Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?

Anonyymi-ap

Minulle kävi näin pari kk sitten.
Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne.
Asia jäi vaivaamaan. Riittääkö "anteeksi" -sana mitätöimään vuosikausien kärsimyksen? Sehän on vaan yksi sana.
Join pari olutta, ja otin yhteyttä. Sanoin, etten ikinä anna anteeksi, ja että olisin toivonut, ettei hän olisi ottanut yhteyttä.
Olo on nyt jotenkin ristiriitainen. Olen jotenkin ärsyyntynyt.

229

2625

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Anteeksi voi aina antaa jos sitä pyydetään. On monia joista ei ole anteeksi edes pyytämään. He ei koskaan koe tehneensä mitään väärää vaan ainoastaan heistä on muita syyttämään. Anteeksi anto vapauttaa,ja vapauttaa juurikin sinut itsesi. Ystäviä ei tarvii enää olla et ole mitään velkaa hänelle,ainoastaan itsellesi. Anteeksi anto vapauttaa sinut itsesi kaikesta pahanolon taakasta mitä olet kaikki vuodet kantanut ja siten jäänyt mm. ilkeyden vangiksi. Sinun on aika päästää irti ja mennä eteenpäin🙏🤷‍♀️

• Anonyymi

Täällä ohjeet miten tulee toimia:

www.Jeesus-on-Herra.com

• Anonyymi

Anteeksianto ei mielestäni ole täysin itse päätettävissä. Usein mieltä kaihertaa katkeruus vaikka haluaisikin periaatteessa antaa anteeksi. Se ei siis ole mikään "klikkaus" - nyt annoin anteeksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Anteeksianto ei mielestäni ole täysin itse päätettävissä. Usein mieltä kaihertaa katkeruus vaikka haluaisikin periaatteessa antaa anteeksi. Se ei siis ole mikään "klikkaus" - nyt annoin anteeksi.

No, sitähän se anteeksiantaminen on, ettei ole enää katkera asiasta. Anteeksiantaessasi hyväksyt sen mitä on tapahtunut, etkä hae hyvitystä. Jos et koe antaneesi anteeksi, vaikka niin sanotkin, et ole silloin antanut anteeksi, ainoastaan valehdellut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen voi jatkaa elämäänsä antamatta anteeksi. Anteeksiantamattomuus ei ole yhtä kuin kosto vaikka kostokin on usein aivan ymmärrettävää ja hyväksyttävää.

Toisen ihmisen pahojen tekojen seuraukset uhrille, kuten viha, eivät johdu uhrin anteeksiantamattomuudesta. Ne johtuvat sen tekijän teoista.

Pahoilla teoilla on seuraukset. Anteeksianto ei niitä miksikään muuta. Tämä on elämän realismia. Kannattaa siis miettiä miten elämänsä elää ja miten kohtelee muita.

Ei kannata olettaa että kaiken saa anteeksi. Mitään ei saa anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksianto on ihan perseestä. Minua on nuo ruotsalaiset alistaneet vuosikymmeniä sekä henkisesti että aineellisesti. Ei tulisi mieleenikään antaa mitään anteeksi, sillä jos tilaisuus tulee niin kyllä täältä pesee.
        Ylen toimittajat tänä aamuna ihmettelivät sitä, että on se "ihmeellistä kun eilen oli harmaata ja satoi ja tänään paistaa aurinko". No eihän siinä mitään ihmeellistä ole ainakaan minun mielestäni, sehän on aivan normaalia ja tavallista. Minun mielestäni taas se on ihmeellistä että toimittajat eivät paneudu maamme ongelmiin, kuten viranomaisten ylimieliseen käyttäytymiseen, valehteluun, syrjintään ja välinpitämättömyyteen. Haukutaan ulkomaiden tekemisiä, vaikka oman maan asiat ovat aivan hunningolla ja toimitaan muunmaalaisten kanssa vaikka he ovat rikollisia murhaajia. Israel on ihan jees valtio mutta Venäjä on kaikkea muuta. Nato on puolustusliitto, vaikka se ei ole ollut sitä ikimaailmassa. Länsimainen demokratia on sorto organisaatio.

• Anonyymi

On hienoa, että kaveri pyysi anteeksi, ja on muistanut kiusaamisen, se on selvästi kaduttanut häntä.
        On tosiaan ihmisiä, jotka eivät ikinä.pyydä anteeksi, vaan selittelevät ja lopulta syyttävät ihmistä, jota on loukanneet. Sitten vaan elämän ja ns. ystävyyden pitäisi jatkua, niinkuin ei mitään olisi tapahtunut. Vähätellään vielä, että niin pienestä, vaikka se olisi ollut hyvin henkilökohtaista ja loukkaavaa.
        Itse ainakin pidän jatkossa etäisyyttä tälläisiin. Aika paljon olen sietänytkin.
        Kunnioitan ihmisiä, jotka osaavat oikeasti pyytää anteeksi, ja myös heitä, jotka antavat anteeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihminen voi jatkaa elämäänsä antamatta anteeksi. Anteeksiantamattomuus ei ole yhtä kuin kosto vaikka kostokin on usein aivan ymmärrettävää ja hyväksyttävää.

Toisen ihmisen pahojen tekojen seuraukset uhrille, kuten viha, eivät johdu uhrin anteeksiantamattomuudesta. Ne johtuvat sen tekijän teoista.

Pahoilla teoilla on seuraukset. Anteeksianto ei niitä miksikään muuta. Tämä on elämän realismia. Kannattaa siis miettiä miten elämänsä elää ja miten kohtelee muita.

Ei kannata olettaa että kaiken saa anteeksi. Mitään ei saa anteeksi.

Joo juuri näin.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksianto on ihan perseestä. Minua on nuo ruotsalaiset alistaneet vuosikymmeniä sekä henkisesti että aineellisesti. Ei tulisi mieleenikään antaa mitään anteeksi, sillä jos tilaisuus tulee niin kyllä täältä pesee.
        Ylen toimittajat tänä aamuna ihmettelivät sitä, että on se "ihmeellistä kun eilen oli harmaata ja satoi ja tänään paistaa aurinko". No eihän siinä mitään ihmeellistä ole ainakaan minun mielestäni, sehän on aivan normaalia ja tavallista. Minun mielestäni taas se on ihmeellistä että toimittajat eivät paneudu maamme ongelmiin, kuten viranomaisten ylimieliseen käyttäytymiseen, valehteluun, syrjintään ja välinpitämättömyyteen. Haukutaan ulkomaiden tekemisiä, vaikka oman maan asiat ovat aivan hunningolla ja toimitaan muunmaalaisten kanssa vaikka he ovat rikollisia murhaajia. Israel on ihan jees valtio mutta Venäjä on kaikkea muuta. Nato on puolustusliitto, vaikka se ei ole ollut sitä ikimaailmassa. Länsimainen demokratia on sorto organisaatio.

Koetko palstasetä, ettei suomen lehdistö ole vapaa kahleista?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

www.Jeesus-on-Herra.com

Anteeksi antaminen/saaminen on vain toiselle hyväksyntää teoistaan.

En pidä anteeksiantoa minään sovintona.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

www.Jeesus-on-Herra.com

Tuleeko sieltä gubbe esim päivän mietelause?

• Anonyymi
        UUSI

Tämä sinun yksi larppaushahmosi palstaäijä, eli tämä ns olankohautusemoji on ollut ilmeisesti virikkeellinen sisällön puolesta?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä sinun yksi larppaushahmosi palstaäijä, eli tämä ns olankohautusemoji on ollut ilmeisesti virikkeellinen sisällön puolesta?

Tuoko se leivän pöytään? Jos ei niin jotain muuta millä viedä elämää eteenpäin

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi antaminen/saaminen on vain toiselle hyväksyntää teoistaan.

En pidä anteeksiantoa minään sovintona.

Minä olin koulussa vilkas tyttö, mutta en kiusannut/vihannut ketään. Yksi vähän eristäytyvä tyttö alkoi väittää rehtorille että kiusaan häntä. Nauran ja tönin muka. En koskaan nauranut hänelle, saati töninyt ketään. Kerran eräs poika kamppasi minut, ja kaaduin tuon tytön jalkoihin, siitä kysyin heti, sattuiko häneen ja hän takuulla näki että minut kampattiin, sillä tuijotti aina toisia häpeilemättä. Eikös hän alkanut huutamaan että miks oot aina tollanen ja juoksi rehtorin puheille. Minä jälki-istuntoon jatkuvasta kiusaamisesta. Sanoin siinä valvovalle opettajalle, että en ole koskaan kiusannut tuota tyttöä. Hän sanoi että alkaa olla kansiollinen materiaalia minun kiusaamisistani. Olin kuin ällikällä lyöty, että mitä! En tiedostanut yhtäkään kiusaamista. Hänpä oli nokkela ja toi kansion nähtäväksesi. Näin kirjeitä joissa haukuttiin tyttöä, joissa oli alla minun nimeni, sekä papereita joissa kerrottiin kotiin tulleista puheluista joissa Minä olin sanonut sitä ja tätä rumaa tästä tytöstä. Sanoin opettajalle, että katso ihan mitä tahansa koetta tai ainetta, ja näet että tämä ei ole minun käsialaani. Enkä yhtäkään puhelua ole soittanut tämän tytön kotiin (lankapuhelinaika). Pääsin jälkästä tunnin istuttuani. Seuraavana päivänä rehtorin kansliaan tuon kiusatun kanssa, rehtori sanoi että olemme opettajan kanssa tutkineet käsialoja, ja todenneet että tämä ei nyt ole oikea syypää, vaan *****, mutta kiusattu ei hyväksynytkään asiaa. Hän sanoi että, ei se minua kiusaa vaan tämä. Ja koko peruskoulun vihasi minua. Näin hiljattain hänet ja sama katkera katse silmissään. Hän päätti että minä olen syyllinen. Vaikka toisin todistettiin. Jopa hänen isänsä kirjoitti vanhemmilleni tulikiven katkuisen kirjeen, mitä olen muka tehnyt. Eikä niistä yksikään asia ollut totta. Sanoin äidille ja isälle, etten koskaan kiusaa ketään, ja teidän jos kenen pitäisi tietää se. He sanoivat että pidä huoli, ettei hänellä ole aihetta syyttää sinua. Olipa homma koko loppukoulun ajan. Silti, mitä ikinä tein, tuo tyttö otti sen itseensä, ja olinhan muka kiusannut häntä niin monta vuotta???? Kerran yläasteella huusin yhdelle pojalle että älä tule pervo mun lähelle, sillä yritti puristella takamustani..niin tämä tyttö joka oli meistä kaukana istumassa meni rehtorille ja minä olin muka huutanut sen hänelle. Ai että, se oli ärsyttävää, ja jatkuvaa. Mielestäni yhtä ongelmallista, kuin todellinen kiusaaminen on, jota sitäkin jouduin sivusta näkemään, usein siihen puuttuen, on myös nämä koulukiusatun statuksen ottavat, joita ei edes kiusata. Tämä nyt meni ehkä ohi aiheen, mutta näinkin voi käydä. Kuka onkaan syypää? Eikö se, joka ei usko Totuuteen vaan mielistyy valheeseen. Melkein pistää vihaksi kun joku sanoo että minua koulukiusattiin, ja kun kysyy miten, ne on vain jotain yksittäisiä lasten kömmähdyksiä. Kun on nähnyt miten joitain kiusattiin tosi rajusti, ja miten opettajat eivät oikeasti tehneet mitään pelätessään näiden vanhempia. Kerran menin väliin, kun isompi yritti hirttää pienemmän kaulaliinalla, ja toisen kerran yritti hakata saman tyypin kuoliaaksi, toiset huuti villisti ympärillä, tapa se, tapa se. Huusin että lopeta, ja revin kaikin voimin irti hänet. Monia kertoja menin väliin. Opettajat eivät menneet vaikka näkivät.

• Anonyymi

Minkälainen kiusaaja?

• Anonyymi

Hän oli siis ala-asteella paras kaverini. Ylä-asteella meni kiusaajien joukkoon, mutta ei ollut pahin kaikista. Kiusaaminen oli henkistä, haukkumista ja huutelua. Voi sanoa, että päivittäin. Niin julmaa, kuin olla voi. Vuosikymmenten jälkeenkin joudun pakottamaan itseni joka kerta ihmisten ilmoille. Kaunis ajatus, että pitäisi antaa anteeksi. Ei. En halua. Ikinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän oli siis ala-asteella paras kaverini. Ylä-asteella meni kiusaajien joukkoon, mutta ei ollut pahin kaikista. Kiusaaminen oli henkistä, haukkumista ja huutelua. Voi sanoa, että päivittäin. Niin julmaa, kuin olla voi. Vuosikymmenten jälkeenkin joudun pakottamaan itseni joka kerta ihmisten ilmoille. Kaunis ajatus, että pitäisi antaa anteeksi. Ei. En halua. Ikinä.

Vihasta kärsii vaan se joka vihaa, ei kukaan muu.
        Se mitä lapsena tehdään ja huudellaan on lasten tyhmyyttä , aikuinen ihminen ymmärtää sen .

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se mitä lapsena tehdään ja huudellaan on lasten tyhmyyttä , aikuinen ihminen ymmärtää sen .

