Onko aviorikos syntiä ?

Anonyymi-ap

"Jos joku tekee aviorikoksen toisen miehen vaimon kanssa, jos hän tekee aviorikoksen lähimmäisensä vaimon kanssa, niin heidät, sekä avionrikkoja mies että-nainen, rangaistakoon kuolemalla."

"Puhu israelilaisille: Jos mies tai nainen tekee rikkomuksen minkä tahansa, jonka ihminen tekee menettelemällä uskottomasti Herraa kohtaan, ja niin joutuu vikapääksi,"

Miten helluntailaisuudessa suhtaudutaan aviorikokseen ?

51

226

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Helluntailaiset nojaa Raamattuun, joten eiköhän se suhtautuminen ole silloin sen mukainen.

• Anonyymi

17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

17 Mutta te, minun lampaani! Näin sanoo Herra, Herra: Katso, minä tahdon tuomita lampaan ja lampaan, oinasten ja vuohipukkien välillä.

Lampaan nussiat!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lampaan nussiat!

Kuinka monta pastoria on erotettu helluntaiseurakunnasta tänä vuonna aviorikoksen tekemisen takia ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laitappa koko lainaus kohtineen, äläkä höpöttele omiasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuinka monta pastoria on erotettu helluntaiseurakunnasta tänä vuonna aviorikoksen tekemisen takia ?

Entäs jos joku on uskoton niin kaippa siihenkin on syynsä , joten yksityinen asia , eikä kuulu muille kun juuri niille mitä asia koskee. Jotkut eroavat jotkut jatkavat puhumalla asiat halki ei siis mitään dramatiikkaa , joita jonkun toisen pitäisi kantaa huolta

• Anonyymi

Syntiä on kaikki seksuaalinen kanssakäyminen yhden miehen ja yhden naisen välisen virallisen avioliiton ulkopuolella. Siis. Nuorten esiaviollinen seksi, homoilu ja lesboilu, prostituoidun hyödyntäminen, prostituutio, eläimiin sekaantuminen, ruumiinraiskaus...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Syntiä on kaikki seksuaalinen kanssakäyminen yhden miehen ja yhden naisen välisen virallisen avioliiton ulkopuolella. Siis. Nuorten esiaviollinen seksi, homoilu ja lesboilu, prostituoidun hyödyntäminen, prostituutio, eläimiin sekaantuminen, ruumiinraiskaus...

”Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
        ‭‭1. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭9‬-‭11‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi

Jer 23:14:

"Mutta Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia: aviorikosta ja valheessa vaeltamista; he vahvistavat pahantekijäin käsiä, niin ettei kukaan käänny pois pahuudestansa. He ovat minun edessäni kaikki kuin Sodoma, ja kaupungin asukkaat kuin Gomorra."

Helluntailaissuudessa ei opeta mitä Jumala sanoo aviorikoksesta.

• Anonyymi

Helluntailaisuuden opetuksen voi lukea Raamatusta, jos ei kaikkea pöntöstä ehditä puhua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntailaisuuden opetuksen voi lukea Raamatusta, jos ei kaikkea pöntöstä ehditä puhua.

Mihin hell.pastoreilla on oikein niin kiire ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mihin hell.pastoreilla on oikein niin kiire ?

No kysy niiltä äläkä meiltä.

• Anonyymi
        UUSI

sinun aviorikoksesi on myös haureellinen. Olet porttona heilumassa tuomarihengessä palstalla ja siten et ole uskollinen Yljällesi- Jeesukselle.
        Makaat rienaajan sängyssä- päänuppisi häpy avoinna ja s.tana siementää aivojasi ja makaat uskonnollisen haureuden baabeliherran punkassa ja oikein papatat palstalla haureudesta- johon parhaillaan itse ryhdyt.
        Eikö bolla pelaa ja osaa lukea Sanaa.

Et ole morsiamena yhden miehen morsiamena uskollinen. Et rakasta Jeesustasi, vaan rakkaudettomana pelehdit hyvän ja pahantiedonpuulla, sekä käärme sinua olkapäälläsi touottaa, että sinun pitää alkaa haureudesta puhumaan, hokaamatta, että itsepä siinä sitä teet.

Jumala on sinua itsesi kieltänyt leikkimästä jumalaa, eli kilistelet vain vaskeja ja kelloja.. omaa pappeuttasi kehuen.
        Siinä se suusi on helisevä vaski ja kilisevä kulkunen- arvoton henki.

• Anonyymi

Kun panee tuttua niin ei ole käyny vieraissa,kiäh kiäh....

