Oletko voinut erehtyä?

Anonyymi-ap

Sinussa on Pyhä Henki. Oletko voinut erehtyä? Uskallatko kyseenalaistaa opetuksesi? Vai ovatko auktoriteettisi varmasti oikeassa, erehtymättömiä? Missä asioissa voivat tai eivät voi erehtyä?

42

253

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Vuosikymmeniä uskoin, etteivät kaikki pelastu, koska niin on opetettu. Pyhä Henki paljasti, että kaikki pelastuvat.

• Anonyymi
        UUSI

Hiiii . Miksi henki puhuisi vastaan Pyhä Raamatun henki ??

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hiiii . Miksi henki puhuisi vastaan Pyhä Raamatun henki ??

Olet outo.

• Anonyymi
      UUSI

Uskovaisessa asuu Pyhä Henki, mutta uskovainen ei ole kellon ympäri 100 % Pyhän Hengen käytössä, eli totta kai uskovainen erehtyy ja opettaa joissain kohdin väärin. Itse esim. erehdyin nuorena luulemaan, että uskovien kaste on ainoa oikea kaste, ja että kaikkien kastettujen pitää sen jälkeen puhua kielillä. Sitten löysin vanhakantaisen luterilaisuuden ja tajusin, miten kauhistuttavan väärässä olin ollut.

• Anonyymi
        UUSI

Luterilaisuus on todellakin kauhistuttaa väärässä olemista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luterilaisuus on todellakin kauhistuttaa väärässä olemista.

Lutherin Galatalaiskirjeen selitys on syvällisempää tekstiä kuin kukaan helluntailainen on koskaan kyennyt tuottamaan.

• Anonyymi
        UUSI

No se henki sitten huijasi sinut ja sai sut luulemaan. Koska Kastaja julisti joka kastoi vedellä että minun jälkeni Hän joka kastaa >>

Mark. 1:8

Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Lutherin Galatalaiskirjeen selitys on syvällisempää tekstiä kuin kukaan helluntailainen on koskaan kyennyt tuottamaan.

Luther oli maailman ihminen ja murhaaja.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luther oli maailman ihminen ja murhaaja.

Sinä olet outo.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä olet outo.

Luther pysyi ahdistuneen aggressiivisena ja ristiriitaisena miehenä elämänsä loppuun asti. Vaikka hänen ei tiedetä itse suoraan osallistuneen mihinkään väkivaltaisuuteen, hän lietsoi vihaa ja väkivaltaa sumeilemattoman rasististen puheidensa ja kaikkia vihollisia avoimesti demonisoivien tekstiensä kautta
        Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
        Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
        Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
        Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
        aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
        Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
        Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
        Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Luther pysyi ahdistuneen aggressiivisena ja ristiriitaisena miehenä elämänsä loppuun asti. Vaikka hänen ei tiedetä itse suoraan osallistuneen mihinkään väkivaltaisuuteen, hän lietsoi vihaa ja väkivaltaa sumeilemattoman rasististen puheidensa ja kaikkia vihollisia avoimesti demonisoivien tekstiensä kautta
        Luther kumppaneineen luopuivat näennäisestäkään pidättyväisyydestä väkivallan suhteen.
        Luther käski paitsi teloittaa ja joskus jopa kiduttaa ja hakata kappaleiksi anabaptisteja, katolisia kellokkaita talonpoikaiskapinallisia, juutalaisia, turkkilaisia jne.
        Lutherilla oli suunnilleen yhtä mutkaton ja pragmaattinen suhtautuminen väkivaltaan kuin katolisella kirkolla, jota vastaan itse kapinoi. Väkivalta itsessään ei kuulunut reformaation olennaisiin kiistakysymyksiin. Luther ei juuri problematisoinut väkivaltaa, kunhan sille löytyi myös esivallan kannalta järkevät syyt. Jumala oli monestakin syystä hirvittävän vihainen ja maalliset ruhtinaat olivat Korkeimman vihan palvelijoita, ”Jumalan hirttomiehiä”. Heidän pyhä velvollisuutensa oli käyttää miekkaa Jumalan puolesta. Siksi aseiden siunaaminen on luterilaisessa perinteessä yleensä ollut niin itsestään selvä ja eettisesti ongelmaton asia.
        Maailmallisen miekan ja esivallan tulee tappaa avioliiton rikkoja. Sillä, joka rikkoo avioliittonsa, hän on jo itse erottanut itsensä ja on pidettävä kuolleena miehenä.[
        aikka Luther oli ainakin epäsuorasti itse vastuussa talonpoikaiskapinasta, hän valitsi pysyä itseään suojelevien ruhtinaitten rinnalla, ja vaati heitä vastaan kapinoivan köyhälistön väkivaltaista kukistamista.
        Myös kapinallinen ihminen, josta sellaista voidaan todistaa, on jo Jumalan ja keisarin pannassa, niin että se tekee oikein ja hyvin, joka ensimmäisenä sellaisen tappaa. Sillä itse kukin ihminen on sekä ylituomari että pyöveli, kun on kysymyksessä julkinen kapinannostaja,.. Sen tähden on nyt iskettävä, kuristettava ja pistettävä kuoliaaksi – salaa ja julkisesti – kuka vain osaa, ja ajateltava, että ei voi olla toista sen myrkyllisempää, vahingollisempaa, saatanallisempaa kuin kapinallinen ihminen; niin kuin lyödään kuoliaaksi hullu koira: ellet sinä tapa (häntä), niin hän tappaa sinut ja koko maan sinun kanssasi.[4]
        Talonpoikaiskapinan jälkiselvittelyissä tapettiin noin 100 000 kapinallista. Väestömäärään suhteutettuna se vetää vertoja viime vuosisadan kauheimpiin kansanmurhiin.
        Luther ei luultavasti voinut edes kuvitella elämää ilman pyhitettyä väkivaltaa. Siinä mielessä hän oli täysin aikansa lapsi ja ikivanhan saatanallisen kaaos) voitetaan vain järjestystä palauttavalla hyvällä väkivallalla:

Pyydän saada huomauttaa, että Luther ei puhunut "rasismia" eli rotusortoa. Rodun käsitettä ei tuolloin tunnettu, vaan se keksittiin paljon myöhemmin. Niinpä hän ei koskaan puhunutkaan juutalaisten isosta nenästä, kiharista hiuksista, turpeista huulista tai pienestä leuasta, vaan hän puuttui vain ja ainoastaan juutalaisten uskontoon ja elämiseen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No se henki sitten huijasi sinut ja sai sut luulemaan. Koska Kastaja julisti joka kastoi vedellä että minun jälkeni Hän joka kastaa >>

Mark. 1:8

Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä."

Johannes Kastaja puhui tulevasta ajasta, joka on jo meidän aikanamme täyttynyt.

”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
        ‭‭Kirje efesolaisille‬ ‭1‬:‭13‬-‭14‬ ‭FINRK‬‬

”Mutta te ette ole lihan vallassa, vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki teissä asuu. Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭8‬:‭9‬ ‭FB38‬‬

Tänä päivänä ei Henkeä odoteta taivaasta vaan Henki asuuu Jeesukseen Kristukseen uskovassa ja sen osoittaa myös Hengessä elämisen seuraukset eli Hengen hedelmä. Liha vanhan luonnon seuraukset myös näkyvät ellei ihminen elä uudesti syntyneenä Hengessä.
        Lihan himojen ja halujen noudattajat eivät peri Jumalan valtakuntaa.

”Joka uskoo minuun, niin kuin Raamatussa sanotaan, hänen sisimmästään juoksevat elävän veden virrat.” Tämän hän sanoi Hengestä, jonka häneen uskovat tulisivat saamaan. Sillä Henki ei ollut vielä tullut, koska Jeesusta ei ollut vielä kirkastettu.”
        ‭‭Johannes‬ ‭7‬:‭38‬-‭39‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi
      UUSI

Valkoinen = Jumalan Henki
      Sininen = Herran Henki
      Punainen = Totuuden Henki
      Keltainen = Hävityksen, Hämmingin ja sekasorron Henki
      Vihreä = Kaikkivaltiaan Henki

Itse sain ensin Totuuden Hengen mutta sitten 10 vuoden päästä kaksi kolmesta pienemmästä keltaiseen liittyvästä hengestä. Siitä kului vielä 10 vuotta ja sain Jehovan todistaja vanhimman kautta jonkinlaisen Ymmärryksen Hengen.
      Tai itse asiassa sain jo koulun ala-asteella 10 vuotta ennen Totuuden Henkeä englannin opettajan vaikutuksesta lahjan ymmärtää englantia.