Anteeksiantouskovaisuus on salaliitto pahojen tekojen uhreja vastaan. On valhe väittää että anteeksianto vapauttaa anteeksiantajan itsensä. Kun presidentti armahtaa vangin ei se ole presidentti joka vapautuu. Se on se vanki joka vapautuu. Samoin se menee anteeksiannossa. Väärien tekojen seuraukset eivät katoa anteeksiannolla mihinkään. Ja anteeksipyytäjältä se anteeksipyytely on yleensä vain itsekkyyttä, ei suinkaan osoitus vastuun kannoista kuten halutaan ajatella. Hän ei halua kantaa itselleen oikeutetusti kuuluvaa syyllisyyttä. Eli välttelee vastuuta ja omien tekojensa seurauksia itselleen. Niistä hän haluaa vapautua.

Anteeksianto palvelee vain sitä jolle annetaan anteeksi, ei sitä joka antaa anteeksi.

Kristilliseen eetokseen perustuva anteeksiantouskovaisuus leimaa uhrin joka ei anna anteeksi pahaksi ihmiseksi. Se kääntää kuvion päälaelleen siinä kohtaa kun väärintekijä tulee hattu kourassa pyytelemään anteeksi. Jos uhri kieltäytyy antamasta anteeksi hänet leimataan anteeksiantamattomaksi katkerikoksi, ja kiusaajasta tulee anteeksiantamattomuuden uhri.

Aloittaja potee juuri tähän uskomukseen perustuvaa turhaa syyllisyyttä. Sinä voit aivan puhtaalla omallatunnolla olla antamatta anteeksi eikä se tee sinusta huonoa tai pahaa ihmistä. Sinä seisot suoraselkäisesti itsesi puolella ja jätät syyllisyyden sen kannettavaksi jolle syyllisyys kuuluu. Ristiriitaiset tunteet johtuvat kiusaajan teoista ja anteeksiantamattomuuteen liittyvistä myyteistä, ei sinun omasta anteeksiantamattomuudestasi.

Meillä katsotaan aivan liikaa läpi sormien törkeää käytöstä juuri siksi että ihmiset ovat tottuneet ajattelemaan että kaiken saa lopulta anteeksi, ei tartte ku pyytää. Ja jos ei uhri anna anteeksi niin hänestä tulee syyllinen. On siis liian helppoa olla piittaamaton ja paha ihminen. Paljon vaikeampi on uhrin osa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpsis. Aikuisuus ei tee ihmistä kaiken ymmärtäjäksi, ei alkuunkaan. Koko elämä on kasvamista.
        Minua on myös "kiusattu", sana lainausmerkeissä, koska kyse myös fyysisistä pahoinpitelyistä. Minun kouluaikoinani näihin ei puututtu laisinkaan, koska "pojat ovat poikia".
        Tuntuu, että osa minusta on yhä vieläkin jotenkin rikki. Itseluottamusta ei ole vieläkään ja olen sosiaalisissa tilanteissa usein syrjään vetäytyvä. Kärsin ajoittain syvästä masennuksesta. Aikaisemmin näin paljon myös kostounia.

Kaikki kiusaajat, -niin kouluissa kuin työpaikoillakin, ovat alinta pohjasakkaa, ihmisyyden irvikuvia ja narsistisia surkimuksia. Jos sanoisin, että olen antanut anteeksi, valehtelisin. Pahoista teoista ja toisten vahingoittamisesta on jouduttava vastuuseen, sellainen on ainakin minun oikeudentajuni. Alaikäiset kiusaajat voivat toki vedota sitten myöhemmin vaikka huonoon lapsuuteen, väkivaltaiseen isään tai vain nuoruuden pöljyyteen, mutta mihin voivat vedota työpaikkakiusaajat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimen omaan. Vihaamalla pilaat vaan oman elämäsi.

Anna anteeksi. Ei tarkoita sitä, että sinun tarvitsee sitä hänelle kertoa. Voit antaa hänen elää syyllisyyden kanssa loppu elämänsä. Olkoon se sinun kostosi hänelle.

Jotta pystyt antamaan hänelle anteeksi sinun täytyy ymmärtää miksi hän teki mitä teki.

Kuvaamassasi tilanteessa hän on ollut ymmärtämätön, huonolla itsetunnolla varustettu teini ressukka. Hänen tekonsa on kuitenkin ymmärrettävissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anna itsellesi aikaa. Ei se anteeksi anto monesti ole helppoa. Tarvitaan aikaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko todella, että aikuiset eivät kiusaa? Koulukiusaajasta se varsinainen kiusaaja tulee kun valta hieman kasvaa. Ei ne koulukiusaajat miksikään muuksi muutu kun aikuisiksi varttuvat, vaan jatkavat samaa rataa mahdollisuuksiensa mukaan. Nykyään vaan tahdotaan unohtaa tosiasiat. Narsisti mikä narsisti, ei sitä ikä miksikään muuta, sillä se on geeneissä. Olen tavannut useita tällaisia viranomaisia ja heille on aivan turha sanoa yhtikäs mitään, ovat kuin muissa maailmoissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksiantouskovaisuus on salaliitto pahojen tekojen uhreja vastaan. On valhe väittää että anteeksianto vapauttaa anteeksiantajan itsensä. Kun presidentti armahtaa vangin ei se ole presidentti joka vapautuu. Se on se vanki joka vapautuu. Samoin se menee anteeksiannossa. Väärien tekojen seuraukset eivät katoa anteeksiannolla mihinkään. Ja anteeksipyytäjältä se anteeksipyytely on yleensä vain itsekkyyttä, ei suinkaan osoitus vastuun kannoista kuten halutaan ajatella. Hän ei halua kantaa itselleen oikeutetusti kuuluvaa syyllisyyttä. Eli välttelee vastuuta ja omien tekojensa seurauksia itselleen. Niistä hän haluaa vapautua.

Anteeksianto palvelee vain sitä jolle annetaan anteeksi, ei sitä joka antaa anteeksi.

Kristilliseen eetokseen perustuva anteeksiantouskovaisuus leimaa uhrin joka ei anna anteeksi pahaksi ihmiseksi. Se kääntää kuvion päälaelleen siinä kohtaa kun väärintekijä tulee hattu kourassa pyytelemään anteeksi. Jos uhri kieltäytyy antamasta anteeksi hänet leimataan anteeksiantamattomaksi katkerikoksi, ja kiusaajasta tulee anteeksiantamattomuuden uhri.

Aloittaja potee juuri tähän uskomukseen perustuvaa turhaa syyllisyyttä. Sinä voit aivan puhtaalla omallatunnolla olla antamatta anteeksi eikä se tee sinusta huonoa tai pahaa ihmistä. Sinä seisot suoraselkäisesti itsesi puolella ja jätät syyllisyyden sen kannettavaksi jolle syyllisyys kuuluu. Ristiriitaiset tunteet johtuvat kiusaajan teoista ja anteeksiantamattomuuteen liittyvistä myyteistä, ei sinun omasta anteeksiantamattomuudestasi.

Meillä katsotaan aivan liikaa läpi sormien törkeää käytöstä juuri siksi että ihmiset ovat tottuneet ajattelemaan että kaiken saa lopulta anteeksi, ei tartte ku pyytää. Ja jos ei uhri anna anteeksi niin hänestä tulee syyllinen. On siis liian helppoa olla piittaamaton ja paha ihminen. Paljon vaikeampi on uhrin osa.

No onhan täällä joku joka osaa ajatellakin, siis käyttää omia aivojaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimen omaan. Vihaamalla pilaat vaan oman elämäsi.

Anna anteeksi. Ei tarkoita sitä, että sinun tarvitsee sitä hänelle kertoa. Voit antaa hänen elää syyllisyyden kanssa loppu elämänsä. Olkoon se sinun kostosi hänelle.

Jotta pystyt antamaan hänelle anteeksi sinun täytyy ymmärtää miksi hän teki mitä teki.

Kuvaamassasi tilanteessa hän on ollut ymmärtämätön, huonolla itsetunnolla varustettu teini ressukka. Hänen tekonsa on kuitenkin ymmärrettävissä.

Kyse ei ole mistään teini ressukoista, vaan viranomaisista ja heidän tekojansa ei tule kenenkään ymmärtää, koska ne eivät ole ymmärrettävissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anna itsellesi aikaa. Ei se anteeksi anto monesti ole helppoa. Tarvitaan aikaa.

Aika ei muuta asioita miksikään, Narsistin tekoja ei pidä kenenkään hyväksyä, sillä se on idioottimaisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ymmärrän täällä ollaan samaa mieltä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuletko todella, että aikuiset eivät kiusaa? Koulukiusaajasta se varsinainen kiusaaja tulee kun valta hieman kasvaa. Ei ne koulukiusaajat miksikään muuksi muutu kun aikuisiksi varttuvat, vaan jatkavat samaa rataa mahdollisuuksiensa mukaan. Nykyään vaan tahdotaan unohtaa tosiasiat. Narsisti mikä narsisti, ei sitä ikä miksikään muuta, sillä se on geeneissä. Olen tavannut useita tällaisia viranomaisia ja heille on aivan turha sanoa yhtikäs mitään, ovat kuin muissa maailmoissa.

Mulla oli peruskoulu ja opiskelukokemukset ihan hyviä. Vasta aikuiselämässä työpaikoilla kohtasin aivan uskomattomia kiusaavia ihmisrisroskia. Suomalaiset aikuisten ihmisten kansoittamat työpaikat ovat kokemuksieni mukaan peruskoulua pahempia. Peruskouluaikaiset lapset olivat fiksumpia ja kypsempiä kuin useimmat aikuiset ns normaalit työlliset suomessa.

Tavallisten aikuisten suomalaisten köytös on aivan järkyttävää ihan normaalioloissakin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärrän, että se on vaikeaa sinulle antaa anteeksi kun vuosikymmenten jälkeenkin se tuntuu pahalta.
        Minulla oli myös koulussa tyttö, joka kiusasi minua vuosia lähinnä henkisesti. Puhui rumasti.
        Aikuisena olen nähnyt hänet samalla paikkakunnalla. Yrittää hymyillä kun tulee vastaan, mutta en voi unohtaa. Tuntuu todella vieraalta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aika ei muuta asioita miksikään, Narsistin tekoja ei pidä kenenkään hyväksyä, sillä se on idioottimaisuutta.

No narsisti ei edes ymmärrä, mitä tekee tai puhuu. Eihän sellainen tiedä edes, että olisi mitään anteeksi pyydettävääkään. Hän on best aina ja ikuisesti.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No narsisti ei edes ymmärrä, mitä tekee tai puhuu. Eihän sellainen tiedä edes, että olisi mitään anteeksi pyydettävääkään. Hän on best aina ja ikuisesti.

Kuten sinäkin, palstasetä? Aina best, ikuisesti.fi?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyse ei ole mistään teini ressukoista, vaan viranomaisista ja heidän tekojansa ei tule kenenkään ymmärtää, koska ne eivät ole ymmärrettävissä.

Jos ei ole ensinnäkään mitään selitystä varsinkaan hyvää selitystä, niin it is what it is

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

No onhan täällä joku joka osaa ajatellakin, siis käyttää omia aivojaan.

Tai sitte vaan mokka paloja eli tokka-pakka..vaikkapa poroja?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mitä puolen opintoviikon kursseja turhaan käydä

• Anonyymi
        UUSI

Jolla ennen pelotti, mut nyt on pilotti? Toivottavasti kuva piirtyi palstasedän tuikitärkeän provon johdosta

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos. Olen samaa mieltä. Annan anteeksi tai en, anteeksiantamattomuudesta ei ole mitään haittaa kiusaajalle. Ajatukseni ovat edelleen ristiriitaiset. En vieläkään ymmärrä, miten yksi sana mitätöisi kaiken. Otin siis kiusaajaan yhteyttä sopiakseni asian. Hän ei ole vastannut. Olen helpottunut siitä. Haluan unohtaa koko asian, mutta kyllä tämä on nyt mielessä pyörinyt.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Höpsis. Aikuisuus ei tee ihmistä kaiken ymmärtäjäksi, ei alkuunkaan. Koko elämä on kasvamista.
        Minua on myös "kiusattu", sana lainausmerkeissä, koska kyse myös fyysisistä pahoinpitelyistä. Minun kouluaikoinani näihin ei puututtu laisinkaan, koska "pojat ovat poikia".
        Tuntuu, että osa minusta on yhä vieläkin jotenkin rikki. Itseluottamusta ei ole vieläkään ja olen sosiaalisissa tilanteissa usein syrjään vetäytyvä. Kärsin ajoittain syvästä masennuksesta. Aikaisemmin näin paljon myös kostounia.

Kaikki kiusaajat, -niin kouluissa kuin työpaikoillakin, ovat alinta pohjasakkaa, ihmisyyden irvikuvia ja narsistisia surkimuksia. Jos sanoisin, että olen antanut anteeksi, valehtelisin. Pahoista teoista ja toisten vahingoittamisesta on jouduttava vastuuseen, sellainen on ainakin minun oikeudentajuni. Alaikäiset kiusaajat voivat toki vedota sitten myöhemmin vaikka huonoon lapsuuteen, väkivaltaiseen isään tai vain nuoruuden pöljyyteen, mutta mihin voivat vedota työpaikkakiusaajat?

