Voiko uudestisyntynyt erehtyä?

Tapahtui kerran niin, että eräs palstan aktiivikirjoittaja, joka väittää olevansa uudestisyntynyt, päätti puolustaa Paavalia:

"Paavali ei ollut murhamies. Hän ei ollut koskaan tehnyt pahaa yhdellekään ihmiselle..."

Vuosia myöhemmin sama kirjoittaja oli kirjoittanut synnistä seuraavasti:
"Valehteleminen on syntiä, samoin kuin toisen uskovan huonoon valoon saattaminen, hänelle vahingon tuottaminen, tai sen yrittäminen."

Ensinäkemältä edellisissä lauseissa ei ole mitään erikoista. Uskossa oleva ja itseään uudestisyntyneenä pitävä kirjoittaja ylistää Paavalin roolia ja puhuu myöhemmin synnistä.

Kun kirjoituksia pohtii hieman tarkemmin, ikävä totuus alkaa valjeta. Nimittäin Paavali itse myönsi valehdelleensa hengellisistä asioista (Room. 3:7):
3:7 Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

Kirjaimista syntyy sanoja, sanoista lauseita, lauseista ajatuksia. Kun ajatukset selventää ja laittaa oikeaan järjestykseen muodostuu ajatusvirta:

- "Paavali ei ollut koskaan tehnyt pahaa"...
- "totuus tulee minun valheeni kautta"...
- "Valehteleminen on syntiä"...

Uskovien harhaan johdattaminen on juuri sitä pahan tekemistä, jonka ns. uudestisyntyneet uskovat yrittävät kaikin keinoin kieltää. Haitallisten tai moraalisesti väärien tekojen toteuttaminen, usein oman edun tavoittelu mielessä, ovat arkipäivää lahkolaisuudessa.

47

491

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ei nämä jälkikäteen silti mitään myönnä erehtyneensä, ikinä. Oikeita veijareita ja pyhimyksiä. Yleensä sitten tulee loppukaneettina niittaus ja vastaus, vain pyhän hengen omaava totuudessa voi tietää mitä Raamatussa kerrotaan ja opetetaan ja seli seli eli selvä suomen kielikin muuttuu "ruotsiksi".

Lightning

• Eivät niin. Siksi on äärimmäisen tärkeää pitää esillä vääryydet, henkisen väkivallan, harhaopit jne. jotta tulevat sukupolvet voisivat oppia virheistä ja karttaisivat kuoleman teitä.

p.s. palavia kirjoituksia anteeksiannosta ja Jeesuksen armosta odottellessa...

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Eivät niin. Siksi on äärimmäisen tärkeää pitää esillä vääryydet, henkisen väkivallan, harhaopit jne. jotta tulevat sukupolvet voisivat oppia virheistä ja karttaisivat kuoleman teitä.

p.s. palavia kirjoituksia anteeksiannosta ja Jeesuksen armosta odottellessa...

Mutta sitä odotellessasi Herran tiet ovat tutkimattomat. Ja Jumala pystyy kovettamaan sydämiä eksyttäjiä vastaan. En kuitenkaan viittaa sinuun, joten ole rauhassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta sitä odotellessasi Herran tiet ovat tutkimattomat. Ja Jumala pystyy kovettamaan sydämiä eksyttäjiä vastaan. En kuitenkaan viittaa sinuun, joten ole rauhassa.

Taisi taas mennä lyhyt ketju "jemmaan" tai koettiin palstanvahtijan silmissä Suomelle "haitalliseks". Ottakaa nyt jätkät ja tytönhupakot uus asenne asiaan. Puhuttiin ainoastaan Kekkosesta. Ha-tanan nilikit!

• Anonyymi

Olisi myös kiva tietää kuka on avauksessa mainittu kirjoittaja. Ettei vain olisi Henki itse.

• Nimillä ei ole varsinaisesti väliä. Ajatuksilla, teoilla ja lopputuloksella sen sijaan on.

• Anonyymi

Paavali on aikaisemmin ollut kristittyjävainonnut fariseus. MUTTA Jeesus pysäytti hänetja Paavali uudestisyntyi. Silloin hänestä tuli Jumalan palvlija. Jumala antoi hänelle tärkeän tehtävän, kirjoittaa Jumalan antamaa ilmoitusta pakanakansoille.
      (huom. Ihmiset jaetaan syntyperänsä mukaan joko Juutalaisiksi tai pakanakansaksi.)

