Kehutaan toisiamme

Minua on alkanut tympimään tämä palstalla väijyvien kristittyjen negatiivisissa tunteissa piehtarointi. Kaikki aloitukset ovat tyyliin "Mikä olisi ateistille sopiva rangaistus?", "Miten ateismin voisi kieltää?", "Paljonko sakkoja ateismista?", "Eikö ateisteja voi millään pysäyttää?" ja nyt vielä tämä "Lohdutuksen sanoja siitä ja tästä".

Lopettakaa tuo itsesäälissä ja kurjuudessa piehtarointi ja kehukaa välillä toisianne. Tehdään tästä ketjusta kehumisketju.

Minä aloitan: Evankelisluterilaisen kirkon enemmistö on ihan järkevää porukkaa eikä yritä tuputtaa tiettyä elämäntapaa kaikille vaan sietää jo erilaisuutta. Jos kaikki olisivat kuin esimerkiksi piispa Mari Leppänen niin minäkin voisin palata yhteisöön, vaikka en koskaan olekaan uskonut Jumalaan enkä tule uskomaan.

https://yle.fi/a/74-20169461

https://www.kaleva.fi/piispa-mari-leppasen-mukaan-suviseuroilla-toimivaa/11684863

44

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minä ainkaan en kaipaa kenenkään kehuja. Ei omia ajatuksia muodosteta toisten hyväksynnän kautta

• Sinä oletkin sellainen negatiivinen jörojukka, ettet saa mitään ajatuksia aikaan. Palaute ja positivinen palaute on edellytys hyvälle vuorovaikutukselle, jossa omia ajatuksia voi kehittää. Sitähän se tiede juuri on. Ei tieteilijät jurnuta negatiivisina omissa tynnyreissään vaan ovat vuorovaikutuksessa.

• Anonyymi
        Extremist_atheist kirjoitti:

Sinä oletkin sellainen negatiivinen jörojukka, ettet saa mitään ajatuksia aikaan. Palaute ja positivinen palaute on edellytys hyvälle vuorovaikutukselle, jossa omia ajatuksia voi kehittää. Sitähän se tiede juuri on. Ei tieteilijät jurnuta negatiivisina omissa tynnyreissään vaan ovat vuorovaikutuksessa.

En minä nyt kovin negatiiinen ole. Jos ole n. 60 vuotta sitten hoksannut jo lapsena, että kristinuskon nimissä pusketaan ihmisem syntymäsyntisyyttä. Ei mennyt läpi. Minusta on ihan turha taistella syntymähuonoutta vastaan, kun sitä ei ole.

Rakastakaa ja kunnioittakaa iseänne ja elämää! Jättäkää synnin lähettiläät omaan arvottomuuteensa. Siinä sullekin jurnutusta.

• Anonyymi

Jumalakin suuttuu heti, jos haukutaan. Ei tarvi sanoa kuin pari kertaa turhaan jumala jumala, niin jopas lentää taivaalta tulikiviä persiiseen. Niin on heikkohermoinen tämä Jumala.

• Anonyymi

Sinä oletkin sellainen negatiivinen jörojukka, ettet saa mitään ajatuksia aikaan. Palaute ja positivinen palaute on edellytys hyvälle vuorovaikutukselle, jossa omia ajatuksia voi kehittää. Sitähän se tiede juuri on. Ei tieteilijät jurnuta negatiivisina omissa tynnyreissään vaan ovat vuorovaikutuksessa.

Olipas hyvä esimerkki positiivisesta palauteesta!

• Anonyymi kirjoitti:

Olipas hyvä esimerkki positiivisesta palauteesta!

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Minä: ”Kehutaan toisiamme.”

Jörö-Jukka: ”Minä ainkaan en kaipaa kenenkään kehuja.”

