Miksi ihmiset vihaavat sähköautoja?

Anonyymi-ap

Kerro syy tai kerro syy miksi pidät sähköautoista.
Asiallisesti kiitos.

168

999

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      KUKAAN EI VIHAA SÄHKÖAUTOJA. SINÄ OLET AINUT.

      • Anonyymi

        Persut vihaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Persut vihaa.

        Yhdelläkään persulla ei ole varaa sähköautoon.


    • Anonyymi

      Ei hmiset vihaa sähköautoja. Ihmiset ovat kateellisia sähköautojen omistajille, koska itsellään ei ole varaa tai mahdollisuutta sähköautoon. Kateuden kohde helposti tulkitsee kateuden vihaksi.

      • Anonyymi

        Pönkittääkö sähköautoilijaa, jos hän luulee olevansa kateuden kohde? Lähinnä sähköautoilija on säälin kohde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pönkittääkö sähköautoilijaa, jos hän luulee olevansa kateuden kohde? Lähinnä sähköautoilija on säälin kohde.

        Todistit juuri tuon kateusteorian oikeaksi.


      • Anonyymi

        Tää oli hauska. Vai että kateellisia?
        Kerro yksikin hyvä syy, miksi pitäisi ostaa sähköauto?
        Minulla on toimiva vanha bensa-auto enkä ole ikinä ostanut uutta autoa, en ikinä. Minkä ihmeen takia minun pitäisi ottaa velkaa (minulla ei ole sitä ylimääräistä rahaa lyödä tiskiin), jotain autoa varten? Minulla on muitakin maksuja ihan riittämiin ja ymmärrän myös sen, että tyhmintä on tehdä velkaa autoon, oli sen käyttövoima mikä tahansa, jossa arvo putoaa. Minä satsaan mielummin asuntoon, kun autoon. Voitko kuvitella, että kun "aina" olen ostanut "uuden" vanhan auton, olen jokaisella ajanut vähintään 10 v, edellisellä "uudella" vanhalla diisselilläni ajelin 15 v, mutta kun ajot väheni, hankin "uuden" vanhan bensavetoisen. Ei, minä en tarvi sähkövetoista, siitä ei ole minulle minkäänlaista lisäarvoa. Turha sitä "kateellisuutta" on tarjota. Minun ei tarvitse päteä ja ego kestää vaikka mossella ajamisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tää oli hauska. Vai että kateellisia?
        Kerro yksikin hyvä syy, miksi pitäisi ostaa sähköauto?
        Minulla on toimiva vanha bensa-auto enkä ole ikinä ostanut uutta autoa, en ikinä. Minkä ihmeen takia minun pitäisi ottaa velkaa (minulla ei ole sitä ylimääräistä rahaa lyödä tiskiin), jotain autoa varten? Minulla on muitakin maksuja ihan riittämiin ja ymmärrän myös sen, että tyhmintä on tehdä velkaa autoon, oli sen käyttövoima mikä tahansa, jossa arvo putoaa. Minä satsaan mielummin asuntoon, kun autoon. Voitko kuvitella, että kun "aina" olen ostanut "uuden" vanhan auton, olen jokaisella ajanut vähintään 10 v, edellisellä "uudella" vanhalla diisselilläni ajelin 15 v, mutta kun ajot väheni, hankin "uuden" vanhan bensavetoisen. Ei, minä en tarvi sähkövetoista, siitä ei ole minulle minkäänlaista lisäarvoa. Turha sitä "kateellisuutta" on tarjota. Minun ei tarvitse päteä ja ego kestää vaikka mossella ajamisen.

        Ja siinähän se kateus taas näkyi. Sinulla ei ole rahaa sähköautoon ja siksi olet kateellinen.


      • Anonyymi

        Auto on tekninen laite, se tykkää siitä että sillä ajetaan.
        Mulle on ihan sama, ei ole mitään syytä vihata mitään autoa niinkauan kuin se täyttää tehtävänsä.
        Omani on 2001 mallinen, siis 24 vuotta ja toimii edelleen hyvin miksi siis heittäisin rahaa sähköautoon?


    • Anonyymi

      Inhoon sähköautoja, koska minulla ei ole rahaa sähköautoon, vaan joudun ajamaan vanhalla diisel Peugeotilla.

      • Anonyymi

        Ekköhän sä sillä vanhalla diisselilläs vielä ajele pitkään... tosin se on ranskan "ihme", toivotaan kuitenkin parasta.


    • Anonyymi

      Ei niitä vihata, pidetään vain yleisesti kalliina ja hankalina "tankattavina"

      Jotkut sähköauton jo ostaneet ovat kyllä vihanneet hankintaansa kun osoittautui, että lehdistön ja asiantuntijoiden arviot siitä, että sähköautojen hinnat putoavat lähelle tai jopa alle polttomoottoriautojen hintatason, on osoittautunut ja enenevässä määrin osoittautuu oikeaksi. Joku pölhö joka ei niitä väitteitä jokunen vuosi sitten uskonut, maksoi itsensä suhteellisen kipeäksi kalliiksi osoittautuneella hankinnallaan.

      Sivusta seuranneet siirtyvät kyllä sähköautoihin sitten kun hintakehitys on vakiintunut ja autot samalla vielä parantuneet.

      • Anonyymi

        Hauskoja olettamuksia ja valheita. Kateusko siellä painaa mieltä?


      • Anonyymi

        Justiinsa noin.

        Enemmistö odottaa sähköautojen tekniikan hioutumista ja hintatason laskua vielä hetken.

        Sähköauton hinnoittelussa on liika ilma pikkuhiljaa häipymässä.
        Ja sitten se Teslan ja kiinalaisten epäilyttävä laatu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hauskoja olettamuksia ja valheita. Kateusko siellä painaa mieltä?

        MIkähän tuossakin oli niin hauskaa tai valheellista. Monet joilla sähköautoon olisi varaa, pitävät sitä kuitenkin vielä ylihinnoiteltuna ja hankalana tankattavana, Hankalana ainakin, mikäli kotilatausmahdollisuutta ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIkähän tuossakin oli niin hauskaa tai valheellista. Monet joilla sähköautoon olisi varaa, pitävät sitä kuitenkin vielä ylihinnoiteltuna ja hankalana tankattavana, Hankalana ainakin, mikäli kotilatausmahdollisuutta ei ole.

        Niin ja onko sähköautojen arvonaleneman aiheuttama "yllätys" vale sekään. Onhan niitä menty julkisestikin tunnustamaan vaikka asiantuntijat kyllä kertoivat näin tulevan tapahtumaan.
        Eikä sekään ole vale, että sähköautoja hankkii tulevaisuudessa moni, joka piti hankintaa hölmönä vielä muutama vuosi sitten, kun hinnat olivat todella kalliita ja ennusteita niiden alenemisesta viljeltiin joka asiantuntijan suulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIkähän tuossakin oli niin hauskaa tai valheellista. Monet joilla sähköautoon olisi varaa, pitävät sitä kuitenkin vielä ylihinnoiteltuna ja hankalana tankattavana, Hankalana ainakin, mikäli kotilatausmahdollisuutta ei ole.

        kait joka taloon sähköt tulee,ei niin takapajulassa kukaan asu


    • Anonyymi

      Akku on niin huono energiavarasto. Usein täyssähköautoihin laitetaan matalaprofiilirenkaat, jotta lataus riittäisi pidemmälle, mutta sellainen ei sovi Suomen teille. Usein ne ovat korkeita ja paksuja, koska massiivinen akku lisää korkeutta. Eikä olisi varaa tinkiä maavarasta ja altistaa akkua iskuille jne.
      Audi on jo jonkin aikaa pärjännyt Afrikan ralleissa sähkömoottorein varustetuilla autoilla, mutta niissäkin on iso polttoainesäiliö ja iso polttomoottori tuottamassa sähköä niille sähkömoottoreille, jotka liittyvät voimansiirtoon pyörille.
      Sähkömoottoreissa en periaatteessa näe vikaa, mutta ne ovat aika primitiivisiä verrattuna hienostuneisiin ja monimutkaisempiin koneisiin, jotka tuovat kuljettamiseen sitä luonnetta, mikä autoiluun perinteisesti kuuluu. Kulttuurillisesti sähköauto on kutsumaton vieras. DSG:täkään en ole pyytänyt. Toistaiseksi mikään ei ole saanut innostumaan sähköautoista. Ja, kuten sanottu, akku on huono energiavarasto, periaatteessakin.

      • Anonyymi

        Nyt oli kyllä mitä hauskin pläjäys!
        Oletko ihan tosimielellä liikkeellä?


      • Anonyymi

        vittu tuo on kyllä paras kirjoitus vai kulkee pidemmälle jos matalat renkaat ,miten se akku korkeutta lisää. ei saatana mikä uuno turhapuro jutut esson baarista varmaan


    • Anonyymi

      Kukapa niitä vihaa , ne ovat vain liian kalliita ja vaikeasti korjattavia , käytettyä ei uskalla ostaa jos ei ole takuu voimassa 5000 -20 000 € remonttipelko pitää 15 v kulkuneuvon vielä käytössä .

    • Anonyymi

      Miten niin vihaavat????

    • Anonyymi

      Sähköauto on täysin viheragendan tuote. Se ei ole erityisen hyvä tuote eikä siinä ole mitään ylivoimaista polttomoottoriautoon verrattuna, poislukien lapsellinen kiihtyvyys. Ja pakkosyöttö aiheuttaa aina vihaa.

      • Anonyymi

        Olet nolo, Persupoika.


    • Anonyymi

      ei niitä kukaan vihaa vaan ..ihmiset ovat huolissaan käytetyistä ja niiden kestoista, sekä nopeasta arvonalennuksesta..

      • Anonyymi

        Viha on ehkä väärä sana. Kuitenkin kun katsoo mitä tahansa sähköautokeskustelua vaikka HS, IL, IS, Aamulehti... akselilla, niin tykätyimmät kommentit ovat aina sähköautoja alentavia. Sopivampi sana voisi olla halveksunta sähköautoja kohtaan.


