Lucifer patteriauto 1205 km yhdellä latauksella

Anonyymi-ap

Sehän on jo aika lähelle Suomen päästä päähän, tosin ei olleet olosuhteet –30 astetta pakkasta vastatuuleen parin tonnin asuntovaunu perässä, mutta jonkunlainen tulos kuitenkin.

https://www.hs.fi/talous/art-2000011353542.html

"Kyseessä on sarjatuotannossa olevien sähköautojen maailmanennätys, joka tehtiin viime viikonloppuna.

Auto lähti Sveitsin St. Moritzista ja päätti matkansa ilman yhtään latauskertaa Saksan Müncheniin. Ajossa kesti hieman yli 25 tuntia.

Reitillä oli vaihtelevia tieosuuksia aina vuoristoteistä maanteihin."

52

283

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lucid-sähköauto rikkoi maailman­ennätyksen: Yhdellä latauksella 1205 kilometriä

      Tuossa on auton oikea nimi!

      • Anonyymi

        Okei, luin kiireellä huonosti. Pahoittelut.


    • Anonyymi

      kyllä tuossa helteessä akku kestää. miinus pakkanen kun tarkoittaa plus kelejä.

      • Anonyymi

        Helle imee akun nopeasti, etenkin jos käyttää ilmastointia.

        Sähkölaitteet tykkäävät kylmästä.


    • Anonyymi

      Ei riitä persuilla rahat noihin.

    • Anonyymi

      1205 km jos kestäisi palamatta sinne asti

      • Anonyymi

        Palaamatta tarkoitit, eli 600 km päähän pääsisi lataamatta ja takaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Palaamatta tarkoitit, eli 600 km päähän pääsisi lataamatta ja takaisin.

        Syttyy ennen sitä


    • Anonyymi

      Sähköauto Saudi-Arabiasta !

    • Anonyymi

      Niin se kehitys kehittyy.

    • Anonyymi

      Talvella hyytyisi Inarissa viimeistään.

      • Anonyymi

        Siellä liikutaan poroilla.


    • Anonyymi

      Akusto on varmaankin ilmainen ?
      Saisikohan 100 tonnilla ??

      • Anonyymi

        Koko auton saa 110 tonnilla. Ei kannata siis suotta pelkkää akkua vaihtaa. Ja autot on tapana vaihtaaa uuteen muutenkin 3-4 vuoden välein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko auton saa 110 tonnilla. Ei kannata siis suotta pelkkää akkua vaihtaa. Ja autot on tapana vaihtaaa uuteen muutenkin 3-4 vuoden välein.

        Mutta, se akuston hinta kiinnostaa ?
        Nääs kun sen hinta on sama kuin auton hinta, joten onko autolla jokin kaupallinen arvo käytettynä kun takuut on moro !

        Eli kun tuot autosi vaihtoon 3 vuoden kuluttua niin saat siitä romutusmaksun !?
        Onnea !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta, se akuston hinta kiinnostaa ?
        Nääs kun sen hinta on sama kuin auton hinta, joten onko autolla jokin kaupallinen arvo käytettynä kun takuut on moro !

        Eli kun tuot autosi vaihtoon 3 vuoden kuluttua niin saat siitä romutusmaksun !?
        Onnea !

        Liiisingillä otetaan. Turha murehtia jostain jäännösarvoista.


    • Anonyymi

      JA HELVETTI ON IRTI KUN TUO POMMIPESÄ SYTTYY TULEEN!
      LIENEE PIKEMMINKIN OMINAISUUS, KUIN VIKA NÄISSÄ SÄHKÖAUTOISSA? KUMMA KUN NIITÄ EI EU KIELLÄ JO?!

      • Montako sähköautoa Suomessa on syttynyt palamaan tähän mennessä? 🍿

        Todennäköisempää on saada verenmyrkytys koiran puremasta kuin palaa sähköautossa. Ja paljon.


