jotkut on vain hoitanut asiansa huonosti.
Ei suomessa ole köyhiä
29
278
Vastaukset
- Anonyymi
Höpö höpö,mä hoidan asiat hyvin,ei vain ole palkanmaksajia, pimeitä töitä olisi kyllä paljon!
- Anonyymi
Tuskin sinulle
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin sinulle
On mutta synti tehdä pimeitä töitä.
- Anonyymi
Eipä ollu oppaita elämäntielle 1950- luvulla, kun synnyin. Äiti oli karjalan evakko ja isä juoppohullu Kauhavalainen.
En tiedä, kuka hoiti asiansa huonosti. Minä en paljoon pystynyt. Kansakoulu vain ja sitten töihin.
Ei aavistustakaan, mikä asia olis ollu se - hoidettava?- Anonyymi
Herra pelastaa vastedeskin minut kaikesta pahasta ja vie minut turvaan taivaalliseen valtakuntaansa. Hänen on kunnia aina ja ikuisesti. Aamen. 2 Tim. 4:18
Kuinka ihmeellisesti suojeletkaan omiesi elämän. Jälkeenpäin olen saanut huomata, kuinka suuresta vaarasta olet antanut minun selvitä ja kuinka monesta väärästä valinnasta olet minut varjellut. En olisi mitenkään kyennyt itseäni auttamaan ja suojelemaan, mutta sinä teit sen kuin huomaamatta. Näkymätön varjeluksesi on totta jokaisen päivän jokaisena hetkenä – mitä siis pelkäisin, miksi olisin toivoton? Jos annat minun kohdata kipeitä tai pelottavia asioita, olet nekin ennalta valmistanut ja päästät niistä vapaaksi ajallaan. Valtakunnassasi ei tunneta vahinkoja, eivätkä sattumat johdata omiesi elämää. Kuinka kiitolliseksi tuleekaan mieli, kun sinun hyvyyttäsi muistelen. Sinä varjelet minut vastakin kaikesta pahasta ja viet turvallisesti Valtakuntaasi, kun tehtäväni tässä maailmassa täyttyy. – Olkoon kunnia sinun, Vapahtaja, aina ja ikuisesti. Aamen.
- Anonyymi
Totta, Purra ja Orpo ja eduskunta ovat todellakin hoitaneet asiat huonosti. Siellä ne syylliset ovat, olet oikeessa.
- Anonyymi
Kunhan saapi jotakinnii etes
https://www.youtube.com/watch?v=M3jWl56CMpw&list=RDM3jWl56CMpw&start_radio=1
unski - savo- Anonyymi
Kyllä tässä oppinut ostamaan halpaa ruokaa.
- Anonyymi
Mutta kun hoitaa asiansa ryhdikkäästi niin varmistaa leppoisa tulevaisuuden.
Töitä piti etsiä aikoinaan monelta luukulta ennenkuin tärppäsi.
Mutta ahkerasti työskennellen sai hankittua asunnon ja kulkuneuvonkin
ja pitkällä työrupeamalla jopa järjellisen eläkkeen millä tarkka pärjää.
Sen kun nautiskelee kun tili ropisee tasaiseen tahtiin kotona loikoillen.- Anonyymi
Täyttä asiaa! Pientä eroa menetelmissä.
Työpaikkojen vaihdot perustuivat suurelta osin jostakin yrityksestä kiertävien huhujen sisältöön. Arvioin tilanteen, otin selvää yrityksen tuotannosta, toiminnasta ja organisatiosta.
Arvioin mitä minulla oli annettavana sellaista jota ko. yritys tarvitsee.
Hankin "audienssin" ja menin tyrkylle keskittyen heidän tarpeisiinsa ja siihen mitä minulla oli tarjolla. Palkasta puheen ollen en koskaan esittänyt edes toivomusta vaan totesin, että heillä on varmaan yrityskohtainen palkkapolitiikka.
Joskus sanoin, että jos en 3:n kuukauden aikana täytä odotuksia niin ukko mäkeen. Jos aikaansaannokseni ovat tyydyttäviä niin en panisi pahakseni palkkani tarkastusta.
tein työni niin hyvin kuin pystyin. Joskus sitä ei arvostettu jolloin aloin hakemaan parempaa vaihtoehtoa pysn kuitenkin työssä.
Kaikkinensa olin herkkä vaihtamaan työpaikkaa ja aivan nuorena myös valtiota.
En ollut kotiseuturakas vaan menin sinne johon mielestäni kannatti mennä.
Käydessäni Södertäljen Scanian haastattelussa minulta kysyttiin "levottoman" taustani syytä.
Avioiduttuani ja lasten ilestyttyä vauhti hiljeni muuta ei loppunut. Pahimmassa vaiheessa lasten koulunkäynti ja ok:n rakennusvelat pitivät samalla paikkakunnalla mutta silloinkin vaihdoin tehtäviä samassa suuressa yrityksessä.
