Oikeita Apostolin virkoja oli vain 12 kpl. (Apt.1:25, Ilm.21:14, Ilm.2:2)
Apt.1:25 " ottamaan sen paikan tässä palveluksessa APOSTOLIN VIRASSA ,
josta Juudas vilpistyi pois, mennäkseen omaan paikkaansa".
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Kaikki muut, jotka jälkikäteen itse julistivat itsensä apostoliksi, ovat valhettelijoita.
Ilm. 2:2
Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.
Oikeita Apostolin virkoja oli vain 12 kpl.
36
276
Vastaukset
- Anonyymi
Ilm. 3:9
Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan. - Anonyymi
Jeesuksen kanssa eläneeet oikeat Karitsan apostolit olivat Jeesuksen ystäviä, joille hän kertoi kaiken mahdollisen.
Joh. 15:15
En minä enää sano teitä palvelijoiksi, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee; vaan ystäviksi minä sanon teitä, sillä minä olen ilmoittanut teille kaikki, mitä minä olen kuullut Isältäni.- Anonyymi
Joh. 14:30
En minä enää puhu paljoa teidän kanssanne, sillä maailman ruhtinas tulee, ja minussa hänellä ei ole mitään. - Anonyymi
Vanhan Testamentin kirjoituksiin ja oikeiden apostolien evankeliumeihinn myöhemmin tehdyt lisäykset kannattaa tutkia tarkoin.
Viisaat Juutalaiset vertasivat kaikki uudet opit entisiin pyhiin kirjoituksiin.
Uusi oppeja ei pidä purematta nielaista.
Ap. t. 17:11
Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.
- Anonyymi
Mitä muuta hölmöilyä?
- Anonyymi
Raamattu ei kehota pelkästään uskomaan, vaan kaikki pitää tutkia, onko asia niin.
Sillä monta tulee minun nimessäni ja he eksyttävät monta. (Jeesus)
1. Joh. 4:1
Rakkaani, älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget, ovatko ne Jumalasta; sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.- Anonyymi
Siinä viitataan Juutalaisuuden lisäksi pakanalähetykseen..."sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinä viitataan Juutalaisuuden lisäksi pakanalähetykseen..."sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan."
Jeesuksen nimiin laitettuja "ihmeitäkään" ei pidä suoralta kädeltä uskoa, elleivät ne ole saman tasoisia ihmeitä, mitä Jeesus eläissään teki maan päällä, kuten mätänemistilassa olleen Lasaruksen herättäminen kuolleista.
Joh. 10:37
Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen nimiin laitettuja "ihmeitäkään" ei pidä suoralta kädeltä uskoa, elleivät ne ole saman tasoisia ihmeitä, mitä Jeesus eläissään teki maan päällä, kuten mätänemistilassa olleen Lasaruksen herättäminen kuolleista.
Joh. 10:37
Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.Ammattitaikureita naurattaa lahkosaarnaajien alkeelliset temput, joilla ne ihmisiä eksyttää ja hokevat päälle Jeesuksen-nimeä.
- Anonyymi
Oikea lääkäri tutki Tampereen yliopistossa tekemässään tri:n väitöskirjassa kaikki helluntailaisten Ylivainion aikaiset väitteet siellä tapahtuneista ihmeparanemisesta.
Yhteensä 1304 tapausta.
Tutkimuksen lopputulos: Kukaan ei ollut parantunut yhtään mistään.- Anonyymi
Vaan lestojen hoitomies, kun käsitteli potilaan 80 luvulla, niin tulokset on nähtävissä vielä kymmenien vuosien päästä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaan lestojen hoitomies, kun käsitteli potilaan 80 luvulla, niin tulokset on nähtävissä vielä kymmenien vuosien päästä.
Juu, ne tais venyttää muutakin kuin jalkoja.
- Anonyymi
Ylivainio pakeni kohua Espanjaan, missä puoskarointi sai tylyn lopun.
- Anonyymi
Kulkivatko he kaikki apostolin kyydillä?
- Anonyymi
Eikös ne helluntailaiset opettaneet, että härät vetivät lähetysmatkoilla vankkureissa suurta betonista valettua kastebunkkeria upotuskasteita varten, siksi matkanteko oli niin hidasta.
- Anonyymi
Luuk. 9:3
Ja hän sanoi heille: "Älkää ottako mitään matkalle, ei sauvaa, ei laukkua, ei leipää, ei rahaa, älköön myös kenelläkään olko kahta ihokasta."