Kaikkea hyvää sinulle. <3 Minullakin on ollut sellainen olo, että jotain meni rikki, eikä sitä koskaan täysin ehjäksi saa. Pahimpia kiusaajia eivät muuten olleet sellaiset, jotka olivat huonoista oloista. Ennemmin hyväosaisten lapset.

• Anonyymi

Mitään niin kaunista ei voi olla kuin sielu joka kykenee epäitsekkäästi pyytämään anteeksi/antamaan anteeksi. Kaikki me olemme erehtyväisiä ja täällä opiskelemassa. Vaikeampaa on anteeksi antaa sellaiselle,joka ei edes anteeksi pyydä. Mutta sekin on suotavaa. Voi joskus mielessään joutua tekeen sen montaakin kertaa, mutta se on henkistä rohkeutta nousta kaiken vihan/kaltoinkohtelun yläpuolelle. Siitä ei huonoa karmaa saa. 🤗🤷‍♀️

• Anonyymi

Voi antaa mielessään anteeksi vaikka jo kuolleelle ihmiselle. Kun kykenee näkemään hänen omat elämän luomat haasteet ja oppikoulut. Helppoa se ei ole mutta hyvinkin mahdollista. Aikamoinen taakka putoaa silloin omilta harteilta. Miksi kantaa muiden taakkoja?🤷‍♀️

• Anonyymi

Ihanteellisella tasolla voi mennä noin, mutta onko epäitsekästä pyytää kiusatulta anteeksi...kiusaajahan hakee siinä itselleen mielenrauhaa tekojensa jälkeen, loppujen lopuksi kyseessä on itsekäs teko jos tältä kantilta katsotaan.
        Silloin kiusatun mielenrauha on vasta kakkossijalla ja jos sitä on tarpeeksi vahingoitettu niin mitkään sanat eivät pyyhi itse muistoja pois ja kontakti nostaa pintaan jo unohdettuja asioita saaden kiusatun tuntemaan jälleen olonsa pahemmaksi kuten tässäkin on käynyt.

Loppujen lopuksi paras tapa antaa anteeksi on unohtaa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihanteellisella tasolla voi mennä noin, mutta onko epäitsekästä pyytää kiusatulta anteeksi...kiusaajahan hakee siinä itselleen mielenrauhaa tekojensa jälkeen, loppujen lopuksi kyseessä on itsekäs teko jos tältä kantilta katsotaan.
        Silloin kiusatun mielenrauha on vasta kakkossijalla ja jos sitä on tarpeeksi vahingoitettu niin mitkään sanat eivät pyyhi itse muistoja pois ja kontakti nostaa pintaan jo unohdettuja asioita saaden kiusatun tuntemaan jälleen olonsa pahemmaksi kuten tässäkin on käynyt.

Loppujen lopuksi paras tapa antaa anteeksi on unohtaa

Olen samaa mieltä. Sinä ymmärsit juuri sen, mitä tarkoitin! Kenties kiusaaja myös pelkäsi, että avaudun somessa asiasta, ja hänen imagonsa kärsisi. En ikinä tekisi mitään sellaista! Anonyymisti voin tästä vähän puhua, koska ei häntä tästä pysty tunnistamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen samaa mieltä. Sinä ymmärsit juuri sen, mitä tarkoitin! Kenties kiusaaja myös pelkäsi, että avaudun somessa asiasta, ja hänen imagonsa kärsisi. En ikinä tekisi mitään sellaista! Anonyymisti voin tästä vähän puhua, koska ei häntä tästä pysty tunnistamaan.

Ymmärränpä hyvinkin, kiusaajat eivät useimmiten edes tajua miten pahaa jälkeä tekevät. Kaikki saattaa ulkoisesti olla kunnossa mutta se kolhittu itsetunto on huono unohtamaan.

Kyllä niistä vanhoista jutuista kasvaa ulos kunhan ei jää niillä märehtimään ja katkeroita itseään. Eteenpäin ja kohti huomista 👍

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ymmärränpä hyvinkin, kiusaajat eivät useimmiten edes tajua miten pahaa jälkeä tekevät. Kaikki saattaa ulkoisesti olla kunnossa mutta se kolhittu itsetunto on huono unohtamaan.

Kyllä niistä vanhoista jutuista kasvaa ulos kunhan ei jää niillä märehtimään ja katkeroita itseään. Eteenpäin ja kohti huomista 👍

Kiitos. Hyvin sanottu. <3

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi antaa mielessään anteeksi vaikka jo kuolleelle ihmiselle. Kun kykenee näkemään hänen omat elämän luomat haasteet ja oppikoulut. Helppoa se ei ole mutta hyvinkin mahdollista. Aikamoinen taakka putoaa silloin omilta harteilta. Miksi kantaa muiden taakkoja?🤷‍♀️

Mahtavaa jos olette onnistuneet antamaan koulukiusaajille, elämänne pilaajille anteeksi, pyyteettömästi. Olette suuria ihmisiä. Minä en ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toiset ovat herkempiä, ehkä myös sisäiset haavat ja arvet ovat siten syvemmässä. On myös ihmisiä jotka ovat herkkiä kuin betoniporsaat, heille lienee tunne- ja henkisen puolenkäsittely helpompaa, kun sitä ei ole tarpeen edes tehdä?

• Anonyymi

Sellaiset ihmiset jotka pyytelevät anteeksi ovat aivottomia pahantekijöitä jotka todella nauttivat siitä että saavat pyytää anteeksi hirmutekojaan. Se että kun tahattomasti huomaamattaan vaikka astuu toisen varpaille tanssiessa ja pyytää sitten anteeksi on vain kohteliaisuutta ja sillä ei ole varsinaisesti mitään tekemistä anteeksipyytelyn kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että kun toinen antaa sinulle oikein kunnolla turpiin ja vie rahasi, niin ei kannata jäädä murehtimaan vaan, hymyillen eteenpäin sairaalaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä, että kun toinen antaa sinulle oikein kunnolla turpiin ja vie rahasi, niin ei kannata jäädä murehtimaan vaan, hymyillen eteenpäin sairaalaan.

21:30:18, 22:00:05 minun käsialaani, kannattaa lukea myös vastaukset ennen kuin tekee turhan oikoisia päätelmiä :D

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Toiset ovat herkempiä, ehkä myös sisäiset haavat ja arvet ovat siten syvemmässä. On myös ihmisiä jotka ovat herkkiä kuin betoniporsaat, heille lienee tunne- ja henkisen puolenkäsittely helpompaa, kun sitä ei ole tarpeen edes tehdä?

Kops, bro

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei vaan someen esim paikalliseen puskaradioon

• Anonyymi

Miksi sanoit, että olit jo unohtanut, kun et kerran ollut? Katkerakin vielä edelleen. Suosittelisin, että kävisit nyt perusteellisesti asian läpi mielessäsi ja antaisit anteeksi.

• Anonyymi

Olisiko tuo juuri ns. tyyppillistä suomalaisuutta, sanotaan kiusaajalle unohteensa, mutta jatketaan vihaa?

• Anonyymi

Teit väärin. Mielestäni olit kypsymätön ja kostonhimoinen. Se, joka ei anna anteeksi jää kiinni menneisyyteen. Osoitit olevasi lapsellinen ja itseasiassa en ihmettele että jouduit kiusatuksi aikanaan.

• Anonyymi

Aika rumasti sanottu. Kukaan ei ansaitse tulla kiusatuksi.🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkan. Et taida ymmärtää anteeksiantamisen merkitystä..🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. Käytätkö sitä lyömäaseena? Se on kaukana pyyteettömästä anteeksiantamisesta🤔🤷‍♀️

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ansaitse, mutta selittää asioita.

• Anonyymi

Ainoastaan kypsät ihmiset anatavat anteeksi, koska ymmöetövätbettä lapsena koetut ilkeydet on lasten tyhmyyttä . Aikuinen ihminen kykenee sen ymmärtämään . Ja miski oikeastaan vielä kirjoittelee nettiin asioistaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ainoastaan kypsät ihmiset anatavat anteeksi, koska ymmöetövätbettä lapsena koetut ilkeydet on lasten tyhmyyttä . Aikuinen ihminen kykenee sen ymmärtämään . Ja miski oikeastaan vielä kirjoittelee nettiin asioistaan

Ei nyt niin lapsista ollut kyse. 13-15 -vuotiaita. En nyt mitenkään erityisen kostonhimoinen ollut. Sanoin vaan, etten anna anteeksi. Tuskin se hänelle kovin merkityksellinen asia oli. Tuskin hän sitä edes kauan muistaa.

• Anonyymi

Viisikymppisenä tälläinen menee kuin vesi hanhen selästä. 13 -vuotiaana luuli, että maailma on vähän kauniimpi paikka.

• Anonyymi

Ei ikinä Anteeksi kiusaajalle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsisti ansaitsee kaiken anteeksiannon!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Höpö höpö. Tällä ei ole mitään tekemistä henkisen kypsyyden kanssa. Henkisesti kypsä voi seisoa suoraselkäisesti ja ylpeästi itsensä puolella ja olla taipumatta sosiaalisen painostuksen edessä kun muut menevät kiusaajan puolelle.

Anteeksiantamattomuus on merkki omanarvontunnon kehityksestä.

• Anonyymi

Sinä joka kommentoit kiusattua, satutettua ihmistä kypsymättömäksi et ehkä itse vain ymmärrä. Selvästikään sinua ei ole, ainakaan siinä määrin kiusattu, että pystyisit tai kykenisit asettumaan kiusatun asemaan. Tai ehkä empatia ei vain ole sun juttu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osa näistä koulukiusaajista jatkaa kiusaamista myös työelämässä. Mikä on mielestäsi heidän meriselitys?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Viisikymppisenä tälläinen menee kuin vesi hanhen selästä. 13 -vuotiaana luuli, että maailma on vähän kauniimpi paikka.

Oletko ihan varma?
        Miksi luulet, että kiusaaminen rajoittuisi peruskouluun?
        Ehei, se voi jatkua lämpi ammattikoulun tai lukion. Se voi tapahtua myös työelämässä, työpaikoilla, toimistoissa, pajoilla, missä vain. Eikä se jää pelkästään sinne. Kiusaaminen ja vainoaminen voi tapahtua myös vapaa-ajalla, sosiaalisessa mediassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko ihan varma?
        Ehei, se voi jatkua lämpi ammattikoulun tai lukion. Se voi tapahtua myös työelämässä, työpaikoilla, toimistoissa, pajoilla, missä vain. Eikä se jää pelkästään sinne. Kiusaaminen ja vainoaminen voi tapahtua myös vapaa-ajalla, sosiaalisessa mediassa.

Mutta nyt on kyse katkeruudessa elämisestä. Se ei ole hyväksi kenellekään.
        Anteeksi kannattaa antaa, eikä jäädä piehtaroimaan itsesääliin. Tapahtunut, mikä tapahtunut. Kannattaa unohtaa ja antaa anteeksi.

• Anonyymi

Sinä se olet itse Narsisti moisine ajatuksinesi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Narsisti ei ansaitse kenenkään hyväksyntää. ne jotka ovat toista mieltä eivät käsitä auttaneensa itse pirua ja eivät ymmärrä tekojensa kauheutta.

• Anonyymi

tyhmä olet!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko ihan varma?

Työelämässä keski- iän ylittäneet ovat pahimpia kiusaajia. Suomessa on kiusaamiseen perustuva sosiaalinen kulttuuri ja mitä iäkkäämmistä puhutaan sitä kusipäisempiä ovat.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Työelämässä keski- iän ylittäneet ovat pahimpia kiusaajia. Suomessa on kiusaamiseen perustuva sosiaalinen kulttuuri ja mitä iäkkäämmistä puhutaan sitä kusipäisempiä ovat.

He vaa haluavat jättää jättää kulttuurista pääomaa perinnöksi

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Narsisti ei ansaitse kenenkään hyväksyntää. ne jotka ovat toista mieltä eivät käsitä auttaneensa itse pirua ja eivät ymmärrä tekojensa kauheutta.

Oliko tämän tyyppisille ilmaisille ämpäreille palstasetä joku nimityskin?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Osa näistä koulukiusaajista jatkaa kiusaamista myös työelämässä. Mikä on mielestäsi heidän meriselitys?

No enpä guben monologi tiä- sisäinen tyhjyyden tunne? Shit get real

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Is he your daddy, bro

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei nyt niin lapsista ollut kyse. 13-15 -vuotiaita. En nyt mitenkään erityisen kostonhimoinen ollut. Sanoin vaan, etten anna anteeksi. Tuskin se hänelle kovin merkityksellinen asia oli. Tuskin hän sitä edes kauan muistaa.

Onko sinulle aloittaja sekä monologien setä jotenkin välttämätöntä liittää nuorisolaisia näihin narratiiveihin? Kriipiä? No ei kai, keskinkertaisen trollitaruston metsästäjä. Grow up

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ps. Käytätkö sitä lyömäaseena? Se on kaukana pyyteettömästä anteeksiantamisesta🤔🤷‍♀️

It’s an eternal flame

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ansaitse, mutta selittää asioita.

Nää menee nauhalle jo

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

It’s an eternal flame

Can you feel my heart beating do you understand?

