Yhdistelmä helluntailaisuutta ja kalvinismia:
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d2a5bc5-806b-426a-b88c-9a9e31fe64c2
Tämä ilmiö on palstallakin nähtävissä:
Branhamilaiset uskovat tempausoppiin. Branhamilainen tempausoppi tarkoittaa sitä, että kun maailmanlopun kärsimykset alkavat, valitut ihmiset eli itse branhamilaiset temmataan turvaan pois maan päältä odottamaan Jumalan valtakuntaa.
– He odottavat iloiten, että kulttiin kuulumattoman ihmisten kidutus alkaa lopunajan kärsimyksissä. He nauttivat siitä ajatuksesta, ettei heidän tarvitse jäädä kärsimysten keskelle, vaan heidät temmataan pois.
Tempausoppi on erityisen vaarallista Vakkurin mukaan siksi, että aate tekee kultin jäsenistä julmia ja välinpitämättömiä kultin ulkopuolisia ihmisiä – ja ylipäätään maailman tapahtumia – kohtaan.
Lopunaikoja odotellessa
5
84
Vastaukset
- Anonyymi
Minä en käsitä ensimmäisenkään uskovaisen ensimmäistäkään pimahdusoppia, en mihinkään suuntaa, kun Raamatussa on aukoton totuus.
Se tempaus koskee elon viljan akanoita, kun eloa puidaan ja rikkaviljaa poltetaan. Eikö, helvetti vieköön, kukaan uskovainen osaa edes lukea?
Vai onko kaikkien uskovaisten taustalla aina joku kulttijohtaja pappeja ja piispoja myöten?! - Anonyymi
Kuka on tämä Vakkuri, joka myöskään ei osaa lukea, että kyse on akanoista, jotka lentävät tuuleen?
- Anonyymi
Lisäystä - mitä on tämä yletön tyhmyys?!
- Anonyymi
Kuka nyt on tämän Vakkurin takana oleva kulttijohtaja, joka hänet on aivopessyt?
"He odottavat iloiten, että kulttiin kuulumattoman ihmisten kidutus alkaa lopunajan kärsimyksissä. He nauttivat siitä ajatuksesta, ettei heidän tarvitse jäädä kärsimysten keskelle, vaan heidät temmataan pois."
Tuo on siis täysin päinvastoin Jeesuksen opetuksia. Melkoista oppia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 794014
- 473409
Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?
Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle512471Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta
Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas3442031- 1401779
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161685Ikävöin sua
Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan131491Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?
Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?121309Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271307- 451224