      • Anonyymi

        Mistä ovat huolissaan? Akut kestää tutkimusten mukaan helposti 20 vuotta keskimääristä ajosuoritetta ja kilometrejä niillä ollaan ajettu 800tkm, vaikka on paljon pikalatauksia pohjalla.
        Arvot näyttää ja ihan tutkimustiedonkin pohjalta mennä polttomoottoriautojen tahtiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä ovat huolissaan? Akut kestää tutkimusten mukaan helposti 20 vuotta keskimääristä ajosuoritetta ja kilometrejä niillä ollaan ajettu 800tkm, vaikka on paljon pikalatauksia pohjalla.
        Arvot näyttää ja ihan tutkimustiedonkin pohjalta mennä polttomoottoriautojen tahtiin.

        Mitään kunnon tutkimuksia ei ole olemassakaan akkujen kestosta. Vanhoista sähköautoista akut on poksahdellut hajalle jatkuvasti. Vanhojen Teslojenkin pikalatausnopeus puolitettiin päivityksellä jotta akku juuri ja juuri kesti takuuajan loppuun. Ja luultavasti muut valmistajat tekevät saman.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitään kunnon tutkimuksia ei ole olemassakaan akkujen kestosta. Vanhoista sähköautoista akut on poksahdellut hajalle jatkuvasti. Vanhojen Teslojenkin pikalatausnopeus puolitettiin päivityksellä jotta akku juuri ja juuri kesti takuuajan loppuun. Ja luultavasti muut valmistajat tekevät saman.

        Älä jauha paskaa. Onko persaukinen pakoputkipoika jo noin pulassa, että pitää valehdella:)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Onko persaukinen pakoputkipoika jo noin pulassa, että pitää valehdella:)

        Ainakin tuo on fakta, että Tesla puolitti pikalatausnopeuden vanhoissa Tesloissa softapäivityksellä ja ainoa syy oli se, että akut poksahteli jatkuvasti hajalle ennen takuuajan loppuumista. Etenkin siis niillä, jotka pikalatasi autoaan usein.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin tuo on fakta, että Tesla puolitti pikalatausnopeuden vanhoissa Tesloissa softapäivityksellä ja ainoa syy oli se, että akut poksahteli jatkuvasti hajalle ennen takuuajan loppuumista. Etenkin siis niillä, jotka pikalatasi autoaan usein.

        Koko juttu on persaukisen pakoputkipojan sairaan mielikuvituksen tuotosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin tuo on fakta, että Tesla puolitti pikalatausnopeuden vanhoissa Tesloissa softapäivityksellä ja ainoa syy oli se, että akut poksahteli jatkuvasti hajalle ennen takuuajan loppuumista. Etenkin siis niillä, jotka pikalatasi autoaan usein.

        Eikö ne myös virittäneet sen matkamittarin kulkemaan nopeammin, jotta akkutakuukilometrimäärä umpeutuisi nopeammin?

        PS. Nykyakkutekniikka on täyttä p...aa ja pelkästään tästä syystä sähköautot tulee jättää kauppaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko juttu on persaukisen pakoputkipojan sairaan mielikuvituksen tuotosta.

        Sähköautofanaatikkojen ongelmia...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä jauha paskaa. Onko persaukinen pakoputkipoika jo noin pulassa, että pitää valehdella:)

        Paskaa? En mä nyt tiedä, jauhaako tuo paskaa, mutta hyvinkin saattaa olla totta, riippuen merkistä, että se akku voi simahtaa. Niitä maanantaikappaleita on ja tulee kaikissa tavaroissa. Sitä et voi kieltää sinäkään. Lueskelin tuossa juyri "sähköautolla ajettiin uusi ennätys". Mennään jo todella kalliisiin merkkeihin ja kuten tiedät, kun auto rantautuu Suomeen, tulee vielä mukava vero päälle. Harvallahan se on varaa ostella +100k autoa. Suomeen tuodaan vanhoja kotturoita ja ne myydään ja ihmiset luulevat olevansa niin edistyksellisiä. Suomi on tässä Euroooan kaatopaikka vanhojen romujen suhteen.. samoin kun Suomesta roudataan vanhat polttomoottoriromut Afrikkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paskaa? En mä nyt tiedä, jauhaako tuo paskaa, mutta hyvinkin saattaa olla totta, riippuen merkistä, että se akku voi simahtaa. Niitä maanantaikappaleita on ja tulee kaikissa tavaroissa. Sitä et voi kieltää sinäkään. Lueskelin tuossa juyri "sähköautolla ajettiin uusi ennätys". Mennään jo todella kalliisiin merkkeihin ja kuten tiedät, kun auto rantautuu Suomeen, tulee vielä mukava vero päälle. Harvallahan se on varaa ostella 100k autoa. Suomeen tuodaan vanhoja kotturoita ja ne myydään ja ihmiset luulevat olevansa niin edistyksellisiä. Suomi on tässä Euroooan kaatopaikka vanhojen romujen suhteen.. samoin kun Suomesta roudataan vanhat polttomoottoriromut Afrikkaan.

        Kyllä tuo jauhaa paskaa, ilman yhtäkään faktaa.


    • Anonyymi

      PIETARIN TROLLITEHDAS TÄÄLLÄ DISSAA SÄHKÖAUTOJA MASSAPOSTAUKSEEN ASTI ! ! Venäjä 1 maailman suurimpia öljyn/kaasun toimittajia ja sähköautot laskee öljyn kulutusta siks Venäjän trollt dissaa sähköautoja. . TOJO HÖNÖ ON PIETARIN TROLLI ! ! VARO ! !

    • Anonyymi

      Itse en vihaa sähköautoja vaan ajatusta siitä että minulla ei ole mitään osaa eikä arpaa alkaa korjaamaan ja tuunaamaan niitä ja jostain syystä siinä ei vain ole niin paljon fiilistä. Hyviä autoja ihmisille jotka haluavat niillä ajaa.

      • Anonyymi

        Sun pitää keksi muita leikkikaluja ja harrasteita. Onhan noita vanhoja polttiksia vaikka kuinka rassattavaksi ja monella on käyttöauto ja sitten se mitä "harrastetaan".


    • Anonyymi

      siksi koska sähköautot ei jaksa vetää 30 000kilon moottorivenettä 900km yhtä soittoo, akku hyytyy ja hyvässä kohtaa hajoo auto. tiedän vielä monia syitä miks sähkö ei oo vielä satoihin vuosiin hyvä auto, mutta tossa oli 1 esimerkki.

      • Anonyymi

        Ehkä sinun pitää käydä vielä koulua lisää, sillä kirjoitustaito on edelleen tärkeä asia joka vaikuttaa kuinka tulet elämässäsi pärjäämään.


      • Anonyymi

        30 tonnia painavaa laivaa ei siirretä edes pienemmällä kuorma-autolla. Se vaatii jo raskaampaa kuljetuskapasiteettä, liikenteen ohjausta ja reitin suunnittelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sinun pitää käydä vielä koulua lisää, sillä kirjoitustaito on edelleen tärkeä asia joka vaikuttaa kuinka tulet elämässäsi pärjäämään.

        Kun sulta loppuu "ideat", niin alat kitisemään kirjoitustaidosta. Eikö aivokapasiteettiisi mahdu muuta?


    • Anonyymi

      En minä vihaa sähköautoja.
      Ne ovat täysin yhdentekeviä minulle.
      Tärkeämmät asiat kiinnostavat.
      Kuten Lian Derssonin rintaliivien kuppikoko.

    • Anonyymi

      Minuakin harmittaisi, ellei olisi rahaa sähköautoon.

      • Anonyymi

        Varmaan minuakin.
        Jos nyt harmituksille pitää laittaa euromääräisiä rajoja, niin minuakin harmittaa moni asia. Yksityislentokone olisi kiva, mutta minulla ei ole rahaa siihen, Autoista uudet Ferrarit ovat myös tavoittamattomissa, enkä mielellään osta jotain kymmenen vuotiasta naarmutettua häpeäpilkkua, joten harmittaa.
        Sähköautoja on paljon hintaluokassa 30 000 - 60 000, joten niitä voisi sentään ostaa muutaman, hiukan toistakymmentä, joten se ei harmita. Vielä en ole ostanut, mutta ehkä seuraavaksi autoksi, tosin autoja vaihdan aika harvakseltaan, eli silloin kun remppaamistarve näyttää ylittävän viitseliäisyysrajan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan minuakin.
        Jos nyt harmituksille pitää laittaa euromääräisiä rajoja, niin minuakin harmittaa moni asia. Yksityislentokone olisi kiva, mutta minulla ei ole rahaa siihen, Autoista uudet Ferrarit ovat myös tavoittamattomissa, enkä mielellään osta jotain kymmenen vuotiasta naarmutettua häpeäpilkkua, joten harmittaa.
        Sähköautoja on paljon hintaluokassa 30 000 - 60 000, joten niitä voisi sentään ostaa muutaman, hiukan toistakymmentä, joten se ei harmita. Vielä en ole ostanut, mutta ehkä seuraavaksi autoksi, tosin autoja vaihdan aika harvakseltaan, eli silloin kun remppaamistarve näyttää ylittävän viitseliäisyysrajan.

        "autoja vaihdan aika harvakseltaan, eli silloin kun remppaamistarve näyttää ylittävän viitseliäisyysrajan."

        Sun kannattaa olla erittäin harkitsevainen minkä sähköauton ostat . Sitä kun ei tarvii rempata joten olet naimisissa sen kanssa loppuelämäksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "autoja vaihdan aika harvakseltaan, eli silloin kun remppaamistarve näyttää ylittävän viitseliäisyysrajan."

        Sun kannattaa olla erittäin harkitsevainen minkä sähköauton ostat . Sitä kun ei tarvii rempata joten olet naimisissa sen kanssa loppuelämäksi.

        Täytyy olla naurettavan typerä idiootti, jos kuvittelee että sähköautoa ei tarvitse rempata. Sähköautot hajoavat vähintään yhtä usein kuin polttiksetkin, tosin korjaukset ovat paljon kalliimpia. Lisäksi sähköautossa on todella paljon säännöllisesti hajoavia osia ja valtaosa niistä on samoja kuin polttiksessakin.

        Mitään sellaista autoa jota ei tarvitse rempata ei ole olemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "autoja vaihdan aika harvakseltaan, eli silloin kun remppaamistarve näyttää ylittävän viitseliäisyysrajan."