Kielillä tulkitsemisen armolahjaa siis, mutta nyt olennainen: Pyhä Henki VOI OLLA MYÖS HÄVITYKSEN, HÄMMINGIN JA SEKASORRON HENKI.

• Anonyymi
      UUSI

Erehdyin. Jumalaa ei ole olemassa. Kertomukset Jeesuksesta ovat enimmäkseen valhetta.

• Anonyymi
      UUSI

Nyt on paljastunut, että netissä, ja varsinkin You Tubessa, on tunnettujen saarnaajien ja muidenkin julkkisten vääristeltyjä puheita. Kyseessä on AI jonka avulla on otettu henkilön kuva ja ääni ja sitten tehty uusi puhe, jonka AI panee puhujan suuhun.

Tällaista eksytystä on vaikea huomata heti koska AI kykenee hyvin käyttämään näiden julkisten ihmisten ääntä täysin uskottavasti. Esimerkiksi Billy Grahamin saarnoja on vääristelty ja hänet on pantu puhumaan sellaista, mitä hän ei koskaan ole puhunut eikä olisi puhunut.

Nämä vääristellyt puheet tulevat lisääntymään. Yhä useampi saarnaaja, pastori, pappi ja evankelista, joiden puheita on netissä, tulevat uhreiksi tässä asiassa.

Ja koska näin on nyt lopun aikana, on selvää, että näissä nettikeskusteluissakin esiintyy vähemmän vaikeasti vääristeltäviä asioita. Onhan tämä aloituskin yksi esimerkki valheesta, joka pukeutuu totuuden kaipauksen viittaan. Aloituksen tarkoitus on kyseenalaistaa kaikki helluntaiseurakunnissa opetettava sana. Sitten kyseenalaistetaan tietysti itse saarnaajat. Onko tuttua? "Onko Jumala todella sanonut?" Oletko kuullut aikaisemmin? Kuka näin kysyy Raamatussa?

Kaikki, se mikä on Jumalasta, pyritään tekemään joko tyhjäksi tai sitten kyseenalaistamaan, jotta saataisiin uskossaan vakaantumattomat ihmiset,
      jotka eivät vielä ole päässeet juurtumaan Kristukseen ja Hänen Sanaansa, kyseenalaistamaan uskonsa ja jopa Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen.

Tällaiset aloitukset tulee heittää heti roskakoriin.

Mvh J - K

• UUSI

Jouko,moii...ja sorry vaan mutta sun itsesi puhe tuntuu kovin vainoharhaiselta.raamatussa kehoitetaan tutkimaan kaikki, ja pitämään se mikä on oikeasti hyvää.
        Itse pidän ohjenuorana kultaista kaksoiskäskyä.raamatussa on niin että siitä sanotaan että sen varassa on laki ja profeetat. Se on tärkein käsky.
        Kun sitä noudattaa niin laki (esm.10 käskyä)täyttyy ja monet synnit peittyy. Sanoo raamattu.

• Anonyymi
        UUSI

Helluntaiherätys ja helluntaiseurakunnat ovat lahkoja muiden joukossa. Totta kai myös heidän opettajiaan on lupa arvioida. Mikä ihmeen Jeesuksen lellikkilapsi se helluntaiherätys muka on? Ei Jeesukselle ole olemassa näitä kirkkokuntia ja puolueita, jotka kutsuvat itseään paikallisseurakunniksi.

Olen itse ex-helluntailainen, ja harmittaa, kun meni useampi vuosi tajuta, että se Pyhästä Hengestä vouhkaaminen ja kehno pelastusoppi ei ollut aivan tervettä. Mutta aika aikaansa kutakin.

• Anonyymi
        UUSI

Ei ku aivot narikkaan ja kuulemaan pastorin puheita. Kaikki on toki Pyhästä Hengestä 100 pros luotettavasti.

