”Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
Ja valkeus loistaa pimeydessä, ja pimeys ei sitä käsittänyt.”
Joh 1:4,5
PIMEYS EI YMMÄRRÄ VALKEUTTA
48
240
Vastaukset
- Anonyymi
Hänessä oli elämä, ja elämä oli ihmisten valkeus.
Ja valkeus paistaa pimeydessä, jota ei pimeys käsittänyt.- Anonyymi
I det var liv, och livet var människornas ljus.
Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har icke fått makt därmed. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
I det var liv, och livet var människornas ljus.
Och ljuset lyser i mörkret, och mörkret har icke fått makt därmed.In him was life; and the life was the light of men.
And the light shineth in darkness; and the darkness comprehended it not.
- Anonyymi
Hihhuleita ja hurmahenkisiä on aina ollut olemassa, jotka pitävät itseään tosiuskovaisia.
Jer. 29:26
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.- Anonyymi
1. Kun. 18:29
Kun puolipäivä oli kulunut, joutuivat he hurmoksiin, aina siihen hetkeen asti, jolloin ruokauhri uhrataan. Mutta ei ääntä, ei vastausta, ei vaarinottoa!
Hes. 13:17
Ja sinä, ihmislapsi, käännä kasvosi kansasi tyttäriä vastaan, jotka joutuvat hurmoksiin oman sydämensä voimasta, ja ennusta heitä vastaan. - Anonyymi
Pidät siis Jeesusta hihhulina?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä pidän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesus ei ollut hihhuli, Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti.
Mutta helluntailaiset ovat hihhuleita.
- Anonyymi
Hurmoslahkot pyydystää kristittyjen sieluja.
Hes. 13:18
ja sano: Näin sanoo Herra, Herra: Voi niitä naisia, jotka sitovat taikasiteet kaikkiin ranteisiin ja tekevät hunnut kaikenkorkuisiin päihin pyydystääksensä sieluja! Toisia sieluja te pyydystätte minun kansaltani pois, toisten sielujen annatte elää omaksi eduksenne.- Anonyymi
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja seuraajia piisaa joka lähtöön.
Monenlaista julistajaa on liikkeellä nykyisin.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?" - Anonyymi
Jeesuksen omana on paras olla❣️
- Anonyymi
Suviseurat oli hyvä juhla❣️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suviseurat oli hyvä juhla❣️
Niitä massailmiötä kutsutaan sosiaalisen paineen aikaansaamaksi joukkoharhaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä massailmiötä kutsutaan sosiaalisen paineen aikaansaamaksi joukkoharhaksi.
Rock-festivaaleissa palvotaan saata-naa, hengellisillä juhlilla Jeesusta Kristusta❣️
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Rock-festivaaleissa palvotaan saata-naa, hengellisillä juhlilla Jeesusta Kristusta❣️
Jeesuksena esiintyvä antikristus on paljon vaarallisempi, koska sitä luullaan Jeesukseksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niitä Jeesuksen tuntijoita ja seuraajia piisaa joka lähtöön.
Monenlaista julistajaa on liikkeellä nykyisin.
Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja Paavalin minä tiedän, mutta keitä te olette?"”Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.”
Johannes 17:3 FB38
”Ja miten soveltuvat yhteen Jumalan temppeli ja epäjumalat? Sillä me olemme elävän Jumalan temppeli, niinkuin Jumala on sanonut: "Minä olen heissä asuva ja vaeltava heidän keskellään ja oleva heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani".”
2. Korinttilaiskirje 6:16 FB38
”Hänessä on teihinkin, sitten kun olitte kuulleet totuuden sanan, pelastuksenne evankeliumin, ja uskoneet sen, pantu sinetiksi luvattu Pyhä Henki, joka on meidän perintömme vakuutena hänen omaisuutensa lunastamiseksi, hänen kirkkautensa ylistykseksi.”