• Kaunis tarina, joka ei kuitenkaan ole totta. Paavali, entiseltä nimeltään Saul Tarsolainen, ymmärsi hyvin, että ennemmin tai myöhemmin hän joutuisi tilille tekemistään murhista. Juutalaisena hän tiesi hyvin Tooraan kirjatut Jumalan käskyt, jotka koskivat hänenlaista murhamiestä:

"Jos joku vahingoittaa toista, niin että tämä kuolee, häntä rangaistakoon kuolemalla."
        tai
        "Jos joku surmaa ihmisen, hänet on surmattava."
        jne.

Tämän vuoksi Saul Tarsolainen keksi tarinan näystä Damaskon tiellä, jolloin Saul olisi kohdannut "ylösnousseen Jeesuksen ja kääntyinyt kristinuskoon". Ensinnäkin kristinuskoa ei ollut tuolloin olemassa. Toiseksi, Paavali vietti vuosia piilossa, ennen kuin aloitti tosissaan uuden "hengellisen" toiminnan. Kolmanneksi, Apostolien teoissa käytetään melkein prikulleen samoja teemoja kuin Hesekielin tai Danielin kirjoissa. Pojat eivät yksinkertaisesti keksineet mitään uutta. Olihan entisillä kalan perkaajilla köyhä mielikuvitus, jos ollenkaan.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kaunis tarina, joka ei kuitenkaan ole totta. Paavali, entiseltä nimeltään Saul Tarsolainen, ymmärsi hyvin, että ennemmin tai myöhemmin hän joutuisi tilille tekemistään murhista. Juutalaisena hän tiesi hyvin Tooraan kirjatut Jumalan käskyt, jotka koskivat hänenlaista murhamiestä:

"Jos joku vahingoittaa toista, niin että tämä kuolee, häntä rangaistakoon kuolemalla."
        tai
        "Jos joku surmaa ihmisen, hänet on surmattava."
        jne.

Tämän vuoksi Saul Tarsolainen keksi tarinan näystä Damaskon tiellä, jolloin Saul olisi kohdannut "ylösnousseen Jeesuksen ja kääntyinyt kristinuskoon". Ensinnäkin kristinuskoa ei ollut tuolloin olemassa. Toiseksi, Paavali vietti vuosia piilossa, ennen kuin aloitti tosissaan uuden "hengellisen" toiminnan. Kolmanneksi, Apostolien teoissa käytetään melkein prikulleen samoja teemoja kuin Hesekielin tai Danielin kirjoissa. Pojat eivät yksinkertaisesti keksineet mitään uutta. Olihan entisillä kalan perkaajilla köyhä mielikuvitus, jos ollenkaan.

Eiköhän Raamattu ole kokonaisuus- ts. armo- Pyhä Henki jne. löydetään vanhanliiton matkalaisten sanomasta. VT- on varjolainaikaa ja Eedenissähän se ensimmäinen Jumalan suorittama uhri- lampaan muodossa uhrattiin ja peitettiin rikkomus.
        Aabel- oli sitä uhrioppia julistamassa, kuolemaansa asti.
        Raamatunkertomukset ovat opetuksellisia.
        Varjolain aika- seremonia-aika- pappeuksineen oli meille opetuksen aikaa, miten seurakunta matkalla eli ja on varoittavaakin oppia, lopun aikaan kirjoitettuna.

Kertakaikkinen uhri- päätti varjolain, eli kumosi ko. lain ja pappeuden.

Nyt katsotaan Pyhän Hengen kirkastamana sovitustyötä ja ymmärretään hyvän, sekä pahanvälistä taistelua, mikä aikoinaan alkoi Valkean Valtaistuin- alueelta kun vilppi sydämessä halusi vallata omaan käyttöön Jumalan Valtaistuinta onnistumatta- hyvä niin.

Tämä taisteluhan käytiin myös Getsemaanesta - Golgatalle, pääsiäsikertomuksen kautta- ylösnousemukseen ja sen opin kautta- meitä valaisten Jeesus meni taivaisiin Isän oikealle puolen, --valtaistuimen vielä on rinnakkain, kun sitä tarvitaan siihen asti, kun kaikki on kohdilleen pantuna. Nyt tehdään sijaa- taivaissa ja srk. on toimenkuvassa mukana, rukouskammiossaan Ylimmäisen Papin edessä ja opettaa perhettään, mm.
        pappeus on perhekunnassa, miehellä, kun äiti antaa lapsensa isän kasvatettavaksi ja isän vastuu myös omasta itsestään, sekä pyhänä- pyhittyy...