6 vuotta oli pisin aika samassa tehtävässä.
+40v ikävaiheessa aloimme vaimoni kanssa epäilemään eläkejärjestelmämme kestävyyttä ja varauduimme omaehtoiseen "eläköitymiseen".
Tavoite oli 50v / 45v mutta tilanteista johtuen tavoite siirtyi kahdella vuodella kauemmaksi.
Oma eläkkeeni perustuu 27:ään työvuoteen 40:n asemesta. Osa-aika kassa vaimoni eläkettä kartuttaa KELA vajaalla 300€:lla.
Suunnittelu.
Tavoiteasetanta.
Keinot. Välitavoitteet joiden korjaus totetumisten mukaan.
Ei ole vaikeaa vaan toimii edellytystensä mukaan. Suunnitelmallisesti.
Nyt 81v mutta 77v ikäisen vaimoni heikentynyt terveys on alkanut rajoittamaan joutoaikamme käyttämisen vaihtoehtoja.
Ps! Emme koskaan säästäneet. Talovelat itsessään rajoittivat kulutusta. Senkin vaiheen jälkeen elimme elämäämme omien tarpeidemme mukaan antamatta ulkopuolisten vaikuttaa elämämme.
Työkkäristä minulla ei ollut koskaan hitonkaan hyötyä!¨
Yhden kerran sain sieltä matkakorvauksen työnhakumatkasta. - Anonyymi
Mikään ei ole varmaa.
- Anonyymi
Entäs jos rahoista huolimatta sairastuu,ei kivuissa voi olla leppoisa.
- Anonyymi
Kyllä täälläkin kaikki on sitä mieltä että Orpo ja Purr a ovat yksin syyllisiä suomalaisten ihmisten pahaan oloon ja köyhyyteen.
Aloittaja on oikeessa, suomessa, ei ole ollut käyhiä ennen tuon uudenhallituksen tuloa, Orpo ja Purra ovat pilanneet suomen ja mahdollisuuden elämiseen täällä.- Anonyymi
Missä täällä ja ketkä kaikki, kaheli?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä täällä ja ketkä kaikki, kaheli?
Miksi kommentoit, kun et ymmärrä selvää suomen kieltä? Sinä olet erityisen tyhmä ollaksesi osa keskustelukulttuuria.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi kommentoit, kun et ymmärrä selvää suomen kieltä? Sinä olet erityisen tyhmä ollaksesi osa keskustelukulttuuria.
Kyllä minä ymmärrän jos kirjoitat ymmärrettävästi. Kun puhut kaikista niin kenestä kaikista?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä minä ymmärrän jos kirjoitat ymmärrettävästi. Kun puhut kaikista niin kenestä kaikista?
Sinä voit ratkaista oman osasi, jos olet samaa mietlä kuin me muut, kuulut joukkoon, ellet, saat olla erimieltä. Ja sinähän olet periaatteesta olet erimieltä. Riidanhaatajat yleensä vastustaa kaikkea, mitä enempi heitä ketuttaa sen enempi he vastustaa. Ei haittaa, ole sinä yksin mitämieltä vain.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä voit ratkaista oman osasi, jos olet samaa mietlä kuin me muut, kuulut joukkoon, ellet, saat olla erimieltä. Ja sinähän olet periaatteesta olet erimieltä. Riidanhaatajat yleensä vastustaa kaikkea, mitä enempi heitä ketuttaa sen enempi he vastustaa. Ei haittaa, ole sinä yksin mitämieltä vain.
Ketkä me?
- Anonyymi
Kyllä 50-60 luvulla ihmiset olivat paljon köyhempiä, vaikka kävivät töissä.
Nyt työttömälläkin on paremmat toimeentulomahdollisuudet, jos ei ole juoppo. Yhteiskunnan tuet ovat noista vuosista lisääntyneet valtavasti.- Anonyymi
Noinkin sen voisi ilmaista. Mutta ajat ovat erilaisia. Nykyinen aika vaatii ihmisiltä elektroniikkaa, sähköistä asiointia pitkiä työmatkoja... ym. Et selviä enää paperilla ja kynällä.
Sillon pienemmälläkin palkalla pärjäsi, monella ei ollut edes omaa autoa. Polkupyörällä liikuttiin tai bussilla joita kulki vielä pulentunnin välein kaupugissa, maalla harvemmin.
Nykyisin tarvii osaamista enempi, ja erilaiset sairaudet kuten allergiat ovat lisääntyneet ruuan prosessoinnin myötä...
Ennen oli alkoholisteja joka kulmalla, nykysin ei.