Kirje efesolaisille 1:13-14 FINRK
”Lihan mieli on kuolema, mutta Hengen mieli on elämä ja rauha. Lihan mieli on näet vihollisuutta Jumalaa vastaan, sillä se ei alistu eikä voikaan alistua Jumalan lain alle. Ne, jotka ovat lihan vallassa, eivät voi olla Jumalalle mieleen. Te ette kuitenkaan ole lihan vallassa vaan Hengen, jos kerran Jumalan Henki asuu teissä.
Mutta jolla ei ole Kristuksen Henkeä, se ei ole hänen omansa.”
Kirje roomalaisille 8:6-9 FINRK - Anonyymi
Haluaisitko olla jeesuksen oma poikaystävä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksen omana on paras olla❣️
Ja samassa sängyssä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jeesuksena esiintyvä antikristus on paljon vaarallisempi, koska sitä luullaan Jeesukseksi.
Mistä ihmeestä sen antikristuksen tunnistaa?
- Anonyymi
Pelkkä "Jeesustelu" -pitäisikin saada hälytyskellot soimaan.
Jeesus ei enää edes käytä samaa maan päällä käyttämäänssä tavallista miehen nimeä, koska sillä nimellä monet eksytykset tulevat.
Jeesus pyysi yksinäisyydessä (omassa huoneessa ovi kiinni) rukoilemaan suoraan Isäänsä, Isä meidän, joka olet taivaassa...Sitä rukousta Jumala arvostaa ja maksaa siitä.
Jeesus pyysi kastamaan nimeen Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen....
jne.
Ilm. 3:12
Siitä, joka voittaa, minä teen pylvään Jumalani temppeliin, eikä hän joudu milloinkaan lähtemään sieltä. Minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, uuden Jerusalemin, joka laskeutuu taivaasta Jumalani luota, JA OMAN UUDEN NIMENI. - Anonyymi
Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala.
- Anonyymi
Jeesuksen nimeä käyttävät ja ylistävät antikristukset ovat pahoja eksyttäjiä.
Isoissa porukoissa eksyminen on vielä helpompaa, koska ihminen kuvittelee olevansa oikeassa uskossa, kun toiset ajattelevat samalla tavalla ja vahvistavat omia käsityksiä.
Sillä senkaltaiset väärät apostolit ja petolliset työntekijät teeskelevät itsensä Kristuksen apostoleiksi.
Ei myös ihmekään ole; sillä itse Saatana muuttaa itsensä valkeuden enkeliksi.
Ei siis se ole suuri, jos myös hänen palveliansa itsensä asettelevat niinkuin he olisivat vanhurskauden saarnaajat, joiden loppu pitää oleman heidän töittensä perään. - Anonyymi
”Mutta, niin kuin on kirjoitettu: ”Mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut, minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat”, sen Jumala on meille ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaiken, Jumalan syvyydetkin. Kuka muu tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Kukaan ei myöskään tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, jotta tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut. Siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamin sanoin vaan Hengen opettamin, selittäen hengelliset asiat hengellisesti.
Sielullinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä on Jumalan Hengestä, sillä se on hänelle hullutusta, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska sitä on tutkittava hengellisesti. Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkii kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkimaan. Sillä kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä? Mutta meillä on Kristuksen mieli.”
1. kirje korinttilaisille 2:9-16 FINRK- Anonyymi
Jumala on järjestyksen Jumala, ei mikään hullutusten mestari.
Lahkolaisten hullutuksiin uskomalla ihmisiä viedään vielä syvemmälle eksytyksen kavaliin juoniin.
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina. - Anonyymi
Kristinuskonto ei ole mikään pelkkä henkiuskonto, kuten eksyttäjät uskottelee.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kristinuskonto ei ole mikään pelkkä henkiuskonto, kuten eksyttäjät uskottelee.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
pieninkään piirto tarkoittaa kirjoitettuja Jumalan lakeja ja käskyjä, joita ihmisten tulee totella ja noudattaa, ei pelkkien henkien perässsä juosta - Anonyymi
Paavali: " Mutta meillä on Kristuksen mieli.”
Room. 3:7
Paavali: "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?
- Anonyymi
Jeesuksen lähettämät oikeat evankelistat ovat lainopettajia, ei mitään hurmoshenkien voimalla ihmisiä nurin viskovia lahkolaisia.
