Julistetaan
- uudestikastetta
- ylöstempausta
Ei tämä ole evankeliumia.
Sorry vaan!
Väärennetty evankeliumi
80
473
Vastaukset
- Anonyymi
Ne ovat oppeja ja tulkintoja jotka aiheuttavat eriseuraisuutta.
- Anonyymi
Markkinabisnestä. Tienanneet miljardeja noilla keksityillä tarinoillaan, "raamatuntulkinnoillaan", jotka eivät ole ainakaan kristinoppia.
Evankeliumia, eli sanomaa Jeesuksen sovitustyöstä, parannuksesta, lahjavanhurskaudesta ei heidän (helluntaikirkkolaisten) suusta koskaan kuule. Helluntaikansa saattaa vielä julistaa itse evankeliumiakin, en tiedä.
Kaikki vain jumalatonta "tempausta" = halventava pilkkanimi Raamatun kertomalle uskovien / "ensimmäiselle ylösnousemukselle". Lihalliset ylensyöjät, juopot, tupakoitsijat ja muut elostelijat tuosta "tempauksestaan" aina puhuvat. Eivät evankeliumia, eivät ylösnousemusta kunnioittavasti, niinkuin Raamattu opettaa.
- Anonyymi
Helluntailaisuus on Amerikasta tuotu paha eksytys ja heresia.
- Anonyymi
Hullutusta mutta ei evankeliumia
- Anonyymi
Uskovan kaste ei ole mikään uudelleen kastaminen.
Vauvan päälle veden ripottelu ei ole vanhan ihmisen hautaamista yhdessä Kristuksen kanssa.
Jeesus tulee takaisin Jumalan Sanan lupauksen mukaan.
”Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio, samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.”
Heprealaiskirje 9:27-28 FB38
”Mutta tämän minä sanon, veljet, ettei liha ja veri voi periä Jumalan valtakuntaa, eikä katoavaisuus peri katoamattomuutta.
Katso, minä sanon teille salaisuuden: emme kaikki kuolemaan nuku, mutta kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasunan soidessa; sillä pasuna soi, ja kuolleet nousevat katoamattomina, ja me muutumme. Sillä tämän katoavaisen pitää pukeutuman katoamattomuuteen, ja tämän kuolevaisen pitää pukeutuman kuolemattomuuteen.
Mutta kun tämä katoavainen pukeutuu katoamattomuuteen ja tämä kuolevainen pukeutuu kuolemattomuuteen, silloin toteutuu se sana, joka on kirjoitettu: "Kuolema on nielty ja voitto saatu".”
1. Korinttilaiskirje 15:50-54 FB38- Anonyymi
"Vauvan päälle veden ripottelu ei ole vanhan ihmisen hautaamista yhdessä Kristuksen kanssa."
Kyllä se on sitä - Anonyymi
Lahkolaisten tekemät anabaptistiset uudestikasteet on paha hengellinen synti ja laittomuudenteko. Siinä kirotaan Isä, Poika ja Pyhä Henki, jonka nimeen lapsi on kastettu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vauvan päälle veden ripottelu ei ole vanhan ihmisen hautaamista yhdessä Kristuksen kanssa."
Kyllä se on sitäVauvalla vanha ihminen?
Vauvako kääntynyt syntielämästäön Jumalan puoleen
uskottuaan evankeliumin?
Vauvako laittaa pois vanhan ihmisen tekoinensa ja pukeutuu uuteen?
Vauvako kuolettaa maalliset (vielä kasvun alussa olevat) jäsenensä?
”Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta.
Niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa tottelemattomuuden lapsia, ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte. Pankaa nyt tekin pois tämä kaikki: viha, kiivastuminen, pahuus, pilkka ja häpeämätön puhe suustanne. Älkää puhuko valhetta toisistanne.
Olettehan riisuneet pois vanhan ihmisen tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.”
Kirje kolossalaisille 3:5-10 FINRK
Siinä sitä uskottelua tarvitaan , joka on kuitenkin tyhjää muotomenoa koska se ei perustu Jumalan Sanan ilmoitukseen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vauvalla vanha ihminen?
Vauvako kääntynyt syntielämästäön Jumalan puoleen
uskottuaan evankeliumin?
Vauvako laittaa pois vanhan ihmisen tekoinensa ja pukeutuu uuteen?