Opettaa lapselleen tätä sielun taistelutantereen syitä ja seurauksia... että oppii ottamaan vastuuta aikoinaan omassa aikuisuuden ja vastuun elämänaikana.

Pappeus on uskovaisuuden sanomassa, sijaisuhri on Golgatalla kuollut ja rakkaus ei voi jäädä hautaa, on ylösnoussut opettamaan Valtakunnan Valkeutta ja pyhyyttä.

Kun sitten tulevaisuudessa kaikki saatetaan loppuun, Jumala on Yksi, näin Luoja- Jeesus- hänen valtajakkara- jota vielä tarvitaan opillisesti Valkean Valtaistuimen oikealla puolen, liudentuu yhdeksi. Jumala on YKSI-
        Hän on tänään esissä- että voisimme nähdä Isän, on Poika, Siksi Elämänantaja- on antanut elämän Pojalle, ja Poika kelle tahtoo- tämä ketjun Sanan opetus on tarkotushakuinen.
        Sillä ilman sijaista- emme saa elää, iankaikkinen Elämä on armolahja Kristuksessa Jeesuksessa , meidän Herrassamme.
        Siksi heitämme kruunumme Hänen Valtaistuimen juureen ja sanomme- Jeesus Kristus on Herra. ---- MINÄ OLEN.......s s KM

• Anonyymi

Paavali oli 1.Fariseus, 2.Paavali oli lain vanhurskauteen nähden nuhteeton ,3. Paavali oli siinä tilassaan seurakunnasn vainooja?
        Miten tuon sovittaa yhteen sen kanssa että hän toteaa olevansa SYNTISISTÄ SUURIN?

Fil.3:”joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.”
        ‭‭Filippiläiskirje‬ ‭3‬:‭5‬-‭6‬ ‭FB38‬‬

Paavalin vanhurskaus oli fariseusten vanhurskautta , mutta se ei ollut vanhurskautta jota Jumalan laki vaatii.

Matt.5:20. ”Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.”
        ‭‭Matteus‬ ‭5‬:‭20‬ ‭FB38‬‬

Kun Paavalille selvisi että Jumalan laki VAATII täydellisyyttä hän tajusi SYNTISYYTENSÄ. Ja hän ei enään mitannut (kuten fariseukset tekivät) omatekoista pyhyyttäön toisten syntisyyttä osoittamalla omaan farisealaiseen omavanhurskauteensa. Hän tunnusti olevansa SYNTSISTÄ SUURIN.

”mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭2‬:‭16‬ ‭FB38‬‬

Ps.143: ”Älä käy tuomiolle palvelijasi kanssa, sillä ei yksikään elävä ole vanhurskas sinun edessäsi.”
        ‭‭Psalmit‬ ‭143‬:‭2‬ ‭FB38‬‬

”Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭1‬:‭15‬ ‭FB38‬‬

Hän tuli esikuvaksi niille jotka Jumala vanhurskauttaa uskosta Jeesukseen Kristukseen

”Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭1‬:‭16‬ ‭FB38‬‬

Miten vaikeaa onkaan omaan voimaansa ja ylpeyteensä luottavalle pelastua yksin armosta Jeesukseen Krisitukseen? Jumala vanhurskauttaa jumalattoman uskon kautta Jeesuksen Kristuksen vereen. Oma vsnhurskaus estää Jumalan armotyön. Omavanhurskas ei voi vastaan ottaa lahjaa eikä Hengen jakamia lahjoja srk:ssa.

Paavali rukoili juutalaisten pelastumista.
        ”Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        ( Kristus on lain "päämäärä" - EI LOPPU--Jumalan pyhää lakia ei ole lopetettu vaan Kristus täytti lain vastimuksen täydellisen eli rakkauden. )

”Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

Room.13:”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavali oli 1.Fariseus, 2.Paavali oli lain vanhurskauteen nähden nuhteeton ,3. Paavali oli siinä tilassaan seurakunnasn vainooja?
        Miten tuon sovittaa yhteen sen kanssa että hän toteaa olevansa SYNTISISTÄ SUURIN?

