Mikä on suunnittelun ja luomisen takana? Mikä on suunnitellut ja/tai luonut tuntemamme eliöt?
Asiallinen kysymys RoTille
11
142
Vastaukset
- Anonyymi
Voin vastata ROT:in puolesta, hänellä kun on kiire tehdä uusia avauksia siitä miten evoluution on tuhannen kerran kumottu.
ROT on sanonut, että vaihtoehtoja on vain kaksi: evoluutio tai Raamatun Jumala. Ja koska evoluutio on kumottu hänen toimestaan ainakin tuhat tai miljoona kertaa, niin Jumalahan se sitten on.
Tätä on kreationistisen tieteen terävin keihäänkärki. Hän on jopa julkaissut kirjan, josta ollaan jopa tekemässä englanninkielistä versiota. Hän ei siis pelkästään ole nerokas bloginpitäjä, evoluutionkumoaja, alakoulun ope ja Raamatullisen kirjaimellisen totuuden esitaistelija. - Anonyymi
Tämä on keskustelupalsta, ei mikään kysymys-vastaus -palsta. En ole sinun vastaussätkynukkesi.
- Anonyymi
Heh, jostain syystä et vain pysty sanomaan, että "jumalasi", jonka olet itse keksinyt. Pelkäätkö menettäväsi tieteellisen uskottavuutesi, jos sanot niin? Älä huoli, mitään uskottavuutta ei sinulla ole koskaan ollutkaan - eikä tule olemaan.
Jos tällä palstalla ei saa kysyä mitään mihin et osaa vastata, totean sitten itse, että tuntemamme elämä on evoluution muokkaamaa. Se ei ole ainoa mahdollisuus, mutta ainoa, jonka todisteet ovat beyond reasonable doubt. Mitään kilpailevaa teoriaa ei ole olemassa. Evoluutio on käynnissä tälläkin hetkellä. Voit toki pomppia tasajalkaa mutta et voi asialle yhtään mitään. Olen kysellyt sinulta myös tieteellisiä todisteita luomisesta - et ole vastannut. Miten voisitkaan, kun niitä ei ole. Sitäkään et vain pysty myöntämään vaan kiemurtelet olohuoneesi virtahevon ympärillä. - Anonyymi
Tämä ei ole myöskään evoluutiopalsta.
RoT ei tee muuta kuin valehtelee evoluutioteriasta ja muusta tieteestä eikä keski yhtään mitään perusteluja sille, miksi seemiläisen heimon luomismyytti vastaisi mitenkään todellisuutta. - Anonyymi
"Tämä on keskustelupalsta, ei mikään kysymys-vastaus -palsta."
No miksi et sitten keskustele, vaan juokset koko ajan karkuun? - Anonyymi
Teet paljon tyhjiä väittämiä joita juokset karkuun koska ne ovat liian kiusallisia. Täällä ei oletetusti ole edes alan ammattilaisia, mutta sivistykseeltään huomattavasti sinua edellä, että tietävät miten pahasti olet väärässä.
Olet tainnut pyöriä liikaa lampaiden parissa, jotka vain kuolaavat tyhjä katse silmissä kun höpiset paskaa, mutta täällä on jo keskiverto ihmisiä. Ja he pistävät sinut nurkkaan.
Sinulla ei ole mitään asiaa mihinkään ammattilaisten pariin, kunnes osaat edes alkeet ja olet tehnyt perustyön omasta uskostasi. Nyt kummatkin asiat ovat olemattomia.
Itse ainakin osaan argumentoida omasta erikoisalastani ihan ammattilaisten tasolla, vaikka en sellainen olekaan koulutukselta. Ammattilaisten kanssa muuten pitää osata ymmärtää ja myöntää kun on väärässä, jota sinä et selvästikään osaa.
- Anonyymi
Jos uskoo persoonalliseen luojaan, niin luojalla on ollut joku syy tai tavoite luomisessaan. Tuon tavoitteen pitäisi näkyä jotenkin "luomakunnassa". Miten muka?
Esimerkiksi jos väitetään, että selkärankaisten (myös ihmisen) hieno adaptiivinen immuunijärjestelmä on suunniteltu torjumaan alati (evoluution myötä) muuttuvia patogeenejä, niin homman "järki" katoaa, kun selitetään, että sama suunnittelija on suunnitellut myös ne patogeenit, joita adaptiivinen immuunijärjestelmä melko hyvin, mutta ei täydellisesti torjuu.
Tämä on vähän sama kuin suunnittelisi taloon tulipalojen sammutusjärjestelmän, mutta myös sekalaisen joukon tulipalojen sytytysjärjestelmiä.- Anonyymi
Tätä on kysytty kreationisteilta monta kertaa, mutta valehtelevina pelkureina ei vastausta tule. Kaikista vähiten sitä voi odottaa RoT:lta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tätä on kysytty kreationisteilta monta kertaa, mutta valehtelevina pelkureina ei vastausta tule. Kaikista vähiten sitä voi odottaa RoT:lta.
Ei YEC porukka ole edes aloittanut oman juttunsa selventämistä. Ei heitä kiinnosta se, koska älykkäimmät tietävät sen olevan mahdotonta, ja tyhmät eivät ymmärrä edes kysyä asiaa.
Onko Rot puhdas valehtelija vai idiootti en osaa sanoa. Jonkinlainen Duning-Kruger-Efekti kyllä heijastuu hänen jutuistaan. Mutta siihen voi lisätä ihan puhtaan epärehellisyyden. Olisiko kyseessä ihan uusi ylivertaisuusvinouman muoto jopa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei YEC porukka ole edes aloittanut oman juttunsa selventämistä. Ei heitä kiinnosta se, koska älykkäimmät tietävät sen olevan mahdotonta, ja tyhmät eivät ymmärrä edes kysyä asiaa.
Onko Rot puhdas valehtelija vai idiootti en osaa sanoa. Jonkinlainen Duning-Kruger-Efekti kyllä heijastuu hänen jutuistaan. Mutta siihen voi lisätä ihan puhtaan epärehellisyyden. Olisiko kyseessä ihan uusi ylivertaisuusvinouman muoto jopa.Kun alakoulun opettaja omasta mielestään pystyy kumoamaan keskeisen luonnontieteellisen teorian ihan vain ahkerasti ja tarkoitushakuisesti googlailemalla, niin "ylivertaisuusvinouma" on ns. understatement.
- Anonyymi
Kreationisteilta puuttuu paitsi kaikki todisteet luojajumalansa olemassaolosta ja selitykset siitä mitä "luominen" itse asiassa konkreettisesti tarkoittaa ja miten se on tapahtunut, niin myös selitys siitä, miksi Jumala olisi koko tähän luomis-proggikseen lähtenyt?
Eli vastaamatta on kysymykset: kuka, miten ja miksi. Ja vähän epäselvää on sekin mitä itse asiassa luotiin ja mikä on synynyt vasta myöhemmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1903554Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii572217Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3762210- 432072
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321491Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931251- 541213
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4601202Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1211063- 591004