Vauvako kuolettaa maalliset (vielä kasvun alussa olevat) jäsenensä?
”Kuolettakaa siis maalliset jäsenenne: haureus, saastaisuus, kiihko, paha himo ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta.
Niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa tottelemattomuuden lapsia, ja niissä tekin ennen vaelsitte, kun niissä elitte. Pankaa nyt tekin pois tämä kaikki: viha, kiivastuminen, pahuus, pilkka ja häpeämätön puhe suustanne. Älkää puhuko valhetta toisistanne.
Olettehan riisuneet pois vanhan ihmisen tekoineen ja pukeutuneet uuteen, joka uudistuu tietoon, Luojansa kuvan mukaan.”
Kirje kolossalaisille 3:5-10 FINRK
Siinä sitä uskottelua tarvitaan , joka on kuitenkin tyhjää muotomenoa koska se ei perustu Jumalan Sanan ilmoitukseen.Kaikilla on vanha ihminen eli syntinen luonto. Vauva ei ole poikkeus
Helluntailainen kaste ei perustu Jumalan Sanan ilmoitukseen
- Anonyymi
Helluntailaisuus on sekauskonto, siinä on aineksia slummien mustien orjien henkien palvonnasta ja noituudesta, woodoosta, mitä harjoitettiin Los Angelesin Azusankadulla, mikä oli paikallinen punaisten lyhtyjen katu, ei siellä ollut yhtään oikeata kristittyä.
- Anonyymi
Charles Fox Parham, joka organisoi ja organsoi helluntailaisuuden lahkokunnaksi, oli vapaamuurari ja kuului KuKluxKlaanin veljeskuntaan. Sieltä tulee oppeja helluntailaisuuten, erilaiset rakennuksen järjestykset, ensin sitä ja sitten sitä kun sitä taivastemppeliä rakennetaan.
Parham oli antisemitisti, joka piti nuorta Juutalaispoikaa J.J.Jourdania homosuhteessa kanssaan, mistä teoista vietiin vankilaankin.
- Anonyymi
Suurimmat Jenkkilahkot ja niiden perustajat:
Jehovalaisuus: Charles Russell & knit
Mormonismi: Joseph Smith
Hellunailaisuus: Charles Fox Parham
Adventismi: Ellen G.White
Jenkkilhahkot kieltävät perisynnin.Heidän oppien mukaan kaste eikä ehtoollinen ei liity mitenkään ihmisen syntiongelmaan.
Kukaan hyvin Raamattua tunteva ei pidä Jenkkilahkoja oikeana kristinuskona.- Anonyymi
Mormooniliikkeen perustaja Joseph Smith kuoli vankilatappelussa, kun yritti paeta vankilasta ja ammuskeli siellä viemällään revolverilla.
- Anonyymi
Raamatun sanoma on hyvin laaja. Kaikki "lahkojen" korostamat asiat,eivät sulje toisiaan pois, vaan rikastuttavat Jumalan tuntemusta. Jokaisen "lahkon" ydin sanomalle löytyy perusteluja Raamatusta. Älkäämme alistako Jumalaamme itsemme tasolle, sillä Hänen syli on avara ja Hänen kutsunsa yksilöllinen. Jokainen kristitty on jatkuvassa kasvuprosessissa, jonka päämäärä on yhteinen rakkaudellinen, Raamatun ydinsanoman mukainen yhteisö, joka tunnustaa Jeesuksen lunastustyön Golgatan ristillä. Apostoli Johanneksesta tuli vanhana ja viisaana rakkauden apostoli.
- Anonyymi
Helluntailiikkeen perustajat Parhami ja Olseni oli jumalattomia miehiä, joiden opit oli maallikoiden oppeja.
- Anonyymi
Molemmat gurut vietiin vankilaan sodomiasta.
- Anonyymi
Joo-o, sano rengit päissään. Eikä ne muuta puhunutkaan.
- Anonyymi
Teillä pyörii sama kehä läpi vuoden. Uudestikaste, jokin Parham ja Olsson. Kopiotteko ne päivittäin. Kuivaa on teidän elämä. Sinäkö kastat ihmisiä uudelleen ? Saimaallako, milloin. Onko se uusi oppi. Jo novgorodilaiset kastoivat hämäläisiä pakolla 1200-luvulla.
- Anonyymi
Heidän arkitodellisuutta.