Lightning

• Anonyymi
        UUSI
        auroraboreallis kirjoitti:

Jouko,moii...ja sorry vaan mutta sun itsesi puhe tuntuu kovin vainoharhaiselta.raamatussa kehoitetaan tutkimaan kaikki, ja pitämään se mikä on oikeasti hyvää.
        Itse pidän ohjenuorana kultaista kaksoiskäskyä.raamatussa on niin että siitä sanotaan että sen varassa on laki ja profeetat. Se on tärkein käsky.
        Kun sitä noudattaa niin laki (esm.10 käskyä)täyttyy ja monet synnit peittyy. Sanoo raamattu.

Silloin kuin lähde on Hyvä ja Oikea Pyhä Henki niin voi toimia noin . Mutta jos lähde on paha henki niin tulis hyväkin heittää pois ettei lapsivedessä ja papsessa on torahampaat ja sarvia joka hyvän kanssa niellät. Ovela on uushenki nimittäin.

• Anonyymi
        UUSI

Tässä se nyt näkyy nikki Mvh J - K:n väärä sydämen asenne hyvin !

-----------------

" Ja koska näin on nyt lopun aikana, on selvää, että näissä nettikeskusteluissakin esiintyy vähemmän vaikeasti vääristeltäviä asioita. Onhan tämä aloituskin yksi esimerkki valheesta, joka pukeutuu totuuden kaipauksen viittaan. Aloituksen tarkoitus on kyseenalaistaa kaikki helluntaiseurakunnissa opetettava sana. Sitten kyseenalaistetaan tietysti itse saarnaajat. Onko tuttua? "Onko Jumala todella sanonut?" Oletko kuullut aikaisemmin? Kuka näin kysyy Raamatussa? "

-------------------

Eli ns. vanhinten perinnäissääntöjä ei edes suostuta koettelemaan Jumalan sanalla, vaan niistä pidetään kynsin hampain kiinni !

Mutta sitähän on nähty kaiken aikaa Mvh J - K:n kirjoittelussa ja väärässä sydämen asenteessa, eli puoluehenki yhdistettynä ylpeyteen !

Voi voi sentään !

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä se nyt näkyy nikki Mvh J - K:n väärä sydämen asenne hyvin !

-----------------

" Ja koska näin on nyt lopun aikana, on selvää, että näissä nettikeskusteluissakin esiintyy vähemmän vaikeasti vääristeltäviä asioita. Onhan tämä aloituskin yksi esimerkki valheesta, joka pukeutuu totuuden kaipauksen viittaan. Aloituksen tarkoitus on kyseenalaistaa kaikki helluntaiseurakunnissa opetettava sana. Sitten kyseenalaistetaan tietysti itse saarnaajat. Onko tuttua? "Onko Jumala todella sanonut?" Oletko kuullut aikaisemmin? Kuka näin kysyy Raamatussa? "

-------------------

Eli ns. vanhinten perinnäissääntöjä ei edes suostuta koettelemaan Jumalan sanalla, vaan niistä pidetään kynsin hampain kiinni !

Mutta sitähän on nähty kaiken aikaa Mvh J - K:n kirjoittelussa ja väärässä sydämen asenteessa, eli puoluehenki yhdistettynä ylpeyteen !

Voi voi sentään !

Niin.ja hän tuomitsee aloittajan, joka ainoastaan kysyy uskotaanko sokeasti.on aivan raamatun mukaista tutkia kulloinenkin Sana.
        Älä tuomitse tai sinut tuomitaan. Nämä Joukon kaltaiset uskovaiset ovat paheksumassa milloin mitäkin. Tietysti kun erilaisia ajatuksia kuin itsellä on.todella ylpeä tuo Jouko.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Helluntaiherätys ja helluntaiseurakunnat ovat lahkoja muiden joukossa. Totta kai myös heidän opettajiaan on lupa arvioida. Mikä ihmeen Jeesuksen lellikkilapsi se helluntaiherätys muka on? Ei Jeesukselle ole olemassa näitä kirkkokuntia ja puolueita, jotka kutsuvat itseään paikallisseurakunniksi.

Olen itse ex-helluntailainen, ja harmittaa, kun meni useampi vuosi tajuta, että se Pyhästä Hengestä vouhkaaminen ja kehno pelastusoppi ei ollut aivan tervettä. Mutta aika aikaansa kutakin.