Matt. 23:34
"Kuulkaa siis: Minä lähetän teidän luoksenne profeettoja, viisaita miehiä ja lainopettajia. Toiset heistä te tapatte ja ristiinnaulitsette, toisia ruoskitte synagogissanne ja ajatte takaa kaupungista toiseen." - Anonyymi
Nykyisin tervettä kristinuskoa haukutaan pelkäksi uskonnollisuudeksi, puhutaan uskonnollisuuden hengestä.
Ihmisiä houkutellaan niillä puheilla henkivaltojen alaiseksi sidottavaksi lahkolaiseksi hurmoslahkoihin.
Jumala on järjestyksen Jumala, ei mikään hihhuli.
'Herra on pannut sinut, Sefanja, pappi Jojadan seuraajaksi valvomaan järjestystä Herran temppelissä ja toimittamaan jalkapuuhun ja kaularautaan kaikki hullut ja hurmahenget, jotka esiintyvät profeettoina.
Jeesus oli tapauskovainen, joka kävi kerran viikossa kotikirkossaan ja luki Mooseksen kirjoja.
Luuk. 4:16
Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.
Jeesus on paras esikuva kaikissa uskonasioissa. - Anonyymi
Se on just noin!
- Anonyymi
Syntisen on hyvin vaikeaa tulla Jeesuksen valkeuteen, sillä syntinen rakastaa syntejänsä.
- Anonyymi
Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun.
Eivät he edes tiedosta sitä, eivätkä pidä sitä edes totena. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raamatun mukaan kaikki ihmiset ovat syntisiä heti sikiämisestä alkaen Aadamin sukuun.
Eivät he edes tiedosta sitä, eivätkä pidä sitä edes totena.Room. 9:8
Tämä tarkoittaa, etteivät Jumalan lapsia ole luonnolliset jälkeläiset vaan että jälkeläisiksi luetaan lupauksen voimasta syntyneet lapset.
"Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51:7
Kristityt on kastannu lapsensa sisälle Jumalan valtakuntaan jo 2000 vuotta.
Ja tekevät niin edelleen Ihmisen Pojan päivään asti. Silloin ei enää ketään ehditä kastaa kristityksi kun toinen korjataan talteen ja toinen jätetään. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eivät he edes tiedosta sitä, eivätkä pidä sitä edes totena.Sehän ei ole totta.
Ei kukaan usko, että Jumala loi Aatamin savesta. Saatikka, että Eeva sai alkunsa Savi Aatamin kylkiluusta!
- Anonyymi
Eikä edelleenkään käsitä. Siksi he herjaavat Jeesusta ja Hänen omiaan.
- Anonyymi
Se on just noin! Tarvitaan Sanan valoa!
- Anonyymi
Sen sanan nimellä kun nykyisin levitetään kaikenlaista pimeyttä ja eksytystä.
Perinteinen kristinusko sakramentteineen ei enää riitä tämän ajan ihmisille, pitää saada kovempaa kamaa ja pää sekaisin.
"Tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja."
- Anonyymi
Paavali syyttää Jeesustakin valehtelijaksi:
Paavali: " Mutta meillä on Kristuksen mieli.”
Room. 3:7
Paavali: "Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä? - Anonyymi
Kyllä kelpasi lainkohdat Paavalille kun kyse oli naisten alistamisesta ja vaientamisesta.
1. Kor. 14:34
naisten tulee olla vaiti seurakunnan kokouksissa. Heidän ei ole lupa puhua, vaan heidän on oltava kuuliaisia, niin kuin LAKIKIN sanoo.
Mutta kun oli kyse Stefanoksen murhasta, niin lait olikin täytetty, kumottu ja haudattu. - Anonyymi
Raamatun kirjoittelun aikoihin pimeys oli vallitseva olotila. Siis öisin.
Hyvin ymmärtää tämän valon haikailun.
Ei se sen kummempaa ollut. - Anonyymi
Pimeys viittaa fariseuksiin. Ortodoksijuutalaiset tunnustavat olevansa fariseusten perillisiä. He pukeutuvat mustiin, kun valon lapset pukeutuvat valkoisiin.
