Minua on alkanut tympimään tämä palstalla väijyvien kristittyjen negatiivisissa tunteissa piehtarointi. Kaikki aloitukset ovat tyyliin "Mikä olisi ateistille sopiva rangaistus?", "Miten ateismin voisi kieltää?", "Paljonko sakkoja ateismista?", "Eikö ateisteja voi millään pysäyttää?" ja nyt vielä tämä "Lohdutuksen sanoja siitä ja tästä".
Lopettakaa tuo itsesäälissä ja kurjuudessa piehtarointi ja kehukaa välillä toisianne. Tehdään tästä ketjusta kehumisketju.
Minä aloitan: Evankelisluterilaisen kirkon enemmistö on ihan järkevää porukkaa eikä yritä tuputtaa tiettyä elämäntapaa kaikille vaan sietää jo erilaisuutta. Jos kaikki olisivat kuin esimerkiksi piispa Mari Leppänen niin minäkin voisin palata yhteisöön, vaikka en koskaan olekaan uskonut Jumalaan enkä tule uskomaan.
https://yle.fi/a/74-20169461
https://www.kaleva.fi/piispa-mari-leppasen-mukaan-suviseuroilla-toimivaa/11684863
Kehutaan toisiamme
24
175
Vastaukset
- Anonyymi
Minä ainkaan en kaipaa kenenkään kehuja. Ei omia ajatuksia muodosteta toisten hyväksynnän kautta
Sinä oletkin sellainen negatiivinen jörojukka, ettet saa mitään ajatuksia aikaan. Palaute ja positivinen palaute on edellytys hyvälle vuorovaikutukselle, jossa omia ajatuksia voi kehittää. Sitähän se tiede juuri on. Ei tieteilijät jurnuta negatiivisina omissa tynnyreissään vaan ovat vuorovaikutuksessa.
- Anonyymi
Extremist_atheist kirjoitti:
Sinä oletkin sellainen negatiivinen jörojukka, ettet saa mitään ajatuksia aikaan. Palaute ja positivinen palaute on edellytys hyvälle vuorovaikutukselle, jossa omia ajatuksia voi kehittää. Sitähän se tiede juuri on. Ei tieteilijät jurnuta negatiivisina omissa tynnyreissään vaan ovat vuorovaikutuksessa.
En minä nyt kovin negatiiinen ole. Jos ole n. 60 vuotta sitten hoksannut jo lapsena, että kristinuskon nimissä pusketaan ihmisem syntymäsyntisyyttä. Ei mennyt läpi. Minusta on ihan turha taistella syntymähuonoutta vastaan, kun sitä ei ole.
Rakastakaa ja kunnioittakaa iseänne ja elämää! Jättäkää synnin lähettiläät omaan arvottomuuteensa. Siinä sullekin jurnutusta. - Anonyymi
Jumalakin suuttuu heti, jos haukutaan. Ei tarvi sanoa kuin pari kertaa turhaan jumala jumala, niin jopas lentää taivaalta tulikiviä persiiseen. Niin on heikkohermoinen tämä Jumala.
- Anonyymi
Olipas hyvä esimerkki positiivisesta palauteesta!
Anonyymi kirjoitti:
Olipas hyvä esimerkki positiivisesta palauteesta!
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Minä: ”Kehutaan toisiamme.”
Jörö-Jukka: ”Minä ainkaan en kaipaa kenenkään kehuja.”
Jos Jörö-Jukka on tuota mieltä niin se hänelle suotakoon, mutta kun hän sen sanoi niin sen tarkoitus on vain haastaa riitaa. Kommentti ei tuonut mitään lisäarvoa keskusteluun. Sitäpaitsi jälkimmäinen osa on väärin. Ihmisten parhaat ajatukset ja ideat syntyvät vuorovaikutuksessa, ei yksin jurnuttamalla.- AnonyymiUUSI
Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.
Minä: ”Kehutaan toisiamme.”
Jörö-Jukka: ”Minä ainkaan en kaipaa kenenkään kehuja.”