Tukia tarvii nykysin enempi kun hinta tasot nouse jatkuvati... maailma on muuttunut, joten ei voi ajatella 50-60 lukua tähän vuosituhanteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noinkin sen voisi ilmaista. Mutta ajat ovat erilaisia. Nykyinen aika vaatii ihmisiltä elektroniikkaa, sähköistä asiointia pitkiä työmatkoja... ym. Et selviä enää paperilla ja kynällä.
Sillon pienemmälläkin palkalla pärjäsi, monella ei ollut edes omaa autoa. Polkupyörällä liikuttiin tai bussilla joita kulki vielä pulentunnin välein kaupugissa, maalla harvemmin.
Nykyisin tarvii osaamista enempi, ja erilaiset sairaudet kuten allergiat ovat lisääntyneet ruuan prosessoinnin myötä...
Ennen oli alkoholisteja joka kulmalla, nykysin ei.
Tukia tarvii nykysin enempi kun hinta tasot nouse jatkuvati... maailma on muuttunut, joten ei voi ajatella 50-60 lukua tähän vuosituhanteen.Vaatimustaso on noussut. Tarjolla oleva tavara- ja palveluvalikoima on kasvanut. Avoimet tai piilomainokset herättävät tarpeita asioihin jotka eivät oikeastaan ole kovinkaan tarpeellisia.
Vertaaminen ja kateus, sekä tarve kuulua ryhmään aiheuttaa omat paineensa.
Ihmiset eivät osaa elää omaa elämäänsä vaan antavat mielikuvan kanssaihmisten ajattelusta ohjata toimintaansa.
Säälittävää!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaatimustaso on noussut. Tarjolla oleva tavara- ja palveluvalikoima on kasvanut. Avoimet tai piilomainokset herättävät tarpeita asioihin jotka eivät oikeastaan ole kovinkaan tarpeellisia.
Vertaaminen ja kateus, sekä tarve kuulua ryhmään aiheuttaa omat paineensa.
Ihmiset eivät osaa elää omaa elämäänsä vaan antavat mielikuvan kanssaihmisten ajattelusta ohjata toimintaansa.
Säälittävää!!!!!Monet eivät ymmärrä, ettei kaikkea tarvi ostaa, vähemmälläkin pärjää. Ei tarvi ostaa joka vuosi uutta kännyä tai autoa, ei tarvi ostaa mitä muilla on.
Tavarat on tehty nykyisin kestämättömiksi jotta kierto olisi suurta, se on bisnestä.Sill ei ole kuluttajalle merkitystä vaan teollisuudelle, he riastuu tymien ihmisten uskolla että sinä tarvit juuri tätä!!! Ei tarvi.
- Anonyymi
Köyhä voi olla vain perustason kansaneläkettä nauttiva vanha mummo, joka
ei ole osannut hakea edes sitä takuueläkettä. Lurkit kyllä vaativat tukia .- Anonyymi
Älä sinä muista huolehdi, hyvä että itse olet hakenut takuueläkettä ja muita tukia.
- Anonyymi
Minäkin olen köyhä, jos katsotaan tilastoja, kuinka paljon täytyy ansaita.
Silti minulta ei puutu mitään. Ruokakaupassa ei huoli katsoa mitä ostaa,ja matkustaa voi mihin vain. Etelään, ja kaukomatkoille, en edes halua.
Tosin täytyy sanoa, että tyhjästä ei ole huolinut aloittaa, kuten varmaan suurimmalla osalla on sama tilanne. - Anonyymi
Niin se on. Jotkut ryyppää rahansa ja eivät pärjää. Itse olen aina jostain töitä saanut vaikka pimeesti niin olen aina pärjännyt ja rahaa on säästössä.
- Anonyymi
ja ryyppäät kaikki rahasi!!! Tosi kurjaa, etkö pysty yhtään oleen ilman viinaa? Ei siinä sun rahat säästy kun aina ryyppäät ja tuhlaat.Koita nousta jaloillesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ja ryyppäät kaikki rahasi!!! Tosi kurjaa, etkö pysty yhtään oleen ilman viinaa? Ei siinä sun rahat säästy kun aina ryyppäät ja tuhlaat.Koita nousta jaloillesi.
Sinulla vatipäällä on pätäkkää ryypättäväksi asti kun orpo vei kesämökin rähjäsi niin ei mene enää laiturin ja kivien maalaamiseen tuhansia euroja per kesä.
- Anonyymi
Joo ei lindtmannin naamaa kestä kun sillä on molemmat kädet taskuissa.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taisin tehdä virheen
Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle1115227Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖493382Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi
Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle913224Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku402896- 811847
Nainen onko sulla supervoimmia ?
Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.411580450 000 ulosotossa
Suomessa on tällä hetkellä ennätysmäärä ihmisiä ulosotossa. Viime vuonna heitä oli yli puoli miljoonaa. Kuluvan vuoden1271555Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt311436Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1291233- 161139