Luulin olevani vielä nuori 36-vuotiaana

Anonyymi-ap

Yleinen mielipide näyttää kuitenkin Suomessa olevan että 36-vuotias on jo tukevasti keski-ikäinen ja vanhuuteenkaan ei ole enää pitkä matka.

Aika masentavaa kun sitä saattoi erehtyä luulemaan että 36-vuotiaana ne parhaat nuoruusvuodet on vasta edessäpäin. Kyllä ne taisi valitettavati loppua jo yli 11-vuotta sitten. Parhaat nuoruusvuodet taitaa olla joskus 18-25-vuotiaana. Vaikka vieläkin toisinaan jopa kaupassa kysytään papereita kun ostan alkoholia. Useimmiten nämä on kyllä jotain vanhempia tätejä jotka paperit kysyy. Riippuu hiukan siitäkin kuinka on pukeutunut. Periaatteessa voisin vielä mennä jopa 20-vuotiaasta jos pukeudun kuin teini eli voisin siis kusettaa olevani vasta 20-vuotias. Pälvikalju kuitenkin viimeistään paljastaa todellisen iän jos en raavi partahöylällä juurikasvustojakin pois.

KilttiMies89

50

390

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Tuohon 40-ikävuoteen ei ole oikeastaan juuri yhtään aikaa ja sitä huomaa olevansa myös 50-vuotias ennenkuin ehtii kissaa sanoa jos nyt edes elää sinne asti. Aika moni kuolee jo aikaisemminkin. Tuntuu että tänäpäivänä se on jo trendikästä kuolla "nuorena".

KilttiMies89

• Anonyymi

Höpö höpö, ja sähän olet rikas, eikös sun pitäis panostaa noihin anti-age hoitoihin sun muihin ja elää 500-vuotiaaks?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö, ja sähän olet rikas, eikös sun pitäis panostaa noihin anti-age hoitoihin sun muihin ja elää 500-vuotiaaks?

Isompi ongelma on se miten saan mielenterveyden kuntoon ja pääsen riippuvuksista eroon ja löydän naisen.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Isompi ongelma on se miten saan mielenterveyden kuntoon ja pääsen riippuvuksista eroon ja löydän naisen.

KilttiMies89

Kuka haluaa elää edes 100-vuotiaaksi? Teknisesti ottaen ei ole varmaan mahdollista elää edes 150-vuotiaaksi vaikka jotkut ikääntymishoidot edistyis ja sais täydelliset geenit. Mutta tuo nyt mun mielestä ole edes tavoiteltava asia.

KilttiMies89

• Anonyymi

Entisaikaan virallinen nuoruus päättyi 30v -päiviin.
      Nykyään jostain syystä yritetään venyttää 35 v asti.

Mutta eikös 35 ja siitä yli ole jo ikämies- sarjoissa kilpailemassa, jos kilpaurheilusta puhutaan? Eli tasoitusta annetaan laittamalla papat omaan sarjaansa.

• Anonyymi

Jääkiekkoilijoillakin alkaa useimmiten 36-vuotiaana olla pelaajaura jo ehtoopuolella ja heitä kutsutaan konkareiksi tai joukkueensa nestoreiksi.

KilttiMies89

• Jos ei tapahdu mitään, ei synny muistoja ja elämä tuntuu kuluvan nopeasti.

• Anonyymi

Tottahan tuo on.
        Elämä olisi syytä elää nyt kun on elämää.

• Anonyymi

On mulla sentään jotain muisteltavaa mutta tuntuu että kaikki tähän mennessä merkittävät ja mielenkiintoiset asiat tapahtui ehkä siinä 16-28 vuotiaana. Sen jälkeen ei ole tapahtunut juuri mitään innostavaa tai kiinnostavaa. Tai no huonossa mielessä on tapahtunut, läheisien kuolemia, koronapandemia, sotia. Mitään hyvää ei oikeastaan ole tapahtunut enää sen jälkeen kun täytin 30-vuotta.

KilttiMies89

• Anonyymi

Laita kipa. Sano että olet 18 vuotias juutalainen.

• Anonyymi

Kunnollisen, hyvän ja kiltin miehen tehtävä on kärsiä kokemattomuuden sekä kelpaamattomuuden helvetissä koko ikänsä.