• Anonyymi

Okei. Sun olisi pitänyt päästä purkamaan paremmin ja keskustelemaan homma syvemmin.

Eikö se keskustelu jatkunut vai suljitko yhteyden?

• Anonyymi

Jatkoa..

Katselin sellaisten kahden ihmisen välien muistojen purkamiseen tarkoitettua dokumenttisarjaa kuin Katse.

Toinen ohjelma oli joku ruotsalainen dokumenttisarja hetkestä, joka muutti ihmisen koko elämän.

Molemmat saattaisivat auttaa sinua jäsentelemään omia ajatuksia.

Molemmissa oli kyse siitä, ettei menneisyyteen voi enää vaikuttaa, mutta kahden toisilleen merkityksellisen tai elämänkohtaloon vaikuttaneet asiat puhuttiin selviksi.

Sellainen ei onnistu kovin helposti normaalielämässä. Yleisesti vaaditaan antamaan anteeksi ymmärtämättä mitä muistoja joudut kantamaan.

Tsemppiä. Oman vihan tunnustaminen on positiivista ja sallittua!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jatkoa..

Katselin sellaisten kahden ihmisen välien muistojen purkamiseen tarkoitettua dokumenttisarjaa kuin Katse.

Toinen ohjelma oli joku ruotsalainen dokumenttisarja hetkestä, joka muutti ihmisen koko elämän.

Molemmat saattaisivat auttaa sinua jäsentelemään omia ajatuksia.

Molemmissa oli kyse siitä, ettei menneisyyteen voi enää vaikuttaa, mutta kahden toisilleen merkityksellisen tai elämänkohtaloon vaikuttaneet asiat puhuttiin selviksi.

Sellainen ei onnistu kovin helposti normaalielämässä. Yleisesti vaaditaan antamaan anteeksi ymmärtämättä mitä muistoja joudut kantamaan.

Tsemppiä. Oman vihan tunnustaminen on positiivista ja sallittua!

Kiitos tästä. Voi sanoa, että olen kaiken muun antanut kaikille anteeksi. Tätä en pysty sen perusteella, että hän sanoi vaan yhden sanan. Hän sohaisi niin kipeään paikkaan, ettei vaihdettu montaa viestiä. Nyt haluan vaan unohtaa.

• Anonyymi

Vai että oikein keskustella pitäisi Viranomaisen kanssa joka antaa sinulle vastauksia vasten tosiasioita ja tekee mitä mieleen juolahtaa. On aivan turha keskustella narsistin kanssa.
        Otanpa esimerkin jotta ymmärtäisit: Kunnan veroasiamies ei välitä siitä mitä sanot ja todistat, vaan vastaa joo, joo, mutta näin me teemme. Keskustele siinä sitten, siinä kuluu vain aika aivan hukkaan.

• Anonyymi

Annanpa vielä toisen esimerkin: Tein rikosilmoituksen poliisille. Kun sain vihdoin ja viimein poliisin sitten puhelimeen ja ihmettelin miksei hän tullut paikanpäälle haastattelemaan ihmisiä jotka ovat rikoksen todistajia ja ketkä ovat rikoksen tekijöitä niin tämä poliisikomisario sanoi minulle ettei hän voi tutkia sellaisia rikoksia mitä hän ei ole nähnyt. Rupea siinä sitten keskustelemaan?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Annanpa vielä toisen esimerkin: Tein rikosilmoituksen poliisille. Kun sain vihdoin ja viimein poliisin sitten puhelimeen ja ihmettelin miksei hän tullut paikanpäälle haastattelemaan ihmisiä jotka ovat rikoksen todistajia ja ketkä ovat rikoksen tekijöitä niin tämä poliisikomisario sanoi minulle ettei hän voi tutkia sellaisia rikoksia mitä hän ei ole nähnyt. Rupea siinä sitten keskustelemaan?

Ehkä net gubbe rupes ensin rakentaan rekonstruktiota tai jotain. Älä anna periksi

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Vai että oikein keskustella pitäisi Viranomaisen kanssa joka antaa sinulle vastauksia vasten tosiasioita ja tekee mitä mieleen juolahtaa. On aivan turha keskustella narsistin kanssa.
        Otanpa esimerkin jotta ymmärtäisit: Kunnan veroasiamies ei välitä siitä mitä sanot ja todistat, vaan vastaa joo, joo, mutta näin me teemme. Keskustele siinä sitten, siinä kuluu vain aika aivan hukkaan.

Eli et voi palstasetä soittaa sille ku kaverille ennen vanhaan, bro please?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos tästä. Voi sanoa, että olen kaiken muun antanut kaikille anteeksi. Tätä en pysty sen perusteella, että hän sanoi vaan yhden sanan. Hän sohaisi niin kipeään paikkaan, ettei vaihdettu montaa viestiä. Nyt haluan vaan unohtaa.

No kerro palstasedän monologi siitä kohdasta näille taaperoille- sijsitseeko torson alueella?

• Anonyymi

Narsistille ei koskaan pidä antaa anteeksi, ei koskaan!

• Anonyymi

Et selvästikään ole päässyt tapahtumista yli ja ne edelleen jäytävät mieltäsi. Sinun olisi ihan ensimmäisenä tehtävä se työ itsesi kanssa, että käsittelet menneet ja jätät ne minne ne kuuluvat, menneisyyteen. Jos tämä tuntuu yksin hankalalta, voit aina kääntyä ammattilaisen puoleen, joka voi auttaa sinua eteenpäin asian käsittelyssä.

On ihan ymmärrettävää, että kiusaaminen jättää jäljet. Kiusaaminen on yksiselitteisesti aina väärin eikä mikään anteeksipyyntö muuta tekoja oikeutetuiksi. Itsesi takia sinun olisi kuitenkin käsiteltävä tapahtumat, päästettävä niistä irti ja annettava anteeksi. Vain siten voit jatkaa omaa elämääsi ilman, että annat menneisyyden määrittää nykyistä minääsi negatiivisella tavalla. Sillä kaunan kantaminen on ihmiselle hyvin raskas taakka ja se ei tuo elämääsi mitään hyvää.

On mielestäni hienoa, että kiusaajasi lähestyi sinua ja pyysi anteeksi. Asia on siis selvästi jäänyt vaivaamaan häntäkin ja hän tietää toimineensa väärin. Kuten sinäkin, myös hän on ollut tapahtumien aikaan hyvin nuori. Hänellä ei ole ollut keinoja toimia toisin, vaan hän on toiminut todennäköisesti ryhmäpaineen yllyttämänä. Se ei edelleenkään oikeuta mitään, mutta nuori ihminen on vielä raakile eikä nuorella ihmisellä ole aina kykyä toimia, kuten pitäisi. Sen takia aikuisilla on niin tärkeä rooli lasten ja nuorten ohjaamisessa, koska heillä itsellään ei sitä vielä ole.

Elät tätä päivää, et enää menneisyyttä. Olet kokenut jotain, mitä kenenkään ei pitäisi joutua kokemaan ja olen siitä pahoillani puolestasi. Yritä kuitenkin antaa menneiden olla ihan itsesi takia. Et ole ansainnut kiusatuksi tulemista, vaan syy oli kiusaajissa. Heillä oli ongelmia, jotka saivat heidät toimimaan kuten toimivat. Miksi siis antaisit heidän tekojensa jättää mieltäsi vielä kaikkien näiden vuosien jälkeen?

Päästä irti ja keskity nykyisyyteen. Vain siten voit löytää rauhan mieleesi.

Aletheias

• Anonyymi

Kauniisti kirjoitettu. Juurikin noin.🤷‍♀️

• Anonyymi

Kiitos. Todella hyvin sanottu. Olen itsekin miettinyt, että ryhmäpaine vaikutti paljon. En ylä-asteen loppuaikoina uskaltanut mennä kouluun ollenkaan. Todistus laski ysistä seiskaan. Koulun jälkeen lukittauduin 2 vuodeksi neljän seinän sisään. Löysin onneksi poikaystävän, ja hänen tuellaan pystyin opiskelemaan ensin kansanopistossa, ja sitten toiseen asteen koulutuksessa. Harmi, ettei kiusaamista ole saatu vieläkään kuriin. Se on jopa kauheampaa kuin ennen. Ei minua sentään fyysisesti pahoinpidelty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kiitos. Todella hyvin sanottu. Olen itsekin miettinyt, että ryhmäpaine vaikutti paljon. En ylä-asteen loppuaikoina uskaltanut mennä kouluun ollenkaan. Todistus laski ysistä seiskaan. Koulun jälkeen lukittauduin 2 vuodeksi neljän seinän sisään. Löysin onneksi poikaystävän, ja hänen tuellaan pystyin opiskelemaan ensin kansanopistossa, ja sitten toiseen asteen koulutuksessa. Harmi, ettei kiusaamista ole saatu vieläkään kuriin. Se on jopa kauheampaa kuin ennen. Ei minua sentään fyysisesti pahoinpidelty.

Kokemuksesi kuulostaa todella ikävältä. Olen niin pahoillani, että olet joutunut kokemaan tuollaista.

Kiusaamista esiintyy lasten ja nuorten keskuudessa valitettavan paljon, vaikka pitkän ajan tutkimuksissa kiusaamisen on todettukin vähenevän. Toki kiusaaninen on saanut viime vuosina uudenlaisia, jopa raaempia muotoja, mikä on tietysti huolestuttavaa. Lasten ja nuorten kypsymättömyys ja vielä kehittymässä olevat tunnetaidot luovat otollisen ympäristön sille, että kiusaamista pääsee syntymään. Tämän takia olisi todella tärkeää aikuisten opastuksella opettaa ihan pienestä pitäen lapsille tunnetaitoja, toisten huomioimista yms ja puuttua tilanteisiin matalalla kynnyksellä.

Minäkin olen aikoinaan kokenut kiusaamista, vaikka olenkin päässyt melko vähällä. Minun pahin kiusaajani oli "ystäväni", joka verhosi kiusaamisen vitseiksi. Hän heitti kaikenlaista loukkaavaa läppää eritoten ulkonäkööni liittyen. Teininä sitä on muutenkin epävarma, joten hänen sanansa pääsivät vaikuttamaan minuun. Joskus vuosia myöhemmin tämä ystävä pyysi minulta anteeksi ilkeyttään ja hän tunnusti olevansa minulle kateellinen. Se on ainoa kerta, kun hän on ottanut asian esiin, mutta tuon jälkeen ymmärsin, ettei vika ollut minussa vaan hänen kyvyttömyydessään käsitellä kateuden tunteitaan. En halunnut enää olla hänen ystävänsä, mutta annoin anteeksi.

Samalla tavalla vika on ollut sinun kiusaajissasi, ei sinussa. Onneksi pääsit elämässäsi eteenpäin ja toivottavasti pystyt jättämään nuo ikävät kokemukset taaksesi. Sinä et ole sitä, mitä kiusaajasi halusivat sinulle aikoinaan uskotella. Älä anna heidän sanoilleen mitään painoarvoa, sillä ne kuvastivat vain kiusaajien pahoinvointia aikoinaan, ei sinua.

Aletheias

• Anonyymi

"Vain siten voit jatkaa omaa elämääsi ilman, että annat menneisyyden määrittää nykyistä minääsi negatiivisella tavalla."

Miksi menneisyyttä ei voisi käyttää hyödykseen positiivisella tavalla?

Minä ainakin olen päässyt paaaaljon pidemmälle elämässäni ajattelemalla, etten ikinä halua jäädä samalle tasolle kuin ne luuserit, jotka kohtelivat minua väärin.

Eihän menneisyyden tarvitse olla negatiivinen asia! Luuserit ovat parasta polttoainetta menestykselle ja kovalle työnteolle. 😎

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Vain siten voit jatkaa omaa elämääsi ilman, että annat menneisyyden määrittää nykyistä minääsi negatiivisella tavalla."

Miksi menneisyyttä ei voisi käyttää hyödykseen positiivisella tavalla?

Minä ainakin olen päässyt paaaaljon pidemmälle elämässäni ajattelemalla, etten ikinä halua jäädä samalle tasolle kuin ne luuserit, jotka kohtelivat minua väärin.

Eihän menneisyyden tarvitse olla negatiivinen asia! Luuserit ovat parasta polttoainetta menestykselle ja kovalle työnteolle. 😎

🦄

Ei tietenkään menneisyyden tarvitse olla negatiivinen asia ja negatiivisistakin kokemuksista voi seurata jotain positiivista. Viittasin siihen, että jos jättää menneisyyden ikävät tapahtumat käsittelemättä, saattaa se jättää mieleen kaunaa ja vihaa, millä on negatiivinen vaikutus nykyisyyteen.

Aletheias

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään menneisyyden tarvitse olla negatiivinen asia ja negatiivisistakin kokemuksista voi seurata jotain positiivista. Viittasin siihen, että jos jättää menneisyyden ikävät tapahtumat käsittelemättä, saattaa se jättää mieleen kaunaa ja vihaa, millä on negatiivinen vaikutus nykyisyyteen.

Aletheias

Minä en näe asiaa niin binäärisesti kuin sinä: ajattelet että asiat "käsitellään" (mitä se sitten voikaan tarkoittaa, varsinkin jos toinen osapuoli ei ole siinä käsittelyssä mukana) ja että eteen päin ei voi mennä ennen tätä käsittelyä.

