Monelle ateismi on kovan työn tulos. Kääntyminen pois teismistä kestää pitkään. Pitää tutkia omaa uskontoa ja uskomuksia tarkoin. Ja mitä saa vaivan palkaksi? Ei mitään.
Konfirmoidut sentään palkitaan.
Miksi ateisti ei saa arvostusta ateismin tähden?
13
123
Vastaukset
Itse laskin, että uskonlahkossa menee pelkkään osallistumiseen se 200 tuntia vuodessa. Kymmenessä vuodessa tämä vastaa yhden vuoden työpanosta. Itse olen säästänyt tällä laskentatavalla 5 vuotta omaan käyttöön.
Lisäksi oikeasti uskovilla eli delusionaalisilla mukana on helvetin pelko, joka lisää kuormittavuutta. Itse en koskaan uskonut, joten minulla helvetinpelon tilalla oli ihan saatanallinen tylsyys. Kai se tylsyys äärimmäisyyksiin vietynä on myös kidutusta.- Anonyymi
Ei yllätä että onnistuit sekä laskemaan väärin että tekemään tökerön väärän johtopäätöksen. Kaikki tämä kun yritit pupeltaa palstalle ihan kaksi ajatusta.
Miten meni niinkuin omasta mielestä? 😂 Eli tiivistettynä minä en tarvitse arvostusta ateismista. Nuo viisi lisävuotta on riittävä palkkio. Se on vähän sama kun lopettaisi tupakin polttamisen tai aloittaisi kuntoilun. Ei siihen muiden ulkoista ylistystä tarvitse vaan sisäinen kiitos riittää. Miksi uskovainen haluaa aina ulkopuolelta tulevaa ylistystä?
- Anonyymi
Extremist_atheist kirjoitti:
Eli tiivistettynä minä en tarvitse arvostusta ateismista. Nuo viisi lisävuotta on riittävä palkkio. Se on vähän sama kun lopettaisi tupakin polttamisen tai aloittaisi kuntoilun. Ei siihen muiden ulkoista ylistystä tarvitse vaan sisäinen kiitos riittää. Miksi uskovainen haluaa aina ulkopuolelta tulevaa ylistystä?
Koska uskovaisella ei ole oma-aloitteisuutta eikä omaa moraalia.
Hän on kuin osa lammaslaumaa. Aikanaan teuraaksi menossa.
- Anonyymi
Mitä sitä itseään liikaa tutkiskelemaan, riittää kun ulkopuolinen maailma on kiinnostava, tutkittavaa riittää.
Ateistina itse, en ajattele ateistisuutta enkä uskon asioita, on niin paljon kaikkea muuta, kiinnostavampaa. - Anonyymi
Ei saakaan, eikä tarvitse.
Vaan terveen järjen tähden saa. - Anonyymi
ai rippikoulu ? tiedätkö kuka kävi samaan aikaan rippikoulua kanssani 🤣
pappi sanoi sen näyttävän ihan enkeliltä rippikuvassa 🤣🤣🤣- Anonyymi
No. Paniko pappi sitä?
- Anonyymi
Kuka halajaa itselleen mitään isoa arvostusta ?
Miksi ketään pitäisi jollekin korokkeelle nostaa ?
Riittää varmaan, että saa säilyttää ihmisarvonsa. - Anonyymi
Arvostan kaikkia maailman ateisteja olipa heidän ateismi synnynnäistä tai sitten uudelleen hankittua! 🥰
- Anonyymi
Samasta syystä kuin akeijuisti ei saa arvostusta akeijuisminsa ansiosta.
- Anonyymi
Mitä ihmeen väliä on sillä, että joku lauma arvostaa ja kannustaa? En oikein ymmärrä näita pohjanmaan laumoja.
- Anonyymi
Viha, ylpeys ja kilpailunhalu ovat todellisia vihollisia, sanoo Dalai Lama.
Sitähän te uskovaiset ette ymmärrä. Te haluatte arvostusta, te levitätte vihamielisiä ajatuksia ja halvennatte muita ihmisiä. Varsin ikävä asenne, sanoisinko, että huonja ihmisiä, ehkä sanoisin. Pitää vielä miettiä. Ehkä on lieventäviä asian haaroja, esim raskas lapsuus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 938138
- 403922
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021916- 241400
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html341241Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,321122Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121020Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53857Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31832Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29797