1. Uudelleenkaste-oppi
2. Ylöstempaus-oppi
3. Henkikaste-oppi
HeLL. kolme yleisintä "oppia"
11
98
Vastaukset
- Anonyymi
Miten helluntailaisuudessa selitetään tämä raamatunjae ?
1Kor 15:56: "Mutta kuoleman ota on synti, ja synnin voima on laki." - Anonyymi
Helluntailaiset ovat haudattu kasteessa. Pakkovauvakastetut eivät.
Helluntailaiset ovat myös herätetyt.
Pakkovauvakastetut eivät.
Kolossalaiskirje:
2:12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista. - Anonyymi
1.Tessalonikalaiskirje:
4:17 sitten meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin; ja niin me saamme aina olla Herran kanssa. - Anonyymi
Markuksen evankeliumi:
1:8 Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."- Anonyymi
Kumpiako helluntailaiset ovat henkikastettuja vai vesikastettuja ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kukaan täysjärkinen ei usko että Pyhä Henki kaataa ihmisiä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Molempia!
- Anonyymi
Sananl 6:2:
"Jos olet kietoutunut oman suusi sanoihin, joutunut suusi sanoista kiinni,"
Lahkot jakavat maanpäällä ihmisten toimesta pelastuspaikat omilleen.
Pappien lupauksilla on suuri suu.- Anonyymi
Pakkovaukastettujen opin mukaa pakkovauvakaste pelastaa varmasti.
- Anonyymi
Lupaavat vapautta... mutta kieltävät vastuunsa.
2Piet 2:19:
"ja lupaavat heille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia; sillä kenen voittama joku on, sen orja hän on." - Anonyymi
Jokaisessa seurakunnassa on jumalattomuutta siellä arkielämässä.
Ajatuksetkin karkailevat kokouksessa.
Harva elää pyhää elämää Herran pelossa.
2Piet 2:6: "Ja hän poltti poroksi Sodoman ja Gomorran kaupungit ja tuomitsi ne häviöön, asettaen ne varoitukseksi niille, jotka vastedes jumalattomasti elävät."
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2364600Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii763035- 472463
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua451767- 251613
- 781439
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘851285PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden143965- 69938
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86894