Kuusikkoni kasvoi vielä hetki sitten uljaana ikämetsänä enisellä kaskimaalla.
Tien vastakkaisella puolella seisoo reikiä täynnä oleva irjanpainajien lotikuusi.
Sanovat olevan vanha jopa 1800 luvulla istutettu.
Huolimatta että kuusi on kirjanpainajien kotikuusi se on rauhoitettu ja odottaa joukkotuholaisten vaellusta.
Siitäkin syystä otin förskottiia ja hakkasin kuusikkoni sellukattilaan, ikäänkuin ennakoivana toimenpiteenä.
Kirjanpainajat ja muut öttimönkijt
4
219
Vastaukset 4
- Anonyymi
Meneekö kirjanpainaja munimaan toukkiaan jo vuosia kelona olleeseen puuhun? Käsittääkseni se laskee munansa vanhaan tai vaurioituneeseen kuuseen, jolloin toukat saavat ravintonsa kuoren alla olevasta nilakerroksesta. Esim. myrskytuhopuut ja vanhat kasvun pysäyttäneet ovat niiden kohteina. Oikaiskaa jos olen täysin väärässä ja nähnyt harhoja vuosikymmenten aikana.
- Anonyymi
Etänäkijä tietää että kyseessä on kelo.
Kyllä se vielä sinnittelee mutta kirjanpainaja hotelli se on ollut jo vuosia.
Jos kuusi on liki 150 vuotias se on altis tuholaisille
- Anonyymi
Mistä te tiedätte, että ne kaikki pitää kaataa? Että se on se sama elukka?
Mulla tiputti lähes kaikki kuuset neulaset muutama vuosi sitten. Yksikään ei ole kuollut. Kaikki on palautuneet eloon, jotkut vielä toipuu ja on vasta osin neulasissa. Osa on parempia kuin ennen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi meni ihan itse sössimään peruskoulunsa
Nyt syytellään maahanmuuttoa, vaikka ihan itse lopetettiin vaatimaan oppilailta koulunkäynnin tarkoitus eli opiskelu ja2831140Miksi vanhusraiskaajaa ei ole palautettu?
Ukkola kysyy Rantaselta, vaikka perussuomalaiset ovat olleet hallituksessa kolme ja puolivuotta. Rantasen vastaus on "2721012Tuli paha mieli miten kaikki meni meillä
Harmittaa myönnän sen, kun molemmilla oli selvästi toiveita ennen kuin sukset meni ristiin. Olen jäässä. 😔49920- 105884
- 99819
- 73808
- 107679
- 64578
Anni Ihamäki ja Ilkka-rakas vetivät tiukan rajan TTK:ssa: "Kyllä spekuloitiin"
Anni Ihamäki on naimissa Ilkka Ihamäen kanssa. Aviopuoliso tunnetaan myös nimellä Hovimuusikko Ilkka. Heillä on kaksi yh2551Katri Helena rikkoi hiljaisuuden dramaattisella uutisella: "Elossa ja ilossa ollaan"
Katri Helena on sinivalkoinen ääni. Hänen klassikkohittinsä ovat tärkeä osa suomalaista kansanperintöä. Katri veti jääh11498