt. Raamatun ymmärtämiseen ei tarvi järjestöä. Kunhan pysyy kaukana um-käännöksestä, oikeaa Raamattua kannattaa lukea yksin ajatuksella ja rukoillen. Pyhä Henki avaa Raamatun tekstiä.

• Anonyymi
        UUSI

Näin se vain menee ja viimeisenäjehvaa siinä käyttää
        - nää sitöö ihmisen täysin helvetiiin sä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      206
      3858
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      62
      2446
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      391
      2306
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2223
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1531
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      515
      1295
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1271
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1247
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      71
      1175
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1136
    Aihe