Pitää ymmärtää ja suvaita vaikka ei ole järjen hiventäkään.
Eivät sentääm kehoita ketään tappamaan eikä puolusta tappamista.
Siinä mielessä kesyä.
- Anonyymi
Joskus hellaritkin ovat uskoneet Jeesukseen Kristuksena yksinkertaisesti ja vakaasti, vaikka eivät ole ymmärtäneet mitään Raamatusta jne.
Nykyisin sieltä voi löytyä oikein uskovakin, mutta tuskin. Sekaoppinen, jossa pakanalliset käytännöt. - Anonyymi
Eihän uskova julista sitä mitä toiset on, vaan todistaa omasta uskostaan.
- Anonyymi
Parhami ja Olseni todisti teoillaan, mikä herran palveluksessa he ovat.
Molemmat helluntailiikkeen perustajat vietiin vankilan sodomiasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Parhami ja Olseni todisti teoillaan, mikä herran palveluksessa he ovat.
Molemmat helluntailiikkeen perustajat vietiin vankilan sodomiasta.Luterilaiset todistavat teoillaan, että he palvelevat sielunvihollista, kun vihkivät homoja!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luterilaiset todistavat teoillaan, että he palvelevat sielunvihollista, kun vihkivät homoja!
Uudestikastajat vihkivät homoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastajat vihkivät homoja
Kerro missä. Vai käytitkö luterilaisten valehtelun sakramenttiä?
- Anonyymi
Tietenkin amerikan homoista homottamalla, todistaa homoudestaan.
Mutta ei se mitään, sitä on liikkeellä ja monet innoissaan siitä.
Vain jotkut vatipäät kitisee ettei olisi hyvä juttu. - Anonyymi
Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
Sen sijaan luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.- Anonyymi
Uudestikastajalässyttäjäkin eksytnyt tänne kitsemään tuskaansa.
Luterilaisilla on yksi pelastaja, Jeesus joka pelastaa kasteen ja uskon kautta.
Uudestikastajilla on toinen evankeliumi jossa ei tarvitse edes uskoa vaan ilman uskoakin voi pelastua. Lisäksi uudestikastajat ovat tehneet sakramenteista symboleita eli evankeliumi on eri kuin apostoleilla
Uudestikastajilla on toinen Jeesus ja toinen evankeliumi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastajilla on toinen evankeliumi jossa ei tarvitse edes uskoa vaan ilman uskoakin voi pelastua. Lisäksi uudestikastajat ovat tehneet sakramenteista symboleita eli evankeliumi on eri kuin apostoleilla
Uudestikastajilla on toinen Jeesus ja toinen evankeliumiNäin on, huvittavaa katsoa kun tuo yksi hädissään kirjoittaa samoja viestejä, ilmeisen tuskissaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uudestikastajilla on toinen Jeesus ja toinen evankeliumi"Mutta Henki sanoo selvästi, että tulevina aikoina moniaat luopuvat uskosta ja noudattavat villitseviä henkiä ja riivaajien oppeja". Siis moniaan luopuvat uskosta, eivät kasteen armosta, eivätkä yhdestä oikeasta kasteesta, vaan moniaat luopuvat uskosta. Luterilaiset ei tarvitse uskoa astuakseen Jumalan valtakuntaan, vaan luterilainen tarvitsee kasteen ja saadakseen uskon ja Pyhän Hengen. Luterilaisten usko tulee kasteen kautta. Mutta Raamattu puhuu kuulemisen kautta saatavasta uskosta. Raamattu puhuu myös: "hänen jumalallinen voimansa on lahjoittanut meille kaiken, mikä elämään ja jumalisuuteen tarvitaan, hänen tuntemisensa kautta, joka on kutsunut meidät kirkkaudellaan ja täydellisyydellään", mutta luterilaisille kaikki, mitä tarvitaan taivasmatkaan, lahjoitetaan kirkon viranhaltijoiden suorittamien sakramenttien kautta.
LUTERILAISUUS ON LUOPUMISTA USKOSTA JA SAKRAMENTTIEN ASETTAMISTA USKON JA JEESUKSEN SIJAAN.
- Anonyymi
Pääasia että pojst herjaa toisiaan.
