2. Mooseksen kirja 7
1 Herra sanoi Moosekselle: »Minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljestäsi Aaronista tulee sinun profeettasi..."
Asetan jumalaksi?!?
Mitä Hän tarkoitti tällä?
7
114
Vastaukset
- Anonyymi
Urheilu on asetettu suomalaisille jumalaksi myös.
- Anonyymi
Mooses oli jumala Aaronille ja faraolle. Israelin tuomarit koko kansalle.
- Anonyymi
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/03/17/sanaa-jumala-on-kaytetty-raamatussa-ihmisista/
Sanaa jumala on käytetty ihmisistä ja enkeleistä. Esimerkiksi se enkeli, joka puhui Moosekselle. 2Moos 3:1-14 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
https://jumalanvaltakuntablog.wordpress.com/2017/03/17/sanaa-jumala-on-kaytetty-raamatussa-ihmisista/
Sanaa jumala on käytetty ihmisistä ja enkeleistä. Esimerkiksi se enkeli, joka puhui Moosekselle. 2Moos 3:1-14Tanakhin mukaan maailman luoja on Herran enkeli.
- Anonyymi
Biblia (1776) 2Moos.7:1 Ja Herra sanoi Mosekselle: katso, minä olen asettanut sinun Pharaon Jumalaksi. Ja veljes Aaron pitää oleman sinun prophetas.
- Anonyymi
Ihminen jumalana Raamatussa
2.Mooseksen kirja:
4:16 Ja hän on puhuva sinun puolestasi kansalle; niin hän on oleva sinulla suuna, ja sinä olet oleva hänellä jumalana.
2.Mooseksen kirja:
7:1 Mutta Herra sanoi Moosekselle: "Katso, minä asetan sinut jumalaksi faraolle, ja veljesi Aaron on oleva sinun profeettasi.
2.Mooseksen kirja:
21:6 niin hänen isäntänsä vieköön hänet Jumalan eteen ja asettakoon hänet ovea tai pihtipieltä vasten, ja hänen isäntänsä lävistäköön hänen korvansa naskalilla, ja hän olkoon hänen orjansa ainiaan.
2.Mooseksen kirja:
22:9 Jokaisessa anastusasiassa, koskipa se härkää tai aasia tai lammasta tai vaatetta tai mitä tahansa kadonnutta, josta joku sanoo: 'Tämä se on', tulkoon kummankin asia Jumalan eteen; ja se, jonka Jumala tuomitsee syylliseksi, korvatkoon toiselle kaksinkertaisesti.
1.Samuelin kirja:
2:25 Jos ihminen rikkoo ihmistä vastaan, niin Jumala voi olla hänellä välittäjänä; mutta jos ihminen rikkoo Herraa vastaan, niin kuka voi ruveta hänelle välittäjäksi?" Mutta he eivät kuulleet isäänsä, sillä Herra tahtoi surmata heidät.
Psalmit:
82:1 Aasafin virsi. Jumala seisoo jumalien kokouksessa, hän on tuomari jumalien keskellä:
82:6 Minä sanon: Te olette jumalia ja kaikki tyynni Korkeimman poikia;
Jumalaksi sanotaan Israelin kansan tuomareita sekä Moosesta Jumalan sanansaattajana ja kansan päämiehenä ja tuomarina. Nämä edustavat Jumalaa ja siksi nimitys "jumala".
Herran enkeliä kutsutaan nimillä "Herra" ja "Jumala". (Jahve ja Elohim) 2. Moos. 3:1-14 ja kaikki kohdat, joissa tämä enkeli esiintyy. Silti se on vain enkeli, joka edustaa Jumalaa. - Anonyymi
Tuom.13:8 Herran enkeli vastasi hänelle: Minkätähden kysyt minun nimeäni? Se on ihmeellinen. Jes.9:5 Ihmeellinen,
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81408- 891145
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031057Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51933Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62807- 81715
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli178694Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253676- 35669
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42623