>>>Totta kai myös heidän opettajiaan on lupa arvioida.<<<

Ongelma on se, kun ne arvioijat ovat joko uskosta osattomia
        Jumalan vastustajan palvelijoita, tai sitten he ovat uskovana
        esiintyviä itse harhaoppisia jotka eivät kestä, että heitä itseään
        ja heidä oppejaan arvioidaan mitenkään. Toisia he kyllä
        arvioivat ja tuomitsevat, jopa ahkerasti, mutta eivät salli
        itseään koetella.

Yleensä, se, joka ei salli, että häntä itseään koetellaan mitenkään
        on itse harhaoppinen. Siksi hän pelkää tulevansa paljastetuksi,
        eikä hän salli itseään koeteltavan. Hän voi suuttua jos joku
        rohkenee sanoa hänelle vastaan. Tällaista henkilöä ja
        hänen oppejaan tulee karttaa.

Raamattu todistaa, että Jumala varjelee vilpittömien
        ihmisten sydämet. Vilpitön ihminen voi siis mennä
        seurakuntaan ja ottaa vastaan opetusta mikäli Pyhä Henki
        ei siitä varoita. Ja kun Pyhä Henki varoittaa, tulee hyvin
        epävarma huolestuttava olo. Silloin se on merkki siitä,
        että jokin julistuksessa tai julistajassa on pielessä.
        Sellaisen opetuksen voi sitten jättää omaan arvoonsa
        eikä tule ottaa vastaan.

Sitten vilpitön ihminen koettelee kaiken Raamatun Sanalla,
        ei kenenkään "nettiopettajan" sanalla ja mielipiteillä.

https://www.jumala-kanssamme.se/439641483/

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=laajahaku&kaikki=Herra+varjelee&jokin=&eiole=&kirjat=kr&kaannos=fi-38

Mvh J - K

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

itseään koetella.

eikä tule ottaa vastaan.

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=laajahaku&kaikki=Herra varjelee&jokin=&eiole=&kirjat=kr&kaannos=fi-38

Mvh J - K

Kumpaankohan kategoriaan pistät minut, Jouko?olen selvillä halveksunnastasi jota osoitat minua kohtaan.sitäkö Jeesus todella sinulta haluaa?
        Vihje:kirjoitin äskeiseen viestiini vain raamatullista asiaa. Sinun tekstejäsi sinun edellisessä viestissä ei raamattu,eikä siis Jumala puolla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

itseään koetella.

eikä tule ottaa vastaan.

https://www.koivuniemi.com/raamattu?tila=laajahaku&kaikki=Herra varjelee&jokin=&eiole=&kirjat=kr&kaannos=fi-38

Mvh J - K

Onneksi olkoon Mvh J - K !

Kirjoitit itse itsestäsi juurikin !

Sinä itse et ole kyennyt ottamaan mitään kehoitusta vastaan, etkä ole koetellut Sanalla niitä asioita, joita sinulle on kirjoitettu.

Ylpeänä ja kovaotsaisena sinä olet vain uhmakkaana kieltäytynyt edes tutkimasta asioita.

Eli sinua itseäsi sinä kehoitat karttamaan !

" Yleensä, se, joka ei salli, että häntä itseään koetellaan mitenkään
        hänen oppejaan tulee karttaa. "

Surkuhupaisaa.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onneksi olkoon Mvh J - K !

Kirjoitit itse itsestäsi juurikin !

Sinä itse et ole kyennyt ottamaan mitään kehoitusta vastaan, etkä ole koetellut Sanalla niitä asioita, joita sinulle on kirjoitettu.

Ylpeänä ja kovaotsaisena sinä olet vain uhmakkaana kieltäytynyt edes tutkimasta asioita.

Eli sinua itseäsi sinä kehoitat karttamaan !

" Yleensä, se, joka ei salli, että häntä itseään koetellaan mitenkään
        hänen oppejaan tulee karttaa. "

Surkuhupaisaa.

>>>etkä ole koetellut Sanalla niitä asioita, joita sinulle on kirjoitettu.<<<

Sinun olisi ollut parempi olla rehellinen ja kirjoittaa "joita minä olen
        sinulle kirjoittanut". Sinä olet se, joka minua pyrkii ojentamaan
        omaan oppiisi. Mutta koska en alistu sinun allesi, sinä suutut ja
        syytät minua ja sillä tavalla pyrit saattamaan minut huonoon valoon.