• Anonyymi

Eli kannattaa päättää päivänsä mahdollisimman pian kun tätä samaa kärsimystä se tulee olemaan pahimmillaan vielä 50-vuotta paitsi että koko ajan tulee vaivoja ja sairauksia lisää.

KilttiMies89

• Anonyymi

No, kyl se 36 alkaa olla keski-iän ikä. Ei tuntuis varmaan kurjalta, kun itse hyväksyisi sen, että teini-ikä on ollut ja mennyt ja keksi itsellesi aikuisten juttuja.
      Muistatko, kun täällä mellasti yksi keski-ikäinen pissis? Oli karmeeta kateltavaa.

• Anonyymi

Keski-ikä tuo 36 vuotias on jos elää 72 vuotiaaksi tosin moni on kuollut jo huomattavasti nuorempana kuin 72-vuotiaana.

Aikuisen elämä on tylsää, ei ole mua varten.

KilttiMies89

• Anonyymi

Ihmisen nuoruus on vähän kuin Suomen Kesä.

KilttiMies89

• Anonyymi

Hyvin sanottu.👌

• Anonyymi

Vanhan pojan veroa joutui ennen maksamaan jos ei ollut avioitunut 24v mennessä.

• Anonyymi

Senköhän takia mun vaari pariutui jo varmaan 18-vuotiaana ja sain ensimmäisen lapsensa ollessaan 20-vuotias. Tosin tuohon aikaan ei varmaan tarvinnut kuin ottaa polkupyörä ja polkea lähimpään naapuripitäjään ja sanoa ensimmäiselle vastaantulevalle naiselle että aletaanko oleen? Vastaus oli aina kyllä, pakkeja ei tullut.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Senköhän takia mun vaari pariutui jo varmaan 18-vuotiaana ja sain ensimmäisen lapsensa ollessaan 20-vuotias. Tosin tuohon aikaan ei varmaan tarvinnut kuin ottaa polkupyörä ja polkea lähimpään naapuripitäjään ja sanoa ensimmäiselle vastaantulevalle naiselle että aletaanko oleen? Vastaus oli aina kyllä, pakkeja ei tullut.

KilttiMies89

"Vastaus oli aina kyllä, pakkeja ei tullut."

Käsityksesi on hyvin kaukana totuudesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vastaus oli aina kyllä, pakkeja ei tullut."

Käsityksesi on hyvin kaukana totuudesta.

Niin juu tosiaan, unohdin että oli sitä vanhaan aikaankin muutama vanha poika mutta osa varmaan omasta tahdostaankin. Tai sitten kuuluivat seksuaalivähemmistöön ja asia piti salata kun siihen aikaan sellaista ei hyväksytty lainkaan. Harvassa kuitenkin oli vanhat pojat kun vertaa nykyaikaan.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin juu tosiaan, unohdin että oli sitä vanhaan aikaankin muutama vanha poika mutta osa varmaan omasta tahdostaankin. Tai sitten kuuluivat seksuaalivähemmistöön ja asia piti salata kun siihen aikaan sellaista ei hyväksytty lainkaan. Harvassa kuitenkin oli vanhat pojat kun vertaa nykyaikaan.

KilttiMies89

Aikoinaan pikemmin valittiin tarkemmin ne keiden kanssa "alettiin". Silloin kun siitä ei päässyt eroon, kun oli kerran mennyt suostumaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

Samoin onnelliset liitot olivat hyvin harvassa ja pariskunnat, jotka halusivat olla pahemmin tekemisissä keskenään.

• Anonyymi

"Jos ei tapahdu mitään, ei synny muistoja ja elämä tuntuu kuluvan nopeasti."

Luulisi asian olevan pikemminkin päinvastoin että mitä enemmän on mielekästä tekemistä ja mitä enemmän kiinnostavia elämyksiä niin sitä nopeammin aika kuluu elämässä. Luulisi että aika ja vuodet suorastaan matelisi jos ei ole mitään mielekästä tai kiinnostavaa tekemistä.

KilttiMies89

• No mä ite yritän välillä vetelehtiä ja toivon että aika tulis pitkäksi ja sais siten "lisää elinaikaa". Mutta eipä tuo auta. Aika vaan vetää hirveesti vauhtia.

Ens keväänä mulla on se näyttely, taisin kertookin sulle jo. Siis valokuvia. Onks sulla jotain samoja, esim maalata taidetta tai tehdä musiikkia?