• Anonyymi

Kysykää kirkkovaltuuston puheenjohtaja Mäkyseltä, Sdp

• Anonyymi

Helluntailaiset jopa hyväksyneet apostoli Olsenin teot kertoo kaiken miten he suhtautuvat syntiin.

• Anonyymi

Olsen ei ole mikään apostoli, miksi niin väität?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olsen ei ole mikään apostoli, miksi niin väität?

Apostoli ne perusti Suomeen kymmeniä helluntaiseurakuntia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Apostoli ne perusti Suomeen kymmeniä helluntaiseurakuntia.

Ei se apostolia tee. Perustajan ehkä...

• Anonyymi

Oikea suhde ei tunne sanaa uskottomuus , se kestää kaikki koetukset ja millään herralla ei ole mitään tekemistä asian kanssa

• Anonyymi

Ei. Eräskin vanhin veli sai uuden vaimon tekemällä aviorikoksen. Entinen ja lapset jätti. Jeesus oli mukana johdattamasta tätä kehitystä.

• Anonyymi

Hedelmistä puu tunnetaan.

• Anonyymi

Mitä tai mikä on "synti"? Eihän se ole kuin kirkon keksimä nimitys asialle jota he käyttävät tuomitakseen jonkun teon, ei sillä ole kuin symbolinen merkitys, eli ei mitään.

• Anonyymi

Synti on Jumalan tahdon vastaisuutta ja määritelty mm. Raamatussa.

Tietämättömyys ei oikeuta huteria kuvitelmia!

• Anonyymi

”Jokainen, joka tekee synnin, tekee myös laittomuuden; ja synti on laittomuus. Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä. Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.”
        ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭3‬:‭4‬-‭6‬ ‭FB38‬‬

(”Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.” ‭‭1. Johanneksen kirje‬ ‭3‬:‭6‬ ‭FB38‬‬
        Siis jatkuvassa tietoisessa tekosynnissä elävä, josta ei tahdo tehdä parannusta. )

• Anonyymi

Jumalan viholliset, lahkot ja eriseurat eivät tätä opeta.
      Vaikeneminen on myöntämisen merkki.

1Kor 6:18:

"Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan."

• Anonyymi
        UUSI

mitä papatat taas haureudessasi. Oman pääsi tulkinta on sinun häpeäsi ja haureuden oman laukeamisensi summa, kun pääsi on täynnä pahuutta ja panettelua.

Siinä meni hernekeitolla iankaikkinen elämä

• Anonyymi

Pakkovauvakastetuilla piispakin saa olla kolmannen kerran maimisissa.

• Anonyymi

Näyttää siltä että pakkovauvakastetuilla aviorikos ei ole syntiä.

• Anonyymi

Pastoreiden pitäisi varoittaa synneistä.
      Himot synnyttävät synnin.

Job 12:22:
      "Hän paljastaa syvyydet pimeyden peitosta ja tuo valoon pilkkopimeän."

Ef 5:13:
      "mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta."

• Anonyymi

Mitä Jumalan käskyt sanovat synnistä nimeltään himo.

• Anonyymi

6. Käsky: Älä tee huorin. Pettäminen on syntiä.

• Anonyymi

Jos julistetaan pelkkää rakkautta "evankeliumia" niin seurauksista saa maksaa jopa avionrikkojan lapsetkin.

• Anonyymi

Room 7:8:

"Mutta kun synti otti käskysanasta aiheen, herätti se minussa kaikkinaisia himoja; sillä ilman lakia on synti kuollut."

Kaikenlaiset himot ovat SYNTIÄ Raamatun mukaan.

• Anonyymi

Ehtoollinen ei tarkoitettu niille jotka ovat lihan himojen vallassa.

1Kor 11:29:

"sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa."

• Anonyymi

1Kor 6:13: "Ruoka on vatsaa varten ja vatsa ruokaa varten; ja Jumala on tekevä lopun niin toisesta kuin toisestakin. Mutta RUUMIS EI OLE HAUREUTTA VARTEN, VAAN HERRAA VARTEN, ja Herra ruumista varten;"

1Kor 11:29: "sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo tuomioksensa."

• Anonyymi

Raamatussa on myös Jumalan kehoituksia.

"Paetkaa haureutta. Kaikki muu synti, mitä ikinä ihminen tekee, on ruumiin ulkopuolella; mutta haureuden harjoittaja tekee syntiä omaa ruumistansa vastaan."

• Anonyymi

Jer 5:8: "He ovat hyvinruokittuja, äleitä oriita; he hirnuvat kukin lähimmäisensä vaimoa."