      • Anonyymi
        Repe_RuutikaIlo kirjoitti:

        Montako sähköautoa Suomessa on syttynyt palamaan tähän mennessä? 🍿

        Todennäköisempää on saada verenmyrkytys koiran puremasta kuin palaa sähköautossa. Ja paljon.

        Elätkö tynnyrissä?
        Etkö lue uutisia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elätkö tynnyrissä?
        Etkö lue uutisia?

        Polttomoottoriautoja tuntuu palavan päivittäin, ainakin uutisten perusteella.


    • Anonyymi

      Tuo on sentään turvallinen auto. Polttomoottoripommit palavat räjähdysmäisesti karrelle pelkästään kumin puhjetessa. Vasta jokunen päivä sitten kuoli sen vuoksi potkupalloilija veljineen.

      • Anonyymi

        Kun sähköautosähikäiset palavat jo laivauksessa maihin. Riemuidoottiset naishallituksen pellet haluavat akkuroskaa kiinasta - luoto saastuu.


      • Anonyymi

        Viestisi on sentään typerä, oletko kuullut koskaan lähdelinkeistä ja pelkästään niiden sen oikein linkittämisestä?

        veljineen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun sähköautosähikäiset palavat jo laivauksessa maihin. Riemuidoottiset naishallituksen pellet haluavat akkuroskaa kiinasta - luoto saastuu.

        Eivät sähköautot pala, koska niissä ei ole palavia nesteitä.

        Polttomoottoriautot ovat nimensä mukaan palopommeja. Surullisia uutisia saamme lukea päivittäin.


      • Sepä olikin eriskummallinen onnettomuus kaikkiaan. Renkaan kun ei pitäisi mitenkään räjähtää eikä sikakalliin auton syttyä ulosajossa palamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun sähköautosähikäiset palavat jo laivauksessa maihin. Riemuidoottiset naishallituksen pellet haluavat akkuroskaa kiinasta - luoto saastuu.

        Älä vie akkuja sinne luodolle.


    • Anonyymi

      Sähköautot ovat sentään menneen talven lumia jo kolmas otto
      https://fi.wikipedia.org/wiki/Who_Killed_the_Electric_Car?

      Who Killed the Electric Car? on vuonna 2006 valmistunut dokumenttielokuva, joka kertoo sähköautojen hetkellisestä ilmaantumisesta Yhdysvaltojen markkinoille 1990-luvun lopulla ja niiden katoamisesta 2000-luvun alussa. Se

    • Anonyymi

      Lucifer-sähkö auto palaa... Helvetin Tulessa.

      Litium-akuissa on erittäin heikkoa tuo pakkasen keswtäminen.

      • Anonyymi

        Siksi akustoissa on lämmitys. Sähköauto on muutoin erinomainen talviauto. Ei ole kankea kuten voiteluaineiden varassa toimivat vaihtoehdot.


    • Anonyymi

      Kuinka suuren asuntovaunun tuohon voi kytkeä?

      • Anonyymi

        Ei saa kait koukkua asennettua lainkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa kait koukkua asennettua lainkaan.

        Typerää vessan vetäminen on muutenkin. Hotellit ovat nukkumista varten.


    • Anonyymi

      Nimi on kohdillaan, Lucifer Fireball Turbo

    • Anonyymi

      Kestääkö 100 tuhatta kilometriä ennenkuin paskoo?

      • Anonyymi

        Todennäköisesti. Joku taksikuski oli vastaavalla Teslalla päästelly 700 tuhatta km.


    • Anonyymi

      Polttomoottoriautolla mennään eikä meinata, jo yli 50 vuotta kason tuoksussa.

    • Anonyymi

      Tuolla palaa varmasti rengas iloisesti, kun kerran 3 sek 0–100 km/h.