        Sun kannattaa olla erittäin harkitsevainen minkä sähköauton ostat . Sitä kun ei tarvii rempata joten olet naimisissa sen kanssa loppuelämäksi.

        Kyllä minä sen hyväksyn, että auto viedään kerran vuodessa huoltoon ja jos silloin on jotain korjaustarvetta, niin hoidetaan sekin alta pois. Viitseliäisyysraja on se, että autoa pitää kärrätä korjaukseen myös huoltojen välissä.
        No kun on toiminut niin, että ajoittaa, vanhemmassa autossa, auton katsastuksen huollon jälkeiselle viikolle, niin sieltäkään ei tule niitä ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Mutta noin 10 vuoden iästä lähtien kotteroon kuin kotteroon alkaa ilmestyä mysteerivikoja huoltojen välissäkin ja silloin ne menevät vaihtoon. Meillä on 3 autoa, joten saa niistä kuitenkin jonkun 3-4 vuoden välein vaihtaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minä sen hyväksyn, että auto viedään kerran vuodessa huoltoon ja jos silloin on jotain korjaustarvetta, niin hoidetaan sekin alta pois. Viitseliäisyysraja on se, että autoa pitää kärrätä korjaukseen myös huoltojen välissä.
        No kun on toiminut niin, että ajoittaa, vanhemmassa autossa, auton katsastuksen huollon jälkeiselle viikolle, niin sieltäkään ei tule niitä ylimääräisiä korjaamokäyntejä. Mutta noin 10 vuoden iästä lähtien kotteroon kuin kotteroon alkaa ilmestyä mysteerivikoja huoltojen välissäkin ja silloin ne menevät vaihtoon. Meillä on 3 autoa, joten saa niistä kuitenkin jonkun 3-4 vuoden välein vaihtaa.

        Täytyykö sähkäriä viedä "ylimääräisille" korjaamokäynneille vai mitä tarkoitat?
        Mä en nyt ymmärrä "ylimääräinen" korjaamokäynti -asiaasi ollenkaan.
        Mulla on ollut koko ajolupa-ajan olkut bensa- ja dieselautoja, eikä mulla ole koskaan olkut "ylimääräisiä" korjaamokäyntejä.
        Normaalit kuluvat osat, jarrut (kestää n 100t km), iskarit, nyt vaihdoin, mittarissa 130t km, ei siis kauhean usein, koiranluut, tukivarret... Eipä noihin tarvi ajatustakaan suoda pitkiin aikoihin. Noi on normaaleja kuluvia osia ja kun paljon ajan, huolehdin turvallisuussyistäkin, että on kunnossa ja tarkistan. Juu, kyllä tarkistan itse ja korjaan myös itse. Öljytkin ja suodattimen osaan vaihtaa itse. En siis käytä kalliita korjaamopalveluita enkä siis ymmärrä, mitä ihmettä tarkoitat "ylimääräisellä korjaamokäynnillä"??
        Eikö sähkärissä ole jarruja, iskareita ym kuluvaa osaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyykö sähkäriä viedä "ylimääräisille" korjaamokäynneille vai mitä tarkoitat?
        Mä en nyt ymmärrä "ylimääräinen" korjaamokäynti -asiaasi ollenkaan.
        Mulla on ollut koko ajolupa-ajan olkut bensa- ja dieselautoja, eikä mulla ole koskaan olkut "ylimääräisiä" korjaamokäyntejä.
        Normaalit kuluvat osat, jarrut (kestää n 100t km), iskarit, nyt vaihdoin, mittarissa 130t km, ei siis kauhean usein, koiranluut, tukivarret... Eipä noihin tarvi ajatustakaan suoda pitkiin aikoihin. Noi on normaaleja kuluvia osia ja kun paljon ajan, huolehdin turvallisuussyistäkin, että on kunnossa ja tarkistan. Juu, kyllä tarkistan itse ja korjaan myös itse. Öljytkin ja suodattimen osaan vaihtaa itse. En siis käytä kalliita korjaamopalveluita enkä siis ymmärrä, mitä ihmettä tarkoitat "ylimääräisellä korjaamokäynnillä"??
        Eikö sähkärissä ole jarruja, iskareita ym kuluvaa osaa?

        sähkövispaimessa ei ole mitään muuta kuin lähes ilmaiset kilometrit kun vatkulikaan ei ilmeisesti maksa mitään .tosi harva vatkulisti osaa laskea esim kotteronsa hankintahinna+ muut käyttökulut ja jakaa ne sitten vaikka 3-5 vouden ajokilometreihin muten esim peruskoulunsa asiallisesti käyneetkin osaa.en toki väitä ett se sähkö/100 km olisi käyttövoimana kallista mutta tuskin muita kateellisiksi rakuttava sähkörakki osaa laskea noin yksinkertaista asiaa,ajakoon kuka milläkin. ei kiinnosta muiden touhut koska meillä on oma elämä. ei tarvii sekaantua toisten tekemisiin. Toisten haukkuminen millä tahansa verukkeella osoittaa erittäin alhaista ÄLYKKYYSOSAMÄÄRÄÄ jota vielä jotkut niin mielellään tuovat esille luullen että joku ois kade.


    • Anonyymi

      "Lisäksi sähköautossa on todella paljon säännöllisesti hajoavia osia ja valtaosa niistä on samoja kuin polttiksessakin.'

      Olet niin pihalla tekniikasta koska olet katsellut pelkästään kissavideoista youtubesta.

      Dieseleiden egr ja adblue.
      volsun TSI ja DSG.
      Kaksoismassapyörä
      toyotan D-4D
      Lambda-anturi
      ecobuust
      Toyotan lämmönvaihdin.

      • Anonyymi

        Ja nuo liittyvät vain pieneen osaan autoa eli edelleen jää jäljelle yli 90% hajoavista osista. Lisäksi kaikki nuo eivät koskaan ole samassa autossa. Ja sähkömoottoreita hajoaa (tai ainakin osa siitä) jatkuvasti. Mitään merkittävää eroa sähköautojen ja polttisten hajoamisten välillä ei ole.

        Valtaosa sähköautosta ja polttomoottoriautomoottoriautosta on täsmälleen samanlaista. Joten sähköautoilla ei vaikuta yhtään mitään korjaamoiden toimintaan. Tai oikeastaan, koska sähköautojen korjaukset ovat keskimäärin kalliimpia niin korjaamoiden tulokset vain paranevat kun sähköautot tulevat yleisemmiksi.

        Ja voisihan tuota listaa tehdä vaikka Tesloista. Teslan lista olisi tosin vielä pidempi. Esimerkiksi Teslan lämmönvaihdin on vielä Toyotan lämmönvaihdinta surkeampi. Se voi huonolla onnella hajota monta kertaa vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nuo liittyvät vain pieneen osaan autoa eli edelleen jää jäljelle yli 90% hajoavista osista. Lisäksi kaikki nuo eivät koskaan ole samassa autossa. Ja sähkömoottoreita hajoaa (tai ainakin osa siitä) jatkuvasti. Mitään merkittävää eroa sähköautojen ja polttisten hajoamisten välillä ei ole.

        Valtaosa sähköautosta ja polttomoottoriautomoottoriautosta on täsmälleen samanlaista. Joten sähköautoilla ei vaikuta yhtään mitään korjaamoiden toimintaan. Tai oikeastaan, koska sähköautojen korjaukset ovat keskimäärin kalliimpia niin korjaamoiden tulokset vain paranevat kun sähköautot tulevat yleisemmiksi.

        Ja voisihan tuota listaa tehdä vaikka Tesloista. Teslan lista olisi tosin vielä pidempi. Esimerkiksi Teslan lämmönvaihdin on vielä Toyotan lämmönvaihdinta surkeampi. Se voi huonolla onnella hajota monta kertaa vuodessa.

        Ylipäätään sähköauton ja polttiksen erot voi kertoa yhdellä sanalla: moottori. Joka ainoa muu osa autosta on täsmälleen samoja sähköautossa ja polttiksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ylipäätään sähköauton ja polttiksen erot voi kertoa yhdellä sanalla: moottori. Joka ainoa muu osa autosta on täsmälleen samoja sähköautossa ja polttiksessa.

        Huomaa ettet ymmärrä auton tekniikasta yhtään mitään.
        Erona on moottori, sen lisäksi vaihteisto, polttoaineen syöttö, pakoputkisto, moottorin ohjauselektroniikka, jäähdytysjärjestelmä, sähköjärjestelmä, yms.
        Yhteistä ei ole kuin kori, ohjaus, jarrut ja pyörien ripustukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomaa ettet ymmärrä auton tekniikasta yhtään mitään.
        Erona on moottori, sen lisäksi vaihteisto, polttoaineen syöttö, pakoputkisto, moottorin ohjauselektroniikka, jäähdytysjärjestelmä, sähköjärjestelmä, yms.
        Yhteistä ei ole kuin kori, ohjaus, jarrut ja pyörien ripustukset.

        "Yhteistä ei ole kuin kori, ohjaus, jarrut ja pyörien ripustukset."

        Luettelit vasta pikkuisen osan yhteisistä osista. Yli 90% sähköautosta ja polttiksesta on täsmälleen samoja. Erot sähköautojen ja polttisten välillä ovat minimaalisen vähäisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Yhteistä ei ole kuin kori, ohjaus, jarrut ja pyörien ripustukset."

        Luettelit vasta pikkuisen osan yhteisistä osista. Yli 90% sähköautosta ja polttiksesta on täsmälleen samoja. Erot sähköautojen ja polttisten välillä ovat minimaalisen vähäisiä.

        Haluat jatkaa tietämättömyytesi esille tuomista,
        Pelkästään moottori apulaitteineen on 26%.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat jatkaa tietämättömyytesi esille tuomista,
        Pelkästään moottori apulaitteineen on 26%.

        Jos puhutaan hajoavista osista niin valtaosa sähköautosta ja polttiksesta ovat ihan samanlaisia. Sähköautot ovat vähintään yhtä usein korjaamolla kuin polttiksetkin. Ja koska sähköautojen korjaukset ovat kalliimpia kuin polttisten niin sähköautojen korjauksiin menee enemmän rahaa. Korjaamojen tulot siis vain paranevat mitä enemmän sähköautoja on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos puhutaan hajoavista osista niin valtaosa sähköautosta ja polttiksesta ovat ihan samanlaisia. Sähköautot ovat vähintään yhtä usein korjaamolla kuin polttiksetkin. Ja koska sähköautojen korjaukset ovat kalliimpia kuin polttisten niin sähköautojen korjauksiin menee enemmän rahaa. Korjaamojen tulot siis vain paranevat mitä enemmän sähköautoja on.

        Haluat siis jatkaa tietämättömyytesi esittelyä.
        Autosta hajoaa yleisimmin moottorin ohjauselektroniikan osa; anturi, rele, liitin, yms.
        Seuraavaksi yleisimmin ongelma on jäähdytysjärjestelmässä.
        Sitten polttoaineensyöttö.

        Niitä vikoja ei ole sähköautoissa.
        Ja sähköauton korjaus on aivan saman hintaista kuin polttomoottoriauton korjaus.
        Tosin sähköautojen korjaus on hyvin harvinaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat siis jatkaa tietämättömyytesi esittelyä.
        Autosta hajoaa yleisimmin moottorin ohjauselektroniikan osa; anturi, rele, liitin, yms.
        Seuraavaksi yleisimmin ongelma on jäähdytysjärjestelmässä.
        Sitten polttoaineensyöttö.

        Niitä vikoja ei ole sähköautoissa.
        Ja sähköauton korjaus on aivan saman hintaista kuin polttomoottoriauton korjaus.
        Tosin sähköautojen korjaus on hyvin harvinaista.

        Kokkolan autohuolto tik tok.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat siis jatkaa tietämättömyytesi esittelyä.
        Autosta hajoaa yleisimmin moottorin ohjauselektroniikan osa; anturi, rele, liitin, yms.
        Seuraavaksi yleisimmin ongelma on jäähdytysjärjestelmässä.
        Sitten polttoaineensyöttö.

        Niitä vikoja ei ole sähköautoissa.
        Ja sähköauton korjaus on aivan saman hintaista kuin polttomoottoriauton korjaus.
        Tosin sähköautojen korjaus on hyvin harvinaista.

        "Autosta hajoaa yleisimmin moottorin ohjauselektroniikan osa; anturi, rele, liitin, yms."

        Vastaavia osia löytyy valtavasti myös sähköautosta. Sähköauton sähköjärjestelmät ovat paljon monimutkaisempia kuin polttiksissa.

        "Tosin sähköautojen korjaus on hyvin harvinaista."

        Tämä on pelkkää valetta eikä tuosta ole yhtäkään todistetta. Sähköautot hajoavat vähintään yhtä usein kuin polttiksetkin. Varsinkin Teslat voivat olla kuukausia vuodessa korjaamolla. Ja kun monia Teslan osia ei voi korjata kuin Teslan merkkihuoltamolla eli ammattihuijareilla niin korjaukset tulevat kalliiksi.

        Sähköautot eivät alenna korjauskuluja eurollakaan vaikka idiootit sähköautofanaatikot kuin typerästi valehtelevat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Autosta hajoaa yleisimmin moottorin ohjauselektroniikan osa; anturi, rele, liitin, yms."

        Vastaavia osia löytyy valtavasti myös sähköautosta. Sähköauton sähköjärjestelmät ovat paljon monimutkaisempia kuin polttiksissa.

        "Tosin sähköautojen korjaus on hyvin harvinaista."

        Tämä on pelkkää valetta eikä tuosta ole yhtäkään todistetta. Sähköautot hajoavat vähintään yhtä usein kuin polttiksetkin. Varsinkin Teslat voivat olla kuukausia vuodessa korjaamolla. Ja kun monia Teslan osia ei voi korjata kuin Teslan merkkihuoltamolla eli ammattihuijareilla niin korjaukset tulevat kalliiksi.

        Sähköautot eivät alenna korjauskuluja eurollakaan vaikka idiootit sähköautofanaatikot kuin typerästi valehtelevat.

        Ja väitän, että 10 vuoden korjaamot voivat nykyistäkin paremmin ja niiden tulot vain kasvavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Autosta hajoaa yleisimmin moottorin ohjauselektroniikan osa; anturi, rele, liitin, yms."

        Vastaavia osia löytyy valtavasti myös sähköautosta. Sähköauton sähköjärjestelmät ovat paljon monimutkaisempia kuin polttiksissa.

        "Tosin sähköautojen korjaus on hyvin harvinaista."

        Tämä on pelkkää valetta eikä tuosta ole yhtäkään todistetta. Sähköautot hajoavat vähintään yhtä usein kuin polttiksetkin. Varsinkin Teslat voivat olla kuukausia vuodessa korjaamolla. Ja kun monia Teslan osia ei voi korjata kuin Teslan merkkihuoltamolla eli ammattihuijareilla niin korjaukset tulevat kalliiksi.

        Sähköautot eivät alenna korjauskuluja eurollakaan vaikka idiootit sähköautofanaatikot kuin typerästi valehtelevat.

        Esitäpä tilasto väitteellesi, että sähköautot hajoavat yhtä usein kuin polttikset.
        Ja samalla voit kertoa, mitä Teslan osia ei voi korjata kuin Teslan merkkihuoltamoilla ja miksi Teslat ovat vuodesta kuukausia korjaamolla?

        Nyt jään taas odottelemaan, kuinka jätät vastaamatta kysymyksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluat siis jatkaa tietämättömyytesi esittelyä.
        Autosta hajoaa yleisimmin moottorin ohjauselektroniikan osa; anturi, rele, liitin, yms.
        Seuraavaksi yleisimmin ongelma on jäähdytysjärjestelmässä.
        Sitten polttoaineensyöttö.

        Niitä vikoja ei ole sähköautoissa.
        Ja sähköauton korjaus on aivan saman hintaista kuin polttomoottoriauton korjaus.
        Tosin sähköautojen korjaus on hyvin harvinaista.

        mitä yrität tuolla todistella ja kenelle.Osoittaa hyvin matalaa älykkyyttä tuollainen. ei pitäis vatkulille kuulua mitenkään mitä muut tekee ja eikö vatkulilla olekkaan omaa elämää kun täällä tyhmyyttään julistaa toisten iloksi. Voi ressukoita. Mene töihin ja ota akka ja hanki elämä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esitäpä tilasto väitteellesi, että sähköautot hajoavat yhtä usein kuin polttikset.
        Ja samalla voit kertoa, mitä Teslan osia ei voi korjata kuin Teslan merkkihuoltamoilla ja miksi Teslat ovat vuodesta kuukausia korjaamolla?

        Nyt jään taas odottelemaan, kuinka jätät vastaamatta kysymyksiin.

        Ja nyt jään odottelemaan todisteita, että sähköautoja ei korjailla yhtä usein kuin kaikkia muitakin autoja. Sähköautofanaatikot eivät ole koskaan esittäneet mitään todisteita, koska he ovat patologisia valehtelijoita ja huijareita. Ei ole yhtäkään todistetta siitä, että sähköautoja korjattaisiin vähemmän kuin muita autoja. Siihen saakka kun todisteita ei löydy niin sähköautofanaatikkojen höpinät ovat lähinnä paskaa jota pyyhitään pois perseestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja nyt jään odottelemaan todisteita, että sähköautoja ei korjailla yhtä usein kuin kaikkia muitakin autoja. Sähköautofanaatikot eivät ole koskaan esittäneet mitään todisteita, koska he ovat patologisia valehtelijoita ja huijareita. Ei ole yhtäkään todistetta siitä, että sähköautoja korjattaisiin vähemmän kuin muita autoja. Siihen saakka kun todisteita ei löydy niin sähköautofanaatikkojen höpinät ovat lähinnä paskaa jota pyyhitään pois perseestä.

        Ja juuri näin taas todistit arveluni oikeaksi.
        Et kykene perustelemaan yhtäkään väitettäsi.
        Olet kyllä säälittävä tapaus!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja juuri näin taas todistit arveluni oikeaksi.
        Et kykene perustelemaan yhtäkään väitettäsi.
        Olet kyllä säälittävä tapaus!

        Ensin sähköutofanaatikkojen pitäisi todistaa, että sähköautoja korjataan vähemmän. Tästä ei ole yhtäkään todistetta, joten väite siitä että sähköautoja korjataan vähemmän ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin sähköutofanaatikkojen pitäisi todistaa, että sähköautoja korjataan vähemmän. Tästä ei ole yhtäkään todistetta, joten väite siitä että sähköautoja korjataan vähemmän ei pidä paikkaansa.

        Eli sinä ääliö et taaskaan pysty perustelemaan väitettäsi ja yrität kiemurrella siitä ulos, pyörittämällä todistustaakan pois itseltäsi.
        Olet todella säälittävän tyhmä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinä ääliö et taaskaan pysty perustelemaan väitettäsi ja yrität kiemurrella siitä ulos, pyörittämällä todistustaakan pois itseltäsi.
        Olet todella säälittävän tyhmä.

        Ei minun tarvitse todistaa mitään vaan todistustaakka on sähköautofanaatikoilla. Jos väittää, että sähköautoja tarvitsee korjata vähemmän kuin polttiksia niin sitten asia pitää myös todistaa. Koska tätä ei ole missään vaiheessa todistettu niin kyseessä on hatusta vedetty valhe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvitse todistaa mitään vaan todistustaakka on sähköautofanaatikoilla. Jos väittää, että sähköautoja tarvitsee korjata vähemmän kuin polttiksia niin sitten asia pitää myös todistaa. Koska tätä ei ole missään vaiheessa todistettu niin kyseessä on hatusta vedetty valhe.

        Enkä usko sitä, että yksikään Suomen autokorjaamo menettää euroakaan tuloja sähköautojen takia. On jopa todennäköistä, että tulevaisuudessa on nykyistäkin enemmän autokorjaamoita. Sen verran paskaa laatua nykyautot ovat, joten ne tulevat olemaan todella paljon korjaamolla. Nykyiset autovalmistajat tuottavat lähinnä heikkolaatuista ja ylihintaista paskaa tehtaistaan. Nykyautot ovat lähinnä kertakäyttöromuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minun tarvitse todistaa mitään vaan todistustaakka on sähköautofanaatikoilla. Jos väittää, että sähköautoja tarvitsee korjata vähemmän kuin polttiksia niin sitten asia pitää myös todistaa. Koska tätä ei ole missään vaiheessa todistettu niin kyseessä on hatusta vedetty valhe.

        Etkö ymmärrä edes omia kommenttejasi?
        Pyydäpäs joku lukutaitoinen selittämään, mitä olet kirjoittanut.
        Ja sitten kun sinulle on selitetty sinun kirjoittaneen, että ”sähköautot hajoavat vähintään yhtä usein kuin polttiksetkin”, niin voit aloittaa väitteesi perustelun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä edes omia kommenttejasi?
        Pyydäpäs joku lukutaitoinen selittämään, mitä olet kirjoittanut.
        Ja sitten kun sinulle on selitetty sinun kirjoittaneen, että ”sähköautot hajoavat vähintään yhtä usein kuin polttiksetkin”, niin voit aloittaa väitteesi perustelun.

        Sähköautofanaatikko aloitti kun hän sanoi, että sähköautoja korjataan vähemmän. Koska mitään todisteita ei tuon tueksi ole löytynyt niin väite on puhdasta valetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautofanaatikko aloitti kun hän sanoi, että sähköautoja korjataan vähemmän. Koska mitään todisteita ei tuon tueksi ole löytynyt niin väite on puhdasta valetta.

        Ja edelleen väitän, että 10 vuoden autokorjaamoja on nykyistäkin enemmän ja niiden tulot parempia. Sähköautot eivät alenna autokorjaamojen tulosta yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä edes omia kommenttejasi?
        Pyydäpäs joku lukutaitoinen selittämään, mitä olet kirjoittanut.
        Ja sitten kun sinulle on selitetty sinun kirjoittaneen, että ”sähköautot hajoavat vähintään yhtä usein kuin polttiksetkin”, niin voit aloittaa väitteesi perustelun.

        No, sinä väitit ensin, että sähköautoja korjattaisiin vähemmän ilman mitään perusteluita. Joten koska et perustellut väitettä niin tuo väite oli valetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, sinä väitit ensin, että sähköautoja korjattaisiin vähemmän ilman mitään perusteluita. Joten koska et perustellut väitettä niin tuo väite oli valetta.

        En väittänyt, joka on helposti osoitettavissa kommenttiketjua lukemalla.
        Nyt yrität kiemurrella ulos todistustaakastasi valelehtemalla.
        Olet todella säälittävä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En väittänyt, joka on helposti osoitettavissa kommenttiketjua lukemalla.
        Nyt yrität kiemurrella ulos todistustaakastasi valelehtemalla.
        Olet todella säälittävä.

        Eli sinä myönnät, että sähköautot hajoavat yhtä usein kuin polttikset. Ja kaikki alkoi siitä kun väitettiin, että sähköautoja ei tarvitse rempata. Nyt myönnät tuon väitteen olevan valetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli sinä myönnät, että sähköautot hajoavat yhtä usein kuin polttikset. Ja kaikki alkoi siitä kun väitettiin, että sähköautoja ei tarvitse rempata. Nyt myönnät tuon väitteen olevan valetta.

        Ja kaikki lukemani jutut ovat vakuuttaneet minut siitä, että sähköautoja korjataan yhtä usein kuin muitakin autoja. Ja muutenkin mitä uudempi auto niin sitä enemmän auto on korjaamolla. Autot olivat 30 vuotta sitten luotettavampia kuin nyt.


    • Anonyymi

      En vihaa sähköautoja, mutta omistajat (liisaajat) vaikuttavat
      oleva mielestään bättre folk Niitä vois vähän karsastaa.

      • Anonyymi

        Kaikki sähköauton omistajat ovat ylimielisiä MULK*UJA.


      • Anonyymi

        Mutta omistajille olet selvästikin kateellinen.


    • Anonyymi

      Hirveän älykästä sijoittaa kymmeniä tuhansia euroja johonkin 500 kilon painoiseen ongelmajätteillä lastattuun akunmötikkään, joka täytenä vastaa energiasisällöltään litran maitotölkkiä dieseliä.

      • Anonyymi

        Ilmeisesti energiasisällön(kin) laskeminen tuottaa sinulle suuria ongelmia.
        Mutta älä välitä, puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, joten et ole yksin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti energiasisällön(kin) laskeminen tuottaa sinulle suuria ongelmia.
        Mutta älä välitä, puolet ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä, joten et ole yksin.

        Te sähköautoilijat luulette aina olevanne keskimääräistä älykkäämpiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Te sähköautoilijat luulette aina olevanne keskimääräistä älykkäämpiä.

        Ei tarvitse luulla kun tietää.
        Oman tasosi osoitit jo edellisessä kommentissasi.


      • Anonyymi

        Ihan samaa sanottiin moniventtiilikansista, polttoaineen suihkutuksesta, sähköikkunoista, ilmastointilaitteesta, lukkiutumattomista jarruista, ajovakausjärjestelmästä, luiston estosta ja oikeastaan ihan kaikesta.

        Mutta mitenkäs on näiden kanssa tänä päivänä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tarvitse luulla kun tietää.
        Oman tasosi osoitit jo edellisessä kommentissasi.

        Snobejakin vielä


    • Anonyymi

      En voi kertoa syytä, kun en vihaa niitä. En myöskään pidä niistä erityisesti. Ajakoot ne ketä kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Oikeutta voi ottaa omin käsin ahnehtiessa.

    • Anonyymi

      On se niin leppoisaa omistaa dieselauto. Pelkää ajatus siitä, että minulla olisi sähköauto, saa aikaan pelkkää synkkyyttä.

    • Anonyymi

      Taxiin sähköauto on varmasti ok. Siellä nimittäin polttoainekuluilla on merkittävä rooli.. Sama koskee työsuhdekäyttöä missä vaikuttaa verotusarvoon. Mutta normi perhekäyttöön sähköauto on vähän kiikun kaakun. Lisäksi varsinkin varttuneempi väki vierastaa sähköautoja. Sen vuoksi he pitävät vanhasta polttomoottoriautostaan kiinni.

    • Anonyymi

      Sähköauto on todella hyvä auto. Itselläni on ollut myös bensa-ja dieselautoja 70-luvulta lähtien, eikä kehitys ole koskaan mennyt väärään suuntaan. Nykyaikainen sähköauto pn jpyain, mistä ei aikoinaan osannut uneksiakaan. Tosin, ei silloin ollut kännyköitäkään, ja tietokoneetkin olivat aivan erilaisia.

      • Anonyymi

        "Nykyaikainen sähköauto pn jpyain, mistä ei aikoinaan osannut uneksiakaan"

        Ei varmaan kukaan muukaan olisi tuota voinut kuvitella. En nimittäin ymmärrä mitä edes tarkoitat.


    • Anonyymi

      TM mainostamaan s-ryhmän pelejä että tämä ei ole sähköä. Tämä on menoa, maailmanmenoa. Mites teidän menot.
      ElämäOn

    • Anonyymi

      Olin ennen sähköautoja vastaan ja vannoin etten koskaan osta sellaista. Sitten eräs tuttavani osti uuden Teslan ja sai ylipuhuttua minut sillä koeajolle,siitä lähtien olen ollut fanaattinen sähköautojen kannattaja ja on ollut pakko myöntää olleensa väärässä. Kaikki se suorituskyky,taloudellisuus,hiljaisuus ja ekologisuus sai minut hetkessä vannomaan sähköautojen nimeen. Nyt on takana neljä vuotta omalla sähköautolla ja keväällä vaihtui talon kakkosautokin sähköiseksi. Työni puolesta ajan jonkin verran myös työpaikkani pakettiautolla joka sekin kiitos EU:n puhtaiden autojen direktiivin vaihtui kesällä sähköiseksi. Nyt sanon että,en koskaan osta enää polltomoottori autoa. Epätietoisuus sähköautoista on suurin haaste joka vaikuttaa.

    • Anonyymi

      Isohkolla akulla kiva kesärange. Talvella lämmin ja lämpiää hetkessä. Siinä syyt.
      Toisaalta pakkaskelien range ei ole kiva, koska kulutus kasvaa helposti + 50-100% yli kesäkulutuksen.

      • Anonyymi

        Siksipä sähköauto on susi. Suomessa on kylmää puolet vuodesta.


    • Anonyymi

      En vihaa. Menen vain säästöt mielessä ja sähköauto tulee paljon, paljon kalliimmaksi kuin nykyaikainen, pieni, pienellä moottorilla varustettu bensapihi auto jollaisella nyt ajan ja tulen ajamaan. Jos joku esittää laskukaavan miten 50k sähköauto tulee halvemmaksi kuin 7-10k auto joka vie alle 5 litraa sadalla bensaa niin saa esittää. Minä olen laskenut sen eikä kannata. Minulle auto on väline jolla pääsen töihin. Viikossa tulee ajoa 500 kilometriä. On aika kallista ajaa sähköautolla tuo, tulee kilsoille hintaa.

    • Anonyymi

      On kolme syytä miksi toiset eivät "pidä"sähköautoista.
      1. ne ovat kalliita.
      2. ennakkoluulot ja tietämättömyys.
      3. KATEUS.

      • Anonyymi

        4. Hankitaan vanha pikkuakkuinen sähköauto, joka ei ollutkaan omiin tarkoituksiin sopiva.
        5. Kotilatausmahdollisuus puuttuu ja sen tarvetta ei ymmärretä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4. Hankitaan vanha pikkuakkuinen sähköauto, joka ei ollutkaan omiin tarkoituksiin sopiva.
        5. Kotilatausmahdollisuus puuttuu ja sen tarvetta ei ymmärretä.

        Kavahdan sähköautoja niiden hirveiden akkujen takia. Puoli tonneja akkuja aina mukana ja mitkä ovat akkujen raaka-aineet. Hirveää.. Ei yksinkertaisesti voi olla mikään ympäristö ratkaisu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4. Hankitaan vanha pikkuakkuinen sähköauto, joka ei ollutkaan omiin tarkoituksiin sopiva.
        5. Kotilatausmahdollisuus puuttuu ja sen tarvetta ei ymmärretä.

        6. Vaivannäkö johtojen kanssa kesät talvet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        4. Hankitaan vanha pikkuakkuinen sähköauto, joka ei ollutkaan omiin tarkoituksiin sopiva.
        5. Kotilatausmahdollisuus puuttuu ja sen tarvetta ei ymmärretä.

        7. Kulkemisten suunnittelu auton, ei matkustajien, ehdoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        7. Kulkemisten suunnittelu auton, ei matkustajien, ehdoilla.

        Näin talvella -20 ja yli pakkasilla, muuten ei ongelmaa. Siis sikäli, kun autossa on tarpeeksi iso akku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6. Vaivannäkö johtojen kanssa kesät talvet.

        Johdot, siis yksi ainoa johto ei aiheuta pienintäkään vaivaa. Edellyttää toki kotilatausmahdollisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kavahdan sähköautoja niiden hirveiden akkujen takia. Puoli tonneja akkuja aina mukana ja mitkä ovat akkujen raaka-aineet. Hirveää.. Ei yksinkertaisesti voi olla mikään ympäristö ratkaisu.

        500 kilon akku = sama kuin 20 kpl 25 kilon sementtisäkkejä takalohvetissa. Ajamisen iloa?


    • Anonyymi

      Kävin äsken huoltarilla seisomassa haiseva letku kädessä, kaks ja puol minuuttia meni automaatilla maksu mukaan lukien, rangea tuli näpsäkät 760km. Ei yhtään tehnyt mieli apsiapinan nakkeja eikä edes kusettanut. Onko minussa jotain vialla?

      • Anonyymi

        On.


      • Anonyymi

        Tyhmyys ei ole varsinainen vika, se on oninaisuus.


      • Anonyymi

        Mulla meni eilen 20 min ja akku 35%>92%. Kauppa-asiat hoituivat siinä samalla,tai paremminkin lataus hoitui kaupassa käynnin aikana. K-Marketin laturi oli 150 kW.
        Noilla teholatureilla ei tosiaankaan kulu kummoisesti aikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla meni eilen 20 min ja akku 35%>92%. Kauppa-asiat hoituivat siinä samalla,tai paremminkin lataus hoitui kaupassa käynnin aikana. K-Marketin laturi oli 150 kW.
        Noilla teholatureilla ei tosiaankaan kulu kummoisesti aikaa.

        Ja useimpien paikkakuntien parkkipaikoilla ei ole yhtä ainutta pikalaturia. Itse asiassa useimmissa ei ole edes hidaslaturia parkkipaikalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja useimpien paikkakuntien parkkipaikoilla ei ole yhtä ainutta pikalaturia. Itse asiassa useimmissa ei ole edes hidaslaturia parkkipaikalla.

        Nänhän se. Siksi reissatessa onkin käytännössä pakko löytää pikalaturit matkan varrelta. Onneksi sekin hoituu helposti ja ihmeemmin miettimättä.


    • Anonyymi

      Ihan saman hintaisia polttikset on kuin sähköautot. Sähkikset nykyään jopa halvempia kun varustelu huomioidaan.

      Mikähän olisi hyvä 55ke nelivetoinen polttis, joko SUV tai korkeampi farkku?
      Varustelu pitää olla kattava.

      • Anonyymi

        Olet oikeassa, kaikki nykyautot ovat ylihintaisia ja heikkolaatuisia romuja, joten vain idiootit ostavat uusia autoja. Tuo 55 ke on järkyttävä ylihinta tuollaisesta autosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa, kaikki nykyautot ovat ylihintaisia ja heikkolaatuisia romuja, joten vain idiootit ostavat uusia autoja. Tuo 55 ke on järkyttävä ylihinta tuollaisesta autosta.

        Tuon iänikuisen länkytyksen sijaan ihan mielellään kuulisi ehdotuksen mikä on se 55 k€:n sähköautoa ominaisuuksiltaan ja varustelultaan vastaava polttis?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuon iänikuisen länkytyksen sijaan ihan mielellään kuulisi ehdotuksen mikä on se 55 k€:n sähköautoa ominaisuuksiltaan ja varustelultaan vastaava polttis?

        Sanoin, että KAIKKI uudet autot ovat ylihintaista paskaa joten mitään uutta autoa ei kannata ostaa. Nykyiset autovalmistajat tekevät lähinnä ylihintaista ja heikkolaatuista romua. Nuo 55 k€ sähköautoa ovat ylihintaisia paskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanoin, että KAIKKI uudet autot ovat ylihintaista paskaa joten mitään uutta autoa ei kannata ostaa. Nykyiset autovalmistajat tekevät lähinnä ylihintaista ja heikkolaatuista romua. Nuo 55 k€ sähköautoa ovat ylihintaisia paskoja.

        Ja sinulla oli omakohtaista kokemusta niistä uusista autoista kuinka paljon? Vai perustuuko käsitys lähinnä Iltalehden ja vastaavien juttujen sopivasti poimittuihin negatiivisiin kommentteihin?

        Tai kun nyt olet tuota mieltä niin kerrotko mikä käytetty auto sitten mielestäsi olisi laadukas ja hintansa arvoinen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sinulla oli omakohtaista kokemusta niistä uusista autoista kuinka paljon? Vai perustuuko käsitys lähinnä Iltalehden ja vastaavien juttujen sopivasti poimittuihin negatiivisiin kommentteihin?

        Tai kun nyt olet tuota mieltä niin kerrotko mikä käytetty auto sitten mielestäsi olisi laadukas ja hintansa arvoinen?

        "Tai kun nyt olet tuota mieltä niin kerrotko mikä käytetty auto sitten mielestäsi olisi laadukas ja hintansa arvoinen?"

        Jos puhutaan alle 55 k€ autoista niin lähes kaikki myytävät käytetyt autot päihittävät uudet autot kevyesti. Ei tee edes tiukkaa. Siksi uutta autoa ei kannata ostaa, koska autotehtaat tuottavat nykyään lähinnä heikkolaatuista paskaa tehtaistaan.


    • Anonyymi

      Ei sähköautoja vihata vaan ylimielisiä kuskeja, niitä jotka pitävät itseään parempina kansalaisina, maailman pelastajina ilmastonmuutosta vastaan

      • Anonyymi

        En kuulu joukkoon, vaikka sähkiksellä ajelenkin. On mp ja dieseli myös, enkä kuvittele olevani pelastaja minkään suhteen. Sähkis osittain siksi, että 1/2 vuotta sillä ajellaan aurinkosähköllä "ilmaiseksi".


    • Anonyymi

      suurin syy varmaan että hinnaltaan monelle liian kalliita

      • Anonyymi

        jos talvella range tippuu puoleen on tuote viallinen eikä sitä saisi edes myydä


    • Anonyymi

      Lähinnä vihaan niitä pienen kuorma-auton painoisia sähköautoja, joiden alla rapisevat nastarenkaat. Siis vihaan niitä lähinnä veronmaksajan näkövinkkelistä ja urautuneiden teiden käyttäjän näkövinkkelistä.
      Oikeasti kun sähköautot vapautettiin autoverosta olisi ne voitu samassa yhteydessä vapauttaa nastarenkaista.

      • Anonyymi

        Ei rapise. Kitkat alla jo 30 v, nastoihin ei ole pienintäkään tarvetta palata.
        ID4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei rapise. Kitkat alla jo 30 v, nastoihin ei ole pienintäkään tarvetta palata.
        ID4

        Ihan hyvä, että ei rapise, ei pitäisi rapista minkään sähköauton alla, mutta silti näitä Model X kokoluokankin rapistelijoita riittää.
        Laki olisi varmaan aika helppo kirjoittaa, mutta olisiko se taas sähköautojen menekin jarru? No puhutaan ilmastosakoista, Suomi päättää maksaa sakkoja tiestön hoitomaksuina ja hiukkaspäästöjen uhrien sairaalamaksuina. Se ilmeisesti on hyväksyttävämpää kuin jäädä sähköistymistavoitteessa jälkeen ja maksaa niitä sakkoja, jos niitä nyt oikeasti edes maksuun määrättäisiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan hyvä, että ei rapise, ei pitäisi rapista minkään sähköauton alla, mutta silti näitä Model X kokoluokankin rapistelijoita riittää.
        Laki olisi varmaan aika helppo kirjoittaa, mutta olisiko se taas sähköautojen menekin jarru? No puhutaan ilmastosakoista, Suomi päättää maksaa sakkoja tiestön hoitomaksuina ja hiukkaspäästöjen uhrien sairaalamaksuina. Se ilmeisesti on hyväksyttävämpää kuin jäädä sähköistymistavoitteessa jälkeen ja maksaa niitä sakkoja, jos niitä nyt oikeasti edes maksuun määrättäisiin.

        Mielestäni nastarenkaat eivät saisi rapista minkään auton alla, käyttövoimasta riippumatta. On järkyttävää nähdä joka ainoa kevät pilalle jyrsityt tiet ja kadut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni nastarenkaat eivät saisi rapista minkään auton alla, käyttövoimasta riippumatta. On järkyttävää nähdä joka ainoa kevät pilalle jyrsityt tiet ja kadut.

        No tuokin totta, siis käyttövoimasta riippumatta, mutta kun sähköautojen ylivoimaista ajonvakautusta kovasti kehutaan, olisi kai loogista aloittaa painavista autoista, joiden ajonvakautus on parempi kuin polttomoottorikäyttöisillä autoilla.

        Tietty vähän riskiä kasvattamalla, rajan voisi sitoa ABS jarruihin. Kitkarenkaat eivät toimi kunnolla lukkiutuvilla jarruilla, joten museoiän kynnyksellä on autoja joissa nastarenkaat ovat aidosti puolusteltavissa. Niiden autojen määrä on niin vähäinen, että tiestö pysyisi kyllä kunnossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielestäni nastarenkaat eivät saisi rapista minkään auton alla, käyttövoimasta riippumatta. On järkyttävää nähdä joka ainoa kevät pilalle jyrsityt tiet ja kadut.

        Sitten kadut tulisivat todella liukkaiksi ja liikennekuolemat lisääntyisivät hurjasti. Kitkarenkaat ovat nimittäin todella vaarallisia jääkeleillä eikä jollain ajonvakautuksella ole paskankaan merkitystä. Itse pikemminkin kieltäisin kitkarenkaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitten kadut tulisivat todella liukkaiksi ja liikennekuolemat lisääntyisivät hurjasti. Kitkarenkaat ovat nimittäin todella vaarallisia jääkeleillä eikä jollain ajonvakautuksella ole paskankaan merkitystä. Itse pikemminkin kieltäisin kitkarenkaat.

        Ja itse tulen edelleenkin valitsemaan jatkossakin nastarenkaat autooni. Niin kauan kuin kitkojen jarrutusmatka on pidempi jääkelillä kuin nastoilla en tule kitkoja valitsemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja itse tulen edelleenkin valitsemaan jatkossakin nastarenkaat autooni. Niin kauan kuin kitkojen jarrutusmatka on pidempi jääkelillä kuin nastoilla en tule kitkoja valitsemaan.

        Voitaisiin tietty nastarenkaat sallia kaikkiin alle 1000 kg omapainoisiin autoihin. Saataisiin teille tiestön nakertajille uusiakin luvallisia vaihtoehtoja. Vai saataisiinko?
        Nastarenkaat periytyvät ajalta jolloin autojen keskipaino oli alle 1000 kg, itselläkin oli aikoinaan Honda Accord, jonka omapaino oli 985 kg...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitaisiin tietty nastarenkaat sallia kaikkiin alle 1000 kg omapainoisiin autoihin. Saataisiin teille tiestön nakertajille uusiakin luvallisia vaihtoehtoja. Vai saataisiinko?
        Nastarenkaat periytyvät ajalta jolloin autojen keskipaino oli alle 1000 kg, itselläkin oli aikoinaan Honda Accord, jonka omapaino oli 985 kg...

        Voihan sitä keksiä hatusta aivottoman typeriä paskaperusteluja kuten sinä juuri teit. Sinun perustelusi kitkarenkaille on suoranaisesti idiotismin huippu. Typerämpää perustelua en ole koskaan kuullut.

        Edelleenkään jos kitkarenkaalla ei voi jarruttaa yhtä lyhyellä matkalla kuin nastarenkaalla jääkelillä niin en kitkarengasta autooni laita. Ylipäätään, jos kaikkien pitäisi käyttää kitkarenkaita niin Suomessa kuolisi satoja ihmisiä enemmän vuodessa liikenteessä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä keksiä hatusta aivottoman typeriä paskaperusteluja kuten sinä juuri teit. Sinun perustelusi kitkarenkaille on suoranaisesti idiotismin huippu. Typerämpää perustelua en ole koskaan kuullut.

        Edelleenkään jos kitkarenkaalla ei voi jarruttaa yhtä lyhyellä matkalla kuin nastarenkaalla jääkelillä niin en kitkarengasta autooni laita. Ylipäätään, jos kaikkien pitäisi käyttää kitkarenkaita niin Suomessa kuolisi satoja ihmisiä enemmän vuodessa liikenteessä

        kitkarengas on parempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voihan sitä keksiä hatusta aivottoman typeriä paskaperusteluja kuten sinä juuri teit. Sinun perustelusi kitkarenkaille on suoranaisesti idiotismin huippu. Typerämpää perustelua en ole koskaan kuullut.

        Edelleenkään jos kitkarenkaalla ei voi jarruttaa yhtä lyhyellä matkalla kuin nastarenkaalla jääkelillä niin en kitkarengasta autooni laita. Ylipäätään, jos kaikkien pitäisi käyttää kitkarenkaita niin Suomessa kuolisi satoja ihmisiä enemmän vuodessa liikenteessä

        Totta kai nastarengas puree edelleen paremmin jäällä, mutta koska samaan aikaan kitkarenkaat ovat kehittyneet huimasti ja myös sähköautojen ajonvakautus on huippuluokkaa, niin tuskin olisi yliampuvaa kieltää painavilta ja sen takia paljon tiestöä kuluttavilta sähköautoilta nastarenkaat.
        Sähköautoista tosiaan kun myös maksetaan veroja huomattavan vähän, olisi suotavaa, että ne myös kuluttaisivat tiestöä huomattavan vähän...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta kai nastarengas puree edelleen paremmin jäällä, mutta koska samaan aikaan kitkarenkaat ovat kehittyneet huimasti ja myös sähköautojen ajonvakautus on huippuluokkaa, niin tuskin olisi yliampuvaa kieltää painavilta ja sen takia paljon tiestöä kuluttavilta sähköautoilta nastarenkaat.
        Sähköautoista tosiaan kun myös maksetaan veroja huomattavan vähän, olisi suotavaa, että ne myös kuluttaisivat tiestöä huomattavan vähän...

        Näyttää siltä, että joillain on taipumusta kommunismiin. Tuollainen kielto olisi kommarimeininkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että joillain on taipumusta kommunismiin. Tuollainen kielto olisi kommarimeininkiä.

        Kitkat ovat paremmat.


    • Anonyymi

      En vihaa mitään mutta en näe sähköauton tuovan mitään lisäarvoa nykyiseen autonkäyttööni. Päinvastoin toisi mukanaan jatkuvan latausten ja ajojen suunnittelutarpeen. Käyttövoiman hinnalla ei minun ajosuoritteellani ole mitään merkitystä , auton vaihtoarvolla kyllä hyvinkin merkittävä, ettei vaihtotilanteessa tarvise kaivaa taskua turhan syvältä.

      • Anonyymi

        Mutta ymmärrätkö, että jonkun toisen ajotarpeeseen sähköauto voi olla yliveto?

        Vai lähdetlkö siitä että sinulle sopiva auto on ainoa hyvä myös kaikille muille?
        Tämä juuri on se ongelma näissä "keskuteluissa".


      • Anonyymi

        Kirjoituksessasi on aikamoinen ristiriita.
        Sähköautolla ajaisit paljon koska jatkuvasti lataisit ja suunnittelisit…
        Polttomoottorilla sitävastoin ajat vähän joten pa. hinnalla ei väliä….
        Uuden sähköauton ja polttomoottoriauton arvon pudotuksen väli on tutkimusten mukaan minimaallinen.


      • Anonyymi

        Oli samoja pelkoja, jotka ovat osoittautuneet aiheettomaksi.
        Jos sinulla on kunnollinen kotilatausmahdollisuus, niin suunnittelut jäisivät vähiin. Reissatessa auto löytää laturit naviin ohjelmoidun reitin varrelta. Kertoo lataustarpeen ja navigoi latureille. Uudemmissa käynnistää automaattisesti jopa akun esilämmityksen.
        ID4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ymmärrätkö, että jonkun toisen ajotarpeeseen sähköauto voi olla yliveto?

        Vai lähdetlkö siitä että sinulle sopiva auto on ainoa hyvä myös kaikille muille?
        Tämä juuri on se ongelma näissä "keskuteluissa".

        Ymmärrän täysin enkä ole tuputtamassa omaa ratkaisuani muille. En sellaista väittänytkään, vaan perustelin miksi en hanki sähköautoa vaikka en niitä lainkaan vihaa. Saman tuputtamattomuuden toki toivoisi toimivan toisin päin myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoituksessasi on aikamoinen ristiriita.
        Sähköautolla ajaisit paljon koska jatkuvasti lataisit ja suunnittelisit…
        Polttomoottorilla sitävastoin ajat vähän joten pa. hinnalla ei väliä….
        Uuden sähköauton ja polttomoottoriauton arvon pudotuksen väli on tutkimusten mukaan minimaallinen.

        Oma logiikkasi on melko ristiriitaista. Jos ajan 10-15 tkm vuodessa mutta se muodostuu pitkähköistä siirtymistä niin kyllä siinä etenkin talviaikaan täytyy suunnitella missä lataa ettei jää välille. Vähän kilometreja/vuosi ei automaattisesti tarkoita ajamista kotipihan ja lähikaupan väliä. Ja toden totta näillä vuosikilometreilla käyttövoiman hinta on minulle yhdentekevä verrattuna uuden sähköauton hankintahintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma logiikkasi on melko ristiriitaista. Jos ajan 10-15 tkm vuodessa mutta se muodostuu pitkähköistä siirtymistä niin kyllä siinä etenkin talviaikaan täytyy suunnitella missä lataa ettei jää välille. Vähän kilometreja/vuosi ei automaattisesti tarkoita ajamista kotipihan ja lähikaupan väliä. Ja toden totta näillä vuosikilometreilla käyttövoiman hinta on minulle yhdentekevä verrattuna uuden sähköauton hankintahintaan.

        Itsellä käyttöprofiili oli joskus aikoinaan samantapainen, vuodessa kilometrejä saman verran mutta käytännössä yksittäiset matkat aina useampi sata km. Päädyin aika nopeasti myymään auton, ja ajoin nuo yksittäiset harvat reissut vuokra-autolla -> tuli kokonaisuutena selvästi edullisemmaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oma logiikkasi on melko ristiriitaista. Jos ajan 10-15 tkm vuodessa mutta se muodostuu pitkähköistä siirtymistä niin kyllä siinä etenkin talviaikaan täytyy suunnitella missä lataa ettei jää välille. Vähän kilometreja/vuosi ei automaattisesti tarkoita ajamista kotipihan ja lähikaupan väliä. Ja toden totta näillä vuosikilometreilla käyttövoiman hinta on minulle yhdentekevä verrattuna uuden sähköauton hankintahintaan.

        Latureita on jo pilvin pimein... Auto ehdottaa navigaattorissa latauspaikan, miltei kaikilla isommilla huoltamoilla on jo latauskenttä. Kuitenkaan uudehkolla sähköautolla et jaksa ajaa yhtä soittoa akkua tyhjäksi edes talvella.
        Toki, jos haluaa ajaa vanhalla autolla, se tulee edullisemmaksi. Mutta nämä keskustelut pitäisikin vertautua aina uusiin autoihin. Miksi väitellä tuoreen ja mädän hedelmän paremmuudesta? Käytettyjä sähköautoja on tarjolla paljon, joiden pelkäämäsi hintakin on jo pudonnut...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latureita on jo pilvin pimein... Auto ehdottaa navigaattorissa latauspaikan, miltei kaikilla isommilla huoltamoilla on jo latauskenttä. Kuitenkaan uudehkolla sähköautolla et jaksa ajaa yhtä soittoa akkua tyhjäksi edes talvella.
        Toki, jos haluaa ajaa vanhalla autolla, se tulee edullisemmaksi. Mutta nämä keskustelut pitäisikin vertautua aina uusiin autoihin. Miksi väitellä tuoreen ja mädän hedelmän paremmuudesta? Käytettyjä sähköautoja on tarjolla paljon, joiden pelkäämäsi hintakin on jo pudonnut...

        Latureita voi olla pilvin pimein, mutta pikalatureita ei ole. Alle 100 kW laturit eivät oikein toimi reissatessa - tarkoitan siis lataukseen kuluvaa aikaa.
        Jos ja kun kulutus alkaa olla luokkaa 25-30 kWh/100 km ja autossa on 80 % ladattu 50 kWh akku, niin ei tarvita kummoista laskupäätä päättelemään todellinen toimintamatka.
        Ainakin minulle pikkuakkuisella autolla satojen kilometrien ajelu pakkaskeleillä olisi kutakuinkin mahdotonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Latureita voi olla pilvin pimein, mutta pikalatureita ei ole. Alle 100 kW laturit eivät oikein toimi reissatessa - tarkoitan siis lataukseen kuluvaa aikaa.
        Jos ja kun kulutus alkaa olla luokkaa 25-30 kWh/100 km ja autossa on 80 % ladattu 50 kWh akku, niin ei tarvita kummoista laskupäätä päättelemään todellinen toimintamatka.
        Ainakin minulle pikkuakkuisella autolla satojen kilometrien ajelu pakkaskeleillä olisi kutakuinkin mahdotonta.

        Voisi käydä poliisitalolla kysymässä oikealta siis normaalilta POLTTOmoottoriautoilijalta motiiveja. Olikohan tarkoitus kehitellä syksyksi kohu, jolla voidaan tekaistuin syin kiristää paloturvallisuuteen vedoten verotusta, latausinfran purkua jne. vaikeuttaa yleisellä tasolla sähköautoilun . Tuhopolttajat ja casaramiehet.......ei saa jäädä kiinni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsellä käyttöprofiili oli joskus aikoinaan samantapainen, vuodessa kilometrejä saman verran mutta käytännössä yksittäiset matkat aina useampi sata km. Päädyin aika nopeasti myymään auton, ja ajoin nuo yksittäiset harvat reissut vuokra-autolla -> tuli kokonaisuutena selvästi edullisemmaksi.

        Varmaankin. Ja taksilla vuokra-autoa hakemaan ja palauttamaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin. Ja taksilla vuokra-autoa hakemaan ja palauttamaan?

        Julkisilla tai kävellen, riippui vähän mistä vuokraamosta otti. Haku/palautus ei kuitenkaan mikään käytännön ongelma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisilla tai kävellen, riippui vähän mistä vuokraamosta otti. Haku/palautus ei kuitenkaan mikään käytännön ongelma.

        Meillä olisi pikku ongelma, asutaan 60 km päässä lähimmästä vuokraamosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Julkisilla tai kävellen, riippui vähän mistä vuokraamosta otti. Haku/palautus ei kuitenkaan mikään käytännön ongelma.

        Lähin vuokraamo on kaupungissa 35km päässä. Ei oikein apostolinkyydillä hoidu.


    • Anonyymi

      Vihaan siksi että sähköauto määrää liikaa elämääni. En esimerkiksi voisi asua haluamassani paikassa, ellei siellä ole kotilatausmahdollisuutta. Tällaisia alueita on mm. Helsingin kantakaupunki.

      • Anonyymi

        Ja Helsinkihän on pikkukaupunki.
        Koko Euroopan autokanta halutaan sähköistää, mukaan lukien Rooma, Pariisi, Barcelona jne... niissä paitsi kantakaupunki niin myös lähiöt ovat tyystin vailla koti tai työpaikka-latausmahdollisuutta. Onko yllätys, että Dacia Sandero, on Euroopan myydyin auto jo toista vuotta, vaiko jo kolmatta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Helsinkihän on pikkukaupunki.
        Koko Euroopan autokanta halutaan sähköistää, mukaan lukien Rooma, Pariisi, Barcelona jne... niissä paitsi kantakaupunki niin myös lähiöt ovat tyystin vailla koti tai työpaikka-latausmahdollisuutta. Onko yllätys, että Dacia Sandero, on Euroopan myydyin auto jo toista vuotta, vaiko jo kolmatta...

        Siihen tulee kaatumaan EU:n polttomoottorien myyntikielto. Eivät Euroopan miljoonakaupunkien asukkaat tule autoistaan luopumaan. Eivätkä kaupungit kymmenessä vuodessa kykene latausinfraa kaikkialle taikomaan. Tämän näkee jo ennakolta omistamatta kristallipalloakin.


      • Anonyymi

        Jos et voi käyttää sähköautoa niin miksi se aiheutta vihaa sinussa?

        Vihaatko myös naisten korkokenkiä vain siksi että voi niitä käyttää?

        Sinä et vihaa niitä sähköautoautoa vaan olet katkera koska sinulla ei ylipäänsä ole mahdollisuutta ostaa ja pitää uutta autoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et voi käyttää sähköautoa niin miksi se aiheutta vihaa sinussa?

        Vihaatko myös naisten korkokenkiä vain siksi että voi niitä käyttää?

        Sinä et vihaa niitä sähköautoautoa vaan olet katkera koska sinulla ei ylipäänsä ole mahdollisuutta ostaa ja pitää uutta autoa.

        Pyrkimys painostaa sähköautoon saa minut vihaamaan myös painostusvälinettä eli sähköautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et voi käyttää sähköautoa niin miksi se aiheutta vihaa sinussa?

        Vihaatko myös naisten korkokenkiä vain siksi että voi niitä käyttää?

        Sinä et vihaa niitä sähköautoautoa vaan olet katkera koska sinulla ei ylipäänsä ole mahdollisuutta ostaa ja pitää uutta autoa.

        Mistä tiedät ettei käytä naisten korkokenkiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyrkimys painostaa sähköautoon saa minut vihaamaan myös painostusvälinettä eli sähköautoa.

        No ei kai se ole sähköauton ja sähköautoon päätyneiden vika jos asiaa rummutetaan.

        Harmituksesi kohta taitaa olla väärä.


    • Anonyymi

      Vihan voi nostaa se ettei pääse käymään enään tutulla heebolla öljynvaihdossa turisemassa kuulumisia reiska ropaajan kanssa.

      Se voi tuntua kamalalta ja pelottavalta kun sosiaalinen kanssakäyminen jää pois.
      Ainakin jos se on ainoa tapa olla ulkomaailmaan yhteydessä.

      Nyky sähköautoilijat voi jutella muiden kanssa lataustauoilla ja vaihta asiallisesti kokemuksia esimerkiksi laturilla.

      • Anonyymi

        Lataustauoilla onkin kosolti aikaa laittaa maailman asiat järjestykseen. Voi myös syödä nakkeja ja kuseskella huolella.


      • Anonyymi

        Hehheh, tutulla heebolla öljynvaihdossa käydään kerran vuodessa, lataamassa käydään kerran viikossa, jos riittääkään. Useimmiten ei riitä.


    • Anonyymi

      Kohta ei kelpaa mikään uusien säädösten mukainen henkilöauto.
      - tekoälykäs pakottava hätäjarruttaja
      - pakottava kaistavahti
      - kuljettajan virkeystilan kyylääjä
      - kuljettajan epähuomion arvuuttelija
      - tekoälykäs nopeusperustainen voimansiirtokaappari
      Ei kelpaa edes uusi polttis.

    • Anonyymi

      Rahamahdollisuudet eivät riitä sähköautoon.

      • Anonyymi

        Mutta riittävät saman hintaiseen polttikseen, eikö. En ymmärrä tätä ollenkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta riittävät saman hintaiseen polttikseen, eikö. En ymmärrä tätä ollenkaan.

        Useimmilla suomalaisilla ei ole varaa yhteenkään uuteen autoon. Ei polttikseen eikä sähköautoon. Ja siksi uusien autojen markkina on melkein kuollut.

        Normaalilla suomalaisella on varaa alle 10 tonnin autoon eikä tuossa kategoriassa ole yhtä ainutta käyttökelpoista sähköautoa, mutta hyviä polttiksia löytyy paljon.


    • Anonyymi

      Ihmiset rakastaa vihata

    • Anonyymi

      En vihaa sähköautoja, enkä muitakaan sähköisiä kulkuneuvoja. Ihan ok jos joku haluaa niitä ostaa niin ostakoot. Passkankaan väliä. Ite ajan (käytännön syistä) bensa-autolla niin kauan kun bensaa on vaan saatavilla.

      Polttikset on helppoja korjata omassa tallissa ite. Range n. 900km ja voi ladata(=tankata) missä vaan ja milloin haluaa. Jos kone laukeaa, moottorin koneistus ja venttiilien uusiminen helpompaa/halvempaa kuin akun tai sähkömoottorin tekeminen....

    • Anonyymi

      Toimintamatka ja valtion ohjailu.Vihreät vois mennä neuvomaan Putinia ja Moskovaan osottamaan mieltään.

      • Anonyymi

        Saako vapaassa Euroopassa todella toimia niinkuin Sähköautojen myynti toimii?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saako vapaassa Euroopassa todella toimia niinkuin Sähköautojen myynti toimii?

        Minä vihaan sähköautoja, koska. niillä loukataan ihmisoikeuksia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä vihaan sähköautoja, koska. niillä loukataan ihmisoikeuksia!

        Sähköauton omistajat ovat niin omahyväisiä ylpeilijöitä, etteivät he ole oikein suomalaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton omistajat ovat niin omahyväisiä ylpeilijöitä, etteivät he ole oikein suomalaisia.

        Sähköautolla ei saa ajaa ukkosella?


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      134
      7386
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      21
      2737
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

      Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      287
      1434
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      200
      1146
    5. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1089
    6. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

      Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      78
      1018
    7. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      992
    8. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

      Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      851
    9. Kirkonkylän puliveivarit

      Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      15
      813
    10. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

      Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      806
    Aihe