- Anonyymi
KAKSITOISTA APOSTOLIA
Sanaa ”apostoli” käytetään Markuksen ja Matteuksen evankeliumeissa ainoastaan kerran. Markuksen evankeliumin [4] ja Matteuksen evankeliumin [5] mukaan ne kaksitoista, jotka Jeesus valitsi seuraamaan häntä ja joita myös hän itse kutsui apostoleiksi, olivat:
Simon Pietari
Andreas
Jaakob Sebedeuksen poika
Johannes Sebedeuksen poika
Filippus
Bartolomeus
Tuomas (Judas Didymos Tuomas, ”Kaksonen”)
Matteus
Jaakob Alfeuksen poika
Taddeus
Simon Kananeus (Simon Kiivailija)
Juudas Iskariot (seuraaja Mattias)- Anonyymi
Uusi kahdestoista apostoli Juudas Iskariotin petettyä Jeesuksen ja hirtettyä itsensä ennen Jeesuksen ristiinnaulitsemista, apostoleja oli jäljellä yksitoista. Apostolien tekojen mukaan [7] jäljelle jääneet opetuslapset kokoontuivat Jeesuksen ylösnousemisen ja helluntain välillä valitsemaan kahdennentoista apostolin. Valittavan oli pitänyt olla oppilaiden joukossa Jeesuksen toiminnan alusta loppuun saakka, ja hänen piti olla ylösnousemuksen todistaja. Oppilaat asettivat ehdolle kaksi henkilöä, Joosef Barsabbaan, jota kutsuttiin Justukseksi, sekä Mattiaksen. Näistä kahdesta uusi apostoli valittiin arvalla. Arpa lankesi Mattiaalle, josta näin tuli viimeinen ”kahdestatoista apostolista”.
- Anonyymi
Luukkaan mukaan 12 apostolia saivat kuninkaallisen valtuutuksen. (Luuk.22)
Kun hetki koitti, Jeesus kävi aterialle yhdessä apostoliensa kanssa.
Niinpä minä annan teille kuninkaallisen vallan, niin kuin Isäni on minulle antanut.
Te saatte minun valtakunnassani syödä ja juoda minun pöydässäni, ja te istutte valtaistuimilla ja hallitsette Israelin kahtatoista heimoa.- Anonyymi
Ilm. 21:12
Sitä ympäröi suuri ja korkea muuri, jossa oli kaksitoista porttia, ja niitä vartioi kaksitoista enkeliä. Portteihin oli hakattu Israelin kahdentoista heimon nimet. [21:12,13: Hes. 48:31-34]
Ilm. 21:14
Kaupungin muurissa oli kaksitoista peruskiveä, ja niissä oli kaksitoista nimeä, Karitsan kahdentoista apostolin nimet. [Hes. 48:31]
- Anonyymi
Miks noita pitää toistella, ketä kiinnostaa?
- Anonyymi
Kyllä se on koko raamattu niin loppuun kaluttu luu, että joutaisi jätepaperi keräykseen.
- Anonyymi
Jotkut kirkkokunnat puhuvat 72 apostolista, mutta sotkevat tarkoituksella opetuslapsen ja apostolin termit keskeenään ja näin avaavat valheen nyörit ja nimittävät jopa omia kirkko-isiäään apostoleiksi.
- Anonyymi
Joka itsensä ylentää, se alennetaan.
Saatana korotti itsensä Jumalan rinnalle, mutta se ylennys päättyi huonosti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka itsensä ylentää, se alennetaan.
Saatana korotti itsensä Jumalan rinnalle, mutta se ylennys päättyi huonosti.Jeesus valitsi 12 apostolia, joilla oli kuninkaallinen valta ja 70 työmiestä.
Luuk.10
1 Sen jälkeen Herra valitsi seitsemänkymmentä muuta ja lähetti heidät kaksittain edellänsä jokaiseen kaupunkiin ja paikkaan, jonne hän itse aikoi mennä.
2 Ja hän sanoi heille: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus valitsi 12 apostolia, joilla oli kuninkaallinen valta ja 70 työmiestä.
Luuk.10
1 Sen jälkeen Herra valitsi seitsemänkymmentä muuta ja lähetti heidät kaksittain edellänsä jokaiseen kaupunkiin ja paikkaan, jonne hän itse aikoi mennä.
2 Ja hän sanoi heille: "Eloa on paljon, mutta työmiehiä vähän. Rukoilkaa siis elon Herraa, että hän lähettäisi työmiehiä elonkorjuuseensa.APOSTOLIT saivat Jeesukselta itseltään saman Pyhän Hengen mikä Jeesuksella oli.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
APOSTOLIT saivat Jeesukselta itseltään saman Pyhän Hengen mikä Jeesuksella oli.
Joh. 20:22
Ja tämän sanottuaan hän puhalsi heidän päällensä ja sanoi heille: "Ottakaa Pyhä Henki."Apt.6
2 Silloin APOSTOLIT, NE KAKSITOISTA kutsuivat koolle koko OPETUSLASTEN joukon ja sanoivat: "Ei ole oikein, että me ruoan jakamisen tähden lyömme laimin Jumalan sanan.