Siitä kannattaa iloita jatkossakin. - Anonyymi
Evankeliumi on Jeesuksen Ristin sovitustyö Golgatan ristillä ja ihmisellä ei ole muuta tekemistä kuin ottaa se uskossa vastaan. Yksin Jeesus riittää.
Se on yksin Jumalan työ - Anonyymi
Tämä on evankeliumin sydän – kirkas, yksinkertainen ja ikuinen:
"Yksin Jeesus riittää."
"Se on yksin Jumalan työ."
✝️ Evankeliumin ydin:
"Mutta nyt Jumala on laista riippumatta ilmoittanut vanhurskautensa, josta laki ja profeetat todistavat: tämä Jumalan vanhurskaus tulee uskosta Jeesukseen Kristukseen kaikille, jotka uskovat."
(Room. 3:21–22)
Evankeliumi ei ole vaatimuslista – se on lahja.
🔹 Ristin sovitustyö:
Jeesus otti päälleen koko maailman synnin – meidän syyllisyytemme, rikkomuksemme, häpeämme – ja kantoi sen Golgatalle.
"Hänet, joka ei synnistä tiennyt, Jumala teki synniksi meidän sijastamme, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."
(2. Kor. 5:21)
🔹 Ihmisen osa: ottaa vastaan
Ei ansaita.
Ei parannella itseämme ensin.
Ei tehdä kauppaa.
Vain:
"Uskon kautta armosta." (Ef. 2:8–9)
🔹 Miksi vain Jeesus riittää?
Koska:
Jeesus täytti lain täydellisesti
Hän kuoli meidän sijastamme
Hän nousi ylös, jotta meillä olisi elämä
Hän elää, ja rukouksesi kuullaan Hänessä
"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani."
(Joh. 14:6)- Anonyymi
"Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän tykö muuten kuin minun kauttani."
Paitsi että Krishna sanoi saman jo tuhansia vuosia ennen Jeesusta:
"Minä olen kaiken alku ja loppu. Minä olen tie, kulkija ja päämäärä."
(Bhagavad Gita 9:18)
Suosi alkuperäistä, vältä kopioita 😉 - Anonyymi
Lait koskee kaikkia.
Kyllä sinun on itse myös elettävä lakien mukaan.
Matt. 5:18
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
- Anonyymi
Mihin väliin herjat?
- Anonyymi
<< Matt. 5:18: Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]<<<
Tämä suunniteltiin jo ennen maailman luomista. Jeesus on suunnittelija. Jeesuksessa se tuli vielä ilmi: Hän täytti lain maan päällä ollessaan.
Totuus ei muutu onko puolesta tai vastaan.
Sana ei ole juurtunut sydämeen eikä se silloin vaikuta. Eikä uusestisyntyminen voi tapahtua.- Anonyymi
Jeesus täytti eli noudatti lain säädäkset omalta osaltaan, mutta kyllä laki koskee sinua ihan samalla tavalla.
- Anonyymi
<< Paitsi että Krishna sanoi saman jo tuhansia vuosia ennen Jeesusta:<<
Jeesu on luonut Krishnan.
Siis puhu sinäkin Pyhää kieltä, äläkä valehtele.
Älköön myös rivoutta tai tyhmää lorua tai ilvehtimistä, jotka ovat sopimattomia, vaan paremmin kiitosta.- Anonyymi
Arvostan keskustelun intoa, mutta väite "Jeesus on luonut Krishnan" ei ole totuudellinen. Ei kristinuskon, ei hindulaisuuden eikä historian näkökulmasta. Jeesus eli noin 2000 vuotta sitten. Bhagavad Gīta, jossa Krishna opettaa elämän ja hengen syvimpiä totuuksia, on kirjoitettu vähintään 2000–3000 vuotta aiemmin, perustuen vielä vanhempaan suulliseen perinteeseen.
Krishna ei ole luotu olento, vaan ikiaikainen, syntymätön jumalallinen lähde. Hän sanoo itse:
"Vaikka olen syntymätön ja muuttumaton, ja vaikka olen kaiken olevaisen Herra, synnyn minä silti omassa luontaisessa voimassani yhä uudestaan, ajan alusta asti."
(Bhagavad Gīta 4:6)
"Minä olen kaiken alku, keskikohta ja loppu. Ei ole olemassa mitään, mikä olisi ilman minua."