En voi muuta kuin ihmetellä sinun kirjoituksiasi vaikka kyllä
        tiedän miksi kirjoitat, niin kuin kirjoitat. Uskovan ei kuitenkaan
        tulisi toimia, niin kuin sinä teet.

Ps. Mistä tiedät, etten koettele Raamatulla oppiani?
        Valehteleminen on syntiä, samoin kuin toisen uskovan
        huonoon valoon saattaminen, hänelle vahingon tuottaminen,
        tai sen yrittäminen.

Mvh J - K

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

tai sen yrittäminen.

Mvh J - K

Oletko sinä jo julkisesti tunnustanut tämän kirjoituksesi oman pääsi tuotokseksi ?

" Tiedätkö, että paikka, jota uskovat sanovat taivaaksi
        on ulkoavaruudessa jossakin äärettömän kaukana
        oleva asuttava planeetta. Taivas ei siis ole ilmassa
        leijuvaa tyhjyyttä, se ei ole pilvien päällä.
        Se on oikea planeetta, jonne Jumala vie Kristukseen
        uskossa kuolleiden ihmisten sielut. "

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

tai sen yrittäminen.

Mvh J - K

Entäpä tämä ennaltamääräämis harha oppi.

" >>>"Ette te valinneet minua , vaan minä valitsin teidät "<<<

Kukaan ei voi tulla uskoon Herraan Jeesukseen Kristukseen
        ellei Jumala tee aloitetta ihmisen kohdalla ja kutsu, puhu
        ja vedä häntä Jeesuksen luokse. Näin Jumala on valinnut
        jokaisen uskoon tulleen ja uskoon tulevan ihmisen itselleen
        omakseen.

Mvh J - K "

Tässä vastineeni:

--------------

No, nythän vaikuttaa siltä, että sinä uskot jopa ennaltamääräämiseen ?!

Siis siihen, että Jumala on jo ennalta valinnut kaikki ihmiset joko pelastukseen tai kadotukseen !

Onko todellakin näin Mvh J - K ???

Kirjoituksesi ainakin antaa sen kuvan !

--------------

• Anonyymi
      UUSI

Jehovan todistajien kanssa tulee usein kyseenalaistettua. He opetti ennen oppinsa muutosta että pahat tuhoutuu Harmageddonissa. Sittemmin pahat muutettiin ihmiskunnaksi. Suuri osa ihmiskuntaa tuhoutuu.

Sanoin Jeesus toi Sovun liiton ja tuli pelastamaan nimen omaa pahoja ja syntisiä. Hän sai maljaosan pahojen paimenena tai jopa kuninkaana.

Myös Intia opettaa että 3108 ekr alkoi Kali yoga eli pahojen maailmanvalta joka kestää 432000 vuotta.

Paha ei jää palkkaansa vaille. Myös Biblian esipuheet korottaa pahat esivallan asemaan sillä esivalta ei turhaan miekkaa kanna. Ja juuri pahat uskaltaa miekkaa käyttää.

Kenestä on lähtöisin ajatus että pahuus on teologinen ongelma suurimmasta päästä. Sitä se ei ole. Heikot ja aseettomat ehkä kaipaa turvaa pahaa ja mielivaltaa vastaan ja siksi pitävät pahuutta teologisena ongelmana?

• Anonyymi
      UUSI

Niinpä niin !! Hyvä kysymys joka tulis kysyä ja tarkistaa Jumalan luona eikä kysyä harhaanjohtajilta tai petturi ystävältä...

• Anonyymi
      UUSI

Niin ap, minä ainakin olen saanut koetella kaiken minulle opetetun.

Ja paljon olen löytänyt väärää ja valhetta ja eksytystä.

Eli kun oppeja ja opetuksia nöyrtyy tutkimaan ja koettelemaan Sanalla, niin kyllä ne valheet siten paljastuvat.

• Anonyymi
      UUSI

Seurakunnat on jo kirjoitettu olevaisiksi ilmestyskirjassa? Tämä on vakavaa.

