Uskovien avioliitossa paljon ongelmia

Anonyymi-ap

Monet avioliiton päätyvät eroon. Miksi?

Raamattuaan tarkasti lukevat huomaavat ettei Raamatussa vihitty ketään avioliittoon eikä Jeesuskaan käskenyt niin tekemään. Samoin uskonpuhdistajamme Martti Luther Vähän katekismuksensa liitteessä kieltää pappeja puuttumasta asioihin mitkä eivät heille kuulu mm. avioliittoon koska se on yhteiskunnallinen ja maallinen juridinen toimi ilman hengellistä merkitystä.

Maallistuminen kirkossa on johtanut kuitenkin siihen että avioliitosta on pyritty tekemään sakramentti eli armonväline ainakin viidennessä herätysliikkeessä minkä takia sitä ei pidä antaa seksuaalisille vähemmistöille. Näyttäisi siltä että kun usko loppuu niin silloin temput alkavat?

Pahempi asia on se että hyväpuheiset pastorit osaavat kyllä käyttää hyväksi nuorten epävarmuutta omasta seksuaalisuudestaan syyllistämällä mm itsetyydytyksestä. Ennen avioliittoa tapahtuva seksuaalinen toiminta tuomitaan ankarasti helvettiin vieväksi synniksi aiheuttaen turhaa pelkoa ja arkuutta nuoren etsiessä omaa sukupuolista identiteettiään.

Olen nähnyt aivan liikaa tässä mielentilassa solmittuja avioliittoja jotka ovat päättyneet myöhemmin avioeroihin aikaisemmin koetun hengellisen väkivallan takia.

21

120

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

Yritätkö ohittaa kokonaan Jeesuksen opetuksen ja käymän keskustelun vaimon hylkäämisestä ja mm. erokirjasta?

Ja ajattelitko että se onnistuu keinotekoisesti höpöttelemällä jostain seksuaali-identiteeteistä ja pyrkimyksellä erotella avioliiton juridinen puoli ja sotkemalla se liittoon itseensä?

• Anonyymi
        UUSI

Uskovaiset eivät Jeesuksen opetuksista mitään välittele koska erovat vaimostaan niin hanakasti, tai ovatko he niitä koskaan lukeneetkaan?

• Anonyymi
        UUSI

Erokirjan antaminen kuului muinaiseen paimentolaisheimojen kulttuuriin. Jeesus ei hyväksynyt eroja lainkaan, paitsi huoruuden tapauksessa.

• Anonyymi
        UUSI

Avioeroja tapahtuu paljon ainakin Kansan Raamattuseuran uskovilla. Mistä johtuu? Aloittaja antaa siihen oman käsityksensä. Onko sinulla parempaa tietoa?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Avioeroja tapahtuu paljon ainakin Kansan Raamattuseuran uskovilla. Mistä johtuu? Aloittaja antaa siihen oman käsityksensä. Onko sinulla parempaa tietoa?

Nyt liioittelet. Uskovaisten avioliitot ovat keskimääräistä uskollisempia ja pitkäaikaisempia, paljon vähemmän eroja ja ovat myös onnellisempia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Nyt liioittelet. Uskovaisten avioliitot ovat keskimääräistä uskollisempia ja pitkäaikaisempia, paljon vähemmän eroja ja ovat myös onnellisempia.

Minä puhun kyllä kokemuksesta. Olen tuntenut paljon uskovia nuoruudestani saakka. Useimmat ovat vaihtaneet vaimojaan ja jotkut jopa kolmannen ja neljännenkin kerran. Ihmettelen. En tuomitse.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuskin.

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Itse olen tuntenut yli 10 uskovaa paria, joiden avioliitto on päättynyt. Se on ollut suuri luku. Yksi päättyi siihen, että rouva ajoi puukolla uhaten miehen pois.

• Anonyymi
      UUSI

Melkoinen määrä mustavalkoistettuja ja tarkoitushakuisia tulkintoja tuossa avauksessa.

Hämmästyttävää suorastaan.

Onko tämä oikein sitä sellaista propagandaa?

• Anonyymi
        UUSI

Et kestä totuutta vai? Olet varmaan sinäkin nähnyt paljon uskovien avioeroja

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Et kestä totuutta vai? Olet varmaan sinäkin nähnyt paljon uskovien avioeroja

Tai toi sun totuus ei vain ole minusta mikään totuus, eikä siinä mistään kestämisestä ole kyse.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tai toi sun totuus ei vain ole minusta mikään totuus, eikä siinä mistään kestämisestä ole kyse.