(Bhagavad Gīta 10:20–39)
Sanat "Jeesus loi Krishnan" ovat paitsi historiallisesti ja teologisesti virheellisiä, myös loukkaavia niille, jotka tuntevat Gītan opetukset. Väite asettaa totuuden alisteiseksi oman uskon puolustamiselle, ja se ei ole Pyhää kieltä, vaan harhaanjohtamista.
Gītassa neuvotaan näin:
"Totuudenmukaisuus, lempeä puhe ja puhtaat sanat, nämä ovat henkisen ihmisen puhetta."
(Bhagavad Gīta 17:15)
"Viisas ei halveksi toisen tietä, vaan näkee kaikessa Minut. Kaikki tiet vievät Minuun."
(Bhagavad Gita 4:11)
Siiispä älkää puhuko toisten pyhistä asioista valheellisesti. Uskossa ei ole kyse siitä, että "oma Jumala voittaa", vaan siitä, että lähestymme Totuutta, ja Totuus ei pelkää tarkastelua, mutta ei myöskään tarvitse vääristelyä tuekseen.
Jos todella haluaa puhua Pyhää kieltä, on puhuttava rehellisesti.
- Anonyymi
Parhami ja Olsnei oli taitavia evankeliumin väärentäjiä....
- Anonyymi
Jeesus ei luonut mitään Krisnoja eikä ketään muutakaan.
1. Moos. 1:1
Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.- Anonyymi
Mark. 10:18
Jeesus vastasi hänelle: "Miksi sanot minua hyväksi? Ainoastaan Jumala on hyvä, ei kukaan muu.
- Anonyymi
Jeesus on luonut kaiken: Johanneksen evankeliumi:
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Tämä on yksi koko Raamatun syvimmistä ja kirkkaimmista totuuksista: Jeesus Kristus on sekä Luoja että Lunastaja.
✝️ Johanneksen evankeliumi 1:1–3 – Jumaluuden ilmoitus
1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.
1:2 Hän oli alussa Jumalan tykönä.
1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
🔹 Mitä tämä tarkoittaa?
"Sana" = Jeesus Kristus
– Hän ei vain tullut maailmaan, vaan oli alussa, ennen aikaa ja maailmaa.
– Hän on Jumala, ei vain Jumalan lähettämä.
Jeesus on luomisen keskuksessa
– Kaikki oleva – näkyvä ja näkymätön – syntyi Hänen kauttaan (vrt. Kol. 1:16).
– Luominen ei ole irrallinen teko vaan persoonallinen: Jeesuksessa.
Hän on kaiken perusta
– Elämä, valo, tarkoitus ja todellinen olemassaolo ovat Hänessä.
💡 Miksi tämä on tärkeää?
Koska silloin:
Jeesuksen ristintyö ei ole vain pelastusta – se on myös luomisen palauttamista alkuperäiseen yhteyteen
Uskomme ei perustu vain armoon vaan myös siihen, että Kristus on kaikki kaikessa (Kol. 3:11)
Me emmekä omista itseämme, vaan meidät on luotu ja lunastettu Häntä varten
Käytännössä:
Kun katselet luontoa, voit sanoa: "Tämä on tehty Jeesuksen kautta."
Kun etsit tarkoitusta, voit löytää sen vain Luojassasi – Jeesuksessa.
Kun pelkäät tai epäilet, voit muistaa: Ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, ei sinäkään – ja Hän ei tee virheitä.- Anonyymi
Jeesus tuli kuvioihin mukaan vasta kun hän syntyi neitsyt Marian kohdusta.
Hepr. 1:5
Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani. - Anonyymi
Alussa oli Logos, mikä tarkoittaa viisautta, järkeä, tietoa, logiikkaa. Ei mitään persoonaa.
- Anonyymi
Vanha Testamentti kieltää, että Jeesus olisi ollut mukana luomistyössä.
Jeesus ei luonut mitään Krisnoja eikä ketään muutakaan.
1. Moos. 1:1
Alussa Jumala loi taivaan ja maan.
Jes. 44:24
Näin sanoo Herra, sinun lunastajasi, hän, joka jo kohdussa muovasi sinut: -- Minä olen Herra, olen tehnyt kaiken! Yksinäni minä leväytin auki taivaan, muovasin maan kenenkään auttamatta.- Anonyymi
Luuk. 2:12
Tämä on merkkinä teille: te löydätte lapsen, joka makaa kapaloituna seimessä." - Anonyymi
Raamattu todistaa, että Kristuksessa Jeesuksessa luotiin koko luomakunta.