3 Valitkaa siis, veljet, keskuudestanne seitsemän hyvämaineista miestä, jotka ovat Hengen ja viisauden täyttämiä, niin me asetamme heidät tähän tehtävään.
4 Silloin me voimme omistautua rukoukseen ja Jumalan sanan jakamiseen."
Ruuan jakamiseen valittiin hyvämaineisia opetuslapsia.
Jotta 12 apostolia saivat keskittyä oman virkansa tehtävien hoitamiseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apt.6
2 Silloin APOSTOLIT, NE KAKSITOISTA kutsuivat koolle koko OPETUSLASTEN joukon ja sanoivat: "Ei ole oikein, että me ruoan jakamisen tähden lyömme laimin Jumalan sanan.
3 Valitkaa siis, veljet, keskuudestanne seitsemän hyvämaineista miestä, jotka ovat Hengen ja viisauden täyttämiä, niin me asetamme heidät tähän tehtävään.
4 Silloin me voimme omistautua rukoukseen ja Jumalan sanan jakamiseen."
Ruuan jakamiseen valittiin hyvämaineisia opetuslapsia.
Jotta 12 apostolia saivat keskittyä oman virkansa tehtävien hoitamiseen.Jumala on järjestyksen Jumala.
- Anonyymi
Ilm. 2:2
Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä,JOTKA SANOVAT ITSEÄNSÄ APOSTOLIKSI, eivätkä ole,
JA OLEN HAVAINNUT HEIDÄT VALEHTELIJOIKSI.- Anonyymi
"JOTKA SANOVAT ITSEÄNSÄ APOSTOLIKSI"
Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"JOTKA SANOVAT ITSEÄNSÄ APOSTOLIKSI"
Moni sanoo minulle sinä päivänä: Herra, Herra! emmekö me sinun nimes kautta ennustaneet, ja sinun nimelläs ajaneet ulos perkeleitä, ja ole sinun nimes kautta monta väkevää työtä tehneet?
Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin.Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin. (Matt.24:24)
Jeesus oli huolestunut valittujen eli Juutalaisten uskosta, heidän eksyttämisestään.
Valituilla hän voi tarkoittaa myös omia 12 apostoliaan, sillä heidätkin voidaan eksyttää.
Joh. 15:16
"Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät"....
- Anonyymi
Valituilla tarkoitetaan myös pelastukseen jo maailman luomisessa Jumalan valitsemia ihmisiä, joiden nimi on kirjoitettu jo silloin Karitsan elämänkirjaan.
Ilm. 13:8
Kaikki maan asukkaat kumartavat sitä -- kaikki ne, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna teurastetun Karitsan elämänkirjaan. [Luuk. 10:20+]
Ilm. 17:8
"Peto, jonka näit, on ollut, mutta nyt sitä ei ole. Se tulee vielä nousemaan syvyydestä, mutta lopulta se joutuu tuhon omaksi. Ne maan asukkaat, joiden nimi ei maailman luomisesta alkaen ole ollut kirjoitettuna elämän kirjaan, hämmästyvät pedon nähdessään, sillä vaikka se on ollut ja mennyt, se on vielä tuleva. [Ilm. 13:11 | Luuk. 10:20+] - Anonyymi
Paavali yritti kovasti saada sekä Juutalaisten että Kristittyjen luottamuksen, jonka hän oli menettänyt surmaamalla Juutalaisen Jumalanmiehen Stefanoksen.
Paavali tekeytyi sekä nasiiriksi että 13. apostoliksi. Mikä ei ole mahdollista. Koska uuden liiton aikana ei ole nasiireita, eikä oikeita apostoleita ole kuin 12 kpl.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]- Anonyymi
Israelin sukukuntia on 12 kpl.
Apostoleita on 12 kpl. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Israelin sukukuntia on 12 kpl.
Apostoleita on 12 kpl.12 on täydellisyyden luku.
- Anonyymi
12
Kaksitoista on seitsemän ohella arvostettu luku, jota pidetään ikuisen täydellisyyden lukuna. Israelilaisille 12 on tärkeä luku: Jaakobilla oli 12 poikaa ja Israelilla 12 sukukuntaa. Myös Vanhan testamentin pikkuprofeettoja on 12. Jeesus kävi 12-vuotiaana temppelissä, apostoleja oli 12, ja Johanneksen ilmestyksessä luku 12 kertaantuu monesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2082655
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo521866Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1521447Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol3671418Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3571356Kääminsä polttanut taksi suomussalmella
Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen251246Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe611213Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H141146- 551006
Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."
Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S23928