Fil.3:”joka olen ympärileikattu kahdeksanpäiväisenä ja olen Israelin kansaa, Benjaminin sukukuntaa, hebrealainen hebrealaisista syntynyt, ollut lakiin nähden fariseus, intoon nähden seurakunnan vainooja, lain vanhurskauteen nähden nuhteeton.”
        ‭‭Filippiläiskirje‬ ‭3‬:‭5‬-‭6‬ ‭FB38‬‬

Paavalin vanhurskaus oli fariseusten vanhurskautta , mutta se ei ollut vanhurskautta jota Jumalan laki vaatii.

Matt.5:20. ”Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.”
        ‭‭Matteus‬ ‭5‬:‭20‬ ‭FB38‬‬

Kun Paavalille selvisi että Jumalan laki VAATII täydellisyyttä hän tajusi SYNTISYYTENSÄ. Ja hän ei enään mitannut (kuten fariseukset tekivät) omatekoista pyhyyttäön toisten syntisyyttä osoittamalla omaan farisealaiseen omavanhurskauteensa. Hän tunnusti olevansa SYNTSISTÄ SUURIN.

”mutta koska tiedämme, ettei ihminen tule vanhurskaaksi lain teoista, vaan uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, niin olemme mekin uskoneet Kristukseen Jeesukseen tullaksemme vanhurskaiksi uskosta Kristukseen eikä lain teoista, koska ei mikään liha tule vanhurskaaksi lain teoista.”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭2‬:‭16‬ ‭FB38‬‬

Ps.143: ”Älä käy tuomiolle palvelijasi kanssa, sillä ei yksikään elävä ole vanhurskas sinun edessäsi.”
        ‭‭Psalmit‬ ‭143‬:‭2‬ ‭FB38‬‬

”Varma on se sana ja kaikin puolin vastaanottamisen arvoinen, että Kristus Jeesus on tullut maailmaan syntisiä pelastamaan, joista minä olen suurin.”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭1‬:‭15‬ ‭FB38‬‬

Hän tuli esikuvaksi niille jotka Jumala vanhurskauttaa uskosta Jeesukseen Kristukseen

”Mutta sentähden minä sain laupeuden, että Jeesus Kristus minussa ennen muita osoittaisi kaiken pitkämielisyytensä, esikuvaksi niille, jotka tulevat uskomaan häneen, itsellensä iankaikkiseksi elämäksi.”
        ‭‭1. Timoteuskirje‬ ‭1‬:‭16‬ ‭FB38‬‬

Miten vaikeaa onkaan omaan voimaansa ja ylpeyteensä luottavalle pelastua yksin armosta Jeesukseen Krisitukseen? Jumala vanhurskauttaa jumalattoman uskon kautta Jeesuksen Kristuksen vereen. Oma vsnhurskaus estää Jumalan armotyön. Omavanhurskas ei voi vastaan ottaa lahjaa eikä Hengen jakamia lahjoja srk:ssa.

Paavali rukoili juutalaisten pelastumista.
        ”Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan; sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.

Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭10‬:‭1‬-‭4‬ ‭FB38‬‬
        ( Kristus on lain "päämäärä" - EI LOPPU--Jumalan pyhää lakia ei ole lopetettu vaan Kristus täytti lain vastimuksen täydellisen eli rakkauden. )

”Sillä kaikki laki on täytetty yhdessä käskysanassa, tässä: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi".”
        ‭‭Galatalaiskirje‬ ‭5‬:‭14‬ ‭FB38‬‬

Room.13:”Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt. Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi". Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttämys.

Ja tehkää tämä, koska tunnette tämän ajan, että jo on hetki teidän unesta nousta; sillä pelastus on nyt meitä lähempänä kuin silloin, kun uskoon tulimme.”
        ‭‭Roomalaiskirje‬ ‭13‬:‭8‬-‭11‬ ‭FB38‬‬

”Tiedämme myös, ettei lakia ole säädetty vanhurskaan takia

vaan lainrikkojien ja kurittomien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien, epähurskaiden ja saastaisten, isän- ja äidintappajien, murhaajien, haureellisten ja homoseksuaalisuuden harjoittajien, ihmiskauppiaiden, valehtelijoiden, valansa rikkojien

ja kaiken muun takia, mikä on vastoin tervettä oppia, jota minulle uskottu autuaan Jumalan kirkkauden evankeliumi opettaa.”
        ‭‭1. kirje Timoteukselle‬ ‭1‬:‭9‬-‭11‬ ‭FINRK‬‬

• Anonyymi

Eikö Hönki ole vielä saanut Jumalaa tilille?

