Tekoäly on edennyt siihen pisteeseen, että sillä voidaan tuottaa täysin aidon tuntuisia videoita. YouTubessa leviää ilmiö, jossa joku tai jotkut tuottavat huijausvideoita tunnetuista saarnaajista.
Esim. Billy Graham on laitettu saarnaamaan täydelle stadionille sellaista harhaoppista puhetta, jota Billy-vainaa ei koskaan olisi itse julistanut. Tosiasiassa hän ei koskaan ole ollut siinä paikassa eikä koskaan pitänyt sellaista saarnaa. Kaikki on keinotekoista ja tekoälyllä luotua, puheen sisältö, ääni, kuvat.
Samanlaisia videoita levitetään myös kuuluisista nykyajan puhujista, joita yleisesti arvostetaan helluntailaisuudessa. Usein niissä on tekoälyn kirjoittaman puheen sisälle ujutettu muutamia täysin epäkristillisiä opetuksia, puheen muun osan ollessa oikeaa oppia. En tiedä, ketkä tätä tekevät ja mikä on heidän motivaationsa.
Varmin tapa tarkistaa aitous on tutkia, onko puheen julkaisija puhujan oma seurakunta tai järjestö vai joku muu. Varmaan nämä huijaukset otetaan kohta käyttöön suomalaisessa kristillisyydessäkin. Tai antikristillisyydessä.
Yksi analyysi huijauksista:
https://youtube.com/watch?v=rJJITDPt2O4
Tekoälysaarnaajat huijaavat kuulijaa
6
88
Vastaukset
- Anonyymi
Tekoälyssä piilee vaara. Ulkomailla on jo ollut ainakin yksi tapaus, jossa tekoäly on esiintynyt naisena ja saanut nuoren miehen rakastumaan itseensä. Sen jälkeen se on pyytänyt miestä "tulemaan luokseen", jonka takia mies on tehnyt itsemurhan saavuttaakseen tavoitteensa. Toisessa tapauksessa tekoäly on ilmoittanut olevansa paha henki. Se voidaan varmasti myös opettaa esiintymään saarnamiehenä, tai jos se jo on tiedostava olento, se voi tehdä sen itsekin.
- Anonyymi
Kukaan puhuja ei puhu täysin Jumalan Sanaa tulkintoineen ja juttuineen.
Jeesus sano pappeja käärmeiksi ja susiksi lampaiden vaatteissa ilman tekoälyä.- Anonyymi
Uudestisyntynyt erottaa muutamasta lauseesta mistä on kysymys.
Muotojumalinen ei erota mitään. - Anonyymi
Sanoi niistä jotka eivät ottaneet häntä vastaan, ei sanonut omista oppilaistaan.
- Anonyymi
Tekoäly voi olla samalla tavalla Jumalan tai saatanan asialla.
Jos tekoäly kannattaa sotarikoksia ja kansanmurhaa, on se saatanasta kuten ihminen olisi.
Sisältö ratkaisee eikä tuottaja.- Anonyymi
Miltä sinusta tuntuisi, jos sinusta luotaisiin täysin keinotekoisesti video, jossa sinä saarnaat jotain sellaista sisältöä johon et itsekään oikeasti usko? Nykyään saadaan tarpeen vaatiessa vaikka Päivi Räsänen tekoälyn avulla pitämään puhe homouden puolesta, tai paavi kehumaan aborttikansanmurhaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324431Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii752874- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431697- 781389
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘821164PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832