• Anonyymi
      UUSI

Pyhän Hengen vaikutus tulee jokaiselle yksilöllisesti, jokaiselle elämän tilanteeseen sopivimmalla tavalla. Tämän vaikutuksen huomaa selvästi, siitä ei voi erehtyä. Jo lapsena tunsin jonkin oudon hyvyyden tunteen tulevan auttamaan, kun ahdistus iski. Mutta eräs kuvottava paha voima, lisääntyi samaa tahtia. Silloin en tiennyt mitä tämä on. Tämä pahuus tuli pahojen ihmisten kautta. Aikuisena ymmärsin, että paholainen käy päälle armotta, usein uskomattomien omaisten ja tuttujen kautta. Mutta kun kasvoin kristinuskossani, opin karkoittamaan saatanan, Jeesuksen sanan miekan valtavalla voimalla. Nyt en tunne enää Pyhän Hengen vaikutusta väkevänä, mutta tiedän, että Hän antaa minulle salaman nopeita neuvoja yllättäviinkin tilanteisiin. Hän on minun henkeni kanssa yhteydessä. Yhteytemme on pysyvää, olemme leppoisassa suhteessa, kuin vanha aviopari. Voin olla tyyni, sillä Hän on kirkastanut minulle Jeesuksen lunastus työn ja Taivaan Isämme valtavan hyvyyden lapsiaan kohtaan. Paholainen käy kimppuuni yhä, muitten kautta. Mutta ei se mahda mitään tosi kristitylle.

• Anonyymi
      UUSI

Onpahan täällä melkoisia kommentteja.

Yksi kertoo itse eksyneensä uskomaan "kaikki pelastuu" harhaoppiin.

Toinen taas on mennyt luterilaisuuteen.

Kolmas sanoo uskovansa sokeasti siihen, että hellareilla on täydellinen oikea oppi.

Nousi mieleeni seuraava Sananpaikka:

Fil. 3:19 heidän loppunsa on kadotus, vatsa on heidän jumalansa, heidän kunnianaan on heidän häpeänsä, ja maallisiin on heidän mielensä.

Siis tämä osa tuosta:

Heidän kunnianaan on heidän häpeänsä !

• Anonyymi
        UUSI

Sinulla on onneksi vain kusta päässä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinulla on onneksi vain kusta päässä.

Siunausta sinullekin.

1. Kor. 4:12 Meitä herjataan, mutta me siunaamme;

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siunausta sinullekin.

Oikea toimintaa, siunatkaa että siunauksen perisitte.

Siunatkaa vainoojianne, älkää kirotko myös sanotaan.

Tosin myös että niin kokoatte heidän päälleen tulisia hiiliä.

Mutta täällä ei ole Raamatun sana huudossa kuin miten sillä herjataan ja tuomitaan.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siunausta sinullekin.

Sinun tapauksessasi siinä pitäisi lukea: "Meitä herjataan soitettuamme suutamme ja nälvittyämme toisia, ja SEN JÄLKEEN ME HURSKASTELLEN SIUNAAMME saatuamme kuulla kunniamme."

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Sinun tapauksessasi siinä pitäisi lukea: "Meitä herjataan soitettuamme suutamme ja nälvittyämme toisia, ja SEN JÄLKEEN ME HURSKASTELLEN SIUNAAMME saatuamme kuulla kunniamme."

Kun Pekele paljastetaan, hän alkaa itkeä ja puhua rakkaudesta.
        Näin sanoi eräs evankelista.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Siunausta sinullekin.

Paavali oli murhamies, kyse ei ollut mistään herjaamisesta.

• Anonyymi
      UUSI

Aivan !! Tulis koetella kaikki Jumalasta , sanoi Paavali , eikä Helluntailaisuudesta. Tai Lutterialaisuudesta . Yrittäkää löytää oikea Jumala eikä ratsastaa uushenkijumalalla . joka antaa pakkoliikeellä >>Oikeita pyhiä sanoja , huijatakseen sua mukaan hänen toimintaan ja sitten sinäkin vapiset sen hengessä ja nykit.

• UUSI

Lahkolainen myöntää erehtyneensä vasta sitten, kun helvetti on jäätynyt - jos silloinkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      93
      8088
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3882
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1906
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1360
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      32
      1193
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      31
      1099
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      11
      925
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      847
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      822
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      787
    Aihe