      • Anonyymi

        Corvette C8 ZR1. 0 to 62 miles 2,3 sec


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Corvette C8 ZR1 kulkee 375km/h. Omapaino on 1820kg. Lucid EV omapaino 2000-2400kg, joten ei mitään mahdollisuuksia pärjätä Corvetelle radalla !

        Helposti voittaa Lusikka Veten, koska a) parempi kääntömomentti -> poistuu mutkista iloisemmin b) matalampi painopiste -> kulkee mutkat nopeammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helposti voittaa Lusikka Veten, koska a) parempi kääntömomentti -> poistuu mutkista iloisemmin b) matalampi painopiste -> kulkee mutkat nopeammin.

        1. Kannattaa perehtyä fysiikkaan !
        2. Kannattaa perehtyä ajodynamiikkaan !
        3. Kannattaa perehtyä teho/paino suhteeseen !
        4. Kannattaa perehtyä massan olemukseen liikkeen aikana !
        5. Kannattaa perehtyä Corvette C8 ZR1 urheiluautoon !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Kannattaa perehtyä fysiikkaan !
        2. Kannattaa perehtyä ajodynamiikkaan !
        3. Kannattaa perehtyä teho/paino suhteeseen !
        4. Kannattaa perehtyä massan olemukseen liikkeen aikana !
        5. Kannattaa perehtyä Corvette C8 ZR1 urheiluautoon !!

        Lusikka ei häviä Vetelle radalla, ja tässä syyt miksi:

        1. Välitön vääntö ja voimanjako
        Sähkömoottori antaa täyden väännön nollasta alkaen, mikä tarkoittaa salamannopeaa ulostuloa mutkista – ilman vaihtamisen viivettä tai kierroslukujen optimointia. Lisäksi Lucidin neliveto ja älykäs vääntövektori jakaa tehon juuri sinne missä pito on, kaarteessa ja ulostulossa.

        2. Massasta huolimatta hallinta on sähköllä ylivertainen
        Lucid Air on painavampi, kyllä, mutta sen alhaalla sijaitseva akku tekee painopisteestä matalamman kuin polttomoottoriautolla. Tämä tuo paremman vakauden kaarreajoon ja tekee isosta massasta hallittavan. Paino ei yksin ratkaise – painon sijoittelu ja sen hallinta tekevät eron.

        3. Regeneratiivinen jarrutus = älykäs hidastus
        Sähköauton jarrutuksessa käytetään sekä mekaanisia että sähköisiä (regeneratiivisia) jarruja. Tämä tekee hidastuksesta tehokasta ja vakaata, sekä mahdollistaa jarrupisteiden hienosäädön mutkiin tultaessa. Corvette ei voi ottaa energiaa talteen samalla tavalla.

        4. Teho/paino ei ole kaikki – tärkeämpää on käytettävä teho
        Corvette C8 ZR1 on vaikuttava lukemiltaan, mutta Lucid Air (esim. Sapphire-versio) tuottaa yli 1200 hevosvoimaa, joka on täysin käytettävissä koko ajan ilman turboa, vaihteita tai kierroslukujen optimointia. Tehon jatkuva saatavuus > huipputeho.

        5. Todistetusti nopeampi: Lucid Air Sapphire on rikkonut kierrosaikoja
        Sapphire-versio on kellottanut esimerkiksi Laguna Secassa nopeampia aikoja kuin monet superautot – mukaan lukien vanhempia Corvette-malleja. Siinä missä Corvette tarvitsee kuljettajaltaan täydellisyyttä, Lucid tarjoaa nopeutta helpommin ja vakaammin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1. Kannattaa perehtyä fysiikkaan !
        2. Kannattaa perehtyä ajodynamiikkaan !
        3. Kannattaa perehtyä teho/paino suhteeseen !
        4. Kannattaa perehtyä massan olemukseen liikkeen aikana !
        5. Kannattaa perehtyä Corvette C8 ZR1 urheiluautoon !!

