Oikeita Apostolin virkoja oli vain 12 kpl.

Anonyymi-ap

Oikeita Apostolin virkoja oli vain 12 kpl. (Apt.1:25, Ilm.21:14, Ilm.2:2)

Apt.1:25 " ottamaan sen paikan tässä palveluksessa APOSTOLIN VIRASSA ,
josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".

Ilm. 21:14

Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

Kaikki muut, jotka jälkikäteen itse julistivat itsensä apostoliksi, ovat valhettelijoita.

Ilm. 2:2

Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.

22

151

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilm. 3:9

Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

• Anonyymi
      UUSI

Jeesuksen kanssa eläneeet oikeat Karitsan apostolit olivat Jeesuksen ystäviä, joille hän kertoi kaiken mahdollisen.

Joh. 15:15

En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.

• Anonyymi
        UUSI

Joh. 14:30

En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään.

• Anonyymi
        UUSI

Vanhan Testamentin kirjoituksiin ja oikeiden apostolien evankeliumeihinn myöhemmin tehdyt lisäykset kannattaa tutkia tarkoin.

Viisaat Juutalaiset vertasivat kaikki uudet opit entisiin pyhiin kirjoituksiin.

Uusi oppeja ei pidä purematta nielaista.

Ap. t. 17:11

Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

• Anonyymi
      UUSI

Mitä muuta hölmöilyä?

• Anonyymi
      UUSI

Raamattu ei kehota pelkästään uskomaan, vaan kaikki pitää tutkia, onko asia niin.

Sillä monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta. (Jeesus)

1. Joh. 4:1

Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.

• Anonyymi
        UUSI

Siinä viitataan Juutalaisuuden lisäksi pakanalähetykseen..."sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siinä viitataan Juutalaisuuden lisäksi pakanalähetykseen..."sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."

Jeesuksen nimiin laitettuja "ihmeitäkään" ei pidä suoralta kädeltä uskoa, elleivät ne ole saman tasoisia ihmeitä, mitä Jeesus eläissään teki maan päällä, kuten mätänemistilassa olleen Lasaruksen herättäminen kuolleista.

Joh. 10:37

Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesuksen nimiin laitettuja "ihmeitäkään" ei pidä suoralta kädeltä uskoa, elleivät ne ole saman tasoisia ihmeitä, mitä Jeesus eläissään teki maan päällä, kuten mätänemistilassa olleen Lasaruksen herättäminen kuolleista.

Joh. 10:37

Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.

Ammattitaikureita naurattaa lahkosaarnaajien alkeelliset temput, joilla ne ihmisiä eksyttää ja hokevat päälle Jeesuksen-nimeä.

• Anonyymi
      UUSI

Oikea lääkäri tutki Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa kaikki helluntailaisten Ylivainion aikaiset väitteet siellä tapahtuneista ihmeparanemisesta.
      Yhteensä 1304 tapausta.

Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.

• Anonyymi
        UUSI

Vaan lestojen hoitomies, kun käsitteli potilaan 80 luvulla, niin tulokset on nähtävissä vielä kymmenien vuosien päästä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vaan lestojen hoitomies, kun käsitteli potilaan 80 luvulla, niin tulokset on nähtävissä vielä kymmenien vuosien päästä.

Juu, ne tais venyttää muutakin kuin jalkoja.

• Anonyymi
        UUSI

Ylivainio pakeni kohua Espanjaan, missä puoskarointi sai tylyn lopun.

• Anonyymi
      UUSI

Kulkivatko he kaikki apostolin kyydillä?

• Anonyymi
        UUSI

Eikös ne helluntailaiset opettaneet, että härät vetivät lähetysmatkoilla vankkureissa suurta betonista valettua kastebunkkeria upotuskasteita varten, siksi matkanteko oli niin hidasta.

• Anonyymi
        UUSI

Luuk. 9:3

Ja hän sanoi heille: "Älkää ottako mitään matkalle, ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää, ei rahaa, älköön myös kenelläkään olko kahta ihokasta."

• Anonyymi
      UUSI

KAKSITOISTA APOSTOLIA

Sanaa ”apostoli” käytetään Markuksen ja Matteuksen evankeliumeissa ainoastaan kerran. Markuksen evankeliumin [4] ja Matteuksen evankeliumin [5] mukaan ne kaksitoista, jotka Jeesus valitsi seuraamaan häntä ja joita myös hän itse kutsui apostoleiksi, olivat:

Simon Pietari
      Andreas
      Jaakob Sebedeuksen poika
      Johannes Sebedeuksen poika
      Filippus
      Bartolomeus
      Tuomas (Judas Didymos Tuomas, ”Kaksonen”)
      Matteus
      Jaakob Alfeuksen poika
      Taddeus
      Simon Kananeus (Simon Kiivailija)
      Juudas Iskariot (seuraaja Mattias)

• Anonyymi
        UUSI

Uusi kahdestoista apostoli Juudas Iskariotin petettyä Jeesuksen ja hirtettyä itsensä ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista, apostoleja oli jäljellä yksitoista. Apostolien tekojen mukaan [7] jäljelle jääneet opetuslapset kokoontuivat Jeesuksen ylösnousemisen ja helluntain välillä valitsemaan kahdennentoista apostolin. Valittavan oli pitänyt olla oppilaiden joukossa Jeesuksen toiminnan alusta loppuun saakka, ja hänen piti olla ylösnousemuksen todistaja. Oppilaat asettivat ehdolle kaksi henkilöä, Joosef Barsabbaan, jota kutsuttiin Justukseksi, sekä Mattiaksen. Näistä kahdesta uusi apostoli valittiin arvalla. Arpa lankesi Mattiaalle, josta näin tuli viimeinen ”kahdestatoista apostolista”.

• Anonyymi
      UUSI

Luukkaan mukaan 12 apostolia saivat kuninkaallisen valtuutuksen. (Luuk.22)

Kun hetki koitti, Jeesus kävi aterialle yhdessä apostoliensa kanssa.
      Niinpä minä annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut.
      Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa.

• Anonyymi
        UUSI

Ilm. 21:12

Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]

Ilm. 21:14

Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]

• Anonyymi
      UUSI

Miks noita pitää toistella, ketä kiinnostaa?

• Anonyymi
      UUSI

Jotkut kirkkokunnat puhuvat 72 apostolista, mutta sotkevat tarkoituksella opetuslapsen ja apostolin termit keskeenään ja näin avaavat valheen nyörit ja nimittävät jopa omia kirkko-isiäään apostoleiksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua

Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä
      Äänekoski
      91
      1919
    2. Euroopan lämpöennätys, 48,8, astetta, on mitattu Italian Sisiliassa

Joko hitaampikin ymmärtää. Se on aivan liikaa. Ilmastonmuutos on totta Euroopassakin.
      Maailman menoa
      277
      1753
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      305
      1550
    4. Martina lähdössä Ibizalle

Eikä Eskokaan tiennyt matkasta. Nyt ollaan jännän äärellä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      181
      1441
    5. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      88
      1028
    6. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      51
      997
    7. Avustikset peruttu.

Aettokosken ampuraan rahat otettu poekkeen valtiolle.
      Suomussalmi
      56
      977
    8. Se nainen näyttää hyvältä vaikka painaisi 150kg

parempi vaan jos on vähän muhkeammassa kunnossa 🤤
      Ikävä
      56
      958
    9. 67
      944
    10. Miksi mies tuntee näin?

Eli olen mies ja ihastuin naiseen. Tykkään hänestä ja koskaan hän ei ole ollut minulle ilkeä. Silti ajoittain tunnen kui
      Ikävä
      40
      931
    Aihe