Jos Jörö-Jukka on tuota mieltä niin se hänelle suotakoon, mutta kun hän sen sanoi niin sen tarkoitus on vain haastaa riitaa. Kommentti ei tuonut mitään lisäarvoa keskusteluun. Sitäpaitsi jälkimmäinen osa on väärin. Ihmisten parhaat ajatukset ja ideat syntyvät vuorovaikutuksessa, ei yksin jurnuttamalla.Ota ihan rauhallisesti vaan! Ei aina tarvitse olla kuin viulun kieli.
- Anonyymi
"Evankelisluterilaisen kirkon enemmistö on ihan järkevää porukkaa eikä yritä tuputtaa tiettyä elämäntapaa kaikille vaan sietää jo erilaisuutta."
Hieno homma! Koska uskonnolliset rituaalit poistetaan valtionhallinnosta, ja eduskunta saa täyden oikeuden ehdottaa muutoksia kaikkeen Suomen lainsäädäntöön mukaanlukien Kirkkolaki?
Vai onko nyt kuitenkin niin, että suurin osa luterilaisista on edelleenkin valtion-kirkkoa kannattavaa porukkaa? - Anonyymi
En sääli ateistia, joka ansaitsee joutua helvettiin. Jumala on hyvä ja kehun häntä. Hyviä tuomioita!
- Anonyymi
Kuka sinun myötätuntoasi edes kaipaa?? Ei tietekään kukaan, koska olet mikä olet.
- Anonyymi
Sinä sinne menet kun muita manaat.
- Anonyymi
Jumala on saatanasta!
- Anonyymi
Raamattu suhtautuu kielteisesti homoseksuaalisuuden harjoittamiseen, mutta siitä huolimatta kirkko on puolustanut rohkeasti homoja.
Se on iso asia. Se on lähimmäisenrakkautta.- Anonyymi
Se kertoo siitä, että ev.lut kirkko on mukana ajassa ja elämässä. Siksi se säilyttää paikkansa yhteiskunnassa ja ihmisten mielissä. Hyvä niin.
Sitä minä jaksan ihmetellä, että lestat ovat osa ev.lut kirkkoa, ja ne kehtaavat vielä kehuskella olevansa kirkon hengellinen ydin. - Anonyymi
Lähimmäisenrakkautta olisi lopettaa kaikki uskonnollinen toiminta. Sairaiden tarinoiden saarnaaminen totena ja moraaliauktoriteettinä ja toimiminen moraalisesti oikein ei kertakaikkiaan onnistu.
- AnonyymiUUSI
Mihin kirkon ja laajemmin kristinuskomuksen idea oikein perustuu? Väitetään Raamattua jumalansanaksi, mutta poimitaan sireltä vain muutama jae uskottavaksi, koska ymmärretään, että Raamatun moraali. ihmiskäsitys , maailmankuva jne. on pronssikaudelta.
- Anonyymi
siis mitä naispappi vastustaa naispappeuden vastustajia 🤣
- Anonyymi
Korkki kiinni ja nukkumaan.
olen absolutisti joten vedä ittes kiikkuun ei hetkauta
Anonyymi kirjoitti:
olen absolutisti joten vedä ittes kiikkuun ei hetkauta
Ei olisi kannattanut tätä sanoa. Voimakas humalatila olisi ollut hyväksyttävä selitys aivopierullesi.
- Anonyymi
kehutkaa murhaajia ja varkaista ei ole kiva kun aina joutuu olemaan muiden vihan kohteena 🤣🤣🤣
- Anonyymi
Tavataan ABC:llä ja vedetään kättä päälle!
- Anonyymi
Minkä päälle?
- Anonyymi
ihminen vastustaa erilaisuutta , mutta jos löytyy yhteistä niin siitä tuleekin positiivinen side
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 937568
- 403622
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021846- 241060
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html32943Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,27911Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53807Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31732Tähän vaivaan ei auta kuin kaksi asiaa
1. Tapaaminen uudestaan tai 2. Dementia Anteeksi kun olen olemassa🙄60729Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v26662