En tiedä pidätkö Kansan Raamattuseuraa uskovien kerhona, mutta siellä niitä eroja on ainakin ollut. Melkein joka toinen ensimmäinen avioliitto on päätynyt eroon minun tuttavapiirissäni. Ovat aikaisemmin tulleet hyvin nuorena uskoon. Itse olen naimisissa edelleen. Menin tosin vanhempana avioliittoon eikä ole ollut tarvettakaan erota. Eikö toden puhuminen ole sinulle totuus?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En tiedä pidätkö Kansan Raamattuseuraa uskovien kerhona, mutta siellä niitä eroja on ainakin ollut. Melkein joka toinen ensimmäinen avioliitto on päätynyt eroon minun tuttavapiirissäni. Ovat aikaisemmin tulleet hyvin nuorena uskoon. Itse olen naimisissa edelleen. Menin tosin vanhempana avioliittoon eikä ole ollut tarvettakaan erota. Eikö toden puhuminen ole sinulle totuus?

Minä en luota uskoviin. Ne valehtelevat aina. Heillä valehteleminen on suorastaan verissä.

• Anonyymi
      UUSI

uskovainen avioituu , koska uskoo toisesta valheita ja myöhemmin paljastuu totuus 🤣

• Anonyymi
        UUSI

Eiköhän se avioliitto toimi kaikilla juuri noin?

• Anonyymi
      UUSI

Juuri ne, jotka ovat kaikkein fanaattisemmin puhumassa muille esiaviollisen seksin synnillisyydestä, ovat itse eroamassa omasta vaimostaan pienimmänkin vastoinkäymisen sattuessa ja avioitumassa uudelleen jonkun muun kanssa. En pidä tuollaisesta kaksinaamaisuudesta. Minusta tuollainen avioliittoon vihkiminen uudelleen ja uudelleen on lähinnä jumalanpilkkaa.

• Anonyymi
        UUSI

Oot varmaan ihan oikeassa.

• Anonyymi
        UUSI

Juuri tuo on totta.

• Anonyymi
      UUSI

Tuo on totta.

• Anonyymi
      UUSI

Monet uskovaisiksi itseään mainostavat miehet ovat valitelleet minulle vaimonsa seksuaalista haluttomuutta. Se on ollut heille todella vakava ongelma ja avioeronkin syy. Olen ihmetellyt asiaa.
      Kummallakin aviopuolisolla on ollut yhteinen ideologia ettei ennen avioliittoa saa harrastaa seksiä, mutta nainen ei halunnut tehdä sitä avioliitossakaan mikä oli tullut miehelle yllätyksenä.
      Onko jollakin tietoa mistä tässä on oikein kysymys? En viitsisi kuulla näiden miesten jatkuvaa arvostelua ja marinaa vaimojensa haluttomuudesta. Lisäksi he kadehtivat kovasti muiden avioliittoja esimerkiksi meidän ns. liberaalien avioliittoja joilla tätä ongelmaa ei ole.

• Anonyymi
      UUSI

Olin itse mukana viidesläisyydessä jo 1970 luvulla. Voin allekirjoittaa aloittajan huomion siitä, että uskovien avioliitot hajoavat siinä kuin ei-uskovienkin.
      Yksi syy saattaa olla liian nuorena ja kokemattomana avioituminen. Muistan, kun silloinen kaverini ihmetteli, "mikä kiire 18 vuotiailla on naimisiin heti, kun ovat alkaneet seurustella. Kasvaako himo liian suureksi?" Kun muutama vuosi menee, saatetaankin huomata, että puoliso ei ole lainkaan sellainen, kuin miltä hän 18 vuotiaana tuntui. Joku pitää kulissia ylhäällä pitkäänkin, mutta monet eroavat melko pian.
      Tiedän, etteivät läheskään kaikki parit odottaneet papin aameneen, mutta suuri osa kyllä. Useampia suhteita oli hyvin harvalla.

Toinen puoli asiaa on se, että tunnen myös pitkäaikaisia onnellisia avioliittoja siltä porukalta. En usko, että uskovat siinäkään suhteessa isommin eroavat meistä "pakanoista". "Meistä" siksi, että olen itse ollut ateisti jo todella pitkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      94
      8201
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      40
      3942
    3. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      102
      1916
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      24
      1400
    5. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      35
      1282
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      32
      1132
    7. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      12
      1030
    8. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      53
      857
    9. Olisinko mä voinut käsittää sut väärin

Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt
      Ikävä
      31
      832
    10. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      29
      797
    Aihe