• Eihän Jumala itse likaa käsiänsä. Hän käyttää Saatanaa tekemään likaiset työnsä.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Eihän Jumala itse likaa käsiänsä. Hän käyttää Saatanaa tekemään likaiset työnsä.

Saatanakaan ei toimi suoraan vaan Henki löityy.

• Anonyymi

Olet tahallisesti, tai tietämättömyyttäsi tulkinnut Paavalin rehellisiä, tuskittelevia, synnintuntoisia purkauksia täysin väärällä tavalla. Jeesus inspiroi Paavalin kautta, myös nämä ja kaikki muutkin rehelliset asiat, jotta ihmiset näkisivät niissä Jumalan ja ihmisen suhteitten tervettä käsittelyä. Sinulla Henki on pitkä ja vaikea matka, edes alkeitten ymmärtämiseen Jumalan hyvistä ja viisaista pyrkimyksistä. Jospa näkisit oman vajavaisuutesi, Jumala on sinulle liian suuri ja ääretön viisaus tutkimaton. Mutta kukaan ei ole niin alhaalla ja vajaa, ettei Jeesus häntä auta. Huuda Jeesusta elämäsi Herraksi, niin alat huomata ihmeellisiä asioita.

• Henki

Oih... ihan kostuin pelkästä ajatuksesta Jeesukselle antautumisesta. Tai siis silmäni kostuivat niin koskettavasta tarinasta.

Olisin miljonääri, jos laittaisin euron säästöpossuun aina, kun joku wannabe Paavali avaa suunsa.

• Anonyymi

Henki ainakin valehtelee rajusti aloituksessa.

• Anonyymi

Kirjoittaa Paavalista aivan oikein.

• Anonyymi

Room 3 :7 täytyy lukea siinä kokonaisuudessa, missä se on kirjoitettu.
      Paavali tuo esiin oman persoonansa. Jos hänen VALHEENSA , hänen vastustajien mukaan väärä oppinsa ilmensi Jumalan totuutta, eikö silloin ollut väärin, että häntä vainottiin?

• Anonyymi

Paavalia sekä alkuseurakuntaa vainottiin kun eivät viettäneet sapattia eivätkä noudattaneet juutalaisia tapoja.

Tätä harhaoppiset eivät halua myöntää ja vänkäävä omaa oppiaan Paavalista.

• Anonyymi

Eiköhän se ongelma ollut siitä, että ei rakennettu apostolit takoineen perinnäisoppien mukaan.
        Perinnäisopit olivat se "laki" mitä piti ikäänkuin kumartaa ja

tavallaan sekin on oppina, että mekin pitäydymme perinnäissääntöihin ja vainotaan heitä, mitkä eivät taivu perinnäisoppiemme tapauskovaisuuksien määräyksiin.

Olemme samanlaisia - poloisia- vainolaisia- ja haluamme tavallaan edelleen ristiinnaulata Jeesuksen, kun opetuslapset eivät taivu perinteisiin mukaan.

Ongelma on meissä.

• Anonyymi

Mietihän aloittaja, että sinäkin - tänään--- puhut --kuinka?
      Tämänpäivän tietämyksesi mukaan....... eli------ ehkä pari- kolme- neljävuotta eteenpäin, et olekaan samaa mieltä, mitä tänään kirjoitit.

Siis jäsennä toisten kirjoitukset siihen "tämänpäivän!" tietämyksen otsakkeen alle, niin homma valkiaa siitä, miten joku kirjoitti silloin niin, myöhemmin noin, ja ehkä joskus ei ota kantaa asiaan ollenkaan.

Sanakin sanoo, että tietomme on vajavaista- kunnes.... jne.

Kuljemme polulla ja kaita polku- eteenpäin kulkiessa maisemat vaihtuvat, emme ole paikallamme....

• >>> Siis jäsennä toisten kirjoitukset siihen "tämänpäivän!"

Edellisen kommentin kirjoittajan logiikalla voitaisiin jäsentää koko Raamattu siihen "tämänpäivään". Se olisikin helpointa eikä oikeana "tänäpäivänä" tarvitsisi puhua ollenkaan Paavalista, uskovista tai Raamatusta yleensäkään. Eihän Raamattu sellaisenaan täytä edes huonon historia-opuksen määritelmää.