• Anonyymi

Mitä täällä joku 36v ikäloppu kääkkä poraa :) :) :)

• Anonyymi

Kai tässä pitää alkaa odotella kuolemaa sitten...

KilttiMies89

• Anonyymi

Perässä tuut.

• Anonyymi

Kaikki on niin kovin suhteellista. Nuorihan 36 vuotias vielä on, sillä jos elää keskimääräisen eliniän, niin 36-vuotias ei ole vielä edes puolivälissä aikuisikäänsä. Mutta mitä sinä nyt mahdat tuolla nuoruudella tarkoittaa?

• Anonyymi

"Nuorisolain määritelmän mukaan nuoria ovat alle 29-vuotiaat (Nuorisolaki 1285/2016). YK taas määrittelee nuoriksi kaikki 15–24-vuotiaat (UN 2013). Nuorilta itseltään kysyttäessä he määrittelevät nuoriksi noin 10–20-vuotiaat (Myllyniemi & Berg 2013)."

Miten voit ajatella että nuoruusvuodet olisivat 36 v eteenpäin? Eikö jo järki sano, että nuoruuus on nuorena? Elikkäs nuorena ihminen on nuori, oli nuoruus sitten minkälainen tahansa. Ja mitä ihmeen väliä on iällä? Tärkeintä on elämä ja miten sitä elää.

Kuten jossain jo kirjoitin; elämässä on vain kolme tärkeää asiaa: paljonko rakastat, kuinka ystävällisesti elät ja kuinka sopuisasti luovut niistä asioista, jotka halusit elämääsi, mutta joita et saanut tai jotka menetit.

Nyt vaikuttaisi olevan niin, että olet pahasti jumissa vähintään tuossa luopumisessa. Elämän tarkoitus ei avaudu mitenkään, jos roikut kiinni jossain saavuttamattomissa päähänpinttyneissä unelmissasi. Odotat, että joku muu järjestää sinulle onnen. Se ei mene kenelläkään niin.

- Sheena

• Anonyymi

"Miten voit ajatella että nuoruusvuodet olisivat 36 v eteenpäin? Eikö jo järki sano, että nuoruuus on nuorena? Elikkäs nuorena ihminen on nuori, oli nuoruus sitten minkälainen tahansa. Ja mitä ihmeen väliä on iällä? Tärkeintä on elämä ja miten sitä elää. "

Joo, ymmärrän kyllä sen että enhän nuori enää ole ikäni puolesta mutta voinhan silti elää menetettyjä nuoruusvuosiani vaikka 36-50-vuotiaana. xD

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Miten voit ajatella että nuoruusvuodet olisivat 36 v eteenpäin? Eikö jo järki sano, että nuoruuus on nuorena? Elikkäs nuorena ihminen on nuori, oli nuoruus sitten minkälainen tahansa. Ja mitä ihmeen väliä on iällä? Tärkeintä on elämä ja miten sitä elää. "

Joo, ymmärrän kyllä sen että enhän nuori enää ole ikäni puolesta mutta voinhan silti elää menetettyjä nuoruusvuosiani vaikka 36-50-vuotiaana. xD

KilttiMies89

Iällä vaan valitettavasti tuntuu olevan paljonkin väliä monessakin asiassa.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

Kuten sanoin, tärkeintä on elämä ja miten sitä elää. Oikeasti elämä on vain tässä ja nyt, oli minkä ikäinen tahansa. Et sinä ole nuoruusvuosiasi menettänyt, vaan elänyt ne siinä missä muutkin 36v+ ikäiset.

- Sheena

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Iällä vaan valitettavasti tuntuu olevan paljonkin väliä monessakin asiassa.

KilttiMies89

Tuo on omaa ajatusten juoksuasi, panet iälle liikaa painoa. Aika iso osa ihmistä elää miettimättä sen kummemmin ikäänsä. Kokeile, se on kevyempää!

- Sheena

• Höpsis, kolmekuus on varsin hyvä ja nuorikin ikä ihmiselle. Omasta mielestäni olin parhaimmillani noin suunnilleen ikävuodet 32-47 ja sitten vasta alkoi hidas loppuliuku kohti kyynisyyttä, känisemistä, katkeruutta, kaikesta valittamista ja muutosvastarintaa jopa muuttumattomuutta kohtaan, kehittyviä ominaiuuksia, joiden päätepysäkillä odottaa homeen raiskaama hoivakoti rasittavalle vanhalle äijälle, josta kukaan ei välitä ja jota kukaan ei kaipaa, saatikka haluaisi nähdä, alkaen kapisen hoivakodin henkilökunnasta, jotka ovat paikalla vain esittääkseen tekevänsä töitä.