Jos Jörö-Jukka on tuota mieltä niin se hänelle suotakoon, mutta kun hän sen sanoi niin sen tarkoitus on vain haastaa riitaa. Kommentti ei tuonut mitään lisäarvoa keskusteluun. Sitäpaitsi jälkimmäinen osa on väärin. Ihmisten parhaat ajatukset ja ideat syntyvät vuorovaikutuksessa, ei yksin jurnuttamalla.

• Anonyymi

Niin metsä vastaa kun sinne huudetaan.

Minä: ”Kehutaan toisiamme.”

Jörö-Jukka: ”Minä ainkaan en kaipaa kenenkään kehuja.”

Jos Jörö-Jukka on tuota mieltä niin se hänelle suotakoon, mutta kun hän sen sanoi niin sen tarkoitus on vain haastaa riitaa. Kommentti ei tuonut mitään lisäarvoa keskusteluun. Sitäpaitsi jälkimmäinen osa on väärin. Ihmisten parhaat ajatukset ja ideat syntyvät vuorovaikutuksessa, ei yksin jurnuttamalla.

Ota ihan rauhallisesti vaan! Ei aina tarvitse olla kuin viulun kieli.

• Anonyymi

"Evankelisluterilaisen kirkon enemmistö on ihan järkevää porukkaa eikä yritä tuputtaa tiettyä elämäntapaa kaikille vaan sietää jo erilaisuutta."

Hieno homma! Koska uskonnolliset rituaalit poistetaan valtionhallinnosta, ja eduskunta saa täyden oikeuden ehdottaa muutoksia kaikkeen Suomen lainsäädäntöön mukaanlukien Kirkkolaki?

Vai onko nyt kuitenkin niin, että suurin osa luterilaisista on edelleenkin valtion-kirkkoa kannattavaa porukkaa?

• Anonyymi

En sääli ateistia, joka ansaitsee joutua helvettiin. Jumala on hyvä ja kehun häntä. Hyviä tuomioita!

• Anonyymi

Kuka sinun myötätuntoasi edes kaipaa?? Ei tietekään kukaan, koska olet mikä olet.

• Anonyymi

Sinä sinne menet kun muita manaat.

• Anonyymi

Jumala on saatanasta!

• Anonyymi

Raamattu suhtautuu kielteisesti homoseksuaalisuuden harjoittamiseen, mutta siitä huolimatta kirkko on puolustanut rohkeasti homoja.
      Se on iso asia. Se on lähimmäisenrakkautta.

• Anonyymi

Se kertoo siitä, että ev.lut kirkko on mukana ajassa ja elämässä. Siksi se säilyttää paikkansa yhteiskunnassa ja ihmisten mielissä. Hyvä niin.

Sitä minä jaksan ihmetellä, että lestat ovat osa ev.lut kirkkoa, ja ne kehtaavat vielä kehuskella olevansa kirkon hengellinen ydin.

• Anonyymi

Lähimmäisenrakkautta olisi lopettaa kaikki uskonnollinen toiminta. Sairaiden tarinoiden saarnaaminen totena ja moraaliauktoriteettinä ja toimiminen moraalisesti oikein ei kertakaikkiaan onnistu.

• Anonyymi

Mihin kirkon ja laajemmin kristinuskomuksen idea oikein perustuu? Väitetään Raamattua jumalansanaksi, mutta poimitaan sireltä vain muutama jae uskottavaksi, koska ymmärretään, että Raamatun moraali. ihmiskäsitys , maailmankuva jne. on pronssikaudelta.

• Anonyymi

Raamattu on vanha kirja , nykyaikana meillä on kålait ja asetukset asioihin , siis ei mitään jumalan rangaistuksia
        Usko on yksityis asia sitä ei tuputeta väkisin muille
        Ja jos raamattu suhtautuu kielteisesti homoihin niin ihmettelen kovasti, sillä historiassa kerrotaan että heitä oli paljon enemmän aikojen alussa.
        Raamatun ovat kirjoittaneet tavalliset ihmiset oman kieron uskonsa mukaisesti ,
        Siinä ei ole mitään mikä soveltuu nykyaikaan , mitään ihmeitä ei ole koskaan tapahtunut kuten uskon veljet aina passaa, vaan kaikkeen on looginen selitys , mutta loogista selitayksistä eivät uskovaiset välitä sillä totuus pelottaa heitä .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se kertoo siitä, että ev.lut kirkko on mukana ajassa ja elämässä. Siksi se säilyttää paikkansa yhteiskunnassa ja ihmisten mielissä. Hyvä niin.