Minä taas ajattelen, että ne ikävät kokemukset ihan sellaisenaan, joko käsiteltyinä tai käsittelemättöminä, ovat hyvää polttoainetta nimenomaan eteen päin menemiselle ja varsinkin jollekin tavanomaista paremmalle menestymiselle. 😄

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en näe asiaa niin binäärisesti kuin sinä: ajattelet että asiat "käsitellään" (mitä se sitten voikaan tarkoittaa, varsinkin jos toinen osapuoli ei ole siinä käsittelyssä mukana) ja että eteen päin ei voi mennä ennen tätä käsittelyä.

Minä taas ajattelen, että ne ikävät kokemukset ihan sellaisenaan, joko käsiteltyinä tai käsittelemättöminä, ovat hyvää polttoainetta nimenomaan eteen päin menemiselle ja varsinkin jollekin tavanomaista paremmalle menestymiselle. 😄

🦄

Olet naurettava narsisti. Joka viesti estotonta itsekehua ja pätemistä toisten tuskan ja kärsimyksen kustannuksella. Saatanan mulkku.

Et ole kokenut mitään pahaa elämässäsi. Se pikku nahistelu jonkun looserin kanssa ei ollut trauma. Olet liioiteltu ja dramatisoinut jotain mitättömiä elämän normaaleja turbulensseja, ja niiden yli olet mielestäsi urhoollisesti nostanut itsesi koska olet niin esimerkillinen ihminen. Olet elänyt elämäsi pumpulissa ja sitten tulet siihen tuomaan itseäsi esille toisten kustannuksella itsekäs pelle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

🦄

Sinulla on oikeus omaan näkökulmaasi ja tapaasi suhtautua menneisiin tapahtumiin. Tärkeintähän on, että tapasi toimii sinulle.

Aletheias

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olet naurettava narsisti. Joka viesti estotonta itsekehua ja pätemistä toisten tuskan ja kärsimyksen kustannuksella. Saatanan mulkku.

Et ole kokenut mitään pahaa elämässäsi. Se pikku nahistelu jonkun looserin kanssa ei ollut trauma. Olet liioiteltu ja dramatisoinut jotain mitättömiä elämän normaaleja turbulensseja, ja niiden yli olet mielestäsi urhoollisesti nostanut itsesi koska olet niin esimerkillinen ihminen. Olet elänyt elämäsi pumpulissa ja sitten tulet siihen tuomaan itseäsi esille toisten kustannuksella itsekäs pelle.

"Et ole kokenut mitään pahaa elämässäsi."

Pahoittelut mutta en luota selvänäkökykyysi yhtä paljon kuin sinä itse siihen luotat. 👌

Muilta osin: en anna viestillesi mitään painoarvoa, joten en kommentoi sen muuta sisältöä.

🦄

• Anonyymi

TAI... Tuo anteeksipyyntö saattoi olla tarkoituksellinen ilmoitus siitä jotta kiusaaja ilmoittaa täten olevansa vielä olemassa ja halusi vain palauttaa muistoja mieleen jottet todellakaan unohtaisi häntä ja piinaantuisit tästä, joka on saattanut jopa tapahtua.
        Tuo anteeksipyyntökin saattoi olla kiusaksi tarkoitettu.

Ainakin kiusaaja muistaa uhriaan, Ehkä haluaisaikin sinut kaveriksi, ja mahdollisesti
        jossain sosiaalisessa julkisessa tilanteessa saattaisi aloittaa taas nöyryyttämisen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

TAI... Tuo anteeksipyyntö saattoi olla tarkoituksellinen ilmoitus siitä jotta kiusaaja ilmoittaa täten olevansa vielä olemassa ja halusi vain palauttaa muistoja mieleen jottet todellakaan unohtaisi häntä ja piinaantuisit tästä, joka on saattanut jopa tapahtua.
        Tuo anteeksipyyntökin saattoi olla kiusaksi tarkoitettu.

Ainakin kiusaaja muistaa uhriaan, Ehkä haluaisaikin sinut kaveriksi, ja mahdollisesti
        jossain sosiaalisessa julkisessa tilanteessa saattaisi aloittaa taas nöyryyttämisen.

Aika sanoisinko elämykselliseksi menee monologi, palstaäijä😄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Aika sanoisinko elämykselliseksi menee monologi, palstaäijä😄

Näitäkö nämä ressukat ymppää mielessään reaaliin. Kasvamisia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

"Et ole kokenut mitään pahaa elämässäsi."

Pahoittelut mutta en luota selvänäkökykyysi yhtä paljon kuin sinä itse siihen luotat. 👌

Muilta osin: en anna viestillesi mitään painoarvoa, joten en kommentoi sen muuta sisältöä.

🦄

Sanotko usein debatin tai vastaavan toiselle osapuolelle, että minun ei tarvitse kuunnella tällaista ja se on iha pskaa

• Anonyymi

Olisin varmaan valmis keskustelemaan asian juurta jaksain. Haluaisin vastauksia moiseen toimintaan, eli pelkkä anteeksipyyntö tuskin riittäisi, vaan se paska pitäisi purkaa ihmisen kanssa, joka on sen omalta osaltaan aiheuttanut.

Voisin harkita anteeksiantoa mutta vain oman mielenrauhani takia. Pitää muistaa, että kuvailemassasi tilanteessa toinen on kuitenkin kävellyt sinua puolitiehen vastaan.

• Anonyymi

Kai tästä on vähän paha mielikin, kun olen asiaa niin paljon miettinyt. Olisin voinut olla vähemmän ehdoton. Välillä tekisi mieli pyytää anteeksi. Poistin kuitenkin hänen numeronsa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kai tästä on vähän paha mielikin, kun olen asiaa niin paljon miettinyt. Olisin voinut olla vähemmän ehdoton. Välillä tekisi mieli pyytää anteeksi. Poistin kuitenkin hänen numeronsa.

Ei kai se sinun tehtävä ole pyytää anteeksi? Numeron varmaan saat, jos se ei ole salainen. Voithan tuota sanoa, että olet harkinnut asiaa uudelleen ja otat sen takia yhteyttä. Korostan, että vain, jos olet oikeasti valmis selvittämään asiat.

Ihminen on erehtyväinen, varsinkin, jos on yliajatteleva ja jokainen tekee virheitä, myös niiden ajatusten kanssa, varsinkin, jos ei saa oikeita vastauksia asioihin.

Itsellä olisi monta vastausta saatavana ja varmasti monta anteeksipyyntöä pyydettävänä ja saatavana. Olen tosin ennenkin pyytänyt anteeksi, mutta tuloksetta ja se on aika julmaa kyytiä, kun sitä jää sitten analysoimaan liiaksi.

• Sinulla on oikeus tunteisiisi. Olisi jaloa sanoa että saat anteeksi. Anteeksi antamalla ei kuitenkaan helpota kuin anteeksi pyytäjän omatuntoa. Entinen kiusaaja ottaa itse vastuun tunteistaan ja tämän on kyettävä elämään tekojensa kanssa loppuelämänsä.

Jos saisin moisen soiton, sanoisin että en ikinä anna anteeksi sitä mitä teit minulle, mutta jatketaan kumpikin tyytyväisinä elämäämme tahoillamme. Olen jatkanut eteenpäin ja toivon että sinäkin jatkat. Mutta anteeksi en anna ikinä. Jos näet minut julkisella paikalla, kävele toiseen suuntaan etten lyö sinua turpaan.

Tuli ihan randomisti mieleen kohtaus elokuvasta Billy Madison :D
      https://www.youtube.com/watch?v=8GCu3mwzivE

• Anonyymi

:D No tässä on suoraa puhetta!!!

• Anonyymi kirjoitti:

:D No tässä on suoraa puhetta!!!

Tykkään sanoa asiaan suoraan ilman turhia mutkia.

Vaatii aika paljon soittaa toiselle ja pyytää anteeksi tekemisiään, joten henkilö varmasti aidosti katuu. Ehkä tämän tietäminen auttaa aloittajaa saamaan edes jonkinlaisen mielenrauhan asian suhteen.

• Anonyymi

Väkivaltaisia ihmisiä tällä palstalla.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jos sinulla on turvaton olo, mene ulos?😃

• UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

En ole väkivaltainen ihminen, mutta käytän väkivaltaa tarvittaessa. En ole ikinä lyönyt ensin, mutta en pelkää vastata väkivaltaan väkivallalla.

• Anonyymi

Tyrit tämänkin homman.

• Mä yleensä kestänyt hyvin melkein mitä vaan ja kaikkien kanssa pyrkinyt tuleen toimeen. Sun tilanteessa on kuitenkin ns takin kääntäjä. Ei onneks tollasista kokemusta, mutta tiedän kyllä eräitä ja herättää suoraan sanoen raivoa. Etten tietäs oikein miten suhtautua. Ja sitten anteeks pyyntö, niin entäs sitten kun takki taas kääntyy?

• Ja tietenkin sellasia tapauksia kouluajoilta, ettei aluks tultu toimeen. Mutta myöhemmin kyllä. Että yhdenkin kanssa päiväkodissa tapeltiin ja oltiin vihamiehiä, niin kaupallisissa aineissa kyllä pystyttiin jo ryhmätyöhön. Ei nyt hyviä kavereita sentäs. Mutta sitten jos kuvittelis huonompaan suuntaan, niin sitten herättää epäluottamusta.

• Anonyymi

Tuosta on 35 vuotta. En usko, että takki enää kääntyy. Ei ollut siis kyse pienestä nahistelusta, vaan todella rankasta kiusaamisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuosta on 35 vuotta. En usko, että takki enää kääntyy. Ei ollut siis kyse pienestä nahistelusta, vaan todella rankasta kiusaamisesta.

Uusi aikakausi ja kiusaajalla uudet kujeet... mahdollisesti.
        Anteeksianto saattaisi antaa hänelle uusia voimia.
        Sitten hän saattaa näin hivuttautua lahemmäksi sinua...
        ja uusi aika... ja uudet kujeet.

Voitko luottaa hänen vilpittömyyteen ???
        ...vai haluaako hän viedä loppuun sen minkä aloitti?

Toki hän voi olla rauhan asialla... mutta ajatteleeko hän sinua,
        vai omaa mielenrauhaansa.

Ole varovainen. Mitä sitten ikinä teetkin, ole varovainen, ihan oman itsesi takia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Uusi aikakausi ja kiusaajalla uudet kujeet... mahdollisesti.
        Anteeksianto saattaisi antaa hänelle uusia voimia.
        Sitten hän saattaa näin hivuttautua lahemmäksi sinua...
        ja uusi aika... ja uudet kujeet.

Voitko luottaa hänen vilpittömyyteen ???
        ...vai haluaako hän viedä loppuun sen minkä aloitti?

Toki hän voi olla rauhan asialla... mutta ajatteleeko hän sinua,
        vai omaa mielenrauhaansa.

Ole varovainen. Mitä sitten ikinä teetkin, ole varovainen, ihan oman itsesi takia.

” Anteeksianto saattaisi antaa hänelle uusia voimia.” Mihin hän tarvitsisi näitä voimia, palstaäijä?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ellei ole joku Lappalainen sukukauna kyseessä, sitä ri enää ratkota

• Anonyymi

Arvostaisin todella paljon jos saisin edes yhdeltä anteeksi pyynnön. Tiedän eten tule sitä ikinä saamaan. Se olisi jollain tavalla parantavaa minulle. 😔

• Anonyymi

He tekivät väärin, et sinä. Luojan edessä he kuitenkin joutuvat miettimään tekosiaan, jos siis kiusasivat. Anna sinä silti heille anteeksi, näin luovutat heidät kaikkivaltiaan Isän käsittelyyn. Usko pois, olosi vapautuu huomattavasti. Pääset kokemuksistasi eteen päin kuin uutena ihmisenä. Voi hyvin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

He tekivät väärin, et sinä. Luojan edessä he kuitenkin joutuvat miettimään tekosiaan, jos siis kiusasivat. Anna sinä silti heille anteeksi, näin luovutat heidät kaikkivaltiaan Isän käsittelyyn. Usko pois, olosi vapautuu huomattavasti. Pääset kokemuksistasi eteen päin kuin uutena ihmisenä. Voi hyvin!

Kyllä minä olen heille antanut anteeksi. Mut kyllä se että ihminen myöntää ja katuu tekojaa toisi myös uskoa ihmisiin. Minulle ihan se ja sama jotkut uskoon liittyvät jutut.Tässä maailmassa ei ole usko ketään ikinä auttanut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä minä olen heille antanut anteeksi. Mut kyllä se että ihminen myöntää ja katuu tekojaa toisi myös uskoa ihmisiin. Minulle ihan se ja sama jotkut uskoon liittyvät jutut.Tässä maailmassa ei ole usko ketään ikinä auttanut.

Jaha taas piti ylimielisen ateistin lausua tietävänsä asiat kaikkien muiden puolesta.
        Mikä sinä olet tällaisia letkauttamaan? - oletkohan itse jokin kiusaaja , kun halveksit toisten vakaumusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaha taas piti ylimielisen ateistin lausua tietävänsä asiat kaikkien muiden puolesta.
        Mikä sinä olet tällaisia letkauttamaan? - oletkohan itse jokin kiusaaja , kun halveksit toisten vakaumusta.