Elämä on ihanaa.

• Anonyymi

Nauratti, loistava kirjoitus.

AV

• Anonyymi
    • Anonyymi

on pitänyt kuunnella nuorison mietteitä aika paljon kun eräs peli-projektikin voisi alkaa ... viisaus tulee vauvan tai nuorison suusta, mutta niin toisaalta parantaa vähän elämäntapoja jottan näyttäisi huonoa esimerkkiä sitten.

• Anonyymi

Voi aloittajaa. Odotahan kun tulet tähän ikään. 🤣

>simiti<

• Anonyymi

Joo, eipä siihen loppujenlopuksi niin kovin pitkä aika ole.

KilttiMies89

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Joo, eipä siihen loppujenlopuksi niin kovin pitkä aika ole.

KilttiMies89

Niin. Aika menee yllättävän nopsaa. Itse olen -76 ja yhtäkkiä olen jo näin pitkällä....

Nooh. Ei siinä jopa lähes 80 vuotias isukkinikin on aika velikulta ja velmu ukkeli.

>simiti<

• Anonyymi

minun mielträni rauhoittavat lajit kuin golf ja jasitten niin pistooliammuntakin tarkkuutta jos on stressiä jotain niin keskityy nyt siihenkin juttuun

• 36 vuotiaana ne kaikkein parhaimmat nuoruusvuodet ovat vasta edessäpäin 👍

Jos ajatellaan vaikka Fernando Alonsoa, niin hän oli 36 vuonna 2017, jolloin McLaren-Honda kärsi todella huonosta luotettavuudesta ja suorituskyvystä. Mutta, esim. toissa vuonna 42-vuotiaana hän ajoi Aston Martinilla todella monta palkintosijaa ja mm-pisteiden neloseksi. Ja pitäessään lomaa formuloista, niin voitti Le Mansin, Daytonan, näiden kestävyyskisojen mestaruuden yms.
      Samaten Amerikassa ajava Helio Castroneves on syntynyt 1975 ja voittaessaan kolmannen Indy500-kisan vuonna 2009, niin mahtoiko osata arvata että seuraavan kerran voitto osuu kohdalle vuonna 2021 46-ikäisenä, ja samana vuonna Daytona24h voitto jonka hän onnistui toistamaan vielä pariin otteeseen (2021-2023)

Kunhan hiukset pysyy päässä tuuheana, niin ei kolmikymppisenä ole vielä mitään hätää naisasioiden suhteen. Eri juttu on toki silloin, jos alkaa kolmikymppisenä kärsimään hiustenlähdöstä tai siihen käytettävien lääkkeiden haittavaikutuksista (esim. miehen rintojen kasvu, erektiohäiriö yms.)
      No itellä ei ole pahemmin kokemusta tollasista lääkkeistä, kun ei ole tarve, niin ei pidä liikaa yleistää. Tukka hulmuten eteenpäin!

• Anonyymi

Aloin kärsiä kaljuuntumisesta eli hiusrajan vetäytymisestä jo 20-vuotiaana mutta sehän kertoo vain poikkeuksellisen korkeasta testosteronitasosta. Se varmaan selittää ajoittaisen agressiivisuuden ja raivokohtaukset kun on liikaa purkamatonta seksuaalienergiaa. Totta hemmetissä sellainen alkaa turhauttamaan "raavasta" miestä. Siltikään naisia ole löytänyt vuosikausiin vaikka testosteroni jyllää kovalla voimalla.

Mitään kaljuuntumisenestolääkkeitä tai hiustensiirto-operaatioita en ole koskaan edes harkinnut. Mieluummin olen rehellisesti kaljupää ja ajelen loputkin hiukset pois säännöllisesti. Pääasia että tuo kulli seisoo kuin rautakanki ja lasti lähtee äkäisesti kuin tykinpiipusta. Vielä kun sitä pääsisi hyödyntämään naisten kanssa.