• Anonyymi

Sehän selvää pässin lihaa, että alkuseuraknta, kuten Jeesuskin joutui juutalaisten vainottaviksi. Ei siinä ole mitään miettimistä, vaan se selvää jokaiselle, joka edes kerran Raamstun avannut.

Juutalaiset väänsi Paavalin jutut sellaisiksi, että häntä voitiin vainota ja tappaa.

Sen vainon kaiku on yhä nykyajassa.

• Koetko olevasi vainottu?

• Anonyymi

Ilman muuta Jeesuksen seuraajlle siirtyi sama vaino mitä fariseukset olivat tehneet sapatin vuoksi Jeesukselle.

Paavali kieltämättä tätä aluksi toteutti, mutta luopui siitä vainoamisesta ja kääntyi uuden liiton uskoon joutuen itse vainottavaksi.

Pitää vain valita kummalla puolen on.

• Anonyymi

Ei se mene aivan niin. Pitää ensin kantaa vastuu omista teoista, Paavalin tapauksessa hänen tekemistään murhista, ennen kuin voidaan puhua "uudesta alusta".

• Anonyymi

”Sillä monessa kohden me kaikki hairahdumme. Jos joku ei hairahdu puheessa, niin hän on täydellinen mies ja kykenee hillitsemään myös koko ruumiinsa.”
      ‭‭Jaakobin kirje‬ ‭3‬:‭2‬ ‭

• Anonyymi

Pitää kunkin valita onko Paavalin ja uuden liiton puolta, vai vanhassa vastenmielisessä vänkäämisessä.

• Anonyymi

Olet väärässä. Raamattu opettaa Paavalin suulla että Jumala itse kutsuu ja vetää ihmistä puoleensa. Kaikki tapahtuu siis yksin Jumalan armosta. Ihmisen omilla valinnoilla ei ole merkitystä pelastuksen kannalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä. Raamattu opettaa Paavalin suulla että Jumala itse kutsuu ja vetää ihmistä puoleensa. Kaikki tapahtuu siis yksin Jumalan armosta. Ihmisen omilla valinnoilla ei ole merkitystä pelastuksen kannalta.

Hyvä juttu, siihen loppu uskovien keskinäiset vänkäämiset mitä pitää tehdä.

Herjaamisen syntiä ei tarvitse tehdä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin suulla Raamattu siis opettaa ottamaan vastaan Jumalan armon, ettei se jää turhaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Paavalin suulla Raamattu siis opettaa ottamaan vastaan Jumalan armon, ettei se jää turhaksi.

Voi sitä sitten vähän herjata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi sitä sitten vähän herjata.

Juu, ei kaikki tykkää Raamatun puheesta Paavalin suulla.

• Anonyymi kirjoitti:

Juu, ei kaikki tykkää Raamatun puheesta Paavalin suulla.

Raamattu opettaa antamaan anteeksi, jos ihminen katuu tekojaan:
        "Jos sinun veljesi tekee syntiä, niin nuhtele häntä, ja JOS HÄN KATUU, anna hänelle anteeksi.

Paavali ei missään vaiheessa katunut vainoamistaan ja murhia, joita hän teki ennen ”kääntymystään”. Sen sijaan Paavali kerskui siitä, sillä hänen tekosyynsä oli, että hän oli ollut fariseus.

Paavali on selvä harhaanjohtaja.

• Anonyymi
      • Kuten totesin aiemmin, nimillä ei ole varsinaisesti väliä. Ajatuksilla, teoilla ja lopputuloksella sen sijaan on.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Kuten totesin aiemmin, nimillä ei ole varsinaisesti väliä. Ajatuksilla, teoilla ja lopputuloksella sen sijaan on.

Nimillä on merkitystä. Onhan meillä Elävien kirja olemassa. Siinä on nimet listattu, ei nikit tai anonyymit.

• Anonyymi

Tottakai uudestisyntynyt voi erehtyä, langeta syntiin ja niin on voinut tapahtua tälle Paavalia puolustavalle ja Paavalikin oli vain armosta pelastettu syntinen. Jos ei uskovainen lakeasi syntiin, mitä me sitten enää Jeesusta tarvittaisiin jos ei syntiä tulisi uskoontulon ja parannuksen jälkeen.