En ole ateisti. En pyytänyt tähän mitään kommenttia uskonnosta. Älä tuputa sitä muille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja mebe sinäprese reikä vähättelemättä mun kokemuksia. Te uskovaiset ootte suvaitsemattomia äöliöitä. En ole kiusannut ketään eli älä tule minua loukkaamaan. Lue vaikka Raamattua ja pyydä anteeksi antoa kun olet paha ihminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On auttanut. Minä olin jo pienestä kiusattu. Päiväkodista eräs tyttö koulumatkalla hyökkäsi kimppuun, raapi js löi.
        Sairaalassa isommatpojat kiusasivat.

Mutta myöhemmin uskoon tullessani estyneisyyteni puhua katosi ja turhat pelkoni häipyivät.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok. Olen vähän eri mieltä tuosta viimeisestä lauseestasi. Usko on auttanut monia maailmassa selviytymään kipeistä vaiheista. Voi hyvin!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ok. Olen vähän eri mieltä tuosta viimeisestä lauseestasi. Usko on auttanut monia maailmassa selviytymään kipeistä vaiheista. Voi hyvin!

Minä en halua puhua uskosta. Kun se ei ollut aihe edes.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On auttanut. Minä olin jo pienestä kiusattu. Päiväkodista eräs tyttö koulumatkalla hyökkäsi kimppuun, raapi js löi.
        Sairaalassa isommatpojat kiusasivat.

Mutta myöhemmin uskoon tullessani estyneisyyteni puhua katosi ja turhat pelkoni häipyivät.

Hyvä varmaan ne sodan jalkoihin nälkään kuolevat ja kidutetut ja raiskatut lapset myös saa uskosta apua.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ottakaahan jo ihan astalot käteen, te kaksi. No ei vaan palstaäijän väsyttävät sekä lapselliset monologidraamat menossa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Minä en halua puhua uskosta. Kun se ei ollut aihe edes.

Niin- ehkä esim sinun uskolla tai uskomuksilla ei ole merkitystä. Miettikää tätä.- teetee

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Älä palstasetä jauha pskaa siellä

• Anonyymi

Hienoa, että kiusaaja ottaa yhteyttä. Se on ikäänkuin anteeksi pyyntö.

Mielestäni olisit voinut jättää ne kaljat juomatta. Kun tuollaisen reaktion aiheutti. Anteeksi anto on aina hyvä, mutta toki siihen saa käyttää niin paljon aikaa kuin tarvitsee.

Tuli vähän sellainen olo, että sinäkin ikäänkuin kiusasit entistä kiusaajaasi. Ensin sanoit hänelle, että ole jo unohtanut ja sitten pyörsit sanasi ja vieläpä mitätöit toisen yhteyden oton. Hänellä oli varmaan valtavan kova paikka ottaa yhteyttä, mutta sai rohkaistua mielensä. Hän katui vanhoja syntejään ja päätti pyytää anteeksi.

Ehkä kannattaisi nyt kuitenkin lähettää viesti takaisin, että vain kaljapäissäsi sanoit mitä sanoit, ja todellisuudessa kuitenkin arvostat, että hän otti yhteyttä. Usko pois, huomaat, että pian tämän jälkeen katkeruutesi alkaa häviämään.

Voimia ja voi hyvin!

• Anonyymi

Vielä vuosikymmeniä myöhemmin joudun ottamaan aina rauhoittavan lääkkeen, kun menen ihmisten ilmoille. Olen viettänyt suurimman osan elämästäni neljän seinän sisällä. En anna anteeksi. "Anteeksi" on vaan yksi sana. Yhden sanan sanominen pyyhkisi kaiken pois? Hän todennäköisesti miettii, että sanonko joskus jotain somessa. Hänelle olisi varmasti imagokatastrofi, jos sellaista tapahtuisi. Ei. En sano. En ole yhtään sen tyyppinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vielä vuosikymmeniä myöhemmin joudun ottamaan aina rauhoittavan lääkkeen, kun menen ihmisten ilmoille. Olen viettänyt suurimman osan elämästäni neljän seinän sisällä. En anna anteeksi. "Anteeksi" on vaan yksi sana. Yhden sanan sanominen pyyhkisi kaiken pois? Hän todennäköisesti miettii, että sanonko joskus jotain somessa. Hänelle olisi varmasti imagokatastrofi, jos sellaista tapahtuisi. Ei. En sano. En ole yhtään sen tyyppinen.

Anteeksi antaminen ei pyyhi tapahtunutta pois. Anteeksianto antaa asialle rauhan, jolloin se ei enää myrkytä kummankaan osapuolen mieltä vaan asiassa on mahdollista päästä eteenpäin. Anteeksianto vapauttaa tilaa sydämestä jollekin hyvälle.

Anteeksi ei tietenkään kannata antaa ennen kuin siihen on valmis ja varmasti on olemassa tilanteita, joissa anteeksi antaminen on vain liikaa. Silti oman mielenrauhan kannalta, olisi hyvä pyrkiä edes siihen että saa vihan ja kaunan omasta mielestä käsiteltyä niin, että kykenee elämään hyvää elämää.

Aletheias

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi antaminen ei pyyhi tapahtunutta pois. Anteeksianto antaa asialle rauhan, jolloin se ei enää myrkytä kummankaan osapuolen mieltä vaan asiassa on mahdollista päästä eteenpäin. Anteeksianto vapauttaa tilaa sydämestä jollekin hyvälle.

Anteeksi ei tietenkään kannata antaa ennen kuin siihen on valmis ja varmasti on olemassa tilanteita, joissa anteeksi antaminen on vain liikaa. Silti oman mielenrauhan kannalta, olisi hyvä pyrkiä edes siihen että saa vihan ja kaunan omasta mielestä käsiteltyä niin, että kykenee elämään hyvää elämää.

Aletheias

Hienosti vastasit, juuri samassa hengessä kuin minäkin olisin vastannut. Tuskin olisin kuitenkaan kyennyt pukemaan niin kauniisiin ja totuudellisiin sanoihin vastaustani. Kiitos. Uskon, että aloittajallekin toi lohtua. Voimia!

• Anonyymi

Anteeksi antaminen on lähinnä palvelus itseään kohtaan ja antaa mahdollisuuden jättää tapahtunut taakse.

Oma ala-asteen aikainen kiusaajani tuli pyytämään anteeksi, kun olin seitsemännellä luokalla. Ei meistä koskaan kavereita tullut, mutta kyllä tuolla teolla minulle oli merkitystä, ja kaiketi myös hänelle. Hänestä huomasi, että hän oli tosissaan ja katui aikaisempia tekojaan. Jollain tavalla tuo johti ainakin minun kohdallani siihen, että kiusattuna olemisen kokemus jäi taka-alalle, eikä enää määritellyt sitä, kuka olen tai elämääni.

• Anonyymi

En vastaisi mitään.

• Anonyymi
        UUSI

Aurinko on laskenut yhteisen tasankomme yltä, edes varjoa ei enää jäljellä ole olisi aika dramaattinen kommentti

• Anonyymi

Katkeruus ja kauna on kuin olisi vihainen siitä, että itse juo joka aamu myrkkyä. Anteeksi ei tarvitse antaa toiselle, mutta voi itse opetella unohtamaan. Paras kosto on menestyminen, elä omaa elämääsi ja anna kiusaajavässyköiden painia omissa anteeksipyynnöissään.

• Anonyymi

"Paras kosto on menestyminen"

Tästä olen samaa mieltä.

Ilkeät ihmiset eivät menesty pysyvästi. Kiusaajan "menestys" romahtaa aina jossain vaiheessa.

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä.

Ilkeät ihmiset eivät menesty pysyvästi. Kiusaajan "menestys" romahtaa aina jossain vaiheessa.

🦄

Yksisarvinen on tuijottanut koko elämänsä Dr Phili- ohjelmaa ja opetellut ulkoa sieltä elämänohjeet vailla mitään omaa elämänkokemusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Yksisarvinen on tuijottanut koko elämänsä Dr Phili- ohjelmaa ja opetellut ulkoa sieltä elämänohjeet vailla mitään omaa elämänkokemusta.

Dr Phil! 😄 Voi, häntä on kieltämättä ikävä!

Hän sanoi kaikille aina reippaasti että nyt loppuu tuo pelleily ja otat vastuuta elämästäsi.

Niin, kyllähän tässä kieltämättä muita kouluja on tullut käytyä enemmän kuin "elämän kovaa koulua", jos tiedät mitä tarkoitan. 🤔

🦄

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hän sanoi kaikille aina reippaasti että nyt loppuu tuo pelleily ja otat vastuuta elämästäsi.

Niin, kyllähän tässä kieltämättä muita kouluja on tullut käytyä enemmän kuin "elämän kovaa koulua", jos tiedät mitä tarkoitan. 🤔

🦄

Jos toteaa naiivien mahtipontisten puheidesi huokuvan elämänkokemuksen puutetta siitä ei seuraa että kilpaillaan aivottomien elämänkoululaisten draamalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tästä olen samaa mieltä.

🦄

Jaa, vai ei ilkeät ihmiset menesty. Kumma kyllä eduskuntatalo on täynnä sellaisia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos toteaa naiivien mahtipontisten puheidesi huokuvan elämänkokemuksen puutetta siitä ei seuraa että kilpaillaan aivottomien elämänkoululaisten draamalla.

Ei tietenkään seuraa, mutta on huvittavaa teeskennellä tyhmää sinua varten. 😄

🦄

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei tietenkään seuraa, mutta on huvittavaa teeskennellä tyhmää sinua varten. 😄

🦄

Teillä on palstasedän kanssa täällä tällainen symbioosi menossa taas. Mahtavaa

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

🦄

Eli hän on sellainen ns menestyksen teologi? Ehkä oon ymmärtänyt konseptin väärin

• Anonyymi

Anteeksi ei tietenkään ole pakko antaa. Siinä on vain, että sinä itse kärsit siitä
      eniten, ei kukaan muu.

- Sheena

• Anonyymi

Viisaasti ajateltu ja varmaan niin on. Mitenkä vasta ihmiselle, joka viestii ettei voi koskaan antaa anteeksi? Yhtäältä tulee mieleen koko anteeksi antamisen ja pyytämisen turhuus. Vähän samaa jos päiväkodeissa lapsi kiusaa tai lyö toista ohjataan opetusmielessä pyytämään anteeksi ja asia sillä selvä. Toisaalta tämmöinen tapa kertoa, ettei voi koskaan antaa anteeksi osoittaa ehkä kertoja pitävän itseään toisen yläpuolella tyyliin "Luoja armahtaa, minä en".
        Itsellä kokemus mielistelevän ja manipulointiin taipuvaisen itseäni huomattavasti nuoremman ihmisen viestistä pitkän tapaamistauon jälkeen " Olen jo pitkän aikaa päättänyt lopettaa kommunikoinnin kanssasi. En voi koskaan antaa sinulle anteeksi sitä, ettet auttanut minua kun eniten apua tarvitsin. Vastasin hänelle olevani pahoillani väärinkäsityksestä välillämme, ja että jos hän on päätynyt tuohon ratkaisuun, niin kunnioitan sitä. Kyseinen henkilö on muutenkin ollut yhteydessä vain sellaisina aikoina kun tarvitsee jotain. Tällä kertaa kyse ole väärinkäsityksestä tapaamispäivän suhteen. Olemme tunteneet toisemme jo 25 vuoden ajan. Välissä monia vuosiakin kestäneitä katkoja töiden, muuttojen ym. tähden.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Viisaasti ajateltu ja varmaan niin on. Mitenkä vasta ihmiselle, joka viestii ettei voi koskaan antaa anteeksi? Yhtäältä tulee mieleen koko anteeksi antamisen ja pyytämisen turhuus. Vähän samaa jos päiväkodeissa lapsi kiusaa tai lyö toista ohjataan opetusmielessä pyytämään anteeksi ja asia sillä selvä. Toisaalta tämmöinen tapa kertoa, ettei voi koskaan antaa anteeksi osoittaa ehkä kertoja pitävän itseään toisen yläpuolella tyyliin "Luoja armahtaa, minä en".
        Itsellä kokemus mielistelevän ja manipulointiin taipuvaisen itseäni huomattavasti nuoremman ihmisen viestistä pitkän tapaamistauon jälkeen " Olen jo pitkän aikaa päättänyt lopettaa kommunikoinnin kanssasi. En voi koskaan antaa sinulle anteeksi sitä, ettet auttanut minua kun eniten apua tarvitsin. Vastasin hänelle olevani pahoillani väärinkäsityksestä välillämme, ja että jos hän on päätynyt tuohon ratkaisuun, niin kunnioitan sitä. Kyseinen henkilö on muutenkin ollut yhteydessä vain sellaisina aikoina kun tarvitsee jotain. Tällä kertaa kyse ole väärinkäsityksestä tapaamispäivän suhteen. Olemme tunteneet toisemme jo 25 vuoden ajan. Välissä monia vuosiakin kestäneitä katkoja töiden, muuttojen ym. tähden.

Eikö teillä ollu täällä etelässä yhtään näitä survival of the fittest- kisoja kouluissa ja päiväkodeissa, palstaäijä?

• Anonyymi

Herramme Ziizas ei anna ikinä Juutalaisille anteeksi sitä että nauliituttivat hänet ristille ja pilkkasivat kun hän kitui ristillä.