Jeesus sanoo, että Hän on ensimmäinen ja viimeinen, alku ja loppu.
Raamatun ensimmäinen Sana "Alussa" tarkoittaa Kristusta Jeesusta.
Siis Alussa, Kristuksessa Jeesuksessa, luotiin kaikki. Kaikki on luotu
Hänen kauttaan ja Häneen. Hän on ennen kaikkea ja Hänessä kaikki
pysyy koossa. Kaikki on siis Hänestä, Jeesuksesta Kristuksesta, joka
on Jumalan Sana.
Room 11:36 "Hänestä, hänen kauttaan ja häneen on kaikki. Hänelle
kunnia iankaikkisesti. Aamen."
Joh 1:1-2 Alussa oli Sana. Sana oli Jumala. Kaikki on syntynyt hänen
kauttaan. Ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on.
Raamatun viimeinen sana on "Aamen". Jeesus on Aamen
Ilm 3:14 "Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo
Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:"
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537531
https://www.jumala-kanssamme.se/448537510/448537517
Mvh J - K
- Anonyymi
<<Uskossa ei ole kyse siitä, että "oma Jumala voittaa", vaan siitä, että lähestymme Totuutta,<<<
Absurdi ajatus.
Jumala itse on totuus totuus ei voi hävitä, ihmisen on nöyrryttävä totuuden edessä. Jumalan luoma ihminen ei ole jumala. - Anonyymi
Helluntailiikkeen Suomeen tuonut ja tänne 40 hell.srk.perustanut Olseni homosteli seurakunnassa 14 vuotta, eikä kukaan siihen puuttunut mitenkään.
- Anonyymi
OIkea usko onkin Jeesuksen tunnustamista ihmiseksi, ei luomistyössä olleeksi Jumalaksi, mikä opetus on lisätty jälkikäteen Uuteen Testamenttiin kreikankieliseen versioon, koska evankeliumia lähdettiin ensin viemään Kreikkaan.
1. Joh. 4:2
Tästä te tunnette Jumalan Hengen: jokainen henki, joka tunnustaa Jeesuksen Kristuksen ihmiseksi, lihaan tulleeksi, on Jumalasta.
2. Joh. 7
Maailmassa on nyt liikkeellä monia eksyttäjiä, niitä jotka eivät tunnusta Jeesusta Kristusta ihmiseksi, lihaan tulleeksi. Siinä teillä on Antikristus, eksyttäjä.- Anonyymi
Tämä kaikki täytyy ottaa sydämeen niin Henki alkaa vaikuttamaan.
Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi.
Kun Jumalan sanaa luetaan Jumalan kunniaksi siitä syntyy kiitollisuus.
Kun Jumalan sanaa luetaan Hänen kunniakseen:
Pyhä Henki avaa sydämen ymmärryksen
→ ei vain tietoa, vaan yhteyttä
Ihmisen sielu nöyrtyy, koska hän kohtaa totuuden, joka on suurempi kuin hän itse
→ tästä syntyy kiitollisuus, ei pakko
Sydän virittyy ylistykseen, koska sana paljastaa Jumalan hyvyyden, uskollisuuden ja armon - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihmisen sielu nöyrtyy, koska hän kohtaa totuuden, joka on suurempi kuin hän itse
Sydän virittyy ylistykseen, koska sana paljastaa Jumalan hyvyyden, uskollisuuden ja armonHengessä elää saamme! Kiitollisuutta on myös jokaisen aamun näkeminen. Varsinkin, kun on kesävalkeat aamut. Kiitollisuutta on olla Jumalalle kiitollinen päivän "helposta" ruoasta ja leivästä. Kiitollisuutta on myös antaa osastaan sille, joka on vaikka leivän tarpeessa. Tai jätkänlenkkipaketin ja pummaa. Ei sitä silloin tarvitse "väijyä" seläntakana, ostaako vai jättääkö ostamatta. Vai ostaako pikkutölkin olutta. No, vaikka kuinka liittyvää asiaa.
