2. Mooseksen kirja 7
1 Herra sanoi Moosekselle: »Minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljestäsi Aaronista tulee sinun profeettasi..."
Asetan jumalaksi?!?
Mitä Hän tarkoitti tällä?
6
66
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Urheilu on asetettu suomalaisille jumalaksi myös.
- AnonyymiUUSI
Mooses oli jumala Aaronille ja faraolle. Israelin tuomarit koko kansalle.
- AnonyymiUUSI
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/03/17/sanaa-jumala-on-kaytetty-raamatussa-ihmisista/
Sanaa jumala on käytetty ihmisistä ja enkeleistä. Esimerkiksi se enkeli, joka puhui Moosekselle. 2Moos 3:1-14 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/03/17/sanaa-jumala-on-kaytetty-raamatussa-ihmisista/
Sanaa jumala on käytetty ihmisistä ja enkeleistä. Esimerkiksi se enkeli, joka puhui Moosekselle. 2Moos 3:1-14Tanakhin mukaan maailman luoja on Herran enkeli.
- AnonyymiUUSI
Biblia (1776) 2Moos.7:1 Ja Herra sanoi Mosekselle: katso, minä olen asettanut sinun Pharaon Jumalaksi. Ja veljes Aaron pitää oleman sinun prophetas.
- AnonyymiUUSI
Ihminen jumalana Raamatussa
2.Mooseksen kirja:
4:16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.
2.Mooseksen kirja:
7:1 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.
2.Mooseksen kirja:
21:6 niin hänen isäntänsä vieköön hänet Jumalan eteen ja asettakoon hänet ovea tai pihtipieltä vasten, ja hänen isäntänsä lävistäköön hänen korvansa naskalilla, ja hän olkoon hänen orjansa ainiaan.
2.Mooseksen kirja:
22:9 Jokaisessa anastusasiassa, koskipa se härkää tai aasia tai lammasta tai vaatetta tai mitä tahansa kadonnutta, josta joku sanoo: 'Tämä se on', tulkoon kummankin asia Jumalan eteen; ja se, jonka Jumala tuomitsee syylliseksi, korvatkoon toiselle kaksinkertaisesti.
1.Samuelin kirja:
2:25 Jos ihminen rikkoo ihmistä vastaan, niin Jumala voi olla hänellä välittäjänä; mutta jos ihminen rikkoo Herraa vastaan, niin kuka voi ruveta hänelle välittäjäksi?" Mutta he eivät kuulleet isäänsä, sillä Herra tahtoi surmata heidät.
Psalmit:
82:1 Aasafin virsi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari jumalien keskellä:
82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
Jumalaksi sanotaan Israelin kansan tuomareita sekä Moosesta Jumalan sanansaattajana ja kansan päämiehenä ja tuomarina. Nämä edustavat Jumalaa ja siksi nimitys "jumala".
Herran enkeliä kutsutaan nimillä "Herra" ja "Jumala". (Jahve ja Elohim) 2. Moos. 3:1-14 ja kaikki kohdat, joissa tämä enkeli esiintyy. Silti se on vain enkeli, joka edustaa Jumalaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1693319Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732141Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii482048- 411951
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321471Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul3851075Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1141003- 45864