KilttiMies89

• Anonyymi kirjoitti:

Aloin kärsiä kaljuuntumisesta eli hiusrajan vetäytymisestä jo 20-vuotiaana mutta sehän kertoo vain poikkeuksellisen korkeasta testosteronitasosta. Se varmaan selittää ajoittaisen agressiivisuuden ja raivokohtaukset kun on liikaa purkamatonta seksuaalienergiaa. Totta hemmetissä sellainen alkaa turhauttamaan "raavasta" miestä. Siltikään naisia ole löytänyt vuosikausiin vaikka testosteroni jyllää kovalla voimalla.

Mitään kaljuuntumisenestolääkkeitä tai hiustensiirto-operaatioita en ole koskaan edes harkinnut. Mieluummin olen rehellisesti kaljupää ja ajelen loputkin hiukset pois säännöllisesti. Pääasia että tuo kulli seisoo kuin rautakanki ja lasti lähtee äkäisesti kuin tykinpiipusta. Vielä kun sitä pääsisi hyödyntämään naisten kanssa.

KilttiMies89

Näin mäkin olen ajatellut että sitten kun (tai jos) hiustenlähtö uhkaa, niin ei muuta kuin rehellisesti kaljuksi tai siiliksi pää. Ei kamala jotain Kimmo Sasi tai Juice Leskinen -tyylistä keskikaljua 😬
        Mutta ei se ole tän päivän murhe. Mulla on tällä hetkellä tällainen puolipitkä tukka, ja varsinkin tälleen tuulispäivänä meni koko ajan silmille kun olin ulkona 😅

Jotkut sanoo, että jos etusormet on nimettömiä pidemmät, niin miehellä on matalat testotasot. Itsellä ne on huomattavasti nimettömiä pidemmät, tukka pysynyt päässä, en ole mikään ihmeempi öykkäri jne. niin ehkä mä olen vähän femiininen mies, mene ja tiedä. Ja kyllähän noi Lrcat, Bnzot ja SSRI-lääkitys vielä viimeistelee kokonaisuuden 👌🏻

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

KilttiMies89

Yleisin syy miesten hiustenlähtöön on perinnöllinen androgeneettinen kaljuuntuminen. Ei liity poikkeuksellisen korkeaan testosteronitasoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yleisin syy miesten hiustenlähtöön on perinnöllinen androgeneettinen kaljuuntuminen. Ei liity poikkeuksellisen korkeaan testosteronitasoon.

Onhan tuo kaljuuntuminen toki perinnöllistä, omassakin suvussa paljon jo nuorena kaljuuntuneita, luulen että mulla kuitenkin on melko korkea testosteronitaso ollut aina.

KilttiMies89

• Anonyymi
        hondakuski125 kirjoitti:

Näin mäkin olen ajatellut että sitten kun (tai jos) hiustenlähtö uhkaa, niin ei muuta kuin rehellisesti kaljuksi tai siiliksi pää. Ei kamala jotain Kimmo Sasi tai Juice Leskinen -tyylistä keskikaljua 😬
        Mutta ei se ole tän päivän murhe. Mulla on tällä hetkellä tällainen puolipitkä tukka, ja varsinkin tälleen tuulispäivänä meni koko ajan silmille kun olin ulkona 😅

Jotkut sanoo, että jos etusormet on nimettömiä pidemmät, niin miehellä on matalat testotasot. Itsellä ne on huomattavasti nimettömiä pidemmät, tukka pysynyt päässä, en ole mikään ihmeempi öykkäri jne. niin ehkä mä olen vähän femiininen mies, mene ja tiedä. Ja kyllähän noi Lrcat, Bnzot ja SSRI-lääkitys vielä viimeistelee kokonaisuuden 👌🏻

Itse katsoin juuri huvikseni sormiani tuon viestin takia ja havaitsin että mulla nimettömät on pidemmät kuin etusormet vaikka en tiedä korreloiko se korkeamman testosteronitason kanssa.

Itsekkin olen kyllä käyttänyt joskus kaikkia noista edellämainituista lääkkesitä. Tietyt Benzot kyllä lisää aggressiivisuutta. Varsinkin jos niitä menee sekoittamaan alkoholin kanssa. Sekin kuitenkin aika jännä juttu ettei kaikki benzot tuota tee ainakaan itselle.

KilttiMies89

• Anonyymi

hyvää huomenta herra eversti... mutta kun korjaamassa jotain juttua niin ja testiajojolla

• Anonyymi

Riippuu minkä ikäseltä kysyy joillekin jo parikymppinenkin on ikäloppu

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8028
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3852
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1310
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1143
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1079
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      865
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      812
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      27
      762
    Aihe