Nöyrä mieli. Herralle Jumalalle otollinen. Jolloin löytää "oman paikkansa" maailmassa, työssä, perheessä, ja missä vaan. Olla hyödyksi. Tässä kurjassa maailmassa, jonka taivaana, jopa jotkut voivat kokea. Se vaan ei ole tätä ja sitä kaikille. Tästä maailmasta on taivas kaukana. Vaikka taivaansinisenä yllämme onkin. Siksipä TOIVO.
Ja niin yhdistyvät nämä kaikki: " Usko, Toivo ja Rakkaus". Sanoo apostoli Paavali, jota monet kritisoivat armottomasti valhettelijaksi ja murhamieheksi. Mutta mistäpä tuo teksti? Teksti ei ole ainakaan hengetön.
Ylipäätään kirjoitan näitä siksi, sillä yksikään toinen ihminen ei osaa näitä näillä sanoilla kirjoittaa. Nyt ja tällä päivämäärällä.
En siksi, jotta kameroihin halajaisin. Ja kuviin ja tunnelmiin. Linssi luthet erikseen. Se suotakoon. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hengessä elää saamme! Kiitollisuutta on myös jokaisen aamun näkeminen. Varsinkin, kun on kesävalkeat aamut. Kiitollisuutta on olla Jumalalle kiitollinen päivän "helposta" ruoasta ja leivästä. Kiitollisuutta on myös antaa osastaan sille, joka on vaikka leivän tarpeessa. Tai jätkänlenkkipaketin ja pummaa. Ei sitä silloin tarvitse "väijyä" seläntakana, ostaako vai jättääkö ostamatta. Vai ostaako pikkutölkin olutta. No, vaikka kuinka liittyvää asiaa.
Nöyrä mieli. Herralle Jumalalle otollinen. Jolloin löytää "oman paikkansa" maailmassa, työssä, perheessä, ja missä vaan. Olla hyödyksi. Tässä kurjassa maailmassa, jonka taivaana, jopa jotkut voivat kokea. Se vaan ei ole tätä ja sitä kaikille. Tästä maailmasta on taivas kaukana. Vaikka taivaansinisenä yllämme onkin. Siksipä TOIVO.
Ja niin yhdistyvät nämä kaikki: " Usko, Toivo ja Rakkaus". Sanoo apostoli Paavali, jota monet kritisoivat armottomasti valhettelijaksi ja murhamieheksi. Mutta mistäpä tuo teksti? Teksti ei ole ainakaan hengetön.
Ylipäätään kirjoitan näitä siksi, sillä yksikään toinen ihminen ei osaa näitä näillä sanoilla kirjoittaa. Nyt ja tällä päivämäärällä.
En siksi, jotta kameroihin halajaisin. Ja kuviin ja tunnelmiin. Linssi luthet erikseen. Se suotakoon.Paavali oli kerran vainooja ja murhamies, mutta Jeesuksen armo pysäytti hänet ja teki hänestä uuden ihmisen.
📖 Paavalin oma todistus:
"Minä olen vähäisin apostoleista, enkä ole sen arvoinen, että minua apostoliksi kutsutaan, koska olen vainonnut Jumalan seurakuntaa. Mutta Jumalan armosta minä olen se, mikä olen..."
– 1. Kor. 15:9–10
"...Kristus Jeesus tuli maailmaan pelastamaan syntisiä, joista minä olen suurin."
– 1. Tim. 1:15
🔹 Mikä tekee tästä Jumalan kunniaa:
Paavalin menneisyys ei ollut este, vaan näyttämö Jumalan armolle.
Hän ei salannut syntiään, vaan korotti Jeesuksen armoa entistä korkeammalle.
Se, mitä monet pitävät skandaalina (murhamiehen muuttuminen apostoliksi), on juuri ristin voima ja Jumalan viisaus.
✨ Usko, toivo ja rakkaus
Kun Paavali kirjoittaa:
"Niin pysyvät nyt usko, toivo ja rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus."
– 1. Kor. 13:13
… hän ei puhu teorioita, vaan omasta todeksi koetusta elämästään:
Usko pysäytti hänet Damaskoksen tiellä.
Toivo kantoi hänet vankiloiden, ruoskintojen ja halveksunnan läpi.
Rakkaus – Kristuksen rakkaus – mursi hänen ylpeytensä ja teki hänestä palvelijan.
🔹 Jos joku pilkkaa tätä – mitä se tarkoittaa?
Se tarkoittaa, että:
He eivät tunne armoa, koska eivät tunne syntinsä syvyyttä.