Israel saa niin ohjuksia vielä etteivät edes arvaa. 💩

• Anonyymi

Jopa oli omaperäinen evonkiljuma siinä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jopa oli omaperäinen evonkiljuma siinä

Ilmeisesti kehuu Trumpin tulituksessa tämä palstaäijä. TeeTee

• Anonyymi

Anteeksi antamalla saa sen aiheuttaman pahan ja katkeruuden pois itsestään. Ettei enää kanna muiden aiheuttamia taakkoja. On vapaa menneistä. Anteeksi antaminen ei ole heidän tekojen hyväksymistä. Se on niistä opiksi ottamista ja eteenpäin menemistä. Muiden taakkojen harteillesi oikeutuksen hylkäämistä.🤷‍♀️

• Anonyymi

Ihanasti sanottu 💓

- Sheena

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ihanasti sanottu 💓

- Sheena

Sekin päivä voi koittaa

• Anonyymi

Kannattaa antaa anteeksi kiusaajalle. Silloin vapaudut asiasta. Anteeksiantamattomuus "syö" tässä tapauksessa kiusattua. Anteeksiantamattomuus ja katkeruus voi aiheuttaa syöpää ja muista terveydellisiä ongelmia..ajan kanssa.

• Anonyymi

Se ei ole ihan niin helppoa kuin "kraanan sulkisi"; ihminen ei usein voi itselleen mitään. Ei voi itseään käskeä.
        Anteeksianto on minusta sisäinen kypsymisprosessi, ei jokin päätös siinä paikassa.

Mutta meitähän niin monia...kukin hanskaa tavallaan.

• Anonyymi

Anteeksi amtaminrn ei ole heikkoutta. Se on kaiken pahuuden yki nousemista🤷‍♀️

• Anonyymi

Juuri näin! Loistava kiteytys.

• Anonyymi

Trolli.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Trolli.

Kiristääkö hermojasi jokin? Sivusta

• Anonyymi

Otin nyt yhteyttä tähän kiusaajaan. Annan hänelle mahdollisuuden puhua asiasta. Kerron myös, mitä tunteita kaikki tämä minussa aiheutti. Aion antaa anteeksi. Haluan muistella hänen kanssaan niitä ihania aikoja ala-asteella, kun oltiin ystäviä. Kiitos todella paljon kaikille, jotka osallistuivat keskusteluun. Minusta ei ole väärin tuntea myös todella negatiivisia tunteita. Viisaus on siinä, että mitä niille tekee.

• Anonyymi

Ihanasti sanottu. Kaikkea hyvää sinulle sillä ansaitset sen🤷‍♀️

• Olisi kiva kuulla, miten asia kehittyy jatkossa, jos jaksat siitä kertoa myöhemmin.

Aina se ensimmäinen askel on päättää antaa anteeksi ja sitten on enää vain voitettava vihan tunteet, niin tie vapauteen on avoinna edessä. Sen vihan selättäminen vaan on todella hankalaa ja siihen anteeksianto pääosin hyytyykin, jos hyytyy.

• Anonyymi

Hienoa! Olehyvä. Juuri noin. Jopa vihan tunne on tiettyyn rajaan asti terapeuttinen ja tärkeä. Se on vain saatava hallintaan. Se on parhaimmillaan merkki oman arvon tunnosta, mutta jos se kasvaa hallitsemattomaksi, se alkaa katkeroittamaan ja syövyttämään sielua sisältä päin. Se on hallitsemattomana kuin tunteiden syöpää. Voimia!

• Anonyymi

Hei, todella mukava kuulla! Nyt hänellä on mahdollisuus pyytää kunnolla anteeksi ja osoittaa sen että tarkoittaa sitä.

Tuli mieleen poismennyt läheinen. Hän olisi halunnut sopia ystävänsä kanssa välit rikkoneen riidan ja suri ystävyyden menetystä, joka oli kestänyt jo yli vuosikymmenen.

Läheiseni menehtyi pian tämän jälkeen. Olen miettinyt joitakin kertoja olisiko minun pitänyt soittaa hänen ystävälle tästä, mutta oli niin paljon muutakin järjestelemistä. Läheiseni poismenosta on jo yli viisi vuotta, enkä edes muista hänen ystävänsä sukunimeä.

Niin se aika jättää ja jäättää aukon ihmisten sydämeen.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Hei, todella mukava kuulla! Nyt hänellä on mahdollisuus pyytää kunnolla anteeksi ja osoittaa sen että tarkoittaa sitä.

Tuli mieleen poismennyt läheinen. Hän olisi halunnut sopia ystävänsä kanssa välit rikkoneen riidan ja suri ystävyyden menetystä, joka oli kestänyt jo yli vuosikymmenen.

Läheiseni menehtyi pian tämän jälkeen. Olen miettinyt joitakin kertoja olisiko minun pitänyt soittaa hänen ystävälle tästä, mutta oli niin paljon muutakin järjestelemistä. Läheiseni poismenosta on jo yli viisi vuotta, enkä edes muista hänen ystävänsä sukunimeä.

Niin se aika jättää ja jäättää aukon ihmisten sydämeen.

Oisko sulla palstasetä sanatkin hänelle valmiina? Muhaha haha

• Anonyymi
        UUSI

No jo on sulla jäbä pitkät kaunat. Hyvä trollata ns kun tietää toisen osapuolen(🥱) trollaavan ikävällä aiheella

• Anonyymi

Kannattaa muistaa että entisellä kiusaajallakin on paha olo. Olitte vain lapsia.

• Anonyymi

Kyllä, kiusaajaa täytyy sääliä, sillä on paha olla. Pitää ymmärtää.

• Anonyymi

Tuo on ihan totta myös.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä, kiusaajaa täytyy sääliä, sillä on paha olla. Pitää ymmärtää.

Kyllä. Kim Jong Unkin kiusaa, kiduttaa ja rääkkää ja murhaa kansalaisia koska voi itse henkisesti pahoin.

Ei ole helppoo olla paha ihminen. 😭

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä. Kim Jong Unkin kiusaa, kiduttaa ja rääkkää ja murhaa kansalaisia koska voi itse henkisesti pahoin.

Ei ole helppoo olla paha ihminen. 😭

Erikoinen rinnastus palstasetä- ymmärrystäkö odotat?

• Anonyymi

Anteeksi voin antaa vaikka joskus, milloin tahansa, myöhemmin. Se on helpompaa, kun olen hyvinvoiva.
      Sitä odotellessa muistelen mitä kaipasin eniten yksinäisenä ajanjaksona. Näin keskipisteessä olen taas minä ja minun paras oma itsetehty elämäni.
      Toivon, etten kiusaa itseäni päättämällä jäädä itselleni merkityksellisten asioiden ulkopuolelle.

• Anonyymi
        UUSI

Totta. Jos kiusaaja on vilpittömän oloinen, niin sille voi ehkä myös sanoa tämän.
        Kun toinen pyytää antamaan anteeksi, sille voi sanoa, että yritän antaa.
        Asiasta ei tarvitse keskustella sen enempää. Siihen voi laittaa rajan. Kiusattu ei ole velvollinen kuuntelemaan mitään selityksiä eikä antamaan selityksiä, eikä kiusaajaa tarvitse lohduttaa.

• Anonyymi

Uusi Testamentti on kai paras ja luotettavin opettaja anteeksi annosta. Kannattaa itse lukea ja vasta sitten päättää miten toimia. Myös vertaistuki auttaa. Ja kaikkein eniten AIKA. Aika parantaa haavat! Mikä on totta. On tuhannen taalan paikka kuitenkin huomata ja alkaa työstään kipeitä asioita. Päästä eteenpäin. Kasvaa. Kun kuitenkin todennäköisesti petollisia ystäviä tulee vastaan, joiden tarkoitusperät eivät ole aina hyvät.
      Anna itsellesi aikaa sulatella koko asiaa ja rohkaistu kuitenkin toimimaan. Ja ala näkemään itsestäsi niitä hyviä puolia. Monesti nuo kiusaajat voivat olla kateellisia, jostain asiasta sinussa ja siksi yrittävät painaa alas. Nykyään on niin paljon narsisteja yms. Ja kilpailu on kovaa. Jolloin unohdetaan se mikä on hyvää elämässä.

Monesti auttaa, kun huomaa myös itsessään parantamisvaraa suhteessa ystäviinsä tai läheisiin. Toiminko itsekin jollain tavoin samoin. Silloin ehkä on helpompi antaa anteeksi.
      Kun itsekkään ei ole täydellinen.

• Anonyymi
        UUSI

Osaatko kääntää palstasetä hyvinkin omaksi parhaaksesi näitä lauselmia?

• Anonyymi

Onko olemassa anteeksiantoa.
      Mielestäni on jonkin loukkaavan asian pienentäminen ja teon, sanotun sietäämistä kunnes unohtuu.
      Toki voi tureekseltaan pahoitella.
      Mutta mikä minä olen antamaan anteeksi toiselle, joka on ollut pöljä.
      Kiusaaminen ja tahallinen loukkaaminen on julmaa.
      Vilma

• Anonyymi

Olet oikeassa, anteeksianto on keksitty juttu. Mitä se lopulta edes tarkoittaa?

Anteeksipyyntö kun vahingossa asti toista varpaille on vain normaaleihin käytöstapoihin kuuluva tapa. Mutta akun puhutaan vakavista väärinteoista ja oikeasti vahingoittavat sosiaalisesta perseilystä, huonosta kohtelusta ja vahingonteosta toisia kohtaan, ei anteeksiannolla ole mitään muuta funktiota kuin pahantwkijän päästäminen pälkähästä.

Anteeksianto suojaa väärintekijää niiltä seurauksilta joita hänen omasta perseilystään koituu hänelle itselleen. Uhrin viha on yksi tällainen.

On valhe myös se että viha vahingoittaa vain vihaajaa itseään. Viha vahingoittaa yleensä myös sitä jota vihataan. Ja usein aiheuttaa suoranaisen uhankin jos uhri harkitsee jonkinlaisia kostotoimia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olet oikeassa, anteeksianto on keksitty juttu. Mitä se lopulta edes tarkoittaa?

Anteeksipyyntö kun vahingossa asti toista varpaille on vain normaaleihin käytöstapoihin kuuluva tapa. Mutta akun puhutaan vakavista väärinteoista ja oikeasti vahingoittavat sosiaalisesta perseilystä, huonosta kohtelusta ja vahingonteosta toisia kohtaan, ei anteeksiannolla ole mitään muuta funktiota kuin pahantwkijän päästäminen pälkähästä.

Anteeksianto suojaa väärintekijää niiltä seurauksilta joita hänen omasta perseilystään koituu hänelle itselleen. Uhrin viha on yksi tällainen.

On valhe myös se että viha vahingoittaa vain vihaajaa itseään. Viha vahingoittaa yleensä myös sitä jota vihataan. Ja usein aiheuttaa suoranaisen uhankin jos uhri harkitsee jonkinlaisia kostotoimia.

Sää olet siis palstasetä tällaisen saikkaamisen robin hood? Hohhoijaata

• Anonyymi
        UUSI

Itsellesi sinä siinä annat anteeksi, koska olit osallisena tilanteessa. Sillä tavalla anteeksianto on tarpeellinen ja vaikuttaa sinuunkin. Uhrille, oli kyseessä mikä tahansa rikos tai kiusanteko, jää aina jonkinasteinen alitajuinen syyllisyys tapahtumista. Se on biologiaa.
        Meidän alitajunta raksuttaa ja yrittää löytää tapoja ottaa opiksi tapahtumasta joka oli vahingollinen. Siihen liittyy kysymykset "mitä tein väärin" "olisinko osannut torjua tämän" jne. Ne on hyödyllisisiä ajatuksia ja kun niihin löytää vastaukset, pystyy antamaan anteeksi myös toiselle. Tähän liittyy se, että me "julmat ihmiset" muistutetaan myös uhrin vastuusta. Uhri mahdollistaa tapahtuman. Anteeksianto liittyy vastuunkantoon. Vahinkoja kun ei aina voi estää.
        Yleinen ohje, ei pelkkä kommentti tämä.

• Anonyymi

Minulta tuli pyytelemään työkaveri 8 vuoden jälkeen anteeksi voi saata... Kun vielä enemmän otti kupolin hän sen ajan kylpeny rahassa ja saanut mustamaalata minua uskon varjolla luulee saavansa anteeksi tekonsa .minulta ei ainakaan saa mitään pyytäköön siltä mihin uskoo minut sai jo lopullisesti tuhottua.

• Anonyymi

Ei saanut tuhottua. Olet arvokas edelleen. Älä kuitenkaan anna katkeruudelle valtaa. Se voi jopa tuhota. Voimia!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei saanut tuhottua. Olet arvokas edelleen. Älä kuitenkaan anna katkeruudelle valtaa. Se voi jopa tuhota. Voimia!

Onks kiva trollata?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Onks kiva trollata?

Oletko katkeruuden tai jonkun muun tunteen vallassa kun kiinnität huomiota jälleen kerran tämän äijän monologiin?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Oletko katkeruuden tai jonkun muun tunteen vallassa kun kiinnität huomiota jälleen kerran tämän äijän monologiin?

