Hei tukien varassa elävät ilmainen neuvo

Anonyymi-ap

Lopettakaa kaljan, tupakin ja noutoruuan ostaminen, tukia ei ole tarkoitettu niihin.
Hyödyntäkää tarjoukset ja halvat sesonkituotteet. Taskulaskin käteen ja opetelkaa laskemaan. Niin ja tuet on tarkoitettu väliaikaisiksi, menkää töihin.

15

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kenellä on varaa tuilla ostaa noutoruokaa? Enpä ole sellaista tavannut.

Avaus osoittaa hyvin, miten mittaamattoman tyhmää oikeiston roskaväki on. He luulevat köyhien elävän tavalla, jolla itse elävät, tai haluaisivat elää.

Toisaalta avaus kertoo sen totuuden, että tukien nostaminen lisää työllisyyttä. Mitä useampi työtön tilaisi noutoruokaa, sen enemmän noutoruokaa pitäisi tehdä ja kuljettaa, jolloin BKT kasvaisi ja työllisyys paranisi, kun polkupyörälähettäjä tarvittaisiin lisää. Samalla verotulot kohoaisivat ilman veronkorotuksia, ja työttömyysmenot laskisivat, jolloin julkisen sektorin velkoja pystyttäisiin maksamaan myös takaisin.

Oikeiston roskaväki osaa vain mölistä, ei ajatella. Ja siksi koko maa on niin lirissä kuin on.

• Anonyymi

Avaaja on v-mäinen luonne.

• Anonyymi

"Kenellä on varaa tuilla ostaa noutoruokaa? Enpä ole sellaista tavannut.

Avaus osoittaa hyvin, miten mittaamattoman tyhmää oikeiston roskaväki on. He luulevat köyhien elävän tavalla, jolla itse elävät, tai haluaisivat elää."

Kirjoitat täyttä asiaa koksupersujen, rkp ja kd -läisten ja kepulien ajatusmaailma ja pihallaolo on totaalista.

• Anonyymi

Hohhoijaa, ei sillä 593,55 €/kk (yksinasuva) tai 504,52 €/kk (yhteistaloudessa asuvat kumpikin) käteen jäävällä tulolla paljon alkoholia ja tupakkaa osteta, saati Woltista, jos aikoo syödä koko kuukauden. Puhelinnettiliittymään jo muutama kymppi kuukaudessa ja vaatteitakin sekä erilaista hygieniatuotetta, suodatinpaperia ym. päivittäistavaraa sekä mahdollinen bussilippu pitää ostaa. Siinä on tuo 500-600 €/kk eli 17-20 €/päivää kohti todella pieni raha Suomessa, jossa reaalipalkkojenkin ostovoiman alenema on yritysten ahneusinflaation (greedflation) aikana ollut 2,5 kertainen EU-maiden keskitasoon nähden ja yksi EU:n suurimmista. Tuet on kehittynyt vielä palkkojakin huonommin, itse asiassa laskeneet OrpoPurran leikkausten takia, joten köyhällistö on köyhtynyt entisestään ja jo aiemmin Euroopan neuvosto on antanut useamman kerran pyyhkeitä perusturvan matalasta tasosta. Aloittaja on siis pihalla kuin lumiukko työttömien tilanteesta, mutta se ei yllätä.

• Anonyymi

Kyl ne loput tukirahat voi pistää kaljaan. Mitään ei saa säästää tai saa ensi kuussa vähemmän.

• Anonyymi

Totta , tupakkia ja alkoa saa tarjouksesta kun hakee tai haetuttaa , ilman ei passaa jäädä , muusta voi tinkiä , ne on elämän eliksiiriä .

• Anonyymi

Jos haluaa kunnolla säästää, niin alkaa tekemään kotona kiljua. Siitä saa vesikirkasta kun käyttää viinipakkauksen superselvikettä. Prosenttejakin enemmän kuin keskikaljassa.

• Anonyymi

Köyhällä on oikeus myös virvokkeisiin tai millä nyt haluaakaan itseään piristää. Joku laittaa rahat koiraan joku mopoon. Kun elää säästeliäästi, voi olla varaa pieneen extraan ja todellakin on oikeus syödä ulkona.
        Menee sossun piikkiin ja menköön. Ne rahat on äkkiä syöty, jos köyhä alkaa syödä normaalisti vertailematta hintoja.

• Anonyymi

En osta kaljaa, en tupakkia, enkä edes tilaa noutoruokaa. En juo kaljaa, en polta tupakkaa ja teen ruokani itse suurimmalta osalta. Miks jotkut yhä kuvittelee, ett köyhemmät kittaa kaljaa, vetää putkessa röökiä ja tilailee vaan noutoruokaa kotia, millä rahalla, ei ole varaa maksella noutoruuista, ostan muuten keittämiseksi alennettuja lihatuotteita ja muutenkin katson hintoja, kun ostan evästä kotia.
      Ei mihinkään työhön noin vaan mennä ja mistä töitä, nytten on niin paljon joutunut porukkaa työttömäksi ja lisääkin on työttömiä tulossa, kun potkulait tulee voimaan.

• Anonyymi

Nää typerät koksupersut luulee että maksat omat ja kaverien viinat, tupakit ja taksit sekä uusimpana wolt-ruuat pokkarahoillasi 500-600€/kk 17-20€/pvä ja ne maksaa sun viinat, tupakit ja taksit sekä wolt-ruuat niiden pokkapäivinä. Eli luulevat että ne pokkarahat jotenkin kasvaa, kun niitä saa useampi köyhä työtön. Noin tyhmiä on nämä koksupersutit. Ei ihme että Suomen talous, velka, työttömyys ym. on paskottu viimeiset vuosikymmenet noiden johtamilla oikeistojohtoisille hallituskausilla.

• Anonyymi

Laitahan aloittaja korkki kiinni kun tulee jo aika sakeaa juttua

• Anonyymi

Todella törkeä neuvo. Onhan monellakin elämäntilanne se että tulisi kyllä toimeen täysin ilman tukiaisiakin. Vanhemmat esimerkiksi tukee elämistä muutamalla kymmenellätuhannella eurolla kuussa mutta tietysti henkiö hakee myös kelatuet päälle koska sillä on siihen oikeus.

Säästöönkö sen pitäisi laittaa nuo saamansa kelatuet eikä tuhlata jonnijoutavaan.

• Anonyymi

äänestäjä RUNKKARI hippiä

• Anonyymi

RUNKKARI hippiä

• Anonyymi

SANOIN ETTÄ
      OOOT
      DEI
      RUNKKARI hippi

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      31
      3984
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2679
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      41
      2667
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      8
      2425
    5. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2363
    6. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      312
      2220
    7. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1949
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      46
      1643
    9. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      48
      1582
    10. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      141
      1487
    Aihe