He torjuvat evankeliumin, jonka voima on juuri siinä, että suurinkin syntinen voi pelastua.
Mutta Pyhä Henki kirkastaa Kristusta, ei ihmistä. Ja kun Paavali sanoi nuo sanat – "usko, toivo ja rakkaus" – hän ei puhunut itsestään, vaan Kristuksesta, joka hänessä vaikutti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sydän virittyy ylistykseen, koska sana paljastaa Jumalan hyvyyden, uskollisuuden ja armonpelkistä hengistä puhuminen ei ole tervettä Kristinuskoa
- Anonyymi
Päiviä ei voi lyödä lukkoon. Ei vaan voi. Maine tuli rahat meni.
- Anonyymi
Media luo todellisuutta ja menneisyyttä voi siten muuttaa. Tämä on vakava ja syvällinen havainto.
- Anonyymi
Lahkomittarit ovat huonoja mittareita kuka on uskossa ja kuka ei.
Lahkolaiset eivät pidä evankeelisia uskovina.- Anonyymi
Herjoilla se uskovaisuus mitataan.
Mitä enemmän herjoja, sitä uskovampi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Herjoilla se uskovaisuus mitataan.
Mitä enemmän herjoja, sitä uskovampi.Ateistit eivät osaa muuta kuin herjata kristittyjä.
- Anonyymi
Lahkolaiset Jumalan korvikkeita jotka jakavat "jumalina" taivaspaikat maanpäällä itselleen ja toisilleen (pelastusvarmuus).
Tunteella.- Anonyymi
Pakkovauvakastettu rienaaja pelkäätkö että tapan lapsesi?
- Anonyymi
Ateistit eivät nimenomaan osaa herjata.
Vain hörhöillä.
Kyllä uskovat toisilleen latelevat kunnon herjat. - Anonyymi
villitsevät hurmoslahkot tarkoittaa henkivaltoja, pelkistä hengistä puhuminen ei ole tervettä kristinuskoa
- Anonyymi
Kun helluntailahkohenki täyttää niin päässäkin heittää.
Puheestakaan ei saa tolkkua.- Anonyymi
No otan osaa toki !
Varo ahtaita paikkoja jos päätä alkaa heitellä@ - Anonyymi
Sinunkin iipeesi jäi muistiin !
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinunkin iipeesi jäi muistiin !
Vanhus älä itke
- Anonyymi
Paha juttu jos kuullun ymmärtämisessä vikaa.
Lääkäriasia. - Anonyymi
Ihmeparantamiset vääriksi todennut lääkäri teki lisäksi
psykologisia testeja ja totesi, että vain 20 % tutkituista oli mieleltään normaaleja.- Anonyymi
Pascanpuhujien prosentti taitaa olla vielä pienempi.
Mutta aikuisesti, mitähän lääkäri sanoisi noista hänen suuhunsa tungetuista sanoista !
Toivotaan että tulee kommentoimaan!
Saattaisi kiinnostua iipeestäkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pascanpuhujien prosentti taitaa olla vielä pienempi.
Mutta aikuisesti, mitähän lääkäri sanoisi noista hänen suuhunsa tungetuista sanoista !
Toivotaan että tulee kommentoimaan!
Saattaisi kiinnostua iipeestäkin.Sinunkin iipeesi jäi muistiin pascanpuhuja !
- Anonyymi
...teki psykol testejä... kenelle teki ja miten teki...voi hyvänen aika tyhmyyden määrää, noinko vaan kaikki 1304 potilazta matkusti testeihin...miten tällainen ksnsa on säilynyt itsenäisenä, se on ihme !?
- Anonyymi
potilazta? Mitä tuo vaari oikein mankuu?
- Anonyymi
Olkiukkovaarinne viestejä ei ole koskaan poistettu
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olkiukkovaarinne viestejä ei ole koskaan poistettu
Onneksi on poistettu ja hyvä niin
- Anonyymi
Aloitus on täyttä huuhaata, mitään sellaista ei kukaan julista !
- Anonyymi
itke vanhus itke
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
itke vanhus itke
En harrasta pomppimista, en lyö päätä kattoon !
Se on sleyn temppuja kuten mainoksessa kehotettiin tekemään.
Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei81408- 891145
Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1031057Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi51933Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk62807- 81715
Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli178694Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/1253676- 35669
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?42623