- Anonyymi
Saatana pukeutuu valkeisiin vaatteisiin ja esiintyy helluntain henkisenä.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse Saatana tekeytyy VALKEUDEN ENKELIKSI.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
- Anonyymi
Eipä kannattaisi pilkata lainkuuliaisia Juutalaisia.
Sananl. 28:9
Joka korvansa kääntää kuulemasta lakia, sen rukouskin on kauhistus.- Anonyymi
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sak. 2:12
Herra Sebaot on oman kunniansa tähden lähettänyt minut niiden kansojen luo, jotka ovat ryöstäneet teitä. Hän sanoo niille näin: -- Joka koskee minun kansaani, se koskee minun silmäterääni.Oliko se kansa Israel vai Juudea? Keillä on ehjä ylipappien luettelo Aaronista tähän päivään? Ei juutalaisilla.
Sananlaskut ovat tuttuja myös Joosefin heimolle mutta ei se tee niistä Jumalan sanaa. Sebaot esiintyy juutalaisessa perinteessä, ei israelilaisessa. Juutalaisuus alkoi syntyä eroamalla Eelin johdolla muista heimoista. Jeremiakin on väärä profeetta, koska väittää, että Eelin Silo olisi ollut ensimmäinen paikka, johon Jumala liitti nimensä. Ei se niin mennyt, vaan Mooses osoitti seuraajakseen Joosuan, ja mitä Israelin pyhään kansakuntaan tulee, niin totuus on siellä, mihin Joosua Joosefin heimosta johdatti, niin kuin Mooses oli neuvonut, niin kuin Jumala oli tarkoittanut. Ei se ole Silo. Mutta Juudaa Jaakob Israel muistutti siitä, miten oli kadottanut sauvansa saadakseen seksiä poikiensa leskeltä, ja tulisi kadottamaan sauvansa uudelleen. Onpa jaloa nousta alistamaan veljiään toisen pedon haaskalta. Niin, Saul oli susi lammasten vaatteissa. Leijonanpentu tuli ja tappoi ja otti kaiken itselleen. Mutta sitten... tuli vielä sarvet, jotka lävistivät leijonan. Niin kuoli peto.
- Anonyymi
Paavali tekeytyi nasiiriksi, vaikka ei siihen aikaan enää mitään nasiireja ollut.
Ap. t. 18:18
Paavali viipyi Korintissa vielä jonkin aikaa. Sitten hän hyvästeli veljet ja lähti purjehtimaan kohti Syyriaa yhdessä Priscillan ja Aquilan kanssa. Hän oli Kenkreassa leikkauttanut hiuksensa, koska oli antanut uhrilupauksen*. [Kysymys on Vanhan testamentin lupauskäytännöstä, ks. 4. Moos. 6.][4. Moos. 6:18; Ap. t. 21:24]
3.Ms.21:5 "Papit eivät saa ajaa päätään paljaaksi, eivät leikata partaansa sivuilta eivätkä viillellä merkkejä ruumiiseensa.- Anonyymi
Paavali tekeytyi Juutalaisten nasiiriksi ja kristittyjen apostoliksi. Melkoinen kaksoisrooli oli miehellä hoidettavana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavali tekeytyi Juutalaisten nasiiriksi ja kristittyjen apostoliksi. Melkoinen kaksoisrooli oli miehellä hoidettavana.
Johannes kastaja oli viimeinen oikea nasiiri.
OIkeita Apostoleita oli vain 12 kpl. Ei enempää.
Ilm. 21:14
Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.
Valenasiireita ja valeapostoleita oli sitäkin enemmänkin.
Ilm. 2:2
Minä tiedän sinun tekosi ja vaivannäkösi ja kärsivällisyytesi, ja ettet voi pahoja sietää; sinä olet koetellut niitä, jotka sanovat itseänsä apostoleiksi, eivätkä ole, ja olet havainnut heidät valhettelijoiksi.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol4791735Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis3781497Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641338Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H151309- 100905
JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran19866- 50840
Miten kesäsi meni?
Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?65736Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti15731Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka7722