• Tarkoitat "uudestisyntymistä" lahkolaisittain. Lahkoissa "uudestisynnytään" joka toinen päivä ja joka toinen päivä on varattu roskien eli syntien viemiselle ristille jne.

Uudestisyntymisellä Jeesus tarkoitti kuitenkin jotain aivan muuta.

• Anonyymi

Paavali ei sanonut, että hän olisi valehdellut. Hän jossitteli. Hän käsitteli asiaa teoriassa.

• Uskovaiset ovat valmiita keksimään mitä ihmeellisimpiä selityksiä tilanteissa, kun ovat jääneet kiinni valheistaan ja ulospääsyä ei enää ole.

Sen sijaan, että myöntäisivät rehdisti puhuneensa puppua, he alkavat syöttää pajunköyttä, joka on tasoa: "Paavali ei sanonut olevansa Joulupukki. Hän jossitteli." tms.

Siis oikeesti ihmiset. Mietiikää nyt edes vähän mitä kirjoitatte ennen kuin kirjoitatte.

• Anonyymi
        Henki kirjoitti:

Uskovaiset ovat valmiita keksimään mitä ihmeellisimpiä selityksiä tilanteissa, kun ovat jääneet kiinni valheistaan ja ulospääsyä ei enää ole.

Sen sijaan, että myöntäisivät rehdisti puhuneensa puppua, he alkavat syöttää pajunköyttä, joka on tasoa: "Paavali ei sanonut olevansa Joulupukki. Hän jossitteli." tms.

Siis oikeesti ihmiset. Mietiikää nyt edes vähän mitä kirjoitatte ennen kuin kirjoitatte.

Mieti itse ensin, kun lukee sinun sepustuksiasi.

• Anonyymi

Eri tutkimusten mukaan uskovaiset ovat tyhmempiä kuin ei-uskovat. Uskisten kirjoitusten taso on myös todiste tutkimusten tuloksista.

• Anonyymi

Olen melko varma siitä että eri tutkimukset ovat ei-uskovaisten eli jumalattomien tekemiä. Ovatko tutkimusten uskovaiset kristittyjä vai sekoitus maailman epäjumalanpalvontauskontoja?

Entä miten tyhmänä tyhmyytenällisyytenä pijät valehtelua ja helvettiin joutumista? Onko tutkimusta tehty kuinka jumalattomijen ja kristittyjen välillä eroaa totuujen esilläpito? Ovatko jumalattomat tunnettuja rehellisyyjestään ja kristityt valheellisuujestaan näissä jumalattomijen "tekemissä ns. tutkimuksissa".

Onko tehty tutkimuksija siitäkin kuinka paljon rosentujaalisesti rikollisista on kristittyjä ja kuinka paljon jumalattomija?

Kaikella valheen voimalla ja voimassa jumalattomuus kulkee kohti Jumalan vihan , se on koston päivää, kohtisesti. Oi, se päivä on saapumistaan vuottamais.

Lililililililkilikilikilikilikiiiiiii.

Selef Urge

• Anonyymi

Uudestisyntynyt ei voi erehtyä. Se joka on täynnä Pyhää Henkeä julistaa ehdotonta totuutta Jumalan valtakunnasta.

• Anonyymi

Montako kertaa uskovainen voi eläessään "uudestisyntyä?"
        Kun tulee vääjäämättä niitä lipsahduksia ja hairahduksia.
        Saluunanovet pelastukseen vaan narisee syntisen rampatessa ulos ja sisään antaessaan ilmoituksia ja todistuksia "uudestisyntymästään."

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      8
      1408
    2. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      1145
    3. Jännitän sinua J mies

Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.
      Ikävä
      103
      1057
    4. Kuinka kauan kesti että ihastuit

Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi
      Ikävä
      51
      933
    5. Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti

Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk
      Ikävä
      62
      807
    6. Vaikutat tosi mielenkiintoiselta ja

paksulta. 😂 m - n
      Ikävä
      81
      715
    7. Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa

"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli
      Maailman menoa
      178
      694
    8. Tunneälyä testaamaan!

Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/125
      Lesbot
      3
      676
    9. solmussa solmussa

Tilanne solmussa. Umpisommussa🫢
      Ikävä
      35
      669
    10. Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?

En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?
      Ikävä
      42
      623
    Aihe