Sitä minä jaksan ihmetellä, että lestat ovat osa ev.lut kirkkoa, ja ne kehtaavat vielä kehuskella olevansa kirkon hengellinen ydin.

Elävät erilaisessa maailmassa miss herra päättää mitä saavat tehdä

• Anonyymi

siis mitä naispappi vastustaa naispappeuden vastustajia 🤣

• Korkki kiinni ja nukkumaan.

• Anonyymi

Korkki kiinni ja nukkumaan.

olen absolutisti joten vedä ittes kiikkuun ei hetkauta

• Anonyymi kirjoitti:

olen absolutisti joten vedä ittes kiikkuun ei hetkauta

Ei olisi kannattanut tätä sanoa. Voimakas humalatila olisi ollut hyväksyttävä selitys aivopierullesi.

• Anonyymi

Ei olisi kannattanut tätä sanoa. Voimakas humalatila olisi ollut hyväksyttävä selitys aivopierullesi.

minä en kaipaa kenenkään hyväksyntää , ainoa asia mikä kiinnostaa on totuus 🙂

• Anonyymi

kehutkaa murhaajia ja varkaista ei ole kiva kun aina joutuu olemaan muiden vihan kohteena 🤣🤣🤣

• Anonyymi

Tavataan ABC:llä ja vedetään kättä päälle!

• Anonyymi

Minkä päälle?

• Anonyymi

"Tavataan ABC:llä ja vedetään kättä päälle!"

Sä voit mennä vetään käteen ABC:lle ihan itse, vai oletko naisenhakkaaja?

• Anonyymi

ihminen vastustaa erilaisuutta , mutta jos löytyy yhteistä niin siitä tuleekin positiivinen side

• Anonyymi

Palaa hyvä ihminen kristilliseen yhteisöön. Ev lut. Ei pieneen lahkoon. Tietotasosi on kiitettävää luokkaa.

• Anonyymi

Miten todistat, ettet ole aloittaja?

• Anonyymi kirjoitti:

Miten todistat, ettet ole aloittaja?

Tiedän omaavani hyvät tiedot Raamatusta ja kristinuskosta ilman, että tarvitsee anonyyminä itseään kehua, toisin kuin sinä Hessu.

• Anonyymi

Ateistisuus on typerintä mitä ihminen tekee!

• Anonyymi

Ja siinä taas vetäistiin uskovan teatteriasu päälle?

• Anonyymi

Tottakai se sinulle on typerää koska uskot johonkin mitä et millään konstilla pysty todistamaan .
        Eikö jotenkin ajatteluta se ettet tiedä minkälaista xxxxxx palvot m silti vaan palvot ja uskot kaikenmaailman höpötykset mitä kaltaisesti sinulle ujuttaa. Et kyseenalaista mitään?
        Minun uskoni on ainoastaan minussa itsessäni ja tiedän että sen nimi on tunne , ja sitä kun ei tuputeta muille

• Anonyymi

Miten ihmeessä "tehdään ateistisuutta"?

• Anonyymi

"Minua on alkanut tympimään tämä palstalla väijyvien kristittyjen negatiivisissa tunteissa piehtarointi. Kaikki aloitukset ovat tyyliin "Mikä olisi ateistille sopiva rangaistus?", "Miten ateismin voisi kieltää?", "Paljonko sakkoja ateismista?", "Eikö ateisteja voi millään pysäyttää?" ja nyt vielä tämä "Lohdutuksen sanoja siitä ja tästä"."

Millä todistat, ettet itse ole niitä kirjoittanut?

