Eräs JT sanoi minulle, että Jehova ei pakota mihinkään. JT on täynnä erilaista pakottamista. Kokoukset ym.
Jehova ei pakota mihinkään
11
157
Vastaukset
- Anonyymi
Soopaa!
- Anonyymi
Mikä on soopaa?
- Anonyymi
JT-uskonnossa on käytössä eräänlainen "vapaaehtoinen pakko". Periaatteessa saa itse valita, mutta käytännössä on vain tietty hyväksytty toimintatapa. Kaikista rikkeistä ei eroteta, mutta voi joutua hyljeksittyyn asemaan seurakunnan sisällä, jos ei toimi kuten kuuluisi toimia. Ryhmäpaine ja sosiaalinen kontrolli pitävät huolen siitä, että useimmat pysyvät ruodussa.
- Anonyymi
Tärkein sääntö on laittaa kaikki liikenevä raha lippaaseen.
Vartiotorni kerhon ahneudella ei ole kattoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tärkein sääntö on laittaa kaikki liikenevä raha lippaaseen.
Vartiotorni kerhon ahneudella ei ole kattoa.Täytyyhän sitä olla rahaa, mitä sijoittaa.
Ainoa pakko on päästellä Peräilmaa ruttenvordti esikuvana. Kirjassaan "Ne, jotka tänään laskevat Peräilmaa, laskevat sitä huomennakin" hän näin määrää.
Jaa a🤔en ti kyllä ny
- Anonyymi
Anonyymi 2025-06-30 21:13:57
"Tärkein sääntö on laittaa kaikki liikenevä raha lippaaseen.
Vartiotorni kerhon ahneudella ei ole kattoa."
VT seuralla - miljardien - sijoitusyhtiö Irlannissa
https://www.independent.ie/business/world/former-top-ubs-executive-joins-jehovahs-witnesses-new-ireland-based-asset-venture/a1606485714.html
https://www.pressreader.com/1059/20240827/281715504960926
Maailman loppu pian, mutta rahan loppu ?
Luukas 16:13 Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." - Anonyymi
Soopaa!
- Anonyymi
Jehova rakastaa iloista lahjoittajaa, niin ja iloisena vapaaehtoisia JT tunteja painavaa.
- Anonyymi
Baal ja Jahve olivat alkuun sään jumalia, kuten Thor ja Ukko.
Jahvesta (JHV) tehtiin ykkösjumala, jonka nimeä ei saanut turhaan lausua.
Niinpä nokkelat ihmiset vaihtoivat vokaalit. Syntyi Jehova.
Samalla metodilla Jumala olisi Jomeli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2123946Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii642508Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3922326- 472243
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321531Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul5151295Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931271- 561267
- 721196
Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1251146