Paljonko siitä tunnetyöpaja- ja kaveritaitokurssista maksettais?

• Anonyymi

Kyllä vetäisin näköön kunnolla ja antaisin opetuksen jälkikäteen.

Meillä on maailmassa myös yksi kiusaaja kostaja , joka tulee saattaa pois nimittäin Trump.

Nyt maailma , EU ja mutu maat nuoelvat hänen vanhaa hanuriaan ja hyväksyvät lähes kaiken. Meilläkin Stubb oikein golffaa ja nuolee ja vielä hommaa suhteilla pojalleen kesätyöpaikan.

Kyllä nämä kiusaajat ja epäterveet aikuiset ja lapset tulee saada vastuuseen ja antaa heille jo heti kunnon opetus itse nataisin nyrkkiä päin pläsiä ja niin kauan kun kiusaus loppuu.

Kiusaajathan aiheuttavat niin paljon henksiä ongelmia, että vaativat kunnon oeptuksen ja se on loputtava kaikkialta maailmasta.

• Anonyymi
        UUSI

Eli sinun lähestymistapasi on yksin kirjoitteleva aloittajamies tällainen perinteikkään dynaaminen? Tällainen ns päiväsakkoasiakeissi, tuet valtiota epäsuorasti

• Anonyymi

Olet voittaja anna reppanalle anteeksi ja siirryt uusin afosfääreihin.

• Anonyymi
        UUSI

Mitä jos nauraa liian äänekkäästi päin naamaa näissä afosfääreissä?

• Anonyymi

Kenenkään ei tarvii antaa mitään anteeksi....

• Anonyymi
        UUSI

Entä tarviiko pyytää? Älä sinä vain mieti liikoja tätäkään jopa muidenki puolesta

• Anonyymi

miksi ihmeessä soitit takaisin. Mokasit. Nyt sait itsellesi ongelman.
      Sinulle tarjottiin vapautuminen vanhasta mutta sössit asian ihan itse.

• Anonyymi

Mielestäni hän ei mokannut, vaan oli vastuullinen sekä empaattinen. Toimi päinvastaisesti kuin kiusaajat. Eihän itse kannata tehdä samaa kuin kiusaajat, vaikka uhri olisikin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mielestäni hän ei mokannut, vaan oli vastuullinen sekä empaattinen. Toimi päinvastaisesti kuin kiusaajat. Eihän itse kannata tehdä samaa kuin kiusaajat, vaikka uhri olisikin.

Olisiko se ettei hän olisi antanut anteeksi kiusaajalleen yhtä kuin kiusaaminen?

Ei tietenkään hölmö.

Anteeksiantamisen eetos pitää sisällään anteeksiantajan oman narsismin. Paradoksaalisesti ihmiset jotka tekevät numeron siitä kuinka ovat antaneet jotakin pahaa anteeksi jollekin ovat itse narsisteja. He kohoilevat hyvyydessään muiden yläpuolelle. Sekä pahantekijöidensä että myös niiden muiden huonojen ihmisten yläpuolelle jotka ovat anteeksiantamattomia.

Anteeksiantouskovaisuus ruokkii siis myös uhrin omaa narsistista minäkuvaa kun hän on antavinaan anteeksi.

There fore

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Olisiko se ettei hän olisi antanut anteeksi kiusaajalleen yhtä kuin kiusaaminen?

Ei tietenkään hölmö.

Anteeksiantamisen eetos pitää sisällään anteeksiantajan oman narsismin. Paradoksaalisesti ihmiset jotka tekevät numeron siitä kuinka ovat antaneet jotakin pahaa anteeksi jollekin ovat itse narsisteja. He kohoilevat hyvyydessään muiden yläpuolelle. Sekä pahantekijöidensä että myös niiden muiden huonojen ihmisten yläpuolelle jotka ovat anteeksiantamattomia.

Anteeksiantouskovaisuus ruokkii siis myös uhrin omaa narsistista minäkuvaa kun hän on antavinaan anteeksi.

There fore

Eli gubbe parempi ettei kukaan tee yhtään mitään ns? Vai hä

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Eli gubbe parempi ettei kukaan tee yhtään mitään ns? Vai hä

Also this ei sun tartte

• Anonyymi

Ei ne todelliset kiusaaja narsistit ota mitään yhteyttä jälkikäteen!!!!

• Anonyymi
        UUSI

Eivät yhtään enää muista tai muistele? Onpa surullinen käänne

• Anonyymi

illallallal tulee, olen mainostanut monta kertaa Nelonen HD 007 ja kultainen ase missä kääpiö ja naine3n lentävän auton takakontissa..

ihmettelen kun varrmaankin tv-visioiden myyjär että pitäisi muka vaihtaa televisio jos full hs tule ekun vanha toimii 23euron investoinnilla

• Anonyymi
        UUSI

No tämän faktan voisi esim jopa tarkistaa

• Anonyymi

entinen kiusaaja. Ei enää ole sellainen.

• Anonyymi
        UUSI

Sä siis niinku kelasit siel koulun pihal, hei tää on ihan tyhämää?

• Anonyymi

sano...polvistu..joukossa tyhmyys tiivistyy...anna sydämmesi vuotaa..totuutta..hyvyyttä
      tiedän et tarkoittanut...mutta olit vaan mielenköyhä...

• Anonyymi

Paras tapa on olla välittämättä ja ehkä toinen huomaa ettei se haittaakkaan.. Jos saat tilaisuuden niin kosta. Se antaa parhaan tunteen.

• Anonyymi

joku uori nainen niin on aika pitkä asuu alapuolwella minäkään ree mirään hirmiömäisiä ääniä k ei hänkään..

voin uiaruttaaq miljonaqn kwerran james 00 ja kulrainen ase, tuo saqlamurhaaja ja kääpiö

• Anonyymi

niin sinänsä hauska elokuva tuo 007 ja kultainen ase niin etytä mitä varallisuutta onpi

• Anonyymi

Unohda uudestaan ja keskity tulevaisuuteen. Ei vanhoja kannata märehtiä, tulee vain itselle paha olo. Täytä elämäsi uusilla hyvillä ystävillä, asioilla ja harrastuksilla.

• Anonyymi

Perus sääntö on jos satutat toista, pyydä anteeksi. Osoita katumusta.

• Anonyymi
        UUSI

Olen pahoillani että susta teistä tuntuu tältä

• Anonyymi

Luoja armahtaa,minä en
      T Bud Spencer

• Anonyymi
        UUSI

Hyvää länkkäriä sulle

• Anonyymi

Riippuu kenestä olisi kyse. Jos oikeasti tiedän, ettei se ihminen ole "paha" sillä tavalla, niin olen jo melkein unohtanutkin.

Mutta en anna anteeksi niille, joiden persoonaan sellainen keinovalikoima kuuluu. Koskaan. Mun ei ole tarve märehtiä vanhoja, enkä anna niiden vaikuttaa mun elämääni, mutta muistan kyllä ihmisistä sellaiset piirteet ikuisesti. Tyhmäähän se olisi olla muistamatta.

Katkeruuteen en sorru. Tää on mun elämäni ja teen siitä just mulle hyvän.

Ajattelen että lähes kaikkia on joskus kohdeltu huonosti. Suurimmalla osalla on itsellään työkalut selvitä sellaisesta. Kaikilla pitäis olla...

xLiner

• Anonyymi
        UUSI

Mä en myöskään ymmärrä ajatusta, että "menestyminen on paras kosto". Mua ei itseäni hetkauta yhtään toisten "menestyminen", jos se on asemalla tai rahalla mitattavissa. Arvostan, jos se on henkistä tasapainoisuutta, onnellisuutta.

Lisäksi aika karmaisevaa, jos jonkun täytyy kostoksi pilata oma elämänsä ja "menestyä", vaikkei sellainen pinnallisuus olisikaan itselle tärkeää - vain että voi näyttää jollekin prs-silmälle, että on jotain (= edelleen tyhmä kiusattava reppana).

Mä ajattelen että kellukoot nuo asiat tässä elämässä. Mulla on mun elämäni enkä jaksa moisille m"lkuille suoda ajatusta.

Mutta mikäli tuonpuoleisessa on aikaa ja motivaatiota riittää, niin palaan kummittelemaan kaikille niille itsekeskeisille typeryksille. Aiheutan painajaisia, ahdistusta ja kivuliaita paiseita intimialueelle.. 😊

xLiner

• Anonyymi

Itse olen odottanut anteeksipyyntöä kiusaajilta mutta en tiedä olisiko sillä mitään väliä. Nämä entiset kiusaajat vain jatkaa kiusaamista jos näkee minut jossain ja olen nyt 40 vuotta ja on sen verran sumuttajia tai ei ymmärrä että ovat kiusanneet että ei edes myöntäisi asiaa.

• Anonyymi
      UUSI

No kirjoitappa köppäisiä tarinallisuuksia lapsekkaille kirjoitteleva äijä ”hälle” loppuraportit uusiksi vaik emt

• Anonyymi
        UUSI

Joillakin on myös jokseenkin maanisia piirteitä, ei millään pahalla

• Anonyymi
      UUSI

Joku sentään pyytää anteeksi. Ei minua kiusanneet kukaan ole pyytänyt ikinä anteeksi eikä pyydä. Eihän he ole mielestään kuin pelleilleet ja ojentaneet minua. Heidän oikeus.

Joten ei varmaan ikinä käy noin. Osa kuollutkin jo heistä. Mutta olen antanut anteeksi, sillä ajattelen heidän olleen heikkoja ihmisiä ymmärtämättömiä joilla on tarve kiusata muita. Heillä menee siis huonommin kun mulla....

Jasu

• Anonyymi
        UUSI

Ja jos mietitte miten huonommin, kun mulla niin psyykkisesti ja henkisesti ovat raakileita. Kehittyviä tai kehittymättömiä, mutta vielä ihmisraakileita.

Myös ne minua paljon vanhemmat. Jotain oleellista on jääny elämästä tajuamatta ilkeillä ja kiusaavilla ihmisillä. Heidän elämä on jollain tavoin huonoa juuri siksi. Paranee kun älyää sen asian. Millä löytää henkinen tasapaino ja vahvuus, ettei tuu edes mieleen kiusara muita. Siihen asti onnea vaan kivisellä tiellä.

Jasu

• Anonyymi
      UUSI

Ei kenelläkään ole oikein tahtoa tehdä asioille mitään. Aina vaan kauhistellaan.

Ei siitä mitään tule, ettei opettajilla ole minkäännäköistä auktoriteettia pitää kuria.

Satasen sakko vanhemmille, jos lapsi kiusaa. Jos ei ole luottotietoja, niin sakkovangiksi.

Asioita edelleen vaan hyssytellään.

• Anonyymi
      UUSI

Töölön yläaste.
      Koulumatkalla.
      Liikunta.Köksä.
      Ja.Veisto.
      Loogista.Ymärtää.
      5-8.luokalla.
      Välttellä.Kiusaajia.
      Muuten.Jäänyt.
      Piirustusvihko.
      Himaan.

Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. En tullut, koska käytit päätäsi.

Ja koska ihmiset pilaavat sillä mahdollisuudet, kaikki mikä toimii vaatii oman lähestymistapani. Kun levittää punaisia m
      Ikävä
      37
      2736
    2. Miten kaivattusi teki sinuun lähtemättömän vaikutuksen?

Minulla kävi niin, että hän laittoi ruokaa, kun olin nälkäinen. Tie miehen sydämeen käy vatsan kautta.
      Ikävä
      89
      1174
    3. Alkon myynti putosi kesäkuussa 10 prosenttia

Niin se hallitus tuhoaa valtion verokertymää ylisuurella alkoholiverolla, kun kansalaiset hankkivat juomansa ulkomailta.
      Maailman menoa
      127
      979
    4. Oliko mies vetäytyminen

Toimiva veto? Miten meille kävi. Ei hyvin ja mahdottomalta tuntuu tilanne nyt.
      Ikävä
      60
      950
    5. Mitä söitte Hänen kanssaan yhdessä viimeksi?

Tällainen vihjeketju:)
      Ikävä
      66
      907
    6. Ulosotossa olevan tulisi saada itse päättää

Maksetaanko hänen ulosotossa olevia velkoja takaisin yksi kerrallaan vai ripotellen pikku summia sinne tänne, kuten ulos
      Ulosotto, perintä ja häädöt
      76
      868
    7. Oon tässä pohtinut että se nainen

Ei sovi sulle. Ihmetyttää mitä näet hänessä. Mieheltä miehelle
      Ikävä
      70
      815
    8. EU:lta tyly ratkaisu Temulle

On se hyvä, että EU on vihdoin ja viimein puuttunut noiden Kiinan krääsän kauppiaiden toimintaan. https://www.is.fi/ta
      Maailman menoa
      99
      812
    9. Nainen on ihana

ilta-päivää tosi söpölle naiselle 🤗😘☺ Jos saisin sinut nainen oisin onnellisin mies Etpäs tiedäkään keneltä tämä on?
      Ikävä
      25
      718
    10. Hallinto-oikeus kumosi valtuuston päätöksiä

Teksti-tv kertoo, että valtuuston päätöksentekoon on osallistunut varavaltuutettu jolla ei ollut oikeutta osallistua. Mi
      Ähtäri
      30
      684
    Aihe