Jer 50:11: "Iloitkaa vain, riemuitkaa vain, te minun perintöosani riistäjät, hypelkää kuin puiva hieho, ja hirnukaa kuin orhit:"

• Anonyymi

Suomen luterilainen kansa on täysin jumalatonta ja kiehnää himoissaan viis veisaten raamatun opetuksista, noin hyvin suurella osalla.

Parinvaihdot homotukset lesboilut ja kaikenlainen rillutus on jokapäiväistä kukaan ei välitä pennin vertaa mistn, mutta kirkosza käydään ja ollaan niin hurskaita.

• Anonyymi

Miten hulluntailaiset ?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Miten hulluntailaiset ?

viisikymmentävuotta uskollista avioliittoa.

• Anonyymi

Aviorikos eli haureus eli huorinteko, on syntiä.
      6. (7. ) käsky: "Älä tee huorin."

• Anonyymi

”Jokainen, joka hylkää vaimonsa ja nai toisen, tekee huorin; ja joka nai miehensä hylkäämän, tekee huorin.”
      ‭‭Luukas‬ ‭16‬:‭18‬ ‭FB38‬‬

”On sanottu: 'Joka hylkää vaimonsa, antakoon hänelle erokirjan'. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden, saattaa hänet tekemään huorin, ja joka nai hyljätyn, tekee huorin.”
      ‭‭Matteus‬ ‭5‬:‭31‬-‭32‬ ‭FB38‬‬

”Ja fariseuksia tuli hänen luoksensa, ja he kiusasivat häntä sanoen: "Onko miehen lupa hyljätä vaimonsa mistä syystä tahansa?" Hän vastasi ja sanoi: "Ettekö ole lukeneet, että Luoja jo alussa 'loi heidät mieheksi ja naiseksi' ja sanoi: 'Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja ne kaksi tulevat yhdeksi lihaksi'? Niin eivät he enää ole kaksi, vaan yksi liha. Minkä siis Jumala on yhdistänyt, sitä älköön ihminen erottako."

He sanoivat hänelle: "Miksi sitten Mooses käski antaa erokirjan ja hyljätä hänet?" Hän sanoi heille: "Teidän sydämenne kovuuden tähden Mooses salli teidän hyljätä vaimonne, mutta alusta ei niin ollut.

Mutta minä sanon teille: joka hylkää vaimonsa muun kuin huoruuden tähden ja nai toisen, se tekee huorin; ja joka nai hyljätyn, se tekee huorin."”
      ‭‭Matteus‬ ‭19‬:‭3‬-‭9‬ ‭FB38‬‬

”Mutta naimisissa oleville minä julistan, en kuitenkaan minä, vaan Herra, ettei vaimo saa erota miehestään; mutta jos hän eroaa, niin pysyköön naimatonna tai sopikoon miehensä kanssa; eikä mies saa hyljätä vaimoansa.”
      ‭‭1. Korinttilaiskirje‬ ‭7‬:‭10‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi

Biblia (1776) 5:28. Matt. Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo vaimon päälle himoitaksensa häntä, hän teki jo huorin hänen kanssansa sydämessänsä. Job.31:1. Sananl.4:23. 6:25. 2Piet.2:14

• Anonyymi
        UUSI

Eipä se ole mikään yllätys.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä se ole mikään yllätys.

sinulle tulee yllätys, kun menet Todistuksenmajaan Valkean Valtaistuimen eteen ja Tuomarisi eteen.
        Eipä ole yllätys, että Jumala ei tunne sinua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

sinulle tulee yllätys, kun menet Todistuksenmajaan Valkean Valtaistuimen eteen ja Tuomarisi eteen.
        Eipä ole yllätys, että Jumala ei tunne sinua.

Älä leiki Jeesusta äläkä höpötä joutavia.

• Anonyymi
      UUSI

Ef 5:33:

"Mutta myös teistä kukin kohdaltaan rakastakoon vaimoaan niinkuin itseänsä; mutta vaimo kunnioittakoon miestänsä."

Lahkoissa pastorit rukoilevat miehenkipeitten naisten puolesta.

• Anonyymi
        UUSI

Olet sairas. Pitäisikö Jumala tuntea sinut? Miksi?

• Anonyymi
      UUSI

Uskomukseen riittää pärstäkerroin oikeuslaitoksella, muuten ihminen ei tarvitse sitäkään. Ajan näkee kellosta.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      215
      4118
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      65
      2624
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2381
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2313
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1541
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      516
      1323
    7. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1306
    8. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      56
      1287
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      75
      1253
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1176
    Aihe