• Anonyymi

Tee hyvä ihminen. Älykäs paluu. Uskoon. Kyllä se onnaa hyvin kun rukoilet. Olet niin älykkö jäbä. Että se onnistuisi.

• Anonyymi

Niillä ei ole monellakaan koulutusta , eivätkä omaa sosiaalisia koodeja , siksi tekevät kysymyksiä ei ainoastaan ateismista, myös vähemmistö tyhmistä jotka ovat tulkinneet ihan väärin, oman pikku himonsa vuoksi .ns lähetys saarnaaja on ominaisuuksiltaan arvaa miten . He ovat pahoja ihmisiä pohjimmiltaan, Arvaappa mikä vietti niitä kiinnostaa kaikkein eniten

• Anonyymi

Suviseurat on uskomaton kokoontuminen. Nyt uhkaavien kriisien aikaan tulevien. Kokemusten. Ennalta ehkäisy.
      Onneksi Suomessa on erinomainen presidentti ja vaimo. Kyllä ihaillaan kaukaa. Usassa on samanlaisia tilaisuuksia. Yksi ilta vetää väkeä yli 100 tuhatta ihmistä. Hienoa muistakaa ateistit . Suuret yritys johtajat eivät kehtaa osallistua. Mutta hengessä mukana. Entinen Suomen pressa. Niinistö. On poikkeus. Hän on käynyt. Mikäs sen kivempaa. Jumala siunatkoon palstalaisia

• Anonyymi

Kai nyt ymmärrät, että pressan vaimoineen pitää edustaa koko kansaa, myös vähemmistöjä, varsinkin jos haluaa vielä seuraavalle kaudelle. Eikös meidän pressmme suojele myös prideä. Eli kaikkien kaveri hän on. Hyvä niin

• Anonyymi

Vaikka Leppänen erottuukin ilmiselvästi edukseen kirkon päättäjistä, en näe mitään aihetta liittyä hevonpaskaa levittävään järjestöön, vaan toivon sen vaikutusvallan murentuvan mahdollisen nopeasti.

Pitäisikö myös löytää jotain positiivista homeopatiasta, numerologiasta ym ym ym

• Anonyymi

'.......vaikka en koskaan olekaan uskonut Jumalaan enkä tule uskomaan."

Mistäs sen tietää.
      Moni uskoon tullut on kertonut olleensa ateisti.

• Anonyymi

Sellaisia varmaan löytyy, mutta 'skeneen' kuuluu ns. uskontulon jälkeen korostaa, räkäisesti valehdellen, että joo, entisessä elämässäni olin ateisti mutta sitten otin Jeesuksen sydämeeni - tai jotain muuta vähä-älyistä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sellaisia varmaan löytyy, mutta 'skeneen' kuuluu ns. uskontulon jälkeen korostaa, räkäisesti valehdellen, että joo, entisessä elämässäni olin ateisti mutta sitten otin Jeesuksen sydämeeni - tai jotain muuta vähä-älyistä.

Olin ateisti, jota jumalat ja uskon asiat eivät kiinnostaneet pätkääkään, sillä en uskonut yhteenkään jumalaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia

Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell
      Maailman menoa
      339
      7491
    2. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      77
      4869
    3. Sinä eräs, pyydän......

AUTA mua ole kiltti. Ei mun takia vaan.... Miten saan sut kiinni?
      Ikävä
      208
      3235
    4. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3147
    5. Nimikirjaimet

Kuka kaipaa ketä 🥰
      Ikävä
      76
      2026
    6. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      155
      1924
    7. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      221
      1854
    8. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      167
      1626
    9. Minkä asian haluaisit muuttaa kaivatussasi?

Mikä kaivattusi luonteessa tai ulkonäössä ärsyttää sua?
      Ikävä
      120
      1568
    10. Mies, ajattelemmekohan toisiamme juuri nyt?

Olet mielessäni, vanhempi mies
      Ikävä
      89
      1498
    Aihe