        6. Kannattaa lotota !!!

        Note: Unfortunately mentioned Corvette C8 ZR1 has not accepted type approval on EU !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lusikka ei häviä Vetelle radalla, ja tässä syyt miksi:

        1. Välitön vääntö ja voimanjako
        Sähkömoottori antaa täyden väännön nollasta alkaen, mikä tarkoittaa salamannopeaa ulostuloa mutkista – ilman vaihtamisen viivettä tai kierroslukujen optimointia. Lisäksi Lucidin neliveto ja älykäs vääntövektori jakaa tehon juuri sinne missä pito on, kaarteessa ja ulostulossa.

        2. Massasta huolimatta hallinta on sähköllä ylivertainen
        Lucid Air on painavampi, kyllä, mutta sen alhaalla sijaitseva akku tekee painopisteestä matalamman kuin polttomoottoriautolla. Tämä tuo paremman vakauden kaarreajoon ja tekee isosta massasta hallittavan. Paino ei yksin ratkaise – painon sijoittelu ja sen hallinta tekevät eron.

        3. Regeneratiivinen jarrutus = älykäs hidastus
        Sähköauton jarrutuksessa käytetään sekä mekaanisia että sähköisiä (regeneratiivisia) jarruja. Tämä tekee hidastuksesta tehokasta ja vakaata, sekä mahdollistaa jarrupisteiden hienosäädön mutkiin tultaessa. Corvette ei voi ottaa energiaa talteen samalla tavalla.

        4. Teho/paino ei ole kaikki – tärkeämpää on käytettävä teho
        Corvette C8 ZR1 on vaikuttava lukemiltaan, mutta Lucid Air (esim. Sapphire-versio) tuottaa yli 1200 hevosvoimaa, joka on täysin käytettävissä koko ajan ilman turboa, vaihteita tai kierroslukujen optimointia. Tehon jatkuva saatavuus > huipputeho.

        5. Todistetusti nopeampi: Lucid Air Sapphire on rikkonut kierrosaikoja
        Sapphire-versio on kellottanut esimerkiksi Laguna Secassa nopeampia aikoja kuin monet superautot – mukaan lukien vanhempia Corvette-malleja. Siinä missä Corvette tarvitsee kuljettajaltaan täydellisyyttä, Lucid tarjoaa nopeutta helpommin ja vakaammin.

        Valitettavasti nämä autot eivät ole olleet kisassa radalla !
        Mutta, vastaava tieto löytyy Ford Mustang V8 vastaan Mustang Mach E.

        Lyhyesti kerrottuna, Mustang V8 on radalla 'valovuoden nopeampi' !

        Satojen kilojen ylimääräistä massaa ja sen vaikutusta rata-ajossa ei voi poistaa !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti nämä autot eivät ole olleet kisassa radalla !
        Mutta, vastaava tieto löytyy Ford Mustang V8 vastaan Mustang Mach E.

        Lyhyesti kerrottuna, Mustang V8 on radalla 'valovuoden nopeampi' !

        Satojen kilojen ylimääräistä massaa ja sen vaikutusta rata-ajossa ei voi poistaa !!

        Eri keskustelu tuo.

        Mutta Lusikka pieksee tosiaan tuon Veten, kuten on myös kerrottu miksi.


    • Anonyymi

      Luciferin sammuttaminen vaikeaa

    • Anonyymi

      Syö rengasta tuollainen. 60 kg dieseliä tai 600kg akkuja.

      • Anonyymi

        Kulultustavaraahan ne. Piirtää nätisti tuollainen sähkövatkain mustaa juovaa.


    • Anonyymi

      Vain idiootti innosttuu autosta jossa on pesukoneen moottori.

    • Anonyymi

      akkuja voisi pienentää, jos sähköautossa olisi laturi kuten bensa autossa,

      • Anonyymi

        Yhteen pikkutötteröön möivät lisävarusteena pientä perävaunua, jossa oli aggegaatti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3141
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